Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

flyingblue píše:
cocik píše:Hlavne mi prijde jako blbost premejslet o lince do Ciny za situace, kdy ceska ambasada a konzulat zvladne kapacitne vydat Cinanum maximalne par desitek viz denne.


Asi cinani malo mazou :-)

Me prijde, ze vykriky typu "linka do Ciny" (new yorku, toronta ...) jsou pouze vykriky. Lidi, kteri je pronaseji, bud neznaji nebo ignoruji kontext.


Kdyby tu někdo před půl rokem napsal, že ČSA budou lítat s A330 do Seoulu, tak by by to byl asi taky výkřik.

Jsem jen toho názoru, že provozovat jedno dálkové letadlo je nesmysl. Pokud to má být efektivní, tak bych jich mělo víc. K tomu musí být také nějaké destinace.

Orientace pouze na Evropu a blízké okolí není v delším časovém horizontu při současném modelu fungování ČSA udržitelná. To je celé.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
flyingblue píše:
cocik píše:Hlavne mi prijde jako blbost premejslet o lince do Ciny za situace, kdy ceska ambasada a konzulat zvladne kapacitne vydat Cinanum maximalne par desitek viz denne.


Asi cinani malo mazou :-)

Me prijde, ze vykriky typu "linka do Ciny" (new yorku, toronta ...) jsou pouze vykriky. Lidi, kteri je pronaseji, bud neznaji nebo ignoruji kontext.


Kdyby tu někdo před půl rokem napsal, že ČSA budou lítat s A330 do Seoulu, tak by by to byl asi taky výkřik.

Jsem jen toho názoru, že provozovat jedno dálkové letadlo je nesmysl. Pokud to má být efektivní, tak bych jich mělo víc. K tomu musí být také nějaké destinace.

Orientace pouze na Evropu a blízké okolí není v delším časovém horizontu při současném modelu fungování ČSA udržitelná. To je celé.


Rekneme si to jasne. A333 na lince Praha-Soul je projekt Korean Air jak navysit kapacitu bez toho, ze by museli posilat jumbo (ktery postupne davaj pryc) nebo velrybu (kterejch maj zatim malo).

Orientace na Evropu a blizke okoli v roli feedera Korean air jedina sance, jak vubec prezit.

Pokud bude Korean videt, ze byznys jde dobre, treba dovoli otevrit nejakou linku do Japonska.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

flyingblue píše: Orientace na Evropu a blizke okoli v roli feedera Korean air jedina sance, jak vubec prezit.


Tak o tom pochybuji. Tobě to přijde tak skvělý deal pro ČSA a letiště, jak je to prezentováno?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
flyingblue píše: Orientace na Evropu a blizke okoli v roli feedera Korean air jedina sance, jak vubec prezit.


Tak o tom pochybuji. Tobě to přijde tak skvělý deal pro ČSA a letiště, jak je to prezentováno?


Me to prijde jako jediny realny deal pote, co to Tvrdik poslal ke dnu a Lasak jenom prikladal pod kotel. Pridej si k tomu, jak SkyEurope znicilo byznys na nasem teritoriu a budme radi, ze CSA (zatim) neskoncilo jako Malev.

To je ekonomicka realita dneska.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4082
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

"ČSA byly prodány za cenu poloviny jednoho motoru pro Boeing 737-800." Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service a.s.


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

"ČSA byly prodány za cenu jedné dobré rady od Mc Kinsey and Co." Petr Prodejce, pravý český sales-man.

herr_dusche
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2012, 15:35
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od herr_dusche »

HighFlyer píše:"ČSA byly prodány za cenu poloviny jednoho motoru pro Boeing 737-800." Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service a.s.


si potřebuje přihřát polívčičku....fakt je ten, že i zadarmo by to byl dobrej obchod, jelikož bez strategického partnera by ČSA šlo do kytek prakticky jistě.

BlueSky
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 170
Registrován: 09. 08. 2010, 02:51
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od BlueSky »

....fakt je ten, že i zadarmo by to byl dobrej obchod, jelikož bez strategického partnera by ČSA šlo do kytek prakticky jistě.


Zatim nejde vstup Korean vubec hodnotit. Samotny vstup nic neznamena - v roce 1992-93 uz CSA mely taky takzvaneho "strategickeho partnera" Air France a vysledek byl minus 1,7 mld korun na priblizne 8-9 mld obratu. Zalezi koho posadi do managementu, pokud tam necha melody boys p. Moreelse, tak i investice ve vysi ojeteho motoru je draha...

Killer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 152
Registrován: 02. 02. 2005, 10:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Killer »

herr_dusche píše:
HighFlyer píše:"ČSA byly prodány za cenu poloviny jednoho motoru pro Boeing 737-800." Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service a.s.


si potřebuje přihřát polívčičku....fakt je ten, že i zadarmo by to byl dobrej obchod, jelikož bez strategického partnera by ČSA šlo do kytek prakticky jistě.


Ano, misto nabizene miliardy dostat ani ne 100 milionu, to je vlastne obchod stoleti...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Killer píše:
herr_dusche píše:
HighFlyer píše:"ČSA byly prodány za cenu poloviny jednoho motoru pro Boeing 737-800." Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service a.s.


si potřebuje přihřát polívčičku....fakt je ten, že i zadarmo by to byl dobrej obchod, jelikož bez strategického partnera by ČSA šlo do kytek prakticky jistě.


