Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
Honzo, sry, ale tentokrat nemas pravdu.
Z teto statistiky se neda vycist druhy nejlepsi Loadfactor na Evrope, protoze prvni strana je sumar prepravy ve vsech prepravnich regionech, strana 2 jsou vysledky Schedule Total za kveten, strana 3 jsou vysledky Schedule Total leden - kveten 2011. Cela mesicni statistika ma cca 20 stranek, toto je prvni, predposledni a posledni strana statistik. Pro porovnani pouze prepravy po Evrope bys musel objednat celou zpravu, patrne je placena.
Ale i z techto tri stranek se da vycist, ze v LF na Evrope, o kterem mluvi Dvorak, si CSA patrne skutecne nestaly v kvetnu spatne:
Total Europe AEA 71,8% - radek 3 na Page 1
Total Schedule CSA 73,5%. Ve statistice neni udaj Total Europe CSA, ale ten se nebude prilis lisit od Total Schedule CSA, protoze CSA nemaji dalkovky, hlavne North Atlantic, ktery dopravcum ohromne zveda prumerny LF. Za kveten 2011 na North Atlantic byl prumerny LF 84,4% (viz radek 7, Page 1).
P.S. Jsou ale stale jenom vykonove statistiky, ktere spise ukazuji na rust/pokles poptavky a nabidky letecke prepravy dle regionu. Nic to nerika o financni uspesnosti dopravcu.
Z teto statistiky se neda vycist druhy nejlepsi Loadfactor na Evrope, protoze prvni strana je sumar prepravy ve vsech prepravnich regionech, strana 2 jsou vysledky Schedule Total za kveten, strana 3 jsou vysledky Schedule Total leden - kveten 2011. Cela mesicni statistika ma cca 20 stranek, toto je prvni, predposledni a posledni strana statistik. Pro porovnani pouze prepravy po Evrope bys musel objednat celou zpravu, patrne je placena.
Ale i z techto tri stranek se da vycist, ze v LF na Evrope, o kterem mluvi Dvorak, si CSA patrne skutecne nestaly v kvetnu spatne:
Total Europe AEA 71,8% - radek 3 na Page 1
Total Schedule CSA 73,5%. Ve statistice neni udaj Total Europe CSA, ale ten se nebude prilis lisit od Total Schedule CSA, protoze CSA nemaji dalkovky, hlavne North Atlantic, ktery dopravcum ohromne zveda prumerny LF. Za kveten 2011 na North Atlantic byl prumerny LF 84,4% (viz radek 7, Page 1).
P.S. Jsou ale stale jenom vykonove statistiky, ktere spise ukazuji na rust/pokles poptavky a nabidky letecke prepravy dle regionu. Nic to nerika o financni uspesnosti dopravcu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
asi tak... aj sky europe mali na BTS-PRG vymakany load faktor. akurat ze s letenkami za 190sk ow...
Re: Co bude dál s ČSA?
ad bluesky: souhlas, toho členění na dopravy podle regionů jsem si nevšiml. nicméně jsem to sem dal hlavně pro ilustraci..
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/podn ... 07474.html
tyden.cz píše mj:
České sdružení dopravních pilotů (CZALPA) odmítá v Českých aeroliniích další propouštění, které ČSA podle sdružení v nejbližší době plánují. Nová vlna snižování stavů jde podle odborového sdružení pilotů nad rámec restrukturalizačního plánu ČSA schváleného vládou v roce 2010 a povede k novému ústupu firmy z trhu...
Je otázkou, zdali vývoj (pokles) počtu letadel ve flotile ČSA je v rámci (nebo nad rámec) zmiňovaného restrukturalizačního programu ČSA.
tyden.cz píše mj:
České sdružení dopravních pilotů (CZALPA) odmítá v Českých aeroliniích další propouštění, které ČSA podle sdružení v nejbližší době plánují. Nová vlna snižování stavů jde podle odborového sdružení pilotů nad rámec restrukturalizačního plánu ČSA schváleného vládou v roce 2010 a povede k novému ústupu firmy z trhu...
Je otázkou, zdali vývoj (pokles) počtu letadel ve flotile ČSA je v rámci (nebo nad rámec) zmiňovaného restrukturalizačního programu ČSA.
Re: Co bude dál s ČSA?
Vypada to, ze piloti zjistili, ze sedi na horni palube Titaniku:
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... csa-684619
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... csa-684619
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
BlueSky píše:Vypada to, ze piloti zjistili, ze sedi na horni palube Titaniku:
http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... csa-684619
To cislo 250 se napadne shoduje s poctem tech, kteri jsou pry k propusteni ...
Re: Co bude dál s ČSA?
