Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
Takova zajimava paralela CSA / General Motors:
http://hn.ihned.cz/c1-36728720-zombie-z-detroitu
Stycne body (citaty z clanku o GM, ktere sedi jak prδel na hrnec i na CSA)
- Firma žije v přesvědčení, že je příliš důležitá, než aby ji vláda nechala zkrachovat
- O jejich produkty není zájem (brutalni pokles poctu cestujicich)
- Rok od roku ztrácí na úkor jiných
- Odboráři se výdobytků včetně štědrých penzí nechtějí vzdát ani v krizi
Sedi i ten zaver clanku. Je velmi pravdepodobne, ze nova ceska vlada, ktera vzejde z predcasnych rijnovych voleb, bude zanedlouho stat pred rozhodnutim, zda nechat prezit zombie z Ruzyne.
http://hn.ihned.cz/c1-36728720-zombie-z-detroitu
Stycne body (citaty z clanku o GM, ktere sedi jak prδel na hrnec i na CSA)
- Firma žije v přesvědčení, že je příliš důležitá, než aby ji vláda nechala zkrachovat
- O jejich produkty není zájem (brutalni pokles poctu cestujicich)
- Rok od roku ztrácí na úkor jiných
- Odboráři se výdobytků včetně štědrých penzí nechtějí vzdát ani v krizi
Sedi i ten zaver clanku. Je velmi pravdepodobne, ze nova ceska vlada, ktera vzejde z predcasnych rijnovych voleb, bude zanedlouho stat pred rozhodnutim, zda nechat prezit zombie z Ruzyne.
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 16. 04. 2009, 02:10, celkem upraveno 1 x.
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
Mám stejný názor, není co dodat.
Přemýšlel jsem jak by ČSA ještě mohly odvrátit zkázu a myslím si (jak bylo už někým v jiném vlákně řečeno) napodobit model Brussels Airlines. Nechat výdělečné východní linky, kde má ČSA ještě dobré jméno (jako SN má Afriku) a západ létat formou low-cost, protože tam ČSA cizí dopravci a naše nízkonákladovky těžce zatápí a berou cestující.
Přemýšlel jsem jak by ČSA ještě mohly odvrátit zkázu a myslím si (jak bylo už někým v jiném vlákně řečeno) napodobit model Brussels Airlines. Nechat výdělečné východní linky, kde má ČSA ještě dobré jméno (jako SN má Afriku) a západ létat formou low-cost, protože tam ČSA cizí dopravci a naše nízkonákladovky těžce zatápí a berou cestující.
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
Dobre panove a podle Vas je brutalni pokles vinou čsa? Mám to chápat tak že mustr Brussels by měli použít u ostatní společnosti co jsou na tom častěji o sot hůře než čsa: Lot -25% cestujicich Malev, SAS, Austrian, Finnair o spolecnostech typu Jat, Aerosvit, Belavia a spol. ani nemluvím!
Podle mého máme jěště pár es v rukávu....silnou síť linek které vydělávají...a věřím na tzv. síťový efekt...takže rušení linek které nejsou tak plné není zas až tak dobrý nápad. Ano jsme -15% cestujícíh...ale mluvíte o výsledcích za JAN a FEB které jsou jak je známo nejslabšími. Přijdte se podívat jak vypadají přepážky ČSA ráno v 6 pak v 10 ve 13 v 16 a večer....např. včera byla málokterá linka pod 100 lidí....mimochodem polední moskva čsa 100 lidi linka su v 10:25 měla 31 pax
Podle mého máme jěště pár es v rukávu....silnou síť linek které vydělávají...a věřím na tzv. síťový efekt...takže rušení linek které nejsou tak plné není zas až tak dobrý nápad. Ano jsme -15% cestujícíh...ale mluvíte o výsledcích za JAN a FEB které jsou jak je známo nejslabšími. Přijdte se podívat jak vypadají přepážky ČSA ráno v 6 pak v 10 ve 13 v 16 a večer....např. včera byla málokterá linka pod 100 lidí....mimochodem polední moskva čsa 100 lidi linka su v 10:25 měla 31 pax
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
Café-café: ano přepážky ČSA v 6 ráno vypadají příšerně. Ale proč? Je to snad tím, že by byly linky ČSA nějak super vytížené?? Odpovím si sám: je to proto, že každý cestující tvrdne na šaltru 10 min., protože se s ním hádají o každé kilo na víc, případně mu ještě vnucují placený upgrade nebo salonek. Pokud letíte ČSA v ranní vlně 7.00-8.00 odbavte se radši přes web, i pokud máte bagáž, na drop-off to docela běží bez problémů. Co takhle ještě se cesťáků na přepážce zeptat, zda si nedají něco z placeného sortimentu občerstvení a to pivo tam zinkasovat předem??
