Crew concept

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
vil2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 02. 11. 2008, 13:35
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od vil2 »

V čem z hlediska pravidelné údržby a průletu přes home base?


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od HighFlyer »

dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?

Pokud o tech rozdilech vis, tak se rozepis. Opravdu nemam technicke znalosti tykajici se udrzby letadel (a je to jeden z duvodu, proc chodim na toto forum, abych se priucil ;-))

Z meho pohledu je to predodletova kontrola "bez privlastku". Tedy zatim nerozumim rozdilu, proc je v poradku, kdyz pri pruletu letadlo nevidi vlastni mechanik, ale pouze posadka. A kdyz se to same deje na home base, tak je to malem katastrofa, kvuli ktere je nutno vyhlasit stavku a CSA zapsat na listinu dopravcu, kteri nesmeji vstoupit do vzdusneho prostoru EU.

vil2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 02. 11. 2008, 13:35
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od vil2 »

Žádný rozdíl není, všechno je to jen CZfrancovkou nafouknutá bublina. :evil:

dell
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1243
Registrován: 17. 11. 2006, 23:07
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od dell »

no holt vy budete jezdit kvůli každé kravině k letadlu...a aby to nebylo na úkor zpoždění, to si budeme přát všichni...

františek dobrota
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 580
Registrován: 09. 01. 2007, 20:26
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od františek dobrota »

No já bych počkal jak se to vyvine..očekávám, že to bude velmi povedené a dotažené do konce, jak je poslední dobou zvykem.. :D


Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Axe »

vil2 píše:
Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.

Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.

Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi .... :!:


Á pán je pilot... :wink: Kdo vám dělá preflight mimo PRG? A doteďka jste preflight v PRG nedělali? Měli dělat, akorát jste na to kašlali když to duplicitně dělal mechanik. :roll:


Aaaa ... pan je "vsudebyl a vsechnovidel". Litate?? Clovece zamyslete se nad tim napadem o kterem se tu bavime. Vam pripada vse normalni??? Me tedy ne. Ja v tom musim sedet!!! Kde sedite Vy, ze jsem tak smely?

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Axe »

dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?


Presne !!! :!:

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od FlightDetent »

Axe píše:
dell píše:a neni trošku rozdíl průlet a home base?

Presne !!! :!:


Hm. A v cem, vlastne. Myslite prulet ve OSR po priskoku z Brna (20 min letu) nebo v ALA po 6 hodinach? Prulet v KSC nebo FCO pri nocnim stani, nebo prulet pri 4 dennim vikendovem pobytu v Irsku? Pokud dnes vramci pripravy letadla dnes kluci delali jen obhlidku stejnou jako piloti a pak sli vypsat knihu (coz je mimochodem v realu povinnost FC, ze?) tak se asi az tak moc nestane.
Ve vsechny ostatni body shrnul uz František.

FD.

Lucky
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 711
Registrován: 30. 01. 2005, 18:43
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Lucky »

Ja ac sam mechanik s tim nemam problem.Pokud bude mit FC sebemensi pochybnost bude mit moznost a mechanika si vyzadat.Nevic CSA neni jedina spolecnost na svete ktera ma tento system

vil2
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 42
Registrován: 02. 11. 2008, 13:35
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od vil2 »

Axe píše:
vil2 píše:
Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.

Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.

Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi .... :!:


Á pán je pilot... :wink: Kdo vám dělá preflight mimo PRG? A doteďka jste preflight v PRG nedělali? Měli dělat, akorát jste na to kašlali když to duplicitně dělal mechanik. :roll:


Aaaa ... pan je "vsudebyl a vsechnovidel". Litate?? Clovece zamyslete se nad tim napadem o kterem se tu bavime. Vam pripada vse normalni??? Me tedy ne. Ja v tom musim sedet!!! Kde sedite Vy, ze jsem tak smely?


Ne, pán není "všudebyl a všechnoviděl", to bych musel být pilot. Pardon, omlouvám se všem slušným a normálním pilotům, oprava: To bych musel být člen Ústředního výboru CZfrancovky. :lol: :lol: :lol:
Holt ten walk-around už teď budete muset fakt dělat, když už to před Vámi nebudou duplicitně dělat mechanici. Když to léta zvládáte mimo PRG, tak co Vám vadí? :wink:
A pokud mám správné informace, tak postflight neděláte, tak se nevymlouvejte na posuzování sjetých gum, atd.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Axe »

To vil2:

O.K. tak tedy konkretne: letadlo behem dne "nasbirava" ruzne zavady - to je normalni (a neznamena ze musi spadnout). Jsou to veci dulezite i "prkotiny", ktere ale kolikrat ubiraji na komfortu cestujicich a ubiraji na image znacky (ulomene kdeco, osoupane kdeco, nefunkcni pumpicku na mydlo na toaletach a co ja vim co jeste).

