Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1884
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MEA »

globik - tak toto je hlaska dna! a bojim sa ze nebude daleko od pravdy...


Killer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 152
Registrován: 02. 02. 2005, 10:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Killer »

Hmm, tak to si CSA opravdu dela srandu s temi cenami

http://www.csa.cz/cs/portal/cz_ozz/cz_s ... 011_WS_NOV

Zpatecka TLV za 6000? Zpatecka BKK za 13000? A zbytek letenky zaplatime my, danovi poplatnici... Opravdu perspektivni firma, brzo bude urcite v zisku.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MS743 »

ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!

CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni :biggrin:

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

MS743 píše:ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!

CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni :biggrin:

:thumbup:

Colombo
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 37
Registrován: 09. 09. 2008, 09:08
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Colombo »

Killer píše:Zpatecka BKK za 13000?


Tych par leteniek za 13000kc, to ani nestoji za rec. Na ostatne dni mi to dava:
Celková cena za osobu včetně tax a poplatků: 30 219 CZK
To nie je az taka vyhra.


tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tygrlive »

Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?

Killer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 152
Registrován: 02. 02. 2005, 10:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Killer »

MS743 píše:ach jo... prestan uz s tim .. danovy poplatniku!

CSA je moc draha...CSA je moc levna... tak se uz rozhodni :biggrin:


S cim mam dat pokoj? Ze maji ztratu 2mld a vubec nic se nedeje? A kde prosim jsem tvrdil, ze je CSA drahe?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?


ODS už tolik neláká, teď letí TOP09 :-)

sorry za OT

Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Night fly »

romul píše:
tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?


ODS už tolik neláká, teď letí TOP09 :-)

sorry za OT


A porad se drzi na slusnych cislech i KSC :twisted:

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gr09 »

Night fly píše:A porad se drzi na slusnych cislech i KSC :twisted:

Košice? ;)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Night fly píše:
romul píše:
tygrlive píše:Nevi nekdo co se stalo s redukci do ODS?


ODS už tolik neláká, teď letí TOP09 :-)

sorry za OT


A porad se drzi na slusnych cislech i KSC :twisted:


A díky skleroze lidí, špatné výuce nastupujících generací, krizi hospodářské i dluhové ta čísla budou ještě horší :twisted: :twisted:

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Pro fajnšmekry 64 stran čtení rozhodnutí ÚOHS ve věci České aeroholdingu včetně podmínek.
http://www.compet.cz/hospodarska-soutez ... nuti/9149/

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PDan »

Zajimave cteni, jsem zvedav, jesstli se naplni nektere obavy...
Tudíž Úřad dospěl k závěru, že existuje obava z toho, zda společnost by LP nemohla ustanovit nadměrnou (excesivní), byť nediskriminační, cenu za letištní poplatky. Toto navýšení ceny vstupů pro letecké společnosti by se pak projevilo i v nárůstu ceny letenek konečným spotřebitelům. S ohledem na skutečnost, že společnost LP však bude součástí stejného podnikatelského uskupení jako letečtí přepravci ČSA a Holidays CA, zvýšené příjmy a zisky z poskytování infrastrukturních služeb by mohly v rámci holdingu kompenzovat případné zhoršené ekonomické výsledky těchto leteckých operátorů, jež by byly způsobeny případným poklesem množství zákazníků, resp. stanovením nižších marží při určení ceny letenek. Tímto by spojením vzniklý subjekt mohl získat významnou konkurenční výhodu oproti ostatním leteckým přepravcům, která by mohla vyústit až v jejich vytlačení z příslušných trhů (tratí), a tím i k následnému zhoršení konkurenčního prostředí.

Dopad případného omezení soutěže na trhu nepravidelné osobní letecké přepravy na letišti Praha-Ruzyně by se mohl projevovat okamžitě zejména na úkor leteckých přepravců s nízkým tržním podílem. Lze tedy shrnout, že v případě omezení přístupu, respektive zvýšení ceny za přístup, konkurentů na trh nepravidelné letecké přepravy osob na letišti Praha-Ruzyně, by spojením vzniklý subjekt byl velmi pravděpodobně schopen vytlačit malé charterové přepravce z trhu a navýšit cenu za poskytování služeb nepravidelné přepravy pro cestovní kanceláře s následným negativním dopadem na konečného spotřebitele – zákazníka cestovní kanceláře. Z tohoto důvodu má Úřad za to, že shora uvedenou soutěžní obavu nelze dostatečně rozptýlit přinejmenším bez přijetí příslušných závazků ve prospěch zachování účinné soutěže.

Kromě vertikálních efektů přinese realizace posuzovaného spojení soutěžitelů horizontální překrytí činností spojujících se soutěžitelů na trhu poskytování groundhandlingových služeb na letišti Praha-Ruzyně a s tím spojené přímé navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů. Přitom navýšení tržního podílu spojujících se soutěžitelů by bylo tak zásadní, že výkony spojením vzniklého subjektu by dosahoval cca [75-85]% celkových výkonů realizovaných na uvedeném relevantním trhu. Mimo spojením vzniklý subjekt by jediným alternativním konkurentem zůstala společnost Menzies s tržním podílem cca [15-25] %. Už samotná existence subjektu s takto vysokým tržním podílem je dostatečnou indicií pro konstatování dominantního postavení tohoto subjektu. V posuzovaném případě je tato okolnost umocněna ještě skutečností, že spojením vzniklý subjekt je monopolistou na relevantním trhu poskytování infrastrukturních služeb, který je ve vztahu k poskytování pozemních odbavovacích služeb tzv. upstream trhem a společnost Menzies by tak byla odkázána na přístup k infrastrukturním službám ze strany subjektu, jehož součástí je i její hlavní konkurent. Uvedené skutečnosti tak jednoznačně vzbuzují obavy Úřadu z narušení hospodářské soutěže na daném relevantním trhu a Úřad se domnívá, že i shora uvedenou soutěžní obavu lze dostatečně rozptýlit přijetím, především strukturálního, závazku ve prospěch zachování účinné soutěže.

Společnost LP disponuje a bude disponovat přístupem k citlivým obchodním informacím, jimiž nedisponuje žádný jiný subjekt působící na letišti Praha-Ruzyně. Jejich znalosti by mohl provozovatel pravidelné i nepravidelné letecké přepravy osob působící v rámci skupiny účastníka řízení využít a v důsledku toho aplikovat takové obchodní podmínky, které by mohly vést k omezení či k vytlačení konkurentů z části či celého trhu pravidelné či nepravidelné letecké přepravy z/na letiště Praha-Ruzyně.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

No jak rikam, bude to spektakularni pruser. Dost mozna dosahujici rozmeru arbitraze v kauze TV Nova.

honzeek1
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 354
Registrován: 12. 11. 2006, 11:19
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od honzeek1 »

V CSA vedi, ze Cina je zeme neomezenych moznosti, i leto tam umeji udelat (a levne!!) ke konci podzima... :clap:

Obrázek


Odpovědět