Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

pavelpmi píše:Mě zaujalo, že v červenci Lufthansa získala největší tržní podíl na domácím trhu, jak píše HonzaLB.

neveřejná čísla z IATA BSP, total sales. ČSA samozřejmě tvrdí, že to není vypovídající statistika, což není v prodeji žádná, pokud si jedou ještě extra prodeje přes svou síť a web. ale nemyslím, že by LH měla zrovna nižší podíl prodeje přes web, než ČSA.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:
pavelpmi píše:Mě zaujalo, že v červenci Lufthansa získala největší tržní podíl na domácím trhu, jak píše HonzaLB.

neveřejná čísla z IATA BSP, total sales. ČSA samozřejmě tvrdí, že to není vypovídající statistika, což není v prodeji žádná, pokud si jedou ještě extra prodeje přes svou síť a web. ale nemyslím, že by LH měla zrovna nižší podíl prodeje přes web, než ČSA.


Ne LH, ale LH v Praze. A to klidne byt muze.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Tam je ještě zajímavá ta poslední větička:

"Čísla však nezachycují všechny prodeje v Česku – neukazují údaje za letenky koupené přímo přes web dopravce, jejichž podíl na celkových prodejích však činí nanejvýš pětinu."

Pokud to přeložíme, zní věta takto:

Minimálně 80% celkových prodejů letenek v Česku je uskutečněno prostřednictvím IATA akreditovaných prodejců.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:Tam je ještě zajímavá ta poslední větička:

"Čísla však nezachycují všechny prodeje v Česku – neukazují údaje za letenky koupené přímo přes web dopravce, jejichž podíl na celkových prodejích však činí nanejvýš pětinu."

Pokud to přeložíme, zní věta takto:

Minimálně 80% celkových prodejů letenek v Česku je uskutečněno prostřednictvím IATA akreditovaných prodejců.


Welcome back!

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

prodejce píše:Tam je ještě zajímavá ta poslední větička:

"Čísla však nezachycují všechny prodeje v Česku – neukazují údaje za letenky koupené přímo přes web dopravce, jejichž podíl na celkových prodejích však činí nanejvýš pětinu."

Pokud to přeložíme, zní věta takto:

Minimálně 80% celkových prodejů letenek v Česku je uskutečněno prostřednictvím IATA akreditovaných prodejců.


Dovolím si drobné upřesnění, protože problematika prodejů letenek je trošku širší... je pravda, že se udává, že cca 80% všech prodaných letenek je realizováno přes IATA agentury. Bohužel, jedná se o odhad a ani IATA nikdy nebyla schopna toto (či jiná, dříve uváděná) čísla nějak objektivně potvrdit, protože letecké společnosti byly vždy hodně rezervované v poskytování dat o svých vlastních prodejích.

Prostřednictvím IATA prodejního a zúčtovacího systému se prodávají letenky i na společnosti, které jsou aktuálně zapojeny do zúčtovacího systému v ČR, ale neprovozují z ČR linky - kterých je z celkového počtu cca 120 dopravců více než polovina a u kterých se vůbec nedá dohledat, jaký je podíl jejich přímých prodejů.

Rovněž nezahrnují velkou skupinou low cost dopravců, protože jen velmi málo z nich využívá agentury jako svou prodejní síť (prodeje, kdy agentury nabízejí prodej letenek na low cost, kdy v zastoupení svých klientů využívají webu dopravců, není možné brát v úvahu, protože nejsou v rámci IATA vykazovány).

A v neposlední řadě jsou to všechny chaterové letenky, jejichž cestující se do celkových výkonů leteckých společností započítávají, ale letenky také nejsou zúčtovávány přes IATA.

Takže vždy bude otázkou, jaký je skutečný objem prodejů letecké dopravy v ČR a jaký je skutečný podíl dopravců na trhu. Na druhou stranu je nepochybné, že tržní podíl ČSA se propadá neuvěřitelným způsobem a zlehčování této skutečnosti odkazem na přímé prodeje a podíl na trhu v Rusku je zcela mimo realitu.


