Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

paascha
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 71
Registrován: 05. 11. 2010, 11:57
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od paascha »

Nejstrašnější ovšem je to, a to mi potvrdí všichni, kdo někdy v APC pracovali, že se tam z deseti oken dají otevřít jen dvě a z nich se dá jen jedno normálně zavřít. Za těch 50 milošů by se dala udělat rekonstrukce toho domu hrůzy, kde nefunguje klimatizace, kde nefunguje topení, kde věčně něco nesvítí, nejede a nejde... Já měl kancl a v něm termostat a klimatizaci/ topení. Byla tam zima, tak jsem si přitopil, ale ouha, byla ještě větší zima. Tak jsem ještě přitopil, jenže to už fučelo z díry úplně mrazivě. Zavolal jsem opraváře, a ten, asi na třetí pokus, odhalil důvod. Byly prohozené dráty s vedlejším kanclem, takže já přidával teplo, abych nezmrznul, a holky vedle, když se začaly bezdůvodně potit, chtěly trochu ochladit. A protože nešlo otevřít okno( :lol: ), stáhly termostat na málo a... A takhle je to tam se vším. Jsem rád, že jsem pryč :lolno:


loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 626
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od loupeznik »

Takže článek na idnes potvrdil, že renovace proběhla v mezích normálu, a paascha, že byla potřeba. Proč tady kdekdo mluví o blití, mi uniká.

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

loupeznik píše:Takže článek na idnes potvrdil, že renovace proběhla v mezích normálu, a paascha, že byla potřeba. Proč tady kdekdo mluví o blití, mi uniká.


to je spravnej nazor, kdyz se ta budova stavela, tak pry stala 600 mega, pokud si dobre pamatuju ma 12 pater, to vychazi cca 50 mega na patro ( nepocitam suteren ) je ji 9 let, nejake opotrebeni, inflace ...tak vlastne tech 50 mega za jedno patro rekonstrukce v dnesni neni tak hrozny....... :think:

paascha
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 71
Registrován: 05. 11. 2010, 11:57
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od paascha »

manilar píše:pokud si dobre pamatuju ma 12 pater


Pokud si dobře pamatuju já, má dva suterény, přízemí a 7 pater + střešní nástavbu, kde dřepí operačka, takže kde jsi vzal 12?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

nová budova stála cca 400 mega, kompletní realizace za Kůly
prodána 2009 v rámci bratrské spolupráce Letiště Praha při zachraňování ČSA Letišti za 606 mega (výroční zpráva za 2009, str. 71). Jinak bych si dovolil upozornit na fakt, že Travel staví o pár set metrů dál další křídlo svého sídla včetně nových prostor pro Vika za cenu 32 tisíc za metr čtverečních včetně nábytku, tedy o tři tisíce levněji, než pouze renovace prostor v APC.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:nová budova stála cca 400 mega, kompletní realizace za Kůly
prodána 2009 v rámci bratrské spolupráce Letiště Praha při zachraňování ČSA Letišti za 606 mega (výroční zpráva za 2009, str. 71). Jinak bych si dovolil upozornit na fakt, že Travel staví o pár set metrů dál další křídlo svého sídla včetně nových prostor pro Vika za cenu 32 tisíc za metr čtverečních včetně nábytku, tedy o tři tisíce levněji, než pouze renovace prostor v APC.


Jene, Jene ... Jednak predpokladam vis, ze "pouze" renovace muze byt drazsi nez stavba na nove louce a jednak predpokladam, ze vis, ze kdyz napises "prostory pro Vika", tak to nemusi vubec nic znamenat.

Nicmene vime, ze do urovne investigativcu jsi jeste nedorostl, ale neves hlavu. Par desitek let trvaleho zlepsovani prace a budes skoro tak dobry jako Mr. Kmenta.

