Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MK »

Zlin142 píše:
Triplseven píše:Lašák by měl odejít sám od sebe.A ne pod nějakou podmínkou.


A v čem je ta podmínka tak zásadně problematická?


pokud budu mluvit za "pozemaky" (tim nemyslim lidi v APC, ale lidi na plose a v terminalu), tak mu na tu podminku nikdo ze zamestnancu nepristoupi... staci, ze si vetsina useku na zemi nechala snizit mzdy v kvetnu o 5% aby se nemuselo propoustet...ubehlo par mesicu a stejne se tomu nevyhneme...uz ted je podstav a nezvlada se, je beznym jevem ze prileti letadlo a neni kdo by ho vylozil, kdo by ho nalozil, uklidil, naboardoval cestujici...vetsina zamestnancu se snazi, dre nekolik hodin bez pauzy aby minimalizovalo zpozdeni, zustava v praci treba o hodinu dele zadarmo (ano, vyplaceni prescasu je na dosti usecich zakazano), nebot by nemel letadlo kdo odavit atd... A co po nas chteji ted? propusti jeste vice lidi (a tim vznikne jeste brutalnejsi podstav - vim, pres zimu je provoz nizsi, ale ne o tolik) a zbytek, co tu zustane a bude makat do krve si ma jeste snizit mzdu o dalsich 15% aneb za vice prace mene penez? kdepak...


dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

MK: jste si meli taky vydupat platy na urovni AF/DL :?

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Alca »

na druhou stranu, nyní neustoupíte a za pár měsíců si budete hledat místo u W6, EZY nebo FR :lol: ...nehledal bych v tom nahrabávání pana šéfa, jen to, že zbylou kostru OK ožerou poslední žraloci... Piloti nebo pozemní úsek o své fleky tak jako tak přijdou. Poslední léta, kdy byl letecký provoz celého světa předimenzován, už jsou za námi a nyní se bude šetřit. Ať je to Lašák, piloti nebo pozemní, všichni se musí uskromnit.
Pokud ČSA do budoucna, tak s 30 letadly (18 32S a 12 ATR) a 1500 zaměstnanci.

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MK »

dider píše:MK: jste si meli taky vydupat platy na urovni AF/DL :?


To prochazi jen vyvolenym od CZALPY...my se drzime stale pri zemi a je-li prumerny plat v CSA 62000, tak vetsina kolegu (naklad,checkin,...) nema ani tretinu toho prumeru...nekteri ani ctvrtinu

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

MK: A mohu se zeptat proč by nakladač a check-in měl mít 40tis. plat ?
Pokud má 15tis. tak bude mít 12.75, pořád lepší než býti za 1/2 roku na dlažbě.
Nicméně, když jsem ze záznamu shlédl vystoupení pana Gaspara, tak jsem mnohé pochopil. Skoro bych si jej dovolil přirovnat k panu Rathovi, usmívat se a mlžit.


MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MK »

A proc by mel mit pilot v CR plat na urovni AF/DL? ja nerikam ze plat nakladace CSA je nizky a mel by mit 40k, ja jen poukazuju na to, ze je plat pozemniho personalu neadkvatne nizky k vysi platu na jinych pozicich v CSA (piloti, managment, ...) a proto nevidim duvodu proc si opet snizovat mzdy. Ac Lasaka zrovna nemusim, tak jeho vyrok (byt to nerekl nejvhodnejsi formou), ze CZALPA CSA "tuneluje" je tak trochu pravda...uz vidim co by nam rekli na to, kdybychom zacali jecet, ze nakladaci na LHR berou 35000 a my jen 13000 a ze takovy plat chceme taky...

casiophea
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 194
Registrován: 21. 10. 2007, 23:38
Oblíbené typy letadel: mam rada vsechna letadla:-)...
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od casiophea »

hm...jak to tak sleduji, tak je to pekny gulas...na vlajkoveho dopravce...
nenapadaji mne ta spravna slova...

