Crew concept
Re: Crew concept
V čem z hlediska pravidelné údržby a průletu přes home base?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?
Pokud o tech rozdilech vis, tak se rozepis. Opravdu nemam technicke znalosti tykajici se udrzby letadel (a je to jeden z duvodu, proc chodim na toto forum, abych se priucil )
Z meho pohledu je to predodletova kontrola "bez privlastku". Tedy zatim nerozumim rozdilu, proc je v poradku, kdyz pri pruletu letadlo nevidi vlastni mechanik, ale pouze posadka. A kdyz se to same deje na home base, tak je to malem katastrofa, kvuli ktere je nutno vyhlasit stavku a CSA zapsat na listinu dopravcu, kteri nesmeji vstoupit do vzdusneho prostoru EU.
Re: Crew concept
Žádný rozdíl není, všechno je to jen CZfrancovkou nafouknutá bublina.
Re: Crew concept
no holt vy budete jezdit kvůli každé kravině k letadlu...a aby to nebylo na úkor zpoždění, to si budeme přát všichni...
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 580
- Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
- Stav: Offline
Re: Crew concept
No já bych počkal jak se to vyvine..očekávám, že to bude velmi povedené a dotažené do konce, jak je poslední dobou zvykem..
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
vil2 píše:Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Á pán je pilot... Kdo vám dělá preflight mimo PRG? A doteďka jste preflight v PRG nedělali? Měli dělat, akorát jste na to kašlali když to duplicitně dělal mechanik.
Aaaa ... pan je "vsudebyl a vsechnovidel". Litate?? Clovece zamyslete se nad tim napadem o kterem se tu bavime. Vam pripada vse normalni??? Me tedy ne. Ja v tom musim sedet!!! Kde sedite Vy, ze jsem tak smely?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?
Presne !!!
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Axe píše:dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?
Presne !!!
Hm. A v cem, vlastne. Myslite prulet ve OSR po priskoku z Brna (20 min letu) nebo v ALA po 6 hodinach? Prulet v KSC nebo FCO pri nocnim stani, nebo prulet pri 4 dennim vikendovem pobytu v Irsku? Pokud dnes vramci pripravy letadla dnes kluci delali jen obhlidku stejnou jako piloti a pak sli vypsat knihu (coz je mimochodem v realu povinnost FC, ze?) tak se asi az tak moc nestane.
Ve vsechny ostatni body shrnul uz František.
FD.
Re: Crew concept
Ja ac sam mechanik s tim nemam problem.Pokud bude mit FC sebemensi pochybnost bude mit moznost a mechanika si vyzadat.Nevic CSA neni jedina spolecnost na svete ktera ma tento system
Re: Crew concept
Axe píše:vil2 píše:Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Á pán je pilot... Kdo vám dělá preflight mimo PRG? A doteďka jste preflight v PRG nedělali? Měli dělat, akorát jste na to kašlali když to duplicitně dělal mechanik.
Aaaa ... pan je "vsudebyl a vsechnovidel". Litate?? Clovece zamyslete se nad tim napadem o kterem se tu bavime. Vam pripada vse normalni??? Me tedy ne. Ja v tom musim sedet!!! Kde sedite Vy, ze jsem tak smely?
Ne, pán není "všudebyl a všechnoviděl", to bych musel být pilot. Pardon, omlouvám se všem slušným a normálním pilotům, oprava: To bych musel být člen Ústředního výboru CZfrancovky.
Holt ten walk-around už teď budete muset fakt dělat, když už to před Vámi nebudou duplicitně dělat mechanici. Když to léta zvládáte mimo PRG, tak co Vám vadí?
A pokud mám správné informace, tak postflight neděláte, tak se nevymlouvejte na posuzování sjetých gum, atd.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
To vil2:
O.K. tak tedy konkretne: letadlo behem dne "nasbirava" ruzne zavady - to je normalni (a neznamena ze musi spadnout). Jsou to veci dulezite i "prkotiny", ktere ale kolikrat ubiraji na komfortu cestujicich a ubiraji na image znacky (ulomene kdeco, osoupane kdeco, nefunkcni pumpicku na mydlo na toaletach a co ja vim co jeste).
Drive to fungovalo tak, ze po priletu cekal na a/c (aircraft) mechanik, VEl a VK mu nahlasili zavady + zapsane v TLB (technical log book) a on je opravil. Prisla nova posadka, otevrela TLB, zjistila zavady a mechanik jsouci (!) na miste mohl popsat, o co slo, jak to opravili, ci neopravili, co s tim budou delat atd. Behem pripravy se tu a tam (casto a pravidelne - ne vsak vzdy, to je pravda) nasly dalsi zavady na opravu. Vetsinou z te kategorie "prkotiny", jak popsano v odst. 1 (to ale neznamena, ze jako zavady maji zustat). Mechanik okamzite vse opravil (nejnutnejsi veci mel vzdy s sebou v ruce nebo dole na place v aute). Za 5 minut nebylo co delat .....
Jak je to dnes?
Crew prijede do a/c. V TLB zavada - zpusob opravy: Checked - O.K. Co to je? Jak to funguje, nefunguje ... ? V kabine cestujicich je uvolnena lista - chybi sroubek. VEL musi zavolat na MCC, ty poslou mechanika. Ten prijede za 5 minut, zjisti, ze cybi sroubek. Otoci se a jede - nevim kam pro sroubek, za 5-10 minut je zpet. Suma sumarum 10-15 minut cekani. Pise se tu o zkraceni pruletu. Jiz dnes mame prulety treba 30 minut (za tu dobu mate na pripravu a/c max. 5 minut - musite vyboardovat PAX, dojit na TCBC pro pripravu, naplnit, odejit do a/c, priprava a/c, naboardovat = tohle je prulet; ne 5 minut priprava + 25 minut piti kafe). Jak tam date 15 minut na utazeni sroubku, ci rozchozeni pupicky na mydlo v J/Cl fakt nevim.