Podotykam, ze nemam nic spolecneho s CSA ani s zadnym dodavatelem. A taky si nemyslim, ze to vybavovani je primerene ucelu - jenom mi ta novinarska prace prijde proste odflaknuta.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

flyingblue píše:
HonzaLB píše:nová budova stála cca 400 mega, kompletní realizace za Kůly
prodána 2009 v rámci bratrské spolupráce Letiště Praha při zachraňování ČSA Letišti za 606 mega (výroční zpráva za 2009, str. 71). Jinak bych si dovolil upozornit na fakt, že Travel staví o pár set metrů dál další křídlo svého sídla včetně nových prostor pro Vika za cenu 32 tisíc za metr čtverečních včetně nábytku, tedy o tři tisíce levněji, než pouze renovace prostor v APC


Jene, Jene ... Jednak predpokladam vis, ze "pouze" renovace muze byt drazsi nez stavba na nove louce a jednak predpokladam, ze vis, ze kdyz napises "prostory pro Vika", tak to nemusi vubec nic znamenat.

Nicmene vime, ze do urovne investigativcu jsi jeste nedorostl, ale neves hlavu. Par desitek let trvaleho zlepsovani prace a budes skoro tak dobry jako Mr. Kmenta.

Podotykam, ze nemam nic spolecneho s CSA ani s zadnym dodavatelem. A taky si nemyslim, ze to vybavovani je primerene ucelu - jenom mi ta novinarska prace prijde proste odflaknuta.


....jestli to Honza mohl napsat líp....no budiž.Podle mě ale jde jen o to, že Dvořák a spol. zkouší, co jim vlastně ještě projde a veřejnost zkousne, než je někdo konečně nabere na vidle.....no a snaží se ještě urvat poslední sousta z téměř ohlodané kosti než dopadne jako jmenovec Dvořák z DP.Každému kdo používá hlavu nejen proto,aby mu nepršelo do krku je přece jasné, že firma která je ve stadiu klinické smrti a její bankrot lze čekat velice brzy může těch pár posledních měsíců fungovat i se starým nábytkem.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Petr31 píše:....jestli to Honza mohl napsat líp....no budiž.Podle mě ale jde jen o to, že Dvořák a spol. zkouší, co jim vlastně ještě projde a veřejnost zkousne, než je někdo konečně nabere na vidle.....no a snaží se ještě urvat poslední sousta z téměř ohlodané kosti než dopadne jako jmenovec Dvořák z DP.Každému kdo používá hlavu nejen proto,aby mu nepršelo do krku je přece jasné, že firma která je ve stadiu klinické smrti a její bankrot lze čekat velice brzy může těch pár posledních měsíců fungovat i se starým nábytkem.


Ty cece, firma, kterou ridi Dvorak, je na tom docela dost dobre :-)

A jestli posle jednu ze svych dcerinek do konkursu, tak to se holt neda svitit.

Pokud vim, tak APC patri Aeroholdingu (lec se samozrejme mohu mylit).

paascha
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 71
Registrován: 05. 11. 2010, 11:57
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od paascha »

flyingblue píše:Pokud vim, tak APC patri Aeroholdingu (lec se samozrejme mohu mylit).

V rámci konsolidace dluhů bylo APC prodáno LPRG za znaleckou cenu, asi před 2,5 lety.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

No tak kdyz se tady porad nikdo nema k uvaze (natozpak odpovedi) na tema, jaky je minimalni objem cestujicich nutny pro provozovani tradicniho modelu, podivejme se, co rikaji lide povolanejsi a zkusenejsi, ktere cituje Bloomberg:

"A traditional airline needs 50-plus million passengers a year to bring costs down to an acceptable level".

Cely clanek na Bloombergu zde. Selektivne cituji dalsi zajimave pasaze z clanku:

- With their own outlooks crimped by a slowing economy, Europe’s biggest carriers may be reluctant to enter a bidding contest for unprofitable companies with rivals from emerging markets, and inter-continental deals could offer better value.
- Takeover interest in the likes of SAS and Malev will be minimal, and state-connected carriers will enter a process of “managed decline,” without disappearing completely.
- Bigger carriers are the least bit interested in them... unless they have a very particular niche, which is very rare really".
- “Everywhere we look we’re suddenly talking to airports who are worried
- “Imploding” carriers such as Spanair will spur growth at discount airlines.
[pozn. redakce: kurziva v textu pridana od HF]

