Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

sunset
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 15. 06. 2009, 21:26
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od sunset »

Ale pozastavujeme :(


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

@axe: je to vsechno ve vyrocnich zpravach a z CSU

Najdete tam taky strukturu zamestancu:
CSA.JPG


EDIT: jo a na tipy neverim :wink:
Naposledy upravil(a) dider dne 27. 08. 2009, 12:13, celkem upraveno 1 x.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jane »

MEA píše:Naozaj sa tolko usetri na cateringu? Pochybujem. Nech to dobre jedlo a pitie vyjde na jedneho cestujuceho rovno 4-5 eur (a skor menej pri mnozstve ake aerolinky objednavali). Z ceny letenky (aj kratkej) je to mizive percento. Na dlhej linke nech su naklady aj 15 a to SILNO prehanam. Ale cena aku tym spolocnost u cloveka ziska je neporovnatelne vyssia.

Verte, raz sa zobudime a doba sendvicakov bude za nami:) Inšálláh:)))


Naklady za catering jsou podle meho nazoru jedna z nejnepruhlednejsich veci. Ceny, ktere plati CSA za catering v PRG, ktery je snad nejhorsi, co kde bereme, jsou skutecne nehorazne. Ale nikdo to neresi, proc asi? Kdo z toho ma vyhodu?

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Malvolio »

http://kram.blog.idnes.cz/c/98649/Obhajoba-CSA.html
Zaujal mě "britský Ryan Air", "MD-85", "dálkové A-320", "bum nízkonákladovek", "vele úspěšný LOW COST operátor Smart Wings"...je tam toho plno.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

Axe a jeste jeden update:

Podle údajů ČSA činila průměrná měsíční mzda pilota Českých aerolinií v květnu 2001 61 500 Kč... 2006 uz 135000 a dnes je to 212000CZK. Muzete to nekdo potvrdit?

Je tenhle narust normalni? Piloti? Kde jste? Nema CZALPA taky lvi podil na soucasne situaci?

Jeden clanek z roku 2007...

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=456242

Neznamena zadat o zvyseni platu pilotu v dobe ztrat totez, co ted odbory soucasnemu vedeni vytykaji - ty odmeny?

Laicky a velice zjednodusene vycislene naklady na piloty:

2006 550 x 135000 x 12= 900mil
2008 535 x 212000 x 12 = 1.361mil

Bylo tohle taky v dopise pro predsedu vlady? Neni tohle taky tak trochu rizena likvidace? Sorry musel jsem si rejpnout...
Naposledy upravil(a) dider dne 27. 08. 2009, 13:15, celkem upraveno 3 x.


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

Axe píše:
dider píše:A jeste doplnim:

Prumerna mzda v CSA 2003: 33.562CZK
Prumerna mzda v CSA 2008: 59.979CZK

Narust 79%

Prumerna mzda v CR 2003: 16.917CZK
Prumerna mzda v CR 2008: 23.542CZK

Narust 39%

Je narust 79% u vsech slozek stejny?


Jsem u CSA od prave roku 2003. Muj narust je k roku 2009 40%. To je skupina CC. Tedy 1.200 lidi. Piloti meli narust vyssi, tipnu 60%. Mechanici, rampaci, checkin... ti asi takovy narust nemeli. Tipnu 30%. Mozna mene.

Dam cisla vedle sebe: 40 - 60 - 30 procent.

Uvadite, ze prumer v CSA je narust 79%. Kdyz z celkoveho mnozstvi zamestnancu CSA dam stranou piloty (60% - do 79 jim zbyva temer 20% do prumeru!!), CC (40% - zbyva skoro 40 proc. bodu.), mechaniky a rampaky (30% - zbyva temer 50 proc. bodu) tak mi vice mene zbyva THP a manazeri.

Aby to dalo tech 79% - o kolik si tedy polepsili pozice, ktere nas ridi a ktere zivime?? A tady je ta cerna dira, kde neefektivne mizi penize.

