Co bude dál s ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1884
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
globik - tak toto je hlaska dna! a bojim sa ze nebude daleko od pravdy...
Re: Co bude dál s ČSA?
Hmm, tak to si CSA opravdu dela srandu s temi cenami
http://www.csa.cz/cs/portal/cz_ozz/cz_s ... 011_WS_NOV
Zpatecka TLV za 6000? Zpatecka BKK za 13000? A zbytek letenky zaplatime my, danovi poplatnici... Opravdu perspektivni firma, brzo bude urcite v zisku.
http://www.csa.cz/cs/portal/cz_ozz/cz_s ... 011_WS_NOV
Zpatecka TLV za 6000? Zpatecka BKK za 13000? A zbytek letenky zaplatime my, danovi poplatnici... Opravdu perspektivni firma, brzo bude urcite v zisku.
Re: Co bude dál s ČSA?
ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!
CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni
CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
MS743 píše:ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!
CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni
Re: Co bude dál s ČSA?
Killer píše:Zpatecka BKK za 13000?
Tych par leteniek za 13000kc, to ani nestoji za rec. Na ostatne dni mi to dava:
Celková cena za osobu včetně tax a poplatků: 30 219 CZK
To nie je az taka vyhra.
Re: Co bude dál s ČSA?
Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?
Re: Co bude dál s ČSA?
MS743 píše:ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!
CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni
S cim mam dat pokoj? Ze maji ztratu 2mld a vubec nic se nedeje? A kde prosim jsem tvrdil, ze je CSA drahe?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?
ODS už tolik neláká, teď letí TOP09
sorry za OT
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3039
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
romul píše:tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?
ODS už tolik neláká, teď letí TOP09
sorry za OT
A porad se drzi na slusnych cislech i KSC
Re: Co bude dál s ČSA?
Night fly píše:A porad se drzi na slusnych cislech i KSC
Košice?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5906
- Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
- Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Honolulu
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Night fly píše:romul píše:tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?
ODS už tolik neláká, teď letí TOP09
sorry za OT
A porad se drzi na slusnych cislech i KSC
A díky skleroze lidí, špatné výuce nastupujících generací, krizi hospodářské i dluhové ta čísla budou ještě horší
Re: Co bude dál s ČSA?
Pro fajnšmekry 64 stran čtení rozhodnutí ÚOHS ve věci České aeroholdingu včetně podmínek.
http://www.compet.cz/hospodarska-soutez ... nuti/9149/
http://www.compet.cz/hospodarska-soutez ... nuti/9149/
Re: Co bude dál s ČSA?
Zajimave cteni, jsem zvedav, jesstli se naplni nektere obavy...
Tudíž Úřad dospěl k závěru, že existuje obava z toho, zda společnost by LP nemohla ustanovit nadměrnou (excesivní), byť nediskriminační, cenu za letištní poplatky. Toto navýšení ceny vstupů pro letecké společnosti by se pak projevilo i v nárůstu ceny letenek konečným spotřebitelům. S ohledem na skutečnost, že společnost LP však bude součástí stejného podnikatelského uskupení jako letečtí přepravci ČSA a Holidays CA, zvýšené příjmy a zisky z poskytování infrastrukturních služeb by mohly v rámci holdingu kompenzovat případné zhoršené ekonomické výsledky těchto leteckých operátorů, jež by byly způsobeny případným poklesem množství zákazníků, resp. stanovením nižších marží při určení ceny letenek. Tímto by spojením vzniklý subjekt mohl získat významnou konkurenční výhodu oproti ostatním leteckým přepravcům, která by mohla vyústit až v jejich vytlačení z příslušných trhů (tratí), a tím i k následnému zhoršení konkurenčního prostředí.
Dopad případného omezení soutěže na trhu nepravidelné osobní letecké přepravy na letišti Praha-Ruzyně by se mohl projevovat okamžitě zejména na úkor leteckých přepravců s nízkým tržním podílem. Lze tedy shrnout, že v případě omezení přístupu, respektive zvýšení ceny za přístup, konkurentů na trh nepravidelné letecké přepravy osob na letišti Praha-Ruzyně, by spojením vzniklý subjekt byl velmi pravděpodobně schopen vytlačit malé charterové přepravce z trhu a navýšit cenu za poskytování služeb nepravidelné přepravy pro cestovní kanceláře s následným negativním dopadem na konečného spotřebitele – zákazníka cestovní kanceláře. Z tohoto důvodu má Úřad za to, že shora uvedenou soutěžní obavu nelze dostatečně rozptýlit přinejmenším bez přijetí příslušných závazků ve prospěch zachování účinné soutěže.
Kromě vertikálních efektů přinese realizace posuzovaného spojení soutěžitelů horizontální překrytí činností spojujících se soutěžitelů na trhu poskytování groundhandlingových služeb na letišti Praha-Ruzyně a s tím spojené přímé navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů. Přitom navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů by bylo tak zásadní, že výkony spojením vzniklého subjektu by dosahoval cca [75-85]% celkových výkonů realizovaných na uvedeném relevantním trhu. Mimo spojením vzniklý subjekt by jediným alternativním konkurentem zůstala společnost Menzies s tržním podílem cca [15-25] %. Už samotná existence subjektu s takto vysokým tržním podílem je dostatečnou indicií pro konstatování dominantního postavení tohoto subjektu. V posuzovaném případě je tato okolnost umocněna ještě skutečností, že spojením vzniklý subjekt je monopolistou na relevantním trhu poskytování infrastrukturních služeb, který je ve vztahu k poskytování pozemních odbavovacích služeb tzv. upstream trhem a společnost Menzies by tak byla odkázána na přístup k infrastrukturním službám ze strany subjektu, jehož součástí je i její hlavní konkurent. Uvedené skutečnosti tak jednoznačně vzbuzují obavy Úřadu z narušení hospodářské soutěže na daném relevantním trhu a Úřad se domnívá, že i shora uvedenou soutěžní obavu lze dostatečně rozptýlit přijetím, především strukturálního, závazku ve prospěch zachování účinné soutěže.
