Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tygrlive »

cimarosa píše:
jane píše:Obchodni rejstrik rika, ze do Aeroholdingu zatim patri jen CSA Handling. CSA podle toho jeste ne.

Díky, to odpovídá stupni mého poznání.... takže to s přesuny letadel v rámci skupiny asi nebude tak úplně košer...


Jde prece o ciloveho majitele a ten je jasny a porad stejny! Ale jinak kdo to pochopit nechce, nepochopi...


dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

traveler píše:CSA rusi dalsi vernostni programy (cobrandove kreditni karty s Citibank a Diners Club). To spolu s tvrdym downgroudem board servisu predstavuje objevny zpusob, jak si zajistit "verne cestujici". Existuje jeste duvod, proc letet s CSA ? :mrgreen:

Citi CSA kreditka se rusi? Nejaky odkaz by nebyl?

Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Ulafme »

tempranilo píše:Myslím, že pointa celé akce je jinde - vše směřuje k tomu vyprázdnit stávající ČSA a nechat je jako prázdnou slupku jen s dluhy, následně je se všemi dluhy poslat do konkurzu a kolem dnešních HCA postavit ČSA nové, očištěné (dle vzoru Alitalia, Swiss a jiné).

Kéž by to byla pravda...jenže tato operace k tomu nepovede, sic:
1. Alitalia byla v bankrotu, když se přesuny s letadly prováděly
2.V případě Swissairu byla v bankrotu jeho matka SAirGroup
3. Obě operace rozhodně neřídil management, tj. ten,kdo situaci zavinil, jako je to nyní v případě ČSA. Obě řídili noví investoři ve shodě se správcem konkurzu.
4. V obou případech šla letadla do společností, které fungovaly a neměly s původními AZ a SR nic společného
5. Odchod ARJ od Swiss International Airlines k tehdy nově založeným Swiss European Airlines byl taky jiný případ.

Takže pesimismus. Tady jde o něco jiného. Kolem HCA prostě není možno postavit novou společnost, pokud ji budou budovat současné vedení + stát.

PDan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 603
Registrován: 27. 08. 2009, 22:59
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PDan »

Ulafme píše:
tempranilo píše:Myslím, že pointa celé akce je jinde - vše směřuje k tomu vyprázdnit stávající ČSA a nechat je jako prázdnou slupku jen s dluhy, následně je se všemi dluhy poslat do konkurzu a kolem dnešních HCA postavit ČSA nové, očištěné (dle vzoru Alitalia, Swiss a jiné).

Kéž by to byla pravda...jenže tato operace k tomu nepovede, sic:
1. Alitalia byla v bankrotu, když se přesuny s letadly prováděly
2.V případě Swissairu byla v bankrotu jeho matka SAirGroup
3. Obě operace rozhodně neřídil management, tj. ten,kdo situaci zavinil, jako je to nyní v případě ČSA. Obě řídili noví investoři ve shodě se správcem konkurzu.
4. V obou případech šla letadla do společností, které fungovaly a neměly s původními AZ a SR nic společného
5. Odchod ARJ od Swiss International Airlines k tehdy nově založeným Swiss European Airlines byl taky jiný případ.

Takže pesimismus. Tady jde o něco jiného. Kolem HCA prostě není možno postavit novou společnost, pokud ji budou budovat současné vedení + stát.


Souhlas s tempranilo... o nas to jen neprobiha tak divoce, jako si to mohli dovolit v Italii, Recku apod. A taky to (CSA) neni az tak uplne v haji, ze by to bylo treba udelat nepromyslene a hned za kazdou cenu... Strasak EU je holt u nas trochu silnejsi nez "v Asii" :angel:

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

dydzej píše:
traveler píše:CSA rusi dalsi vernostni programy (cobrandove kreditni karty s Citibank a Diners Club). To spolu s tvrdym downgroudem board servisu predstavuje objevny zpusob, jak si zajistit "verne cestujici". Existuje jeste duvod, proc letet s CSA ? :mrgreen:

Citi CSA kreditka se rusi? Nejaky odkaz by nebyl?

odpověď citi:
zmíněná spolupráce Citibank a ČSA ukončena nebyla, jedná se zřejmě o mylnou informaci.