A diky Vam za tyto udaje. To jsem sam netusil... :roll:

A to je odpoved na Vasi otazku: NENI. Narust u vsech slozek stejny neni.


Ano to jsou opravdu ve srovnání s hospodařením ČSA za poslední 2-3 roky fascinující čísla. Měl by si je přečíst daňový poplatník z prosperující firmy, lékař, učitel, bývalý zaměstnanec ČSA, který má dnes 10 kCZK penze a dalších 99 % profesních i sociálních skupin obyvatelstva v této zemi. Proto držím palce pánům Vikovi a Šimáněmu. A vzkaz pro zaměstnance ČSA bez rozdílu pracovní pozice. Přestaňte skuhrat, budete na tom prostě chvíli stejně jako ti ostatní v CZ, také třeba velmi kvalifikovaní... Jenom už nebude ten teplej socík.

cestovatelka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 80
Registrován: 05. 04. 2006, 12:52
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cestovatelka »

http://hn.ihned.cz/c1-38158070-radomir- ... me-v-plusu
Tak tomu rikam byt bez skurpuli.
Vcera pan generalni reditel spatnou situaci svadel na Tvrdika, pak asi dostal pres prsty od politiku, a uz zase za to muze krize a odborovi predaci. Jaky vinik prijde na radu zitra? Zeby opet piloti, co prece vytunelovali firmu, a ted jsou v rozhovoru liceni pomalu jako jeho dobri kamaradi?
:evil:
A hlavne, uz je rozhodnuto o privatizaci. :idea:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

T603 píše:
flyingblue píše:Kolik bylo to kladne cash-flow?

Prodaný majetek generoval kladné cash-flow cca 1,2mld. CZK ročně


To mi teda fakt nevychazi. Kladne cash-flow znamena, ze pred zdanenim z toho mel 1.2mld rocne?

Pokud ano, tak neverim, ze by to prodal za castky, ktere byly nizsi.

T603 píše:
flyingblue píše:Ale prd. O tom, jaky majetek bude firma vlastnit, rozhoduje predstavenstvo. V nekterych pripadech potrebuje kontrasignaci dozorci radou. To je obvykly model.


To je obvyklý model u stabilizovaných společností s jasným vlastníkem a jasně definovanou obchodní strategií schválenou vlastníkem. A to nebyl případ ČSA


A jakej je teda model pro CSA? CSA neni v zadnem specialnim modelu, je to normalni akciova spolecnost. Pravda, ma nejake problemy se zamestnanci a s cash-flow, ale kdo to dneska NEMA?

T603 píše:
flyingblue píše:Nerozumim tem "miliardovym zavazkum". Doted jsem mel za to, ze nejvetsi zavazky tvori leasing na nove Airbusy. Leasing Boeingu je jen vymena penez - CSA je potrebovaly v dobe, kdy zacal prodejem zpetny leasing.

Leasing na nové Airbusy tvoří pouze asi třetinu celkových závazků ČSA. Při zpětném leasingu
jsou sjednané parametry věcí priorit (zisk x okamžité CF x dlouhodobé CF). Pokud letadla prodám "nesmyslně" draho, tak vykážu solidní zisk (a vyplatím si bonusy), ale o to větší je zatížení ČSA budoucími splátkami, které mohou být vyšší než splátky nových letadel a při neschopnosti využít kapacitu zpětně leasovaných letadel je to ten "smrtící koktejl".


Nesmyslne draho ta letadla prodat nemuzes, nebot i Tvuj partner, pres ktereho to zpetne leasujes, neponese zadne giganticke riziko. Tudiz leasing stejneho mnozstvi jetych B737 a novych A320 by mel vyjit tak, ze za ty airbusy budes platit vic.