Společnost LP disponuje a bude disponovat přístupem k citlivým obchodním informacím, jimiž nedisponuje žádný jiný subjekt působící na letišti Praha-Ruzyně. Jejich znalosti by mohl provozovatel pravidelné i nepravidelné letecké přepravy osob působící v rámci skupiny účastníka řízení využít a v důsledku toho aplikovat takové obchodní podmínky, které by mohly vést k omezení či k vytlačení konkurentů z části či celého trhu pravidelné či nepravidelné letecké přepravy z/na letiště Praha-Ruzyně.
Tudíž Úřad dospěl k závěru, že existuje obava z toho, zda společnost by LP nemohla ustanovit nadměrnou (excesivní), byť nediskriminační, cenu za letištní poplatky. Toto navýšení ceny vstupů pro letecké společnosti by se pak projevilo i v nárůstu ceny letenek konečným spotřebitelům. S ohledem na skutečnost, že společnost LP však bude součástí stejného podnikatelského uskupení jako letečtí přepravci ČSA a Holidays CA, zvýšené příjmy a zisky z poskytování infrastrukturních služeb by mohly v rámci holdingu kompenzovat případné zhoršené ekonomické výsledky těchto leteckých operátorů, jež by byly způsobeny případným poklesem množství zákazníků, resp. stanovením nižších marží při určení ceny letenek. Tímto by spojením vzniklý subjekt mohl získat významnou konkurenční výhodu oproti ostatním leteckým přepravcům, která by mohla vyústit až v jejich vytlačení z příslušných trhů (tratí), a tím i k následnému zhoršení konkurenčního prostředí.
Dopad případného omezení soutěže na trhu nepravidelné osobní letecké přepravy na letišti Praha-Ruzyně by se mohl projevovat okamžitě zejména na úkor leteckých přepravců s nízkým tržním podílem. Lze tedy shrnout, že v případě omezení přístupu, respektive zvýšení ceny za přístup, konkurentů na trh nepravidelné letecké přepravy osob na letišti Praha-Ruzyně, by spojením vzniklý subjekt byl velmi pravděpodobně schopen vytlačit malé charterové přepravce z trhu a navýšit cenu za poskytování služeb nepravidelné přepravy pro cestovní kanceláře s následným negativním dopadem na konečného spotřebitele – zákazníka cestovní kanceláře. Z tohoto důvodu má Úřad za to, že shora uvedenou soutěžní obavu nelze dostatečně rozptýlit přinejmenším bez přijetí příslušných závazků ve prospěch zachování účinné soutěže.
Kromě vertikálních efektů přinese realizace posuzovaného spojení soutěžitelů horizontální překrytí činností spojujících se soutěžitelů na trhu poskytování groundhandlingových služeb na letišti Praha-Ruzyně a s tím spojené přímé navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů. Přitom navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů by bylo tak zásadní, že výkony spojením vzniklého subjektu by dosahoval cca [75-85]% celkových výkonů realizovaných na uvedeném relevantním trhu. Mimo spojením vzniklý subjekt by jediným alternativním konkurentem zůstala společnost Menzies s tržním podílem cca [15-25] %. Už samotná existence subjektu s takto vysokým tržním podílem je dostatečnou indicií pro konstatování dominantního postavení tohoto subjektu. V posuzovaném případě je tato okolnost umocněna ještě skutečností, že spojením vzniklý subjekt je monopolistou na relevantním trhu poskytování infrastrukturních služeb, který je ve vztahu k poskytování pozemních odbavovacích služeb tzv. upstream trhem a společnost Menzies by tak byla odkázána na přístup k infrastrukturním službám ze strany subjektu, jehož součástí je i její hlavní konkurent. Uvedené skutečnosti tak jednoznačně vzbuzují obavy Úřadu z narušení hospodářské soutěže na daném relevantním trhu a Úřad se domnívá, že i shora uvedenou soutěžní obavu lze dostatečně rozptýlit přijetím, především strukturálního, závazku ve prospěch zachování účinné soutěže.
Společnost LP disponuje a bude disponovat přístupem k citlivým obchodním informacím, jimiž nedisponuje žádný jiný subjekt působící na letišti Praha-Ruzyně. Jejich znalosti by mohl provozovatel pravidelné i nepravidelné letecké přepravy osob působící v rámci skupiny účastníka řízení využít a v důsledku toho aplikovat takové obchodní podmínky, které by mohly vést k omezení či k vytlačení konkurentů z části či celého trhu pravidelné či nepravidelné letecké přepravy z/na letiště Praha-Ruzyně.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
No jak rikam, bude to spektakularni pruser. Dost mozna dosahujici rozmeru arbitraze v kauze TV Nova.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 354
- Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
V CSA vedi, ze Cina je zeme neomezenych moznosti, i leto tam umeji udelat (a levne!!) ke konci podzima...