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
Pánové, trošku nadhledu - já vím, že vás to utrácení peněz trochu štve, ale voni nám ty daně stejně nevrátí, takže je mi milejší, když je napumpují do ČSA, než do nemakačenků z Chánova, nesmyslných zasedání a jiných monstrakcí /MMF apod./, olympiády v Praze nebo do pochybných existencí, co si jedou hrát kamsi do Asie na vojáky....
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
To ze klesa l/f je vseobecne znama vec u vsech dopravcu. Horsi je ze tem sitovym klesa docela zasadne podil dobre platicich PAX(high yield) a tady myslim, ze CSA orientujici se hodne na Evropu budou na tom z pohledu klesajicich vynosu hur nez si dokazeme predstavit.
Tech lidi co nevahaji zaplatit hrisne penize za C class po evrope drasticky ubylo. Na ABTN jsem dnes cetl clanek o tom, že až 90% cestujících leticich dřive v business class dnes kupuje eko nebo premium eko. Cislo je to asi nadsazene, ale i tak to bude docela ranec a sok pro klasicke airlines - vetsina z nich musi reagovat snizením nabizene kapacity. U CSA mam trochu pocit, ze se tenhle problem tutla v zajmu neposkozeni jmena a pozice firmy pred privatizaci. Na druhe strane muzeme pozitivne hodnotit ACMI pronajem tech dvou letedel neka do Afriky(Libye???). Urcite je to dobrej tah.
To co popisuje TVC je urcite velice dobry napad, ktery by CSA urcite prospel, ale otazkou je jestli na to CSA ma - lidi, prostredky, vuli....
Plne prepazky o nicem nevypovidají...staci se podivat do statistik letiste a budeme mit mnohem jasneji ohledne soucasnem stavu. Plne letadlo/letiste/prepazky neznamenaji pozitivni stav spolecnosti.
Cafe-cafe: pokles poptavky a jeji struktura neni zalezitost CSA, ale reakce CSA na tuhle situaci je v jeji plne kompetenci a tudiz nas zajima co panove ze soucasne situace "uvari".
Jinak pekna paralela.... sam cekam co Amerika v tehle oblasti udela
Tech lidi co nevahaji zaplatit hrisne penize za C class po evrope drasticky ubylo. Na ABTN jsem dnes cetl clanek o tom, že až 90% cestujících leticich dřive v business class dnes kupuje eko nebo premium eko. Cislo je to asi nadsazene, ale i tak to bude docela ranec a sok pro klasicke airlines - vetsina z nich musi reagovat snizením nabizene kapacity. U CSA mam trochu pocit, ze se tenhle problem tutla v zajmu neposkozeni jmena a pozice firmy pred privatizaci. Na druhe strane muzeme pozitivne hodnotit ACMI pronajem tech dvou letedel neka do Afriky(Libye???). Urcite je to dobrej tah.
To co popisuje TVC je urcite velice dobry napad, ktery by CSA urcite prospel, ale otazkou je jestli na to CSA ma - lidi, prostredky, vuli....
Plne prepazky o nicem nevypovidají...staci se podivat do statistik letiste a budeme mit mnohem jasneji ohledne soucasnem stavu. Plne letadlo/letiste/prepazky neznamenaji pozitivni stav spolecnosti.
Cafe-cafe: pokles poptavky a jeji struktura neni zalezitost CSA, ale reakce CSA na tuhle situaci je v jeji plne kompetenci a tudiz nas zajima co panove ze soucasne situace "uvari".
Jinak pekna paralela.... sam cekam co Amerika v tehle oblasti udela
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
no počítam že do privatizace se nic převratnýho nestane a na to co s tim bude dělat nový majitel (pokud tedy vůbec nějaký bude - viz. současná politická situace) jsem sám velice zvědavej
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
CafeCafe píše:Podle mého máme jěště pár es v rukávu....silnou síť linek které vydělávají...a věřím na tzv. síťový efekt...
Jsem velice rad, ze se zde v diskuzi objevil termin sitovy efekt. Vim, co to znamena a jak to funguje, tedy v ramci zakladnich pravidel mikroekonomie. Ale nejsem si uz tak jist fungovanim sitoveho efektu prave u CSA (narozdil od LH, AF nebo BA). Moji nejistotu umocnuje nekolik diskuzi, ktere jsem osobne vedl se soucasnymi i byvalymi manazery CSA. Vsichni uvadeli sitovy efekt jako zakladni konkurencni vyhodu CSA, ale ani jeden z nich nebyl schopen predpokladany (domnely?) sitovy efekt vycislit. Ti z nich, kteri smysleji realisticky a pragmaticky rovnou priznavaji: "Sitovy efekt v CSA nejsme schopni vycislit". A v tom okamziku zvedam oboci. Pokud si CSA drzi nejakych 3500 zamestnancu a ani jeden z nich neni schopen vycislit jejich az nabozne uctivany sitovy efekt, tak to nahlodava moji viru v samou existenci tohoto efektu u CSA.