Drive to fungovalo tak, ze po priletu cekal na a/c (aircraft) mechanik, VEl a VK mu nahlasili zavady + zapsane v TLB (technical log book) a on je opravil. Prisla nova posadka, otevrela TLB, zjistila zavady a mechanik jsouci (!) na miste mohl popsat, o co slo, jak to opravili, ci neopravili, co s tim budou delat atd. Behem pripravy se tu a tam (casto a pravidelne - ne vsak vzdy, to je pravda) nasly dalsi zavady na opravu. Vetsinou z te kategorie "prkotiny", jak popsano v odst. 1 (to ale neznamena, ze jako zavady maji zustat). Mechanik okamzite vse opravil (nejnutnejsi veci mel vzdy s sebou v ruce nebo dole na place v aute). Za 5 minut nebylo co delat .....

Jak je to dnes?

Crew prijede do a/c. V TLB zavada - zpusob opravy: Checked - O.K. Co to je? Jak to funguje, nefunguje ... ? V kabine cestujicich je uvolnena lista - chybi sroubek. VEL musi zavolat na MCC, ty poslou mechanika. Ten prijede za 5 minut, zjisti, ze cybi sroubek. Otoci se a jede - nevim kam pro sroubek, za 5-10 minut je zpet. Suma sumarum 10-15 minut cekani. Pise se tu o zkraceni pruletu. Jiz dnes mame prulety treba 30 minut (za tu dobu mate na pripravu a/c max. 5 minut - musite vyboardovat PAX, dojit na TCBC pro pripravu, naplnit, odejit do a/c, priprava a/c, naboardovat = tohle je prulet; ne 5 minut priprava + 25 minut piti kafe). Jak tam date 15 minut na utazeni sroubku, ci rozchozeni pupicky na mydlo v J/Cl fakt nevim.

To je jen jeden priklad za vsechny.

Drive jsem mechanikovi u a/s po priletu mohl rici co je spatne, on to za 3 minuty opravil. Dnes protoze vim, ze nebude u a/c, kazdou (prkotinu) napisu do TLB a at zde jsouci a pritomny mechanik napise, kolik casu a hlavne administrativy (!) potrebuje na utazeni sroubku, ktery je jako zavada napsan v TLB.

Uz je jasne o cem stale mluvim?

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od BB »

Axe píše:Drive to fungovalo tak, ze po priletu cekal na a/c (aircraft) mechanik, VEl a VK mu nahlasili zavady + zapsane v TLB (technical log book) a on je opravil. Prisla nova posadka, otevrela TLB, zjistila zavady a mechanik jsouci (!) na miste mohl popsat, o co slo, jak to opravili, ci neopravili, co s tim budou delat atd. Behem pripravy se tu a tam (casto a pravidelne - ne vsak vzdy, to je pravda) nasly dalsi zavady na opravu. Vetsinou z te kategorie "prkotiny", jak popsano v odst. 1 (to ale neznamena, ze jako zavady maji zustat). Mechanik okamzite vse opravil (nejnutnejsi veci mel vzdy s sebou v ruce nebo dole na place v aute). Za 5 minut nebylo co delat .....


A nebo to take fungovalo tak, že mechanik na dotaz, jestli s tím něco je, odpověděl, že neví, že právě přijel, vytrhl si svůj žlutý papír a než posádka nahodila baterku a pustila se do předletové přípravy, tak byl zase fuč, takže se stejně musel zpět zavolat, pokud něco nešlo. Když přijel, tak akorát resetoval dotčené tlačítko a jistič, což nepomohlo a už to udělali před ním xkrát piloti, a tak stejně zavolal někoho "vyššího".

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Pavel »

BB píše: a tak stejně zavolal někoho "vyššího".


tak to u vás mechanici mají dobré, že nad sebou mají ještě někoho vyššího kdo to za ně udělá..... :D

Eagle
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 343
Registrován: 21. 10. 2004, 11:14
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od Eagle »

vil2:ačkoliv Vám piloti leží v žaludku, tak nyní pláčete na špatném hrobě. Axe není (naštěstí) pilot :wink:

BB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1211
Registrován: 28. 02. 2003, 13:19
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Crew concept

Příspěvek od BB »

Pavel píše:
BB píše: a tak stejně zavolal někoho "vyššího".


tak to u vás mechanici mají dobré, že nad sebou mají ještě někoho vyššího kdo to za ně udělá..... :D


To není dobré, to je jen realita, že ne všichni buď umí, to co mají, nebo i v dnešní době je na tom firma tak dobře, že se záměrně zaměstnávají lidé, jen aby splnili povinnost "být u letadla", aniž by tam k něčemu byli.


Odpovědět