Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

flyingblue píše:
Pan Am píše:
romul píše:
Tak doufám, že to vyjde s Koreanem...


Pokud je vše pravda, tak obě společnosti mají zájem účastnit se jednání o koupi podílu. Pro ČSA by teoreticky asi byl lepší Korean Air už jen pro to, že je ve stejné alianci.


Otazka je, jak hodne by se Saudia branila vstupu QR do skyteamu. Ale asi by to dost nastvalo etihad, co ted rozjel s AF nejakou spolupraci (polud sem spravne zachytil).


A proč by měl Qatar vstupovat do SkyTeamu, když vstoupí do Oneworld? Na druhou změna aliance pro ČSA by mohla přinést nové možnosti. Ve střední Evropě je po krachu Malévu volný prostor, členem je tu jen Air Berlin.


outlier
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 360
Registrován: 20. 09. 2007, 18:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od outlier »

Projevit zájem a koupit jsou dvě různé věci. Podle mě je reálná šance na privatizaci tak 20-30%.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od marthym »

whiskey píše:Z mojho laickeho pohladu vobec nerozumiem, preco by mal mat niekto zaujem o CSA. Lietadiel je po svete hafo, sloty na LHR uz su davno predane. V com je hodnota CSA pre QR alebo KE?


Proč soudíš, že místo na Heathrow je tak úžasný? Ty ceny jsou přemrštěný a není divu, že klesaj. Myslím, že to byla jedna z mála věcí, která se v ČSA udělala dobře. Ale to je jedno. Hodnota ČSA je jedna věc. Druhá je potenciál (spolu s Havlem).

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Paganini »

whiskey píše:Z mojho laickeho pohladu vobec nerozumiem, preco by mal mat niekto zaujem o CSA. Lietadiel je po svete hafo, sloty na LHR uz su davno predane. V com je hodnota CSA pre QR alebo KE?


Qatar možná chce splatit dluh za poklesky jistého prince..
U Qataru podobné akvizice nesledují pouze ekonomické cíle ale především politické. Přečti si některá z vyjádření CEO Mr. Akbar Al Baker.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

.. nový název pro ČSA v případě privatizace do Kataru už je vymyšlený:

بساط الريح النبي محمد


Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

prodejce píše:.. nový název pro ČSA v případě privatizace do Kataru už je vymyšlený:

بساط الريح النبي محمد


Nebo Qatar Central European Express

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »

Paganini píše:U Qataru podobné akvizice nesledují pouze ekonomické cíle ale především politické. Přečti si některá z vyjádření CEO Mr. Akbar Al Baker.

mozes byt konkretnejsi? Z poslednych si pamatam len to, ze QR neplanuje vstupit do OW den predtym, nez bolo oficialne oznamene, ze tam vstupi...

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

ještě doplňující informace od Kalouska:

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/do ... ?id=765313

persona
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2130
Registrován: 24. 05. 2008, 12:26
Bydliště: BRQ
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od persona »

Airbus380 píše:FLR je linka pro koho?


Pro milovníky rané renesance, tj. křehkých křivek drapérií Donatellových plastik, zemitých tvarů sousoší Michelangelových, líbezných látek a oduševnělých výjevů na obrazech Botticelliho a obou Lippiů, pro všechny jedlíky fazolí a florentského bifteku, pro lidi, co se rádi kochají hrou světla a stínu v ranních uličkách a přitom poslouchají Monteverdiho a prokládají to nějakým tím toskánským DOCG či nakupují v konfekčním obchodě Gucci :-)

Hádám že takových (kromě mé maličkosti a možná HighFlyera) ale zas tak moc nebude čili bohulibý úmysl ČSA, ale špatný obchodní tah.

kuba.biker
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2011
Příspěvky: 2109
Registrován: 16. 06. 2007, 10:14
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od kuba.biker »

persona píše:
Airbus380 píše:FLR je linka pro koho?


Pro milovníky rané renesance, tj. křehkých křivek drapérií Donatellových plastik, zemitých tvarů sousoší Michelangelových, líbezných látek a oduševnělých výjevů na obrazech Botticelliho a obou Lippiů, pro všechny jedlíky fazolí a florentského bifteku, pro lidi, co se rádi kochají hrou světla a stínu v ranních uličkách a přitom poslouchají Monteverdiho a prokládají to nějakým tím toskánským DOCG či nakupují v konfekčním obchodě Gucci :-)

Hádám že takových (kromě mé maličkosti a možná HighFlyera) ale zas tak moc nebude čili bohulibý úmysl ČSA, ale špatný obchodní tah.


