Revenue Management vs. Travel Cost Management

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

jaakob píše:Pro odlehceni debaty, kombinace prilis chardonay, iPhonu a spatne karmy se podepsala na publikovani meho postu. Tedy - nechtel jsem citovat uplne vse co je hore ;-)

Od toho tam je tlacitko Upravit. Zmenit minulost nemuzes, upravit prispevek muzes.

BTW, odkud je to Chardonay? ;-)


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4255
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

Michal1 píše:Vsechny vysvetlujici reci ruznych prodejcu zde na foru chapu jako naprostou teorii lidi, kteri nejdou nuceni zivotem zvazovat, zda firma da za jednu sluzebni cestu 120 tis. Kc nebo 60 tis. Kc, zvlast kdyz je firma moje a nejsem v pozici zamestnance, za ktereho to plati tak nejak imaginarne zamestnavatel.
Muj prispevek - a zvlast prosim Prodejce a Jindru - nechapejte jako narek nad vysokymi cenami CSA. Jen jej uchopte jako prispevek cloveka "z lidu", ktery jiz odmitl za stejny produkt plati dvakrat vice, nez kolik narokuje konkurence.


.. no tak za 60 ameriku už můžu sloužit.. já zase neprodávám jenom frstky.. :D .. s parníkama ČSA ujel vlak, jen co je pravda... my bysme to tak rádi prodávali, ale ty rozlámaný sedačky tam jsou od roku 95 a vposlední době to bylo už neprodejný... a většinou o 40% dražší než let s přestupem. Myslím, že letošní léto je poslední léto s parníkem, takže asi budu prodávat nějaké "retro" tripy..

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Michal1 píše:Jedna z nejzajimavejsich diskuzi, ktera se na tomto foru objevila, rekl bych.

Jeee, to se citim pocten a jsem rad, ze jsem to vlakno zalozil. Po necelych 24h ma 47 prispevku a 458 shlednuti, to me mozna ma rad i webmaster, ktery sleduje navstevnost ;)

Muj prispevek - a zvlast prosim Prodejce a Jindru - nechapejte jako narek nad vysokymi cenami CSA. Jen jej uchopte jako prispevek cloveka "z lidu", ktery jiz odmitl za stejny produkt plati dvakrat vice, nez kolik narokuje konkurence.

Zcela presne vyjadreno, o co mi jde. Zaplatit za tentyz produkt o 10, 20, mozna 30 procent vic, to bych zkousl. Dokonce bych chapal i nejakou tu "patriotickou prirazku" a podporu naseho narodniho dopravce. Ale dvojnasobek nebo trojnasobek za stejnou komoditu, to je neakceptovatelne.

jen jsem ponekud bezmocny nad cenovou plitikou CSA na lince BRQ - PRG, tam konkurence evidentne hodne chybi...

Litas point-to-point BRQ-PRG? :shock: Nebo tim mas na mysli priplatek k cene letenky, kdyz letis BRQ-PRG-XXX? Ten se tusim pohybuje mezi 1200-1500Kc, coz mne naopak pripada jako velmi rozumny. Zhruba tolik, co cesta autem.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:Já myslim, že vim co jste nakonec koupili :idea: :arrow: http://deti.bazos.cz/inzerat/2877626/KOLOBEZKA.php

:lol:
Jo jo, dobry, mas nas prokouknuty

Poly
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 369
Registrován: 18. 12. 2006, 12:08
Oblíbené typy letadel: B747-400, B777-300, A330-300, A340-600
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od Poly »

ČSA se chce zaměřit na bussines klientelu. Dobře, ať se zaměří, ale musí taky té bussiness klientele poskytovat patřiný servis. Pokud půjdou stylem, že "socky" nechceme, jen si připlaťte, ale v letadle budete mít jen šáteček a kávu a za ostatní si budete muset připlatit, tak to za chvíli nebudete mít ani tu bussiness klientelu. Ta přejde k tomu, kdo mu poskytne za stejný, někdy i levnější peníz, daleko lepší službu.

JIndra myslím někde psal, že ČSA není ani Jaguár ale ani Dacia Logan. To je pravda, já mám pocit, že ČSA je taková Škoda Octavia, co se ale prodává za cenu Audi.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4255
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:
prodejce píše:Já myslim, že vim co jste nakonec koupili :idea: :arrow: http://deti.bazos.cz/inzerat/2877626/KOLOBEZKA.php

:lol:
Jo jo, dobry, mas nas prokouknuty


:wink: taky abych neměl, po těch letech ve funkci...

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

To HighFlyer:

Přiznávám, mě už to moc nebaví, zbytečně tu vzniká nepřátelská atmosféra.
Příklad s pumpařem byl nesmyslný a paranoidní, protože jste psal o tom, že pumpař zdraží, když máte doma nemocné děti nebo manželku, nebo kdoví koho.

Chytáte mě za slovo, ale dobrá: cena kávy, benzínu a špaget se nemůžou tak moc lišit, protože to nedovolí trh. To je logické. Jiným příkladem je třeba hotelové ubytování nebo nájmy. Jaktože na Moravě můžete mít dva domy za cenu jednoho pražského bytu? Takhle prostě funguje trh. Ceny rostou tam, kam to jde. Až lidi přestanou kupovat, sníží se. To už mimo jiné konkurence způsobila. Před patnácti lety by většina lidí o létání mohla jenom snít.

ČSA nezneužívají ničí tísně. Ceny letenek se dozvíte PŘEDTÍM, než je koupíte a můžete se rozhodnout. Víc už k tomu nemám co dodat.

