Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

AirDroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 03. 04. 2012, 14:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od AirDroid »

Výměna managementu by určitě pomohla. Je ale pravda, že žádný business model, který by ČSA dokázal držet v zisku asi neexistuje. Krátkodobě pomůže orientace na východní trhy, než tam pustí Ryanair a další šmejd. Dlouhodobě budou muset mít několik dálkových linek, které budou generovat zisk a budou si muset najít strategického partnera. Pak by se to na nule udržet mohlo. Praha je asi sedmé nejnavštěvovanější město v Evropě, je tu spousta zahraničních firem, 60 tisíc Vietnamců a počet Čechů, kteří létají roste - to není tak špatný základ.


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rpet »

atraktivita Prahy co by turistickeho mesta klesa uz par let, vietnamci a zahranicni firmy to nespasi, a cesi by nejradeji litali za co nejnizsi cenu, kdyz uz ne zdarma - treba prave s FR, ktery je sice LCC, ale za to nejspis ekonomicky nejuspesnejsi airline v evrope. navic i LC se v poslednich par letech potykaji s podivnym propadem zisku na long-haul segmentech. a o tom, ze CSA nemaji kapital na to, aby rozsirili flotilu o stroje, ktere by na dalkovku pasovaly, ani nemluve. takze?

rastompk
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 114
Registrován: 08. 12. 2011, 10:32
Bydliště: CDG/ORY/BVA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rastompk »

rpet píše:atraktivita Prahy co by turistickeho mesta klesa uz par let

na to mas nejaky zdroj, cisla? to by ma celkom zaujimalo

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

AirDroid píše:než tam pustí Ryanair a další šmejd.

v čem je podnikání Ryanairu a dalších LCC šmejdem?-)To, že vytváří zisk, létají levněji a daňoví poplatníci je nemusí dotovat?

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

HonzaLB píše:
AirDroid píše:než tam pustí Ryanair a další šmejd.

v čem je podnikání Ryanairu a dalších LCC šmejdem?-)To, že vytváří zisk, létají levněji a daňoví poplatníci je nemusí dotovat?


a to je prave to, cosi malo kdo uvedomuje, Ryanair leta na mala regionalni letiste za vyrazne podpory tamnich regionu pod maskou rozvoje turismu a tudiz nemusi hledet az tak nacenu letenek a zisk, ten ma zarucen z dotaci + 0 poplatky atd... ( aty dotace plati kdo ? ty se generuji z dani...), pak si muze dovolit i litat na jina letiste a nabizet ceny daleko nizsi nez ostatni nedotovani dopravci. Ono to mozna na prvni pohled nevypada, ale ryan je dotovanej docela dost a proto souhlasim s nazorem, ze je to smejd....


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

manilair píše:
HonzaLB píše:
AirDroid píše:než tam pustí Ryanair a další šmejd.

v čem je podnikání Ryanairu a dalších LCC šmejdem?-)To, že vytváří zisk, létají levněji a daňoví poplatníci je nemusí dotovat?


a to je prave to, cosi malo kdo uvedomuje, Ryanair leta na mala regionalni letiste za vyrazne podpory tamnich regionu pod maskou rozvoje turismu a tudiz nemusi hledet az tak nacenu letenek a zisk, ten ma zarucen z dotaci + 0 poplatky atd... ( aty dotace plati kdo ? ty se generuji z dani...), pak si muze dovolit i litat na jina letiste a nabizet ceny daleko nizsi nez ostatni nedotovani dopravci. Ono to mozna na prvni pohled nevypada, ale ryan je dotovanej docela dost a proto souhlasim s nazorem, ze je to smejd....