Nejake reakce, komentare, disputace? prodejce, flyingblue, cimarosa?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4156
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »

HighFlyer píše:Nejake reakce, komentare, disputace? prodejce, flyingblue, cimarosa?

cakal som od rana, kedy sa tu presne tych 50 mega pax zjavi :)

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

Je to blbost.
Nevěřím, že existuje pevné a konstantní číslo, věřím, že existuje přibližný vzoreček, jak se k číslu dostat. Ten vzoreček musí nějak obsahovat politický, geografický a ekonomický prostředí.
Navíc vycházím z toho, že naprostá většina letů je max tří segmentových (do hubu, mezi huby, z hubu). Tedy pokud existuje číslo (jako výsledek vzorečku), tak se bude týkat počtu pasažérů přes daný hub (tedy i počet hubů je nutné zařadit do vzorečku. United Airlines s 10 huby budou mít číslo vyšší než Emirates s jedním hubem.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

whiskey píše:
HighFlyer píše:Nejake reakce, komentare, disputace? prodejce, flyingblue, cimarosa?

cakal som od rana, kedy sa tu presne tych 50 mega pax zjavi :)


Taky sem byl nedockavej. Jenom nevim, jestli pan Bloomberg cte zdejsi diskusi, aby se pustil s HF do disputace.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

HighFlyer píše:No tak kdyz se tady porad nikdo nema k uvaze (natozpak odpovedi) na tema, jaky je minimalni objem cestujicich nutny pro provozovani tradicniho modelu, podivejme se, co rikaji lide povolanejsi a zkusenejsi, ktere cituje Bloomberg:

"A traditional airline needs 50-plus million passengers a year to bring costs down to an acceptable level".

Cely clanek na Bloombergu zde. Selektivne cituji dalsi zajimave pasaze z clanku:

- With their own outlooks crimped by a slowing economy, Europe’s biggest carriers may be reluctant to enter a bidding contest for unprofitable companies with rivals from emerging markets, and inter-continental deals could offer better value.
- Takeover interest in the likes of SAS and Malev will be minimal, and state-connected carriers will enter a process of “managed decline,” without disappearing completely.
- Bigger carriers are the least bit interested in them... unless they have a very particular niche, which is very rare really".
- “Everywhere we look we’re suddenly talking to airports who are worried
- “Imploding” carriers such as Spanair will spur growth at discount airlines.
[pozn. redakce: kurziva v textu pridana od HF]

Nejake reakce, komentare, disputace? prodejce, flyingblue, cimarosa?


Ačkoliv nepatřím mezi jmenované místní odborníky, dovolím si projevit svůj stručný názor opřený o selský rozum.
1) ČR je dle mého názoru malá země na to, aby se tu klasická aerolinka typu ČSA uživila.
2) Kromě toho již několik manažerských skupin po několik let intenzívně sype písek do stroje zvaného ČSA a snaží se jej zastavit - už by se jim to dávno podařilo, nebýt transakcí typu OSINEK a AEROHOLDING.
3) Nechci zacházet do detailů, ale všechny okolní země mají s aerolinkami podobného typu potíže a rády by se jich zbavily:
ADRIA, LOT,Malév,JAT......AUSTRIAN přežil jen díky akvizici LUFTHANSY.To taky podle mě (AUSTRIAN) byla jediná aerolinka široko daleko, která za akvizici stála.Žádná jiná podle mě nestojí za zlámanou grešli, prostě až politici konečně pochopí, že další podpora výše uvedených podniků je neúnosná, tak to zabalí a LUFTHANSA prostě přidá frekvence z Pešti, Varšavy, Ljubljaně.......... a budeme všici přestupovat na EDDM a EDFH.
4) Zůstává otázka, kdo se postará a příslušná letiště........která se zániky domácích dopravců logicky přestanou být mašinami na peníze.

Killer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 152
Registrován: 02. 02. 2005, 10:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Killer »

Malev dnes rano zastavil lety. Krasny vzor pro CSA.


Odpovědět