Ale mozna jsem prilis skepticky a nekde v nejake kancelari skutecne sedi clovek, ktery ma sitovy efekt spocitany a muze jeho existenci u CSA matematicky prokazat.
Kdo se toho ujme tady na foru? JIndro? Lojzo? CafeCafe?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
CafeCafe píše:Dobre panove a podle Vas je brutalni pokles vinou čsa? Mám to chápat tak že mustr Brussels by měli použít u ostatní společnosti co jsou na tom častěji o sot hůře než čsa: Lot -25% cestujicich Malev, SAS, Austrian, Finnair o spolecnostech typu Jat, Aerosvit, Belavia a spol. ani nemluvím!
1) Nejsme soud a neurcujeme, ci to je vina. Pouze sledujeme urcita cisla a v momente, kdy se nam zdaji závažná, o nich diskutujeme.
2) Ano, mustr Brussels by slusel mnoha spolecnostem z tech, ktere zminujes ;-) Takze odpoved na tvoji otazku "Mam to chapat tak...?" zni: ANO.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
CafeCafe píše:Přijdte se podívat jak vypadají přepážky ČSA ráno v 6 pak v 10 ve 13 v 16 a večer
Delka fronty u prepazky se samozrejme da interpretovat nekolika zpusoby. Je prirozene, ze to prvni, co cloveka napadne, je, ze fronty u prepazek jsou znamkou obrovske poptavky po prepravnich sluzbach CSA (tvoje interpretace). Jineho cloveka ovsem muze napadnout, ze to je zpusobeno nedostatecnym poctem prepazek, otevrenych pro dany let (= usporna opatreni v dusledku nedobre ekonomicke situace letecke spolecnosti). A dalsi clovek (treba Orus-x) to interpretuje jako vysledek nove striktni politiky CSA, zamerene na hmotost zavazadel (kterazto politika muze byt dalsim zoufalym pokusem na vylepseni nedobre ekonomicke situace dane spolecnosti).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
CafeCafe píše:ale mluvíte o výsledcích za JAN a FEB které jsou jak je známo nejslabšími.
Ale my mluvime o poklesu JAN09 vs. JAN08 a FEB09 vs. FEB08. Tedy nejslabsi mesice roku 2009 jsou vyrazne pod urovni nejslabsich mesicu roku 2008. A dovolujeme si povazovat za pravdepodobny scenar to, ze i nejsilnejsi mesice roku 2009 budou pod urovni nejsilnejsich mesicu 2008.
Je to prognoza, ktera se nemusi naplnit. Budeme radi, pokud se budeme mylit.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
vitezslav píše:Pánové, trošku nadhledu - já vím, že vás to utrácení peněz trochu štve, ale voni nám ty daně stejně nevrátí, takže je mi milejší, když je napumpují do ČSA, než do nemakačenků z Chánova, nesmyslných zasedání a jiných monstrakcí /MMF apod./, olympiády v Praze nebo do pochybných existencí, co si jedou hrát kamsi do Asie na vojáky....
Nejsem priznivcem ani Chanova, ani Olympiady v Praze (o smyslu vojaku v Asii bych byl ochoten diskutovat, ale to je O.T.), ale zato jsem priznivcem dosti staromodni a pro nektere az poburujici myslenky, jako je splaceni v minulosti vytvorenych dluhu misto vytvareni novych ;-)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
ogan píše:no počítam že do privatizace se nic převratnýho nestane a na to co s tim bude dělat nový majitel (pokud tedy vůbec nějaký bude - viz. současná politická situace) jsem sám velice zvědavej
... no, prave, v soucasne politicke (a ekonomicke) situaci vidim pravdepodobnost uspesne privatizace tak 50 na 50. A pokud vyjde tech druhych 50% (tj. ani jeden ze zajemcu nakonec CSA nekoupi), tak ta firma bude mit problem.
Ucetni zisky nafouknute rozprodejem majetku nejde vykazovat donekonecna. Uz neni co prodavat. Ted nastupuje brutalni realita - je ta firma schopna si vydelat na svoje preziti nebo ne? Zaslouzi si dalsi existenci?
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
To HighFlyer: docela dobré názory. BTW, chlape, kdy spíš? Dle času posledních příspěvků...
Re: Zombie z Detroitu a Zombie z Ruzyně
2Josef: třebas serfuje v práci na noční