Ulafme
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 08. 11. 2009, 00:32
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Ulafme »

PDan píše:
Souhlas s tempranilo... o nas to jen neprobiha tak divoce, jako si to mohli dovolit v Italii, Recku apod. A taky to (CSA) neni az tak uplne v haji, ze by to bylo treba udelat nepromyslene a hned za kazdou cenu... Strasak EU je holt u nas trochu silnejsi nez "v Asii" :angel:

Nepochopeno. Já psal, že není možné, aby nějakou společnost jakýmkoliv způsobem (i výše zmíněným) vytáhl ze sraček ten, kdo ji tam dostal. Historicky a celosvětově o takovém úspěšném pokusu nevím.
A že ČSA není až tak úplně v háji? Tak to snad nemyslíte vážně...

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

tygrlive píše:Jde prece o ciloveho majitele a ten je jasny a porad stejny! Ale jinak kdo to pochopit nechce, nepochopi...


Obávám se, že tady nejde o žádného cílového majitele a ty přesuny flotily jsou záležitost zástupná, tady se dělají zoufalé kroky bez toho, aby existovala nějaká koncepce, jak dál. Jen osekávat náklady a redukovat linky není koncepce. Příklady? Na jedné straně rozhovor VP ČSA pro TTG (Travel Trade Gazette) ze 16. 11., cituji: "České aerolinie řídí veškeré své kroky restrukturalizačním plánem schváleným vládou ČR. Ten stanoví dva základní pilíře obchodní strategie. Jednak orientaci na point to point dopravu, jednak vypracování smysluplného transferu přes naše území. V naší nabídce se postupně přeorientováváme z transferového dopravce na dopravce s větší nabídkou point to point dopravy. Náš business model vychází z nabídky spojení západ-východ......Chceme být mostem mezi východem a západem, a proto musíme doplnit naši rozvinutou síť na západě o podobně hustou síť na východě....".
Proti tomu stojí vyjádření séfa ČSA ze včerejška: "Strategie přežití už má podle něj konkrétnější podobu. "Kapacita na téměř všech linkách se musí zredukovat," uvádí Moreels. A dále: "Další škrty čekají také síť linek. V seznamu destinací jsme řezali už dost. Ještě budeme, ale málo. Teď je třeba redukovat frekvence a kapacitu letadel," ....Moreels vidí perspektivu hlavně v orientaci na země bývalého Sovětského svazu, kde mezinárodní dohody neumožňují konkurenci jako v rámci Evropské unie. To znamená i vyšší ceny letenek
"Létání do Evropské unie je strukturálně ztrátový byznys," přiblížil plány Moreels.
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-2012-mene ... nomika_brm

OK, určitě má smysl využít faktické absence konkurence na východních trzích, o tom není třeba debatovat, ale jinak to (alespoň mně) nějak nesedí. Připomíná mi to spíše pohádku o princezně Koloběžce - oblečená -neoblečená atd. Prostě v těch pilířích strategie vidím rozpor téměř neřešitelný. Buď jsem point to point dopravce, nebo transferový. Ale pokud chci rozvíjet nabídku spojení západ-východ, tak osekávat linky/redukovat kapacitu na západ a přitom je rozvíjet na východ nemůže v zásadě fungovat, protože dochází ke zužování nabídky v podobě výhodných transferových připojení. Takže zbývá konkurovat super službami (což dnes není ten případ) a cenou (a to si v součačasné době ČSA nemůže moc dovolit).

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jane »

Samozrejme mas pravdu. V par vetach jsi ukazal, ze v CSA nevi, co dal. To, ze jedine dve linky, ktere jsou schopni naplnit cestujicimi point to point, jsou Moskva (z PRG i KLV) a Pariz, snad muselo byt jasne uplne kazdemu, kdo vidi do struktury cestujicich.

cocik
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
autor Trip reportu roku 2011, 2012, 2015; Nejlepší autor trip reportů 2011, 2012; vítěz kategorie Když cesta je cíl 2011, 2012, 2015
Příspěvky: 1689
Registrován: 12. 08. 2008, 05:05
Bydliště: CTU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cocik »