to alca:...nevim , zda mas takovy odhad nebo zda je to prani.???.. :?:

o tom, ze pan Lasak mel skutecne odejit uz davno, o tom, ani nechci psat...
jeho vize a ekonomicke praktiky svedci spis moralnim krachu, nez aby ridil leteckou spol.
Nekdy fakt nevim, co si mam o celem ČSA myslet a to byly CSA moje srdecni zalezitost..
pripadam si jako ta "socka"../prominte mi ten vyraz, lepsi mne nenapada/..ktera jen bezradne prihlizi a nemuze nic delat..moc hezky pocit..:-(

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

MK: bohužel je problém v tom, že nakladači jsou celkem zbytný a nahraditelný materiál. I když máte typovku na ten malotraktor. :D A kdyby měli piloti tolik nehod jako pozemní personál ... :mrgreen:

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Vážení kolegové

Toto je zpráva pro ty, kteří ještě u ČSA pracují. Prosím v této chvíli se oprostěte od toho, kdo kolik bere a zvažte, co je cílem této hry. Jsem přesvědčena, že cílem hry pro zaměstnance je zachovat firmu. Pokud to tak je, tak je nutné okamžitě zajistit kvalitního manažera, který bude schopen (pokud to ještě je možné) vytvořit nějakou slušnou vizi, kam dál. Pokud je cílem hry nechat vedení se v tom vykoupat, tak věřte, že nakonec ten, kdo bude nejvíc postižen, budou zase zaměstnanci neb budou bez práce nebo budou mít velmi ořezané mzdy. Ve chvíli vyhlášení bankrotu lze snížit mzdy bez předchozího vyjednávání a kolektivní smlouvy přestávají platit. Tak a teď cíl hry managementu: zaměstnanci budou koukat, kdo kolik bere, budou se mezi sebou hašteřit, jak již předvádíte a snížení nepodepíšou. Prezident v tu chvíli je hrdinou. Chtěli mne odstranit, já jsem svou rezignaci nabídl, ale oni nechtěli. Milí bývalí kolegové - pro národ dopadnete jako (promiňte mi ten termín) blbci a firma půjde za maximálně pár měsíců ke dnu.
Takže moje doporučení (jako bývalého zaměstnance a trvalého kritika vedení) je okamžitě podepsat snížení a teprve s novým managementem se dohadovat o tom, co s ušetřenými prostředky. Nakonec, pokud to nepodepíšete, dostanete tak max. 2 výplaty než bude vyhlášena platební neschopnost (to je můj odhad). Nechcete přeci rozdat vedení lepší karty než sobě.

A podmínka odchodu celého vedení naráz? Však sami víte, že to není reálné. Ať jde prezident a třeba personalista. Specialistu na marketing a prodej si určitě musí vybrat nový prezident. Mějte alespoň trošku rozum.

dider
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2590
Registrován: 11. 08. 2004, 21:24
Bydliště: Den Haag
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dider »

Zdenek píše:MK: bohužel je problém v tom, že nakladači jsou celkem zbytný a nahraditelný materiál.


A pilot je nenahraditelny? Neni to spis o drzeni koryt pracne vydlabanejch diky odborovym organizacim, nez o nenahraditelnosti? Bere pilot TVS, SKY nebo Seagle podobne penize?

mikki
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 21. 05. 2006, 19:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od mikki »

dider píše: Bere pilot TVS, SKY nebo Seagle podobne penize?



Bere.Teda az na toho v SKY ten bere iba na papieri a cestou na bankove konto cast zmizne.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Triplseven píše:v tom že zas oberou lidi a rozdají si to na odměnách.A hlavně když to dotah kam to dotah tak už měl odejít.


Oberou lidi? Proboha, ta firma je v totalnich srackach a muze za to management stejne jako zamestnanci/odbory.

Zatimco Lasak udelal alespon nejake gesto, odbory ukazaly, ze je jim osud firmy uplne ukradenej. No nic, je treba nastoupit cestu do Canossy (Swiss & Sabena).

