MK píše:jen pro zajímavost, zkusil jsem si naplánovat (ve skutečném plánovači, který bere ohled na vítr, váhu atd.) palivo pro A330-200 NRT-PRG....je to pro registraci VNA372, což je A330-200 s motory PW4168A, což je to samé, co mají Korejské A330-200..vyšlo mi to takto:
.....
počítal jsem to pro payload 25 000kg, což je plně obsazené a/c i kufry.....jsem na TOW 222 700kg a MAX TOW je 230 000, takže mi ještě zbývá nějakých 7 tun carga..což na tak velké letadlo není zrovna moc.....záleží ovšem, jakou MTOW mají korejské A332....a také koukám, že zrovna na ten můj plánovaný let nefouká nikterak silný protivítr......takže stačí pár tun carga a silnější protivítr případně třeba více paliva kvůli špatnému počasí a už je to dosti na hraně...
takže co se týče A333 ČSA, myslím, že by to nedali....nebo možná odvezli jen pax..a už vůbec žádné cargo....
To je velmi zajímavé a zcela jasné.
Vše je to čistá "sofistika"...
Ještě jsem chvilku internetil a pro zajímavost :
Korean má 8x 330-200 3 staré s MTOW 230t a 5 nových s MTOW 235t.
Korean provozuje linku ICN-MAD což je o cca 860 km dál než PRG-NRT (PRG-NRT je o cca 900 km dál než PRG-ICN). V letovém řádu je napsáno 332 a v reálu tam létá (až na malé vyjímky-772) 332, většinou ty nové ale párkrát letělo i SN 226 a 258 - tedy 332 by PRG-NRT očividně šlo. Otázka CARGO je samozřejmě jiná - a let do Japonska bez CARGA ??????? Na takové trase má CARGO dělat kolik % tržeb ???
Ono mimochodem HAN není nijak blízko - je to o "77" km dál než ICN.
z EU do HAN (pokud jsem dohledal dobře) létá všude možně pouze VN s 772 a (AF ani LH) tam nelétá. FIN s 333 z HEL ale to je o cca 900 km blíž.
Jak tam létal v minulosti IL62 - ten to přece na jeden zátah taky nedal ?