Ja mam takovou mozna kacirskou otazku - co kdyz to management CSA dobre vi, ale nechce to resit ve stavajici CSA, ale teprve az v novy oddluzeny firme s nizsima nakladama a jinym vlastnikem? Novy sloty na LHR dostane asi tezko, ale navysit kapacitu jinam by nemel bejt tak velkej problem.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

cocik píše:Ja mam takovou mozna kacirskou otazku - co kdyz to management CSA dobre vi, ale nechce to resit ve stavajici CSA, ale teprve az v novy oddluzeny firme s nizsima nakladama a jinym vlastnikem? Novy sloty na LHR dostane asi tezko, ale navysit kapacitu jinam by nemel bejt tak velkej problem.

nabízí se další otázka: proč to neudělali už před dvěma lety?-)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od mandrinka »

Pokud chtějí odlužovat společnost, tak ať si podají insolvenční návrh a nepřesouvají z matky na dceru majetek. Mohli by se inspirrovat u AA, které taky nebyly schopné se dohodnout s odbory pilotů, tak podali návrh podle Ch 11 BC, ale nezačali vyvádět letadla z majetku. Tomuhle se totiž normálně říká tunelování, byť tady jde z matky na dceru.

Fantomas
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 117
Registrován: 08. 05. 2006, 11:21
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fantomas »

mandrinka píše:Pokud chtějí odlužovat společnost, tak ať si podají insolvenční návrh a nepřesouvají z matky na dceru majetek. Mohli by se inspirrovat u AA, které taky nebyly schopné se dohodnout s odbory pilotů, tak podali návrh podle Ch 11 BC, ale nezačali vyvádět letadla z majetku. Tomuhle se totiž normálně říká tunelování, byť tady jde z matky na dceru.

SOUHLAS ! 100% Je to tunel, pod vedenim vlady !

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

mandrinka píše:Pokud chtějí odlužovat společnost, tak ať si podají insolvenční návrh a nepřesouvají z matky na dceru majetek. Mohli by se inspirrovat u AA, které taky nebyly schopné se dohodnout s odbory pilotů, tak podali návrh podle Ch 11 BC, ale nezačali vyvádět letadla z majetku. Tomuhle se totiž normálně říká tunelování, byť tady jde z matky na dceru.

Restrukturalizace podle CH11 by asi bylo nejčistší řešení a jak ukazují příklady, firmu by asi šlo zachránit, ale....nejsem právník a tak neumím posoudit, jak je takové řešení reálné v našem právním systému, i když vím, že existuje možnost požádat o ochranu před věřiteli a následně restrukturalizovat, ale nevím, jak dalece musejí věřitelé tento krok odsouhlasit a nakolik by soud mohl v současné době a ekonomické situaci firmy restrukturalizaci schválit. Jiná otázka je, zda by si kapři vypustili rybnik, tj. zda by se současné vedení bylo schopné podat takový návrh a nechalo se tak vyšachovat z rozhodování, které by přešlo na restrukturaližačního správce. Z tohoto pohledu je bohužel řešení, které zde v diskusi bylo již vícekrát zmíněné, pravděpodobnější, protože zachovává existující struktury a méně ohrožuje osoby, spoluodpovědné za současný stav. A je i pravděpodobné, že tento postup vyhovuje majiteli.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od BlueSky »

Protection under Chapter 11 by s timto managementem znamenal pouze delsi agonii. Americti dopravci ji pouzivaji k tomu, aby si snizili naklady na jednici - zmeni leasingove smlouvy, najemni smlouvy, kolektivni smlouvy, propusti zamestnance, ktere skutecne nepotrebuje, ci ho nejvice stoji atd. Firmu neridi restrukturalizacni spravce, ale stale management jmenovany majitelem, coz by byl v soucasne situaci CSA stejne pru***.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

mandrinka píše:Pokud chtějí odlužovat společnost, tak ať si podají insolvenční návrh a nepřesouvají z matky na dceru majetek.

Asi uz po dvanacte pisu, ze presun letadel neni presunem majetku. Ty letadla jsou pronajata, nejsou v majetku CSA. Neni to tedy zadny presun majetku (narozdil od predchozich transakci - cargo, handling, duty free atd., ktere v majetku CSA byly).


Odpovědět