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

MK píše:A proc by mel mit pilot v CR plat na urovni AF/DL? ja nerikam ze plat nakladace CSA je nizky a mel by mit 40k, ja jen poukazuju na to, ze je plat pozemniho personalu neadkvatne nizky k vysi platu na jinych pozicich v CSA (piloti, managment, ...) a proto nevidim duvodu proc si opet snizovat mzdy. Ac Lasaka zrovna nemusim, tak jeho vyrok (byt to nerekl nejvhodnejsi formou), ze CZALPA CSA "tuneluje" je tak trochu pravda...uz vidim co by nam rekli na to, kdybychom zacali jecet, ze nakladaci na LHR berou 35000 a my jen 13000 a ze takovy plat chceme taky...


Jenze soudruhu - plat pozemniho personalu se neodvozuje od platu ostatnich slozek stejne firmy. Plat pozemniho personalu se odvozuje od platu na trhu prace.

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

[quote="Dakota"]Jsem přesvědčena, že cílem hry pro zaměstnance je [b]zachovat firmu.

V postsocialistických firmách Ti zaměstnanci, jejichž cílem je zachovat firmu, bývají odejiti mezi prvními (Vy zřejmě nedávno, já někde jinde před deseti lety). Naopak vítězí ti, kteřým je osud firmy naprosto buřt a řídí se pouze zájmy svými anebo maximálně zájmy nějaké úzké skupiny. Vítězství je samozřejmě Pyrrhovo, ale to není v daný moment důležité. Jinak ve všem ostatním samozřejmě souhlasím a myslím, že to jsou velmi moudrá slova. Bohužel Vaši bývalí kolegové zřejmě ještě zcela nepochopili, o čem je vztah zaměstnanec/zaměstnavatel v dnešní době a tudíž se asi namáháte zbytečně.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od mandrinka »

jen tak naokraj:
o tom, že ČSA busou v mínusu se vědělo minimálně rok dopředu. scénář měl být ovšem takový, že Lašák zajistí provozní kapitál, společnost, která se jakž takž drží nad hladinou a takhle se to prodá. Samozřejmě se předpokládalo, že mezi zájemci budou seriozní letecké společnosti, leč přihlásila se v podstatě jen Air France-KLM. Teď si to rozmyslela, a bum, je tu průser. Všichni totoiž doufali, že za 5mld ten 2mld dluh pevezme a s problémy si už nějak poradí, stát do toho nebude zasahovat a nového vlastníka odbory moc tlačit nebudou moc. Jenže AF-KLM si to rozmyslela a tím je všechno v háji.

Jinak totiž by už od začátku nástupu pana Lašáka, ale klidně kohokoliv jiiného v jeeho pozici, by se musela situace v ČSA řešit, ale ne jednorázovým získáváním prostředků, ale systémovými změnami. takhle se akorát řešilo jak přežít do privatizace a teď, když se ukázalo, že žádná zřejmě nebude, je tu velká konečná.

Selhali tu úplně všichni - vlastník stát, manažment, i zaměstnanci, resp. odbory.

Poněkud tragikomické k dnešní situaci je CV pana Lašáka:

Radomír Lašák (43) je špičkový český manažer se zkušenostmi s řízením úspěšných transformačních a restrukturalizačních procesů.

Do Českých aeroliniích přivedl zkušený manažerský tým, který připravil a realizuje ozdravnou tříletou Strategii OK 2006 – 2008. Cílem je přivést společnost po letech ztrát zpět k zisku. Podstatou strategie je zvýšení výkonnosti ve všech oblastech a zaměření společnosti na hlavní předmět podnikání – přepravu osob. Cílený tlak na snižování nákladů a hlavně na růst výnosů přinesl první výsledky hned v roce 2006, kdy se zastavil propad ztráty Českých aerolinií. V roce 2007 již společnost vykázala zisk 207 milionů korun. V roce 2008 plán počítá se ziskem řádově 400 milionů korun. Management pod vedením Radomíra Lašáka představil v roce 2008 novou rozvojovou strategii ČSA 2009 – 2013, která počítá s dalším intenzivním růstem a upevněním pozice na trhu.

Teď by si akorát mohl napsat do sívíčka: mission failed


Odpovědět