Crew concept
Crew concept
ČSA poté co bylo propuštěno 28 leteckých mechaniků na letišti v Praze zavádí tzv. crew concept - předletové prohlídky už od 1. června neprovádí mechanici, ale pověřený člen posádky letadla. Letadlo tak uvidí mechanika (a obráceně:-) jen jednou za 24 hodin. Otázkou je kam až můžou úsporná a personální opatření zajít...-(
Re: Crew concept
A potrebuje letadlo videt mechanika, kdyz je v poradku a nic mu nechybi?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
jane píše:A potrebuje letadlo videt mechanika, kdyz je v poradku a nic mu nechybi?
Dobrá otázka ! Kdo to pozná že mu nic nechybí? Anebo co se stane když chybět bude a posádka si toho nevšimne? Pověřený člen posádky klidně může být i CC 2R
Re: Crew concept
PV píše: Pověřený člen posádky klidně může být i CC 2R
Třeba Vilda s baterkou kontrolující lopatky u CFM56 těsně před startem? Tak to bude maso. Snad ne doslova a v okruhu několika metrů
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Já doufám že zvítězí zdravý rozum a letadlo prohlédne někdo,kdo alespoň pozná,když je něco upadlého anebo jinak než má být
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Crew concept
PV píše:Já doufám že zvítězí zdravý rozum a letadlo prohlédne někdo,kdo alespoň pozná,když je něco upadlého anebo jinak než má být
Na zdravy rozum se nedostava penez.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1066
- Registrován: 19. 02. 2005, 14:17
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Nezbývá než doufat, že "testovací režim" proběhne bez průseru. Jakmile se totiž začne šetřit na úkor bezpečnosti, může být zle. Držím palce.
Re: Crew concept
PV píše:Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Nezbývá než doufat, že "testovací režim" proběhne bez průseru. Jakmile se totiž začne šetřit na úkor bezpečnosti, může být zle. Držím palce.
ja jen upresnim ze v testovacim rezimu bude pritomen technik avsak jiz nebude provadet walk around letadla.Pouze zkontroluje brzdy a kola aby nedoslo k pripadnemu zpozdeni z duvodu pozdniho zjisteni opotrebovaneho kola a pak bude k dispozici posadce pokud by se jim neco nezdalo.V dalsi casti uz technik nebude pritomen vubec a bude u letadla pouze na vyzadani.
Re: Crew concept
a tudíž ani ty brzdy a kola nezkontroluje.....bezva o tom že přes staničního mechanici objednat nejdou,atd atd....pevně doufám, že to do plného provozu nepujde takhle!
Re: Crew concept
dell píše:a tudíž ani ty brzdy a kola nezkontroluje.....bezva o tom že přes staničního mechanici objednat nejdou,atd atd....pevně doufám, že to do plného provozu nepujde takhle!
presne takhle nejak si to clovek ktery to vytvoril predstavuje Jinak mechanik by se mel objednat pres MCC.Vlastne mechanik stejne na kazde letadlo pojede protoze bude prestavovat sedacky a na B737 a ATR menit kazetu v zapisovaci.Tak ja doufam ze kluci to letadlo stejne zkouknou
Re: Crew concept
Axe píše:Tak za vsechny cleny z posadek - tedy tech vsech nejnizsich vyrobnich stupnu - kteri si na rozdil od vyssich a nejvyssich stupnu zachovali zdravy rozum muzu deklarovat nulovou toleranci nesmyslnym a demagogickym postupum od vedeni.
Za sebe deklaruji, ze letadlo se zavadou, na kterou je treba mechanika, i kdyby se na nej cekalo az do vecnosti, ze zeme neodleti. A vim, ze vsichni ostatni maji stejny nazor a po "testovacim rezimu" se vse vrati do puvodniho.
Zaroven apeluji na kolegy, aby se nenechali dohnat od manazeru do pekel. Oni maji sve tabulky, my zase rozumime provozu. Oni v tech letadlech nesedi ....
Á pán je pilot... Kdo vám dělá preflight mimo PRG? A doteďka jste preflight v PRG nedělali? Měli dělat, akorát jste na to kašlali když to duplicitně dělal mechanik.
Re: Crew concept
Lucky píše:dell píše:a tudíž ani ty brzdy a kola nezkontroluje.....bezva o tom že přes staničního mechanici objednat nejdou,atd atd....pevně doufám, že to do plného provozu nepujde takhle!
presne takhle nejak si to clovek ktery to vytvoril predstavuje Jinak mechanik by se mel objednat pres MCC.Vlastne mechanik stejne na kazde letadlo pojede protoze bude prestavovat sedacky a na B737 a ATR menit kazetu v zapisovaci.Tak ja doufam ze kluci to letadlo stejne zkouknou
přijede, vymění kazety a pojede pryč....pak se lehce stane, že vypadne zdroj, mašina běží z baterky, přijde posádka a éro už nenahodí. Zpoždění atd atd....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4080
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Crew concept
No nechtel jsem do toho vstupovat, protoze technice letadel opravdu nerozumim, ale taky me napadl takovy dotaz: Kdo dela predletovou kontrolu letadel CSA napr. v Ziline, Sarajevu, Baku, Fortaleze nebo Santo Domingo? Nechce se mi verit, ze tam ma CSA bazovane svoje techniky na tech par letu...
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 05. 11. 2009, 14:07, celkem upraveno 1 x.
Re: Crew concept
a neni trošku rozdíl průlet a home base?