Takhle zacinaly vsechny zmeny ve vrcholovem vedeni CSA v poslednich 10 letech. Bohuzel nikdy nebyly spravne dokonceny. CZALPA (obcas i s podporou dalsich zamestnancu) se vzdy soustredila, aby odstranila v te dobe uradujici management. Kdyz se jim to povedlo, tak se spokojene stahli, vlada najmenovala jiny management, vetsinou opet neznalky o nic lepsi nez predchozi management. Jedni za osmnact, dalsi bez dvou za dvacet.
Pouci se CZALPA a prosadi tam konecne lidi, kteri prokazatelne umi a v airline businessu jiz neco dokazali?
Pouci se CZALPA a prosadi tam konecne lidi, kteri prokazatelne umi a v airline businessu jiz neco dokazali?
Re: Co bude dál s ČSA?
Dalsi zajimavy clanek:
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... n=mediafed
Podle mluvčí se letos také výrazněji projevuje reakce velkých síťových dopravců na loňskou redukci spojů Českých aerolinií. Podíl ČSA jako největšího dopravce v Ruzyni letos poprvé klesne pod 40 procent.
Uvolněné místo nahrazuje především německá Lufthansa. Jak uvádí E15, právě další očekávané omezování sítě českého národního dopravce krotí přílišný optimismus letištních statistiků.
Tak co rikate - je to rizena redukce/bankrot ze strany Dvoraka, aby pripadny krach CSA nebyl tak hrozny pro hospodareni letiste, anebo ne?
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... n=mediafed
Podle mluvčí se letos také výrazněji projevuje reakce velkých síťových dopravců na loňskou redukci spojů Českých aerolinií. Podíl ČSA jako největšího dopravce v Ruzyni letos poprvé klesne pod 40 procent.
Uvolněné místo nahrazuje především německá Lufthansa. Jak uvádí E15, právě další očekávané omezování sítě českého národního dopravce krotí přílišný optimismus letištních statistiků.
Tak co rikate - je to rizena redukce/bankrot ze strany Dvoraka, aby pripadny krach CSA nebyl tak hrozny pro hospodareni letiste, anebo ne?
Re: Co bude dál s ČSA?
BlueSky píše:Tak co rikate - je to rizena redukce/bankrot ze strany Dvoraka, aby pripadny krach CSA nebyl tak hrozny pro hospodareni letiste, anebo ne?
Myslim, ze urcite ne... Dvorak company se naopak snazi CSA za kazdou cenu co nejvic pomahat a udrzet je pri zivote stuj co stuj. A k ostatnimu co se v techto dnech propira (CZALPA, hospodareni v haji, dalsi utlum), no pokud by to nahodou dopadlo opravdu tak, ze se z tech *** CSA za cenu masoveho propousteni, ruseni linek a prodeje letadel dostanou a bude to zdrava (mala) spolecnost s 8 A319 a 4 ATR42, tak proc ne nakonec... Na opacny postup z dob Tvrdika uz je ted se obavam pozde .
Re: Co bude dál s ČSA?
Zítra bude Gaspar na on-line diskusi.
http://byznys.ihned.cz/c1-52349880-ptej ... ou-dopravu
http://byznys.ihned.cz/c1-52349880-ptej ... ou-dopravu
Re: Co bude dál s ČSA?
Pilotům vadí zejména opouštění výnosných linek, jako například do Tel Avivu a Dubaje, a jejich přepouštění konkurenčním dopravcům.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/piloti-csa-zv ... oakcie_fih
Chápou CZALPinisté, že ČSA Tel Aviv neopustily, ale práva dostal někdo s lepší nabídkou?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Malvolio píše:Pilotům vadí zejména opouštění výnosných linek, jako například do Tel Avivu a Dubaje, a jejich přepouštění konkurenčním dopravcům.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/piloti-csa-zv ... oakcie_fih
Chápou CZALPinisté, že ČSA Tel Aviv neopustily, ale práva dostal někdo s lepší nabídkou?
Evidentne ne.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Malvolio píše:Chápou CZALPinisté, že ČSA Tel Aviv neopustily, ale práva dostal někdo s lepší nabídkou?
Opravdu si myslíte, že slibem o zvýšeném počtu linek se TVS dostal lehce k lizu v TLV? Snažily se ČSA to rozhodnutí zvrátit? Ne, ČSA podezřele lehce vyklidily pole, byla to dohoda o rozdělení trhu, držhubné pro TVS, o tom jsem přesvědčený...
Re: Co bude dál s ČSA?
Podle pilotů byla linka do Dubaje lukrativní. Je to opravdu pravda?
Re: Co bude dál s ČSA?
pokud byla pobytová ...