Dobrá, ČSA jsou nenažraná company, zato ten vámi zmíněný O'Leary je lidumil, stejně jako ostatní aerolinky. Přeju vám, abyste kolem sebe měl samé takové společnosti.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

JIndra píše:Je to trošku podpásovka, psát tady, že si v pracovní době brouzdám po forech, nemyslíte? Za prvé tomu tak není, přístup na airways.cz je ze sítě ČSA už dlouhou dobu zakázán. Za druhé já v pracovní době na internet přístup nemám. Čekal bych tu věcnější argumenty.


Cas vaseho prispevku byl 14:45, proto jsem se domnival, ze to pisete v praci. Domnenka byla mylna, takze za toto rejpnuti se omlouvam.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

Poly píše:JIndra myslím někde psal, že ČSA není ani Jaguár ale ani Dacia Logan. To je pravda, já mám pocit, že ČSA je taková Škoda Octavia, co se ale prodává za cenu Audi.

Octavia? Škoda Favorit r.v. 1989! (v pripade zaoceanskych letu :twisted: )

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1992
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od j.ree »

HF, ten benzin byl fakt mimo. Ale stejne to neomlouva CSA, ze si na palubu chteji pustit jen kravataky. Opravdu to tak dopadne, ze s nima pak nepoleti uz nikdo, a (nejen) JIndrovi uz nebude zbyvat nic jineho, nez si podat prihlasku na pracak. CSA je strasne neefektivni spolecnost.

Fakt nechapu proc to musi byt hardcore bussiness aeroline.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3957
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od HighFlyer »

j.ree píše:HF, ten benzin byl fakt mimo.

Byl mimo umyslne. Chtel na takovym prikladu ad absurdum vykreslit, ze premrstene ceny delaji zlou krev i u koupeschopnych zakazniku, kteri pak svoji utratu presunou k jinemu dodavateli. Jednou ziskam 32.000, pozdeji prijdu o 4x 15.000. Je to maximalizace zisku?

Ale stejne to neomlouva CSA, ze si na palubu chteji pustit jen kravataky.

... a i ti kravataci uz si zacinaji hledat levnejsi alternativy.

JIndra
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 98
Registrován: 14. 04. 2005, 22:22
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od JIndra »

Kde jsem napsal, že ČSA chtějí jenom business klientelu?????? To není pravda. Chceme všechny, kteří zaplatili rozumnou (reasonable) cenu. Koho vyloženě nelovíme, jsou PAX, kteří za 2 koruny chtějí letět PRG-STH-CGN-VCE-PRG apod.

Opakuji: to není výhradní zaměření na business. A současně já nechci obhajovat jednotlivé případy, kdy je letenka dražší než u konkurence. To by nikdo nikdy neobhájil. Už jsem napsal, že ty ceny nejsou 100% přijatelné pro všechny v kterémkoli okamžiku. Ale jsou logicky tam, kde mohou přinést nejvíc zisku. Pokud má pax možnost, nepochybně poletí za míň peněz. A tady se aspoň můžu vyjádřit k loajalitě, kterou jsem vynechal. Není pravda, že by nízká cena slibovala pax do budoucna. Naopak, právě ti, kteří tady říkají, že by za málo letěli znovu, by stejně neletěli, kdyby dostali jinde zase nižší cenu. To je taky jeden z důvodů, proč nehrajeme ty jednoeurové hry s letenkami.

Třeba Skyeurope je mi osobně líto, ale je to příklad firmy, která tenhle druh marketingu nezvládla vůbec. To je taky odpověď na HighFlyera, který věří tomu, že levné letenky=hromada spokojených cestujících=skvělá budoucnost firmy.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1992
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od j.ree »

JIndra píše:Už jsem napsal, že ty ceny nejsou 100% přijatelné pro všechny v kterémkoli okamžiku. Ale jsou logicky tam, kde mohou přinést nejvíc zisku.


Tak proc je CSA v takove situaci v jake je?

jaakob
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od jaakob »

To highflyer: modry kopec, 2005, sber..omlouvam se vsem za OT. Dostal jsem se do nejaky casovy smycky...
Ale teda nic jako "patriotickou prirazku" neberu. Nebo kdyz ukazu na check-in v pze cesky pas, ci op, dostanu nejake lepsi sluzby? Nejlepe neco s letuskama??

PS: O'Leary neni lidumil (proc by mel byt) a CSA je STATNI company. To snad mluvi za vse...
Taky mne stale udivuje ten vas institut ROZUMNE (REASONABLE) ceny. Co to je? Je snad rozdil, ze kdyz poletim v obleku, tak mam automaticky plati X-krat vic nez ti bez kvadra? A kdyz s batohem, tak 1 EUR?

jaakob
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 17. 03. 2005, 13:15
Oblíbené typy letadel: KP-2U Sova
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Revenue Management vs. Travel Cost Management

Příspěvek od jaakob »

To JIndra: treba nam budou za litani za par let i platit, co...;-) Nebo si lze jeste ziskat loajalitu kastanu servisem (dolomiti na MUC-PRG - genialni), marketingem (nejbezpenejsi letecka spolecnost - spousta lidi na skole nemela statistiku) atp. Zatim jeste nejsme v sociku, ze kdyz kastan nakoupi jednou, bude muset koupit i zas. I kdyz - mozna se business model CSA ukaze jako nejlepe predvidavy...zadne zmeny, nez se vse vrati do starych koleji :twisted:


Odpovědět