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Stare dobre airways, HF s kritickou masou, prodejce, CSA jde do kopru... :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Fabo píše:Stare dobre airways, HF s kritickou masou, prodejce, CSA jde do kopru... :D


Historie se opakuje :-)

krv
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 145
Registrován: 16. 04. 2012, 19:29
Stav: Offline

ČSA pod Aeroholdingem

Příspěvek od krv »

Ztrátové České aerolinie mají od pátku nového majoritního vlastníka. Zástupci ministerstva financí a Českého aeroholdingu podepsali smlouvu, kterou stát vkládá své akcie ČSA do základního kapitálu aeroholdingu. Celkem jde o 95,69 procenta akcií.

Celý článek na E15: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/hotovo-aeroholding-ziskal-csa-910684

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

info k LŘ ČSA na zimu 2012/2013

Příspěvek od romul »

Dovolujeme si Vás informovat o některých detailech letového řádu Českých aerolinií pro nadcházející zimní sezónu 2012/2013. V novém letovém řádu jsme se snažili v maximální míře optimalizovat sezónní výkyvy operování, vylepšit nabídku produktů na jednotlivých linkách a navýšit frekvence na některých spojích, které využívají zejména obchodní cestující. Po code-sharovém partnerovi se nám podařilo převzít některé destinace, např. Berlín a Stuttgart, do nichž zahajujeme pravidelný provoz. Základní koncepce letového řádu zůstává nezměněná. Pokračuje v nastavené strategii transferového mostu mezi východem a západem, kterou doplňují krátké regionální lety, vybraná síť point-to-point destinací a dálkové lety, operované přes Abú Dhabi ve spolupráci s Etihad Airways. Letový řád pro nadcházející zimní sezónu tak zachováváme co do počtu frekvencí, operovaných letadly Českých aerolinií v maximálním týdnu, na úplně stejné úrovni jako v aktuální letní sezóně.

V neposlední řadě bychom Vás rádi upozornili na nový, vylepšený palubní servis v cestovní třídě Business, který od nadcházející zimní sezóny zavádíme na všech spojích operovaných proudovými letadly do destinací v západní a jižní Evropě a v Pobaltí. Na těchto spojích bude cestujícím nově servírován výběr cold nebo hot snacku. Receptury teplých pokrmů připravil Marek Fichtner, šéfkuchař Hotelu Kempinski v Praze. Zbrusu nové recepty připravil také pro pravidelnou linku do Abú Dhabi, jejíž servis v cestovní třídě Business bude rozšířený o nabídku variací sýrů a moučníků.

Pro lepší orientaci v nabídce spojení Českých aerolinií v zimní sezóně 2012/2013 jsme pro Vás připravili přehled jednotlivých destinací, které budou České aerolinie operovat, včetně počtu týdenních frekvencí. Vzhledem k tomu, že s některými partnery jsou ještě dolaďovány poslední detaily smluv včetně některých obchodně zajímavých novinek v oblasti dálkových letů, kompletní nabídku code-sharových spojů bychom si Vám dovolili zaslat v průběhu září.

Obnovené destinace po code-sharových partnerech:
BERLIN (TXL) (12)
STUTTGART (STR) (12)

Destinace s navýšeným počtem frekvencí nebo kapacity (ve srovnání s letní sezónou 2012):
BUDAPEŠŤ (BUD) (31)
DÜSSELDORF (DUS) (24)
BRUSEL (BRU) (22)
JEKATĚRINBURG (SVX) (6)*
KODAŇ (CPH) (19)
MILÁN (MXP) (18)
NIŽNIJ NOVGOROD (GOJ) (2)*
PETROHRAD (LED) z PRG (7)*
ROSTOV NA DONU (ROV) (4)*
TEL AVIV (TLV) (11)
UFA (UFA) (3)*
VARŠAVA (WAW) (25)
* Navýšení podléhá definitivnímu schválení ruské strany