A kdyz uz tu mame vsechny ty regulace, tak at ty low-costy hezky ukazuji hned kompletni ceny vcetne vsech poplatku za rezervaci, platbu, odbaveni, natlakovani kabiny, pozdrav, schudky k letadlu a podobne :) A mozna by bylo i fer, kdyby inzerovaly opravdu ty destinace, kam letaji. Protoze neni Frankfurt jako Frankfurt, Stockholm jako Stockholm nebo Pariz jako Pariz :)

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

manilair píše:
HonzaLB píše:
AirDroid píše:než tam pustí Ryanair a další šmejd.

v čem je podnikání Ryanairu a dalších LCC šmejdem?-)To, že vytváří zisk, létají levněji a daňoví poplatníci je nemusí dotovat?


a to je prave to, cosi malo kdo uvedomuje, Ryanair leta na mala regionalni letiste za vyrazne podpory tamnich regionu pod maskou rozvoje turismu a tudiz nemusi hledet az tak nacenu letenek a zisk, ten ma zarucen z dotaci + 0 poplatky atd... ( aty dotace plati kdo ? ty se generuji z dani...), pak si muze dovolit i litat na jina letiste a nabizet ceny daleko nizsi nez ostatni nedotovani dopravci. Ono to mozna na prvni pohled nevypada, ale ryan je dotovanej docela dost a proto souhlasim s nazorem, ze je to smejd....

a co takový easyJet? také samá malá regionální letiště a skryté dotace pod maskou rozvoje turismu?jinak spojení s ILT, TAT či SXB je také nedotované, že?-))

AirDroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 03. 04. 2012, 14:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od AirDroid »

manilair píše:
HonzaLB píše:
AirDroid píše:než tam pustí Ryanair a další šmejd.

v čem je podnikání Ryanairu a dalších LCC šmejdem?-)To, že vytváří zisk, létají levněji a daňoví poplatníci je nemusí dotovat?


a to je prave to, cosi malo kdo uvedomuje, Ryanair leta na mala regionalni letiste za vyrazne podpory tamnich regionu pod maskou rozvoje turismu a tudiz nemusi hledet az tak nacenu letenek a zisk, ten ma zarucen z dotaci + 0 poplatky atd... ( aty dotace plati kdo ? ty se generuji z dani...), pak si muze dovolit i litat na jina letiste a nabizet ceny daleko nizsi nez ostatni nedotovani dopravci. Ono to mozna na prvni pohled nevypada, ale ryan je dotovanej docela dost a proto souhlasim s nazorem, ze je to smejd....

Tak především Ryanair sice vytváří zisk, ale jen na úkor letišť na která létá. Těm neplatí na poplatcích skoro nic. O dotacích od regionů ani nemluvě. A že létá levněji? Když si sečtu letenku, všechny poplatky, skryté přirážky, dopravu z letiště 50km za městem atd. tak to není o nic levnější než klasické aerolinky. Inzerovat budou ale vždycky tu nejnižší cenu, takže je to v podstatě podvod. A to nemluvím o rušení linek ze dne na den atd.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

AirDroid píše:Tak především Ryanair sice vytváří zisk, ale jen na úkor letišť na která létá. Těm neplatí na poplatcích skoro nic. O dotacích od regionů ani nemluvě. A že létá levněji? Když si sečtu letenku, všechny poplatky, skryté přirážky, dopravu z letiště 50km za městem atd. tak to není o nic levnější než klasické aerolinky. Inzerovat budou ale vždycky tu nejnižší cenu, takže je to v podstatě podvod. A to nemluvím o rušení linek ze dne na den atd.

a on ta letiště někdo nutí s nimi uzavírat smlouvu? Nebo jde o letiště, jejichž smysl je jinak ekonomicky neopodstatněný?
ad cena: doporučuji výroční zprávu ryanairu a najít si tam average fare
http://www.ryanair.com/doc/investor/201 ... _Final.pdf

na rušení linek ze dne na den funguje jistá evropská směrnice. Tím nehájím Ryanair, má jistě své mouchy, nicméně označovat je slovem šmejd mi přijde zvláště v tomto vlákně poněkud komické:)

AirDroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 31
Registrován: 03. 04. 2012, 14:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od AirDroid »