Ano, misto nabizene miliardy dostat ani ne 100 milionu, to je vlastne obchod stoleti...


Tu miliardu nabizel az po oddluzeni :-)

Korejci kupujou podil "as is".

herr_dusche
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2012, 15:35
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od herr_dusche »

Killer píše:
herr_dusche píše:
HighFlyer píše:"ČSA byly prodány za cenu poloviny jednoho motoru pro Boeing 737-800." Jiří Šimáně, předseda představenstva Travel Service a.s.


si potřebuje přihřát polívčičku....fakt je ten, že i zadarmo by to byl dobrej obchod, jelikož bez strategického partnera by ČSA šlo do kytek prakticky jistě.


Ano, misto nabizene miliardy dostat ani ne 100 milionu, to je vlastne obchod stoleti...


miliardu nabízi Travel service ještě když bych součástí ČSA CAT a další dceřinný firmy. Ty přeprodali ČSA aeroholdingu za 2,4 miliardy.

A právě to byl problém nabídky Travel Service. za miliardu by koupili ČSA a pak by jim nic nebránilo prodat všechny vydělávající části a majetek za dvojnásobek a pak pustit ČSA do krachu.


Ano neprodat to Islanďanům za miliardu byl obchod století. U Icelandexpressu ukázali, že se neštítí ani regulérního tunelu na věřitele.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

herr_dusche píše:miliardu nabízi Travel service ještě když bych součástí ČSA CAT a další dceřinný firmy. Ty přeprodali ČSA aeroholdingu za 2,4 miliardy.

A právě to byl problém nabídky Travel Service. za miliardu by koupili ČSA a pak by jim nic nebránilo prodat všechny vydělávající části a majetek za dvojnásobek a pak pustit ČSA do krachu.


Ano neprodat to Islanďanům za miliardu byl obchod století. U Icelandexpressu ukázali, že se neštítí ani regulérního tunelu na věřitele.


...jenže to že Šimáně netoužil po ničem jiným, než to co píšeš o řádek výše jsou jen tvoje spekulace, plavající na vodě.A mohl to udělat kdokoliv, kdo by se po té "skvělé" akvizici jménem ČSA vrhnul.Nicméně to, že o nabízenou, zadluženou a téměř nedýchající nevěstu nebyl žádný zájem asi znamená, že buď trochu "smrděla", nebo byly na trhu k mání zrovna hezčí holky a za lepší cenu.....dneska už ČSA není žádná nevěsta,ale spíš nafukovací panna, kterou zrovna vyndali ze šuplíku, nafoukli, očistili od prachu a čekali, kdo se na ní chytne.Chytl se Korean, ale co s tím provede, když dostane jen menšinový podíl, nikdo netuší.A nic nebrání stávající partě udržovačů v ČSA, (fakt se tomu nedá říkat "management") nevěstu dorazit, ještě než si o pro ni korejský ženich s velkou slávou přiletí :D

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

herr_dusche píše:Ty přeprodali ČSA aeroholdingu za 2,4 miliardy.

V účetní ceně. Kolik byla cena tržní?
herr_dusche píše:Ano neprodat to Islanďanům za miliardu byl obchod století. U Icelandexpressu ukázali, že se neštítí ani regulérního tunelu na věřitele.

Zato firma HCA byla čistá jak lilie.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

tak pár faktů:
QS požadoval dorovnání vlastního jmění na nulu, to není to samé, co zaplacení dluhů...vlastní jmění bylo víceméně dorovnáno do plusu kapitalizací pohledávky Osinku v ČSA, tedy víceméně vylití 2,5 miliard ze státního do ČSA.

co se týče majetku, který koupil ČAH víceméně z peněz letiště:
HCA: 538 milionů
Technics: 1,085 mld
Handling+ Service 778 milionů
výcvik pro ŘLP 280 milionů
otázkou je, zda by někdo skutečně tyto firmy koupil na trhu za tyto ceny. Skutečně si zde někdo myslí, že HCA měly hodnotu půl miliardy?

herr_dusche
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2012, 15:35
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od herr_dusche »

HonzaLB píše:tak pár faktů:
QS požadoval dorovnání vlastního jmění na nulu, to není to samé, co zaplacení dluhů...vlastní jmění bylo víceméně dorovnáno do plusu kapitalizací pohledávky Osinku v ČSA, tedy víceméně vylití 2,5 miliard ze státního do ČSA.

co se týče majetku, který koupil ČAH víceméně z peněz letiště:
HCA: 538 milionů
Technics: 1,085 mld
Handling+ Service 778 milionů
výcvik pro ŘLP 280 milionů
otázkou je, zda by někdo skutečně tyto firmy koupil na trhu za tyto ceny. Skutečně si zde někdo myslí, že HCA měly hodnotu půl miliardy?


HCA ne,

ale Technics...za a) jsou v plusu za b) mají na skladě náhradní díly za 300 milionů + docela slušný majetek.
tržní cena kolem 900mil.

H+S...roční zisk v průměru 30mil. Když vezmu, že investice se dělaj s návratností kolem 20let cena okolo 600mil. by odpovídala.

už to je víc než nabízel Travel Service za celý pakl


Odpovědět