Destinace beze změny (ve srovnání s letní sezónou 2012):
ABÚ DHABI (AUH) (4)
BARCELONA (BCN) (7)
DONĚCK (DOK) (3)
FRANKFURT (FRA) (12)
HAMBURK (HAM) (12)
MADRID (MAD) (7)
MINSK (MSQ) (3)
MOSKVA (SVO) z PRG (32)
PETROHRAD (LED) z KLV (1)
RIGA (RIX) (3)
SAMARA (KUF) z PRG (5)
SAMARA (KUF) z KLV (1)
STOCKHOLM (ARN) (6)
ŠTRASBURK (SXB) (9)
TALLINN (TLL) (3)
TBILISI (TBS) (2)

Destinace se sníženým počtem frekvencí kvůli sezónnosti (ve srovnání s letní sezónou 2012):
ALMATY (ALA) (2)
AMSTERDAM (AMS) (12)
BUKUREŠŤ (OTP) (11)
JEREVAN (EVN) (4)
KOŠICE (KSC) (18)
KYJEV (KBP) (7)
MOSKVA (SVO) z KLV (3)
ODĚSA (ODS) (3)
OSTRAVA (OSR) (13)
PAŘÍŽ (CDG) (19)
ŘÍM (FCO) (10)
TAŠKENT (1)
VILNIUS (VNO) (2)
ŽENEVA (GVA) (2)

Sezónní destinace operované pouze v letní sezóně:
BAKU (GYD)
BENÁTKY (VCE)
LVOV (LWO)

Destinace, které České aerolinie opustily v průběhu letní sezóny 2012:
POPRAD (TAT)
ŽILINA (ILZ)

JanoS
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 13. 06. 2008, 10:46
Pohlaví: muž
Bydliště: ZRH
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JanoS »

manilair píše:
gr09 píše:Snazim se koupit jednosmerky TBS-PRG. Na webu se zobrazuje 1 let za 2 tydny, pritom letaji 2x tydne, coz mi take potvrdili v kancelari (i letusky po ceste sem). A protoze litaj pres Baku (strida se PRG-GYD-TBS-PRG a PRG-TBS-GYD-PRG), musej mit zesilenou posadku (1 kapitan a 2 letusky). Takze maj 4 business sedacky vyblokovany. Musel jsem tedy udelat rezervaci a milostive cekam, jestli mi ji vytiketujou. A navic to co mi nabidli na milostivou rezervaci je tarif J za bratru 28 tisic za jednu letenku (letistni poplatky v TBS jsou nastesti 0Kc). Kdybych nepotreboval nutne primej let, tak uz jsem koupil u turku za 2/3 ceny, bravo CSA.


taky pekny, pro zajimavost PRG - AUH pres web ETIHADU je o par tisic levnejsi nez pres web CSA.....

Pridej si zpatecku a hned mas business do PRG, zpatky ECO za 19400, nebo oba ECO za 9400.

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gr09 »

JanoS píše:Pridej si zpatecku a hned mas business do PRG, zpatky ECO za 19400, nebo oba ECO za 9400.

Hm, tak to me nenapadlo, myslel jsem, ze CSA uz tenhle prihlouplej system opustila. Moje blbost, ale uz jsem to odletel s TK, aspon jsem si obhajil zlatej status na pristi rok. Spis pro 18denni dceru to byla vetsi zatez.

Mimochodem ja jim pak volal druhej den, kdy mi rekli, ze zatim nic nevedi a ze rezervace konci, tak jsem ji obnovil a rekli mi, ze mi pri predchozi zapomneli uctovat servisni poplatek a celkova cena by tedy byla 61 tisic.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

gr09 píše: Spis pro 18denni dceru to byla vetsi zatez.

To neni uplne standardni situace, letat s 18dennim miminem, ne?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

.. když můžou lítat pětidenní štěňata v cargu, tak 18denní dítě nahoře úplně bezproblému :D

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

prodejce píše:.. když můžou lítat pětidenní štěňata v cargu, tak 18denní dítě nahoře úplně bezproblému :D

kam ten svet speje... :D

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gr09 »

dydzej píše:
gr09 píše: Spis pro 18denni dceru to byla vetsi zatez.

To neni uplne standardni situace, letat s 18dennim miminem, ne?

Standardni situace to samozrejme neni, neslo o zadnou dovolenou. Pri standardnim letu bych necpal CSA 60 tisic za 2 lidi + infanta na 2 hodiny letu jenom abych mel primy let..


Odpovědět