HonzaLB píše:
AirDroid píše:Tak především Ryanair sice vytváří zisk, ale jen na úkor letišť na která létá. Těm neplatí na poplatcích skoro nic. O dotacích od regionů ani nemluvě. A že létá levněji? Když si sečtu letenku, všechny poplatky, skryté přirážky, dopravu z letiště 50km za městem atd. tak to není o nic levnější než klasické aerolinky. Inzerovat budou ale vždycky tu nejnižší cenu, takže je to v podstatě podvod. A to nemluvím o rušení linek ze dne na den atd.

a on ta letiště někdo nutí s nimi uzavírat smlouvu? Nebo jde o letiště, jejichž smysl je jinak ekonomicky neopodstatněný?
ad cena: doporučuji výroční zprávu ryanairu a najít si tam average fare
http://www.ryanair.com/doc/investor/201 ... _Final.pdf

na rušení linek ze dne na den funguje jistá evropská směrnice. Tím nehájím Ryanair, má jistě své mouchy, nicméně označovat je slovem šmejd mi přijde zvláště v tomto vlákně poněkud komické:)

Ano, uznávám, že v tomto vlákně je slovo šmejd rezervováno pro něco jiného:))

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rpet »

rastompk píše:
rpet píše:atraktivita Prahy co by turistickeho mesta klesa uz par let

na to mas nejaky zdroj, cisla? to by ma celkom zaujimalo


jiste... web statistickeho uradu. v roce 2009 kolem 9000 turistu, 2010 plus minus 10200 a vloni 10400 (par lidskych jednotek tam chybi, detaily v tomto pripade nerozhoduji). osobne si myslim, ze uz se ty hodnoty nijak vyrazne menit nebudou, krize nekrize.

stejne tak i na zahranicnich webech praha klesa na zebricku popularity z prednich mist na chvost prvni evropske desitky (pokud ne hloubeji).

a je to logicky, 90-ta leta byl extrem, ktery nemohl trvat vecne. a bandy opilejch britu, kteri se louci v PRG se svobodou to asi nezachrani, stejne jako skupiny GLBT, pro nez je PRG pouze destinaci pro sexualni dovolenou.

navic cim dal tim vic slycham od britskych kolegu hlasku "Prague is extremly expensive for holiday", coz me vzdycky spolehlive rozesmeje, zejmena zije-li nekdo z dotycnych kolegu v okoli Canford Cliffs (50.7000° N, 1.9300° W). ale i tak to muze mit urcitou vypovidaci hodnotu :lol:

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cimarosa »

HonzaLB píše:
AirDroid píše:Tak především Ryanair sice vytváří zisk, ale jen na úkor letišť na která létá. Těm neplatí na poplatcích skoro nic. O dotacích od regionů ani nemluvě. A že létá levněji? Když si sečtu letenku, všechny poplatky, skryté přirážky, dopravu z letiště 50km za městem atd. tak to není o nic levnější než klasické aerolinky. Inzerovat budou ale vždycky tu nejnižší cenu, takže je to v podstatě podvod. A to nemluvím o rušení linek ze dne na den atd.

a on ta letiště někdo nutí s nimi uzavírat smlouvu? Nebo jde o letiště, jejichž smysl je jinak ekonomicky neopodstatněný?

Ono je to trošku složitější, letiště je mnohdy ten poslední subjekt, který rozhoduje o uzavření takové smlouvy, mnohem častěji je to politické rozhodnutí vlastníka letiště - a u regionálních letišť jak na západě, tak východě je to nejčastěji region, město, hospodářská komora a jiné subjekty napojené na veřejné rozpočty (popřípadě kombinace těchto subjektů). Ty mají neskutečný zájem o to, aby právě do jejich regionu existovala pravidelná doprava, vidí za tím potenciál rozvoje turistiky a doufají, že se jim investice do linky takto vrátí. Proto ani ten zisk mnohdy není vytvářen na úkor letišť (ty se k penězům, které nezaplatí RYR dostanou jinak - nejčastěji prostřednictvím dotací na provoz od vlastníků), ale skutečně z lépe či hůře zakamuflovaných dotací z veřejných peněz marketingové podpory, placená propagace na webu RYR a mnoho jiných. Bohužel, investice do takových linek jsou jen velmi zřídka výhodné pro někoho jiného než RYR. A ty investice jsou skutečně masivní, v řádech statisíců a miliónů EUR ročně.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