To je jen jeden priklad za vsechny.
Drive jsem mechanikovi u a/s po priletu mohl rici co je spatne, on to za 3 minuty opravil. Dnes protoze vim, ze nebude u a/c, kazdou (prkotinu) napisu do TLB a at zde jsouci a pritomny mechanik napise, kolik casu a hlavne administrativy (!) potrebuje na utazeni sroubku, ktery je jako zavada napsan v TLB.
Uz je jasne o cem stale mluvim?
O.K. tak tedy konkretne: letadlo behem dne "nasbirava" ruzne zavady - to je normalni (a neznamena ze musi spadnout). Jsou to veci dulezite i "prkotiny", ktere ale kolikrat ubiraji na komfortu cestujicich a ubiraji na image znacky (ulomene kdeco, osoupane kdeco, nefunkcni pumpicku na mydlo na toaletach a co ja vim co jeste).
Drive to fungovalo tak, ze po priletu cekal na a/c (aircraft) mechanik, VEl a VK mu nahlasili zavady + zapsane v TLB (technical log book) a on je opravil. Prisla nova posadka, otevrela TLB, zjistila zavady a mechanik jsouci (!) na miste mohl popsat, o co slo, jak to opravili, ci neopravili, co s tim budou delat atd. Behem pripravy se tu a tam (casto a pravidelne - ne vsak vzdy, to je pravda) nasly dalsi zavady na opravu. Vetsinou z te kategorie "prkotiny", jak popsano v odst. 1 (to ale neznamena, ze jako zavady maji zustat). Mechanik okamzite vse opravil (nejnutnejsi veci mel vzdy s sebou v ruce nebo dole na place v aute). Za 5 minut nebylo co delat .....
Jak je to dnes?
Crew prijede do a/c. V TLB zavada - zpusob opravy: Checked - O.K. Co to je? Jak to funguje, nefunguje ... ? V kabine cestujicich je uvolnena lista - chybi sroubek. VEL musi zavolat na MCC, ty poslou mechanika. Ten prijede za 5 minut, zjisti, ze cybi sroubek. Otoci se a jede - nevim kam pro sroubek, za 5-10 minut je zpet. Suma sumarum 10-15 minut cekani. Pise se tu o zkraceni pruletu. Jiz dnes mame prulety treba 30 minut (za tu dobu mate na pripravu a/c max. 5 minut - musite vyboardovat PAX, dojit na TCBC pro pripravu, naplnit, odejit do a/c, priprava a/c, naboardovat = tohle je prulet; ne 5 minut priprava + 25 minut piti kafe). Jak tam date 15 minut na utazeni sroubku, ci rozchozeni pupicky na mydlo v J/Cl fakt nevim.
To je jen jeden priklad za vsechny.
Drive jsem mechanikovi u a/s po priletu mohl rici co je spatne, on to za 3 minuty opravil. Dnes protoze vim, ze nebude u a/c, kazdou (prkotinu) napisu do TLB a at zde jsouci a pritomny mechanik napise, kolik casu a hlavne administrativy (!) potrebuje na utazeni sroubku, ktery je jako zavada napsan v TLB.
Uz je jasne o cem stale mluvim?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Axe píše:Drive to fungovalo tak, ze po priletu cekal na a/c (aircraft) mechanik, VEl a VK mu nahlasili zavady + zapsane v TLB (technical log book) a on je opravil. Prisla nova posadka, otevrela TLB, zjistila zavady a mechanik jsouci (!) na miste mohl popsat, o co slo, jak to opravili, ci neopravili, co s tim budou delat atd. Behem pripravy se tu a tam (casto a pravidelne - ne vsak vzdy, to je pravda) nasly dalsi zavady na opravu. Vetsinou z te kategorie "prkotiny", jak popsano v odst. 1 (to ale neznamena, ze jako zavady maji zustat). Mechanik okamzite vse opravil (nejnutnejsi veci mel vzdy s sebou v ruce nebo dole na place v aute). Za 5 minut nebylo co delat .....
A nebo to take fungovalo tak, že mechanik na dotaz, jestli s tím něco je, odpověděl, že neví, že právě přijel, vytrhl si svůj žlutý papír a než posádka nahodila baterku a pustila se do předletové přípravy, tak byl zase fuč, takže se stejně musel zpět zavolat, pokud něco nešlo. Když přijel, tak akorát resetoval dotčené tlačítko a jistič, což nepomohlo a už to udělali před ním xkrát piloti, a tak stejně zavolal někoho "vyššího".
Re: Crew concept
BB píše: a tak stejně zavolal někoho "vyššího".
tak to u vás mechanici mají dobré, že nad sebou mají ještě někoho vyššího kdo to za ně udělá.....
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 343
- Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
vil2:ačkoliv Vám piloti leží v žaludku, tak nyní pláčete na špatném hrobě. Axe není (naštěstí) pilot
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1211
- Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Pavel píše:BB píše: a tak stejně zavolal někoho "vyššího".
tak to u vás mechanici mají dobré, že nad sebou mají ještě někoho vyššího kdo to za ně udělá.....
To není dobré, to je jen realita, že ne všichni buď umí, to co mají, nebo i v dnešní době je na tom firma tak dobře, že se záměrně zaměstnávají lidé, jen aby splnili povinnost "být u letadla", aniž by tam k něčemu byli.