Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od The810 »

Dnes mi mailom dosla "specialna cenova ponuka" od CSA.. tak napriklad - BTS-CPH za skvelych 208 EUR return.

Moja otazka znie, co mi CSA ponuknu navyse oproti priamemu letu s NIKI za 76 EUR? Co dostanem za temer trojnasobok? Pretoze jedine co ma napada je trochu lepsi schedule (na druhej strane, stale sa da ist s prestupom s airberlin a to vyjde vacsinou lacnejsie ako CSA).


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 442
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Nemec »

Poletis s narodnim dopravcem :D Ale poslední dobou bývají náhodou ČSA levnější než konkurence (IST dokonce o 4k 5mesicu dopredu, pak jeste LHR). Doufam ze to neni jen docasne.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

V tomto vlakne uz delsi dobu nepribyl prispevek, tak sem davam, na co jsem narazil zcela nahodou:

http://fasulis.blog.idnes.cz/c/146519/C ... knete.html

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1003
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od FlightDetent »

Sice nepatrne OT, ale hezke. Tady je dalsi momentka, ktera na foru rezonovala 2-3 roky pred tim, nez si nasla cestu do tistenych medii: http://byznys.lidovky.cz/cerne-ovce-pra ... y-trhy_nev

FD.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

A opet neco k tematu:

http://ekonomika.idnes.cz/firmy-loni-vy ... nomika_fih

Nektere letecke spolecnosti to pochopily a sly s cenami dolu. Jinde to nepochopili a ceny drzi, popripade zdrazuji. Pak letaji prazdne, v kase udelaji diru 4 miliardy a pozadaji stat o podporu.


j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1993
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od j.ree »

proto jsem prave psal, ze i tak stoji letenka do PAR 30 klacku

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Davam to sem jenom, pokud nekomu HonzuvLB clanek unikl:

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dydzej »

HighFlyer píše:Davam to sem jenom, pokud nekomu HonzuvLB clanek unikl:

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

Musim se opet pousmat nad radoby senzacechtivou novinarinou ala HonzaLB &Idnes.cz. Titulek "Letenku ČSA kupte v Německu, zaplatíte za ni polovinu české ceny" evokuje jasnou situaci, ktera se ale v uvedenem clanku nakonec smrskla jen na jeden pripad z osmi (PRG-CPH, ostatni uvedene priklady jsou hrube nad 50 % ceskych cen). Tomu rikam novinarina, senzace za kazdou cenu :lol: . To jsi Honzo tyhle navyky ziskal na Institutu komunikacnich studii a zurnalistiky UK nebo jsi novinar - samouk? Btw, jsem vysokoskolsky pedagog, tak me to zajima jaksi z profesnich duvodu :) .

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1482
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HonzaLB »

dydzej píše:
HighFlyer píše:Davam to sem jenom, pokud nekomu HonzuvLB clanek unikl:

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

Musim se opet pousmat nad radoby senzacechtivou novinarinou ala HonzaLB &Idnes.cz. Titulek "Letenku ČSA kupte v Německu, zaplatíte za ni polovinu české ceny" evokuje jasnou situaci, ktera se ale v uvedenem clanku nakonec smrskla jen na jeden pripad z osmi (PRG-CPH, ostatni uvedene priklady jsou hrube nad 50 % ceskych cen). Tomu rikam novinarina, senzace za kazdou cenu :lol: . To jsi Honzo tyhle navyky ziskal na Institutu komunikacnich studii a zurnalistiky UK nebo jsi novinar - samouk? Btw, jsem vysokoskolsky pedagog, tak me to zajima jaksi z profesnich duvodu :) .

pokud si všimneš, v textu je uvedeno mnohem více příkladů, než jen Kodaň. A spoustu dalších najdeš, pokud si sám dáš tu práci. . zeptej se letenkářů, co na to říkají a jak jsou z toho nadšení. Nemyslím si, že popis bordelu panující v ČSA je senzace za každou cenu. Nestudoval jsem novinařinu, podobně jako většina mých kolegů. Myslím, že více než učení se teorie, kdy začaly vycházet noviny a že článek má titulek je důležitější mít znalosti v oboru, o kterém píšu.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od dydzej »

HonzaLB píše:
dydzej píše:
HighFlyer píše:Davam to sem jenom, pokud nekomu HonzuvLB clanek unikl:

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

Musim se opet pousmat nad radoby senzacechtivou novinarinou ala HonzaLB &Idnes.cz. Titulek "Letenku ČSA kupte v Německu, zaplatíte za ni polovinu české ceny" evokuje jasnou situaci, ktera se ale v uvedenem clanku nakonec smrskla jen na jeden pripad z osmi (PRG-CPH, ostatni uvedene priklady jsou hrube nad 50 % ceskych cen). Tomu rikam novinarina, senzace za kazdou cenu :lol: . To jsi Honzo tyhle navyky ziskal na Institutu komunikacnich studii a zurnalistiky UK nebo jsi novinar - samouk? Btw, jsem vysokoskolsky pedagog, tak me to zajima jaksi z profesnich duvodu :) .

pokud si všimneš, v textu je uvedeno mnohem více příkladů, než jen Kodaň. A spoustu dalších najdeš, pokud si sám dáš tu práci. . zeptej se letenkářů, co na to říkají a jak jsou z toho nadšení. Nemyslím si, že popis bordelu panující v ČSA je senzace za každou cenu. Nestudoval jsem novinařinu, podobně jako většina mých kolegů. Myslím, že více než učení se teorie, kdy začaly vycházet noviny a že článek má titulek je důležitější mít znalosti v oboru, o kterém píšu.

