tygrlive píše:Jde prece o ciloveho majitele a ten je jasny a porad stejny! Ale jinak kdo to pochopit nechce, nepochopi...
Obávám se, že tady nejde o žádného cílového majitele a ty přesuny flotily jsou záležitost zástupná, tady se dělají zoufalé kroky bez toho, aby existovala nějaká koncepce, jak dál. Jen osekávat náklady a redukovat linky není koncepce. Příklady? Na jedné straně rozhovor VP ČSA pro TTG (Travel Trade Gazette) ze 16. 11., cituji: "České aerolinie řídí veškeré své kroky restrukturalizačním plánem schváleným vládou ČR. Ten stanoví dva základní pilíře obchodní strategie. Jednak orientaci na point to point dopravu, jednak vypracování smysluplného transferu přes naše území. V naší nabídce se postupně přeorientováváme z transferového dopravce na dopravce s větší nabídkou point to point dopravy. Náš business model vychází z nabídky spojení západ-východ......Chceme být mostem mezi východem a západem, a proto musíme doplnit naši rozvinutou síť na západě o podobně hustou síť na východě....".
Proti tomu stojí vyjádření séfa ČSA ze včerejška: "Strategie přežití už má podle něj konkrétnější podobu. "Kapacita na téměř všech linkách se musí zredukovat," uvádí Moreels. A dále: "Další škrty čekají také síť linek. V seznamu destinací jsme řezali už dost. Ještě budeme, ale málo. Teď je třeba redukovat frekvence a kapacitu letadel," ....Moreels vidí perspektivu hlavně v orientaci na země bývalého Sovětského svazu, kde mezinárodní dohody neumožňují konkurenci jako v rámci Evropské unie. To znamená i vyšší ceny letenek
"Létání do Evropské unie je strukturálně ztrátový byznys," přiblížil plány Moreels.
Zdroj:
http://ekonomika.idnes.cz/csa-2012-mene ... nomika_brmOK, určitě má smysl využít faktické absence konkurence na východních trzích, o tom není třeba debatovat, ale jinak to (alespoň mně) nějak nesedí. Připomíná mi to spíše pohádku o princezně Koloběžce - oblečená -neoblečená atd. Prostě v těch pilířích strategie vidím rozpor téměř neřešitelný. Buď jsem point to point dopravce, nebo transferový. Ale pokud chci rozvíjet nabídku spojení západ-východ, tak osekávat linky/redukovat kapacitu na západ a přitom je rozvíjet na východ nemůže v zásadě fungovat, protože dochází ke zužování nabídky v podobě výhodných transferových připojení. Takže zbývá konkurovat super službami (což dnes není ten případ) a cenou (a to si v součačasné době ČSA nemůže moc dovolit).