cimarosa píše:
HonzaLB píše:
AirDroid píše:Tak především Ryanair sice vytváří zisk, ale jen na úkor letišť na která létá. Těm neplatí na poplatcích skoro nic. O dotacích od regionů ani nemluvě. A že létá levněji? Když si sečtu letenku, všechny poplatky, skryté přirážky, dopravu z letiště 50km za městem atd. tak to není o nic levnější než klasické aerolinky. Inzerovat budou ale vždycky tu nejnižší cenu, takže je to v podstatě podvod. A to nemluvím o rušení linek ze dne na den atd.

a on ta letiště někdo nutí s nimi uzavírat smlouvu? Nebo jde o letiště, jejichž smysl je jinak ekonomicky neopodstatněný?

Ono je to trošku složitější, letiště je mnohdy ten poslední subjekt, který rozhoduje o uzavření takové smlouvy, mnohem častěji je to politické rozhodnutí vlastníka letiště - a u regionálních letišť jak na západě, tak východě je to nejčastěji region, město, hospodářská komora a jiné subjekty napojené na veřejné rozpočty (popřípadě kombinace těchto subjektů). Ty mají neskutečný zájem o to, aby právě do jejich regionu existovala pravidelná doprava, vidí za tím potenciál rozvoje turistiky a doufají, že se jim investice do linky takto vrátí. Proto ani ten zisk mnohdy není vytvářen na úkor letišť (ty se k penězům, které nezaplatí RYR dostanou jinak - nejčastěji prostřednictvím dotací na provoz od vlastníků), ale skutečně z lépe či hůře zakamuflovaných dotací z veřejných peněz marketingové podpory, placená propagace na webu RYR a mnoho jiných. Bohužel, investice do takových linek jsou jen velmi zřídka výhodné pro někoho jiného než RYR. A ty investice jsou skutečně masivní, v řádech statisíců a miliónů EUR ročně.


Ještě bych doplnil - extrémne přátelský a profesionální přístup k valstním zaměstancům...myslím že jejich piloti a letušky by mohli vyprávět....:-(((((! No a samozřejmě souhlasím s tím co bylo výše uvedeno - že Ryanair není žádný podnikatelský zázrak, jen zkouší co si ještě může vůči pasažérům a letištím dovolit.Takže neadorovat prosím, pane Sůro!

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Petr31 píše:[Ještě bych doplnil - extrémne přátelský a profesionální přístup k valstním zaměstancům...myslím že jejich piloti a letušky by mohli vyprávět....:-(((((! No a samozřejmě souhlasím s tím co bylo výše uvedeno - že Ryanair není žádný podnikatelský zázrak, jen zkouší co si ještě může vůči pasažérům a letištím dovolit.Takže neadorovat prosím, pane Sůro!

znám dva zaměstnance FR - jak pilota, tak CC. ani jeden si absolutně nestěžuje:)vy jste jejich zaměstnanec?

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

HonzaLB píše:
Petr31 píše:[Ještě bych doplnil - extrémne přátelský a profesionální přístup k valstním zaměstancům...myslím že jejich piloti a letušky by mohli vyprávět....:-(((((! No a samozřejmě souhlasím s tím co bylo výše uvedeno - že Ryanair není žádný podnikatelský zázrak, jen zkouší co si ještě může vůči pasažérům a letištím dovolit.Takže neadorovat prosím, pane Sůro!

znám dva zaměstnance FR - jak pilota, tak CC. ani jeden si absolutně nestěžuje:)vy jste jejich zaměstnanec?

Honzo, nic proti, ale pro ucely vyvozovani nejakych obecnejsich zaveru je to statisticky nevyznamny vzorek zamestnancu.


Odpovědět