V tom případě chce kuba.biker linku do OPO... 8)

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Paganini »

whiskey píše:
Paganini píše:U Qataru podobné akvizice nesledují pouze ekonomické cíle ale především politické. Přečti si některá z vyjádření CEO Mr. Akbar Al Baker.

mozes byt konkretnejsi? Z poslednych si pamatam len to, ze QR neplanuje vstupit do OW den predtym, nez bolo oficialne oznamene, ze tam vstupi...


např.:
(from An open letter by Akbar Al Baker, chief executive officer, Qatar Airways, Sunday, 3 April 2011):

He (Schulte-Strathaus, secretary general of the Association of European Airlines) also raises the issue that the governments of Qatar and the UAE consider the airlines of the Gulf as part of national strategy and as a “tool of a vertically integrated economic chain”. Again, he is trying to highlight a norm rather than an anomaly in the current geopolitical structure. Can he tell me of any country of the world which does not consider its air transport industry, be that an individual airline or a multitude of them, as part of national interests? Was it not the case that the US government provided its airlines with cash outlays and tax breaks, as well as war insurance subsidies after September 11 in order to ensure the continuity of the US air transport industry?

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4157
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »

Paganini píše:např.:
(from An open letter by Akbar Al Baker, chief executive officer, Qatar Airways, Sunday, 3 April 2011):

Ok. A aky politicky dovod na nakup CSA z toho vyplyva? Potrebuju z nejakeho dovodu EU aerolinku? Z akeho?

Paganini
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 24
Registrován: 15. 11. 2012, 05:50
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Paganini »

whiskey píše:
Paganini píše:např.:
(from An open letter by Akbar Al Baker, chief executive officer, Qatar Airways, Sunday, 3 April 2011):

Ok. A aky politicky dovod na nakup CSA z toho vyplyva? Potrebuju z nejakeho dovodu EU aerolinku? Z akeho?


Qatar Airways Ltd. is examining a potential acquisition in Europe, where it last year purchased a stake in freight operator Cargolux International SA, Chief Executive Officer Akbar Al Baker said today, Jan 19, 2012.
The Gulf region’s second-largest airline has “identified” a target or targets as it casts around for takeover prospects, Al Baker said in a briefing at the Bahrain Air Show.
“We need to look at every business opportunity we can get,” Al Baker said of prospects in Europe, while declining to specify who talks are being held with. “I just want to make sure Qatar Airways grows in a very sustained environment.”

BTW:
ČAH se začíná potit. Vznikají další trhliny v pečlivě připraveném scénáři. Viz B. aircraft a symbolika včerejší návštěvy.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tygrlive »

Paganini píše:
whiskey píše:
Paganini píše:např.:
(from An open letter by Akbar Al Baker, chief executive officer, Qatar Airways, Sunday, 3 April 2011):

Ok. A aky politicky dovod na nakup CSA z toho vyplyva? Potrebuju z nejakeho dovodu EU aerolinku? Z akeho?


Qatar Airways Ltd. is examining a potential acquisition in Europe, where it last year purchased a stake in freight operator Cargolux International SA, Chief Executive Officer Akbar Al Baker said today, Jan 19, 2012.
The Gulf region’s second-largest airline has “identified” a target or targets as it casts around for takeover prospects, Al Baker said in a briefing at the Bahrain Air Show.
“We need to look at every business opportunity we can get,” Al Baker said of prospects in Europe, while declining to specify who talks are being held with. “I just want to make sure Qatar Airways grows in a very sustained environment.”

BTW:
ČAH se začíná potit. Vznikají další trhliny v pečlivě připraveném scénáři. Viz B. aircraft a symbolika včerejší návštěvy.


Uplne vidim logo CSA na dresu FC Barcelona (misto Qatar Foundation) nebo Paris St.Germain... :thumbup: o balíčcích k letence vstupenka do Vip zdarma a dárkový balíček ani nemluvě...

bigtomas
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 25. 11. 2011, 04:52
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bigtomas »

Zeměpisně dává větší smysl Katar. Praha je mezi Katarem a Amerikou. Z Arábie létá do NYC všechno nad Prahou. Navíc z Prahy je let do NYC i Kataru nějakých 6 hodin. Mohli by sbírat evropské cestující na oba směry. Jejich pověst luxusu značka OK by lidi určitě přitáhla.


Odpovědět