FlightDetent
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1007
Registrován: 20. 04. 2003, 13:11
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od FlightDetent »

Pri prepocitavani mezd v case pozor na zmenu danovych zalezitosti. Pokud mel nekdo v roce 2005 50k hrube mzdy tak dnes pri stejnych cca 38 cisteho se da napsat ze ma 70 superhrube mzdy. Pricemz jeho cisty prijem se nezmenil a celkove naklady zamestnavatele se klidne mohly snizit z 75 kdysi na 70 nyni. Cili z papiroveho narustu o 40% je v domaci kasicce 0 a v nakladech -8%.

Nebudu tvrdit ze cisla v novinach jsou spatna (ale ani ze spravna) nicmene za kazdym cislem se skryva metodika jeho vypoctu. V toceni cisel je vedeni CSA skutecne dobre.

FD.

Malvolio
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 992
Registrován: 28. 06. 2007, 21:18
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Malvolio »


Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zlin142 »




Stávková pohotovost, kdo by to byl čekal? Jak kreativní... :roll: Odborářská stádní mentalita opět slaví úspěch.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

FD: uznavam, ze to nejsou zrovna presne informace, ale i v pripade hrubeho zkresleni je to docela zasadni narust. A taky to nic nemeni na tom, ze zadat firmu o petinovy rust mezd v dobe ztratoveho hospodareni (tehdy cca -390mil)je stejna situace jako ted resi odbory a management ohledne vyplaceni odmen s velkym rozdilem v tom, ze vyplaceni odmen vrcholnemu managementu nebude mit urcite takovy dopad na hospodareni spolecnosti.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

Zlin142 píše:


Stávková pohotovost, kdo by to byl čekal? Jak kreativní... :roll: Odborářská stádní mentalita opět slaví úspěch.


Tomuhle rikam navrh reseni...Alitalia scenario :wink:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:to flyingblue:

Prewctete si jeste jednou, co napsal euroflyer:

jeden zaměstnanec Ryanairu generuje cca 10 tisíc cestujících.
jeden zaměstnanec ČSA generuje cca tisíc cestujících.
Je tu ještě co řešit? Ztotožňuji se s názorem, že 1500 lidí je na ČSA hodně moc. Myslím, že oddělení marketingu je možné rovnou zrušit:)


Lasakuv navrh prece NIC neresi. Stale zustane 1.700 delniku, kteri zivi dalsich 2.700 lidi. Proste jeden zednik nemuze zivit 2 uredniky. Jakto, ze se nepozastavujete nad takovymito jednoduchymi cisly???? Ja pro CSA delat chci ... i vic. Ale NECHCI zivit darmozrouty, kteri jsou vedenim vydrzovani a kteri vydelane spotreobovavaji. Kam to vede jsou dnesni dny jasnym dukazem - o tom vubec nemusime diskutovat! Fakta lezi na stole.

A jaky pak ma vliv odchodu Lasaka s 5 manazery, kdyz pomer 1.700 ku 2.700 zustava dal???

Uz jste pochopil jak to myslim?


Vy si opravdu myslite, ze tech 1700 delniku zivi ty ostatni? Bavime se doufam v kontextu, ze CSA je letecka spolecnost?

Lasak udelal gesto, ktere ma za cil, aby firma nesla do kytek. Pokud by vyslo, tak je to jedna z mala dobrych veci, ktere udelal.

To gesto se jmenuje "vypadnu, kdyz umoznite snizeni nakladu na mzdy". Odbory muzou prospet firme hned dvakrat:

1) Snizi naklady
2) umozni odchod neschopneho managementu

Takze - co udelaji odbory - krome toho, ze vyhlasily stavkovou pohotovost? Jde jim o preziti firmy nebo o vlastni koryta?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

dider píše:
Zlin142 píše:


Stávková pohotovost, kdo by to byl čekal? Jak kreativní... :roll: Odborářská stádní mentalita opět slaví úspěch.


Tomuhle rikam navrh reseni...Alitalia scenario :wink:


A v roli "zachrance" bude Vik se Simanem :roll:

Nakonec, proc ne. Unimex dostane CSA za hubicku.


Odpovědět