Teoreticky je sice nějaká možnost, že si cestující bude vybírat ze dvou stejných nabídek a vybere si letenku jen podle servisu.
Ve skutečnosti už je často důležitějším faktorem typ letadla apod.
Já jsem tu nikde nenapsal, že je mi omezování servisu připadá báječné. Napsal jsem, proč se airlines touto cestou vydají, protože prostě nemají jinou možnost. Kde jinde chcete ušetřit? Ano, konkrétně ČSA by mohlo ještě dost lidí propustit. Provozních pracovníků, tedy těch, s kterými přijdete většinou do styku už ovšem méně být asi nemůže. Na check-inu jsou rádi, že někoho udrží a posádky jsou dané normami. Předpokládám, že k poklesu počtu zaměstnanců dojde po privatizaci. Pokud nezvítězí Aeroflot, to by se totiž mohlo stát, že po ruském způsobu zruší elektronickou evidenci docházky a zaměstnají paní, která to bude zapisovat do sešitu.
Můžeme si zahrát takovou hru, tady se "po česku" silně kritizuje, ale moc nápadů nepřichází. Dejme tomu, že máte za úkol ušetřit a máte na starosti in-flight (v podstatě všechno, co cestující vidí a/nebo dostane v letadle). Kde byste našli rezervy?
Taky bych byl pyšnější, kdybychom cestující posypávali růžovými květy a rozprašovali po kabině francouzské parfémy. Nyní si to nemůžeme dovolit. Servis se zatím omezil, co byste říkali, kdyby byl zrušen úplně? A ne, že by se to nemohlo stát.
Objevila se námitka, jaký to bude mít vliv na PAX. Nejspíš malý. Tady jsou všichni napjatí na každou novinku a bedlivě sledují podobné zprávy. Ale věřili byste, že VĚTŠINA PAX v našich letadlech o té změně ani předem nevěděla?
No, a jak jsem napsal: je to v podstatě jen o drzosti, kam v této oblasti chcete zajít. Kolik cestujících, kteří zvažovali jiného dopravce, přesvědčilo, že si na palubě v Y/class mohli dát colu, kterou by si teď museli koupit? A nebo jedno pivo? Netvrdím, že takoví PAX neexistují, ale bude jich málo. Nadto stále poskytujeme jídlo a studené a teplé nápoje. Takže kupovat nemusíte nic.
Na JFK se doplňkový prodej občerstvení nerealizuje. A v C/class je taky vše při starém.