Ja o voze, Ty o koze :D. Prave, ze jsem si vsiml, ze v textu bylo uvedeno vice prikladu, ale jen ta jedina Kodan odpovidala titulku. Kdyby v nem nebylo uvedeno "...zaplatite za ni polovinu ceske ceny", tak jsem ani nepipl. Takze uz doufam rozumis, co mi vadilo. Staci spravne volit slova, ale to se na Idnes.cz obcas moc nedari a pak novinar opravuje text na zaklade pripominek diskutujicich pod clankem. Jak profesionalni :).
Souhlasim, ze v CSA panuje bordel, ale tento konkretni pripad rozhodne nepovazuji za nejvetsi zlo. Btw, na Orbitz.com se casto daji take koupit letenky o desitky procent levnejsi nez prodavaji US aerolinky na svych webech a tak by se jiste dalo pokracovat dale. Kdyz si da nekdo trosku prace, je schopen si vlastnimi silami levnou letenku najit. Samozrejme, ze ceske agentury z toho nejsou nadsene, ale potencialni cestujici zas nejsou stado ovci, nakupujici jen a jen u agentur. Proste kazdy podle potreby :).

juldafulda
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 26. 08. 2009, 00:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od juldafulda »

HonzaLB píše:
dydzej píše:
HighFlyer píše:Davam to sem jenom, pokud nekomu HonzuvLB clanek unikl:

http://ekonomika.idnes.cz/letenku-csa-k ... oakcie_vel

Musim se opet pousmat nad radoby senzacechtivou novinarinou ala HonzaLB &Idnes.cz. Titulek "Letenku ČSA kupte v Německu, zaplatíte za ni polovinu české ceny" evokuje jasnou situaci, ktera se ale v uvedenem clanku nakonec smrskla jen na jeden pripad z osmi (PRG-CPH, ostatni uvedene priklady jsou hrube nad 50 % ceskych cen). Tomu rikam novinarina, senzace za kazdou cenu :lol: . To jsi Honzo tyhle navyky ziskal na Institutu komunikacnich studii a zurnalistiky UK nebo jsi novinar - samouk? Btw, jsem vysokoskolsky pedagog, tak me to zajima jaksi z profesnich duvodu :) .

pokud si všimneš, v textu je uvedeno mnohem více příkladů, než jen Kodaň. A spoustu dalších najdeš, pokud si sám dáš tu práci. . zeptej se letenkářů, co na to říkají a jak jsou z toho nadšení. Nemyslím si, že popis bordelu panující v ČSA je senzace za každou cenu. Nestudoval jsem novinařinu, podobně jako většina mých kolegů. Myslím, že více než učení se teorie, kdy začaly vycházet noviny a že článek má titulek je důležitější mít znalosti v oboru, o kterém píšu.


Honzo, vstup do ČSA odborů, tam zapadneš. Stejně to, co píšeš, dostáváš všechno z tohoto zdroje, tak proč neodhalit masku? Buď víc fér, soudruhu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Uz jsme dlouho neprobirali v tomto vlakne mnohokrat prezentovanou (vsichni vime kym) poucku "cena za primy let musi byt vzdy vyssi, protoze to je produkt s lepsim komfortem nez cesta s prestupem". K tematu se vracim, protoze v zari a rijnu chystam ruzne preskoky Nemecko-Italie, Nemecko-Svycarsko a Italie-Italie (ze severu na jih, z jihu na jeste vetsi jih, odtam zpatky na sever). Zrovna si vyhledavam letenky a v 95% mi vychazeji levneji prime lety LH, LX, AZ, AP nez lety s prestupem (u tech stejnych spolecnosti i u konkurentu). Tuto zkusenost jsem nabyl jak u zpatecnich letenek (napr. MUC-TRN-MUC) tak u jednosmernych (napr. CAG-VCE). Prima spojeni jsou levnejsi i v pripadech, kdy danou linku provozuje jeden jediny dopravce (neni tam konkurent).

V tomto vlakne jsme byli opakovane skoleni, ze to tak nemuze byt, ze primy let "musi" byt vzdy drazsi a je v naprostem poradku, kdyz CSA prodava draz primy let nez ho prodava konkurent s prestupem.

Takze co to je, co vi Lufthansa a Swiss, ale nevi to prodejce, JIndra a Lojza?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1482
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HonzaLB »

Revenue management u lowcostů v praxi:
http://www.anna.aero/2011/03/09/easyjet ... elegates/#

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Zlin142 »

HonzaLB píše:Myslím, že více než učení se teorie, kdy začaly vycházet noviny a že článek má titulek je důležitější mít znalosti v oboru, o kterém píšu.


No prave... :?


Odpovědět