Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zoltan »

MK píše:jen pro zajímavost, zkusil jsem si naplánovat (ve skutečném plánovači, který bere ohled na vítr, váhu atd.) palivo pro A330-200 NRT-PRG....je to pro registraci VNA372, což je A330-200 s motory PW4168A, což je to samé, co mají Korejské A330-200..vyšlo mi to takto:


Takže ta 744 je z tohoto hlediska možná? O 777 nikde ne webech nebylo ani náznak.
Ještě nastavit nějaké zajímavé ceny, sehnat dostatek PAX a třeba se bude dít u čsa nemyslitelné.
Vstup KE mi dělá radost. :clap:


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

Zoltan píše:
MK píše:jen pro zajímavost, zkusil jsem si naplánovat (ve skutečném plánovači, který bere ohled na vítr, váhu atd.) palivo pro A330-200 NRT-PRG....je to pro registraci VNA372, což je A330-200 s motory PW4168A, což je to samé, co mají Korejské A330-200..vyšlo mi to takto:


Takže ta 744 je z tohoto hlediska možná? O 777 nikde ne webech nebylo ani náznak.
Ještě nastavit nějaké zajímavé ceny, sehnat dostatek PAX a třeba se bude dít u čsa nemyslitelné.
Vstup KE mi dělá radost. :clap:


...jooo, 744 Jumbo doletí téměř kam si řekneš....:-))))

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

s543 píše:
Airbus380 píše:
HonzaLB píše:737: Hanoj nebyla spekulace. Ten materiál na Hanoj vznikl a prošel dozorčí radou. a viděl jsem to černé na bílém:)


No jasně, ale oznámili oficiálně zahájení letů do Hanoje? Tuším, že ne... Hanoj bych neřadil do "zrušené linky ještě před spuštěním", ale spíš do "méně povedené PR ve stylu MOLa"


viz.:
http://airlineroute.net/2011/01/26/ok-prghan-s11/

a moc pěkná diskuse:
http://www.airliners.net/aviation-forum ... n/5050292/

Tedy opravdu :-q



...panečku, a pak že nerostou..Zabrousil jsem i od té diskuse v angličtině k tématu.Řekl bych, že je nebetyčná ostuda, že takový nesmysl vůbec opustil ČSA a dosal se na veřejnost.Svědčí to o naprostém amatérismu a konkurence musela mít šok z toho, když se dozvěděla, čím jim to chce ČSA natřít.Že na to taky nepřišli....Kdyby to zůstalo na úrovni interního dokumentu, kde by nějaký poučený dispečer+obchodník vysvětlili trafikantům v dozorčí radě,že lítat s A320 do Hanoje s technickým mezipřistáním je nebetyčná volovina, ale takhle????

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Online

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

Tam to řešilo tak 10 aerogeeků, to bych nebral jako ostudu, ale jako reklamu ;-)

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

hafi píše:Tam to řešilo tak 10 aerogeeků, to bych nebral jako ostudu, ale jako reklamu ;-)


...jenže ne vždy si myslím, že negativní reklama je taky reklama....:-)))


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

MK píše:jen pro zajímavost, zkusil jsem si naplánovat (ve skutečném plánovači, který bere ohled na vítr, váhu atd.) palivo pro A330-200 NRT-PRG....je to pro registraci VNA372, což je A330-200 s motory PW4168A, což je to samé, co mají Korejské A330-200..vyšlo mi to takto:
.....
počítal jsem to pro payload 25 000kg, což je plně obsazené a/c i kufry.....jsem na TOW 222 700kg a MAX TOW je 230 000, takže mi ještě zbývá nějakých 7 tun carga..což na tak velké letadlo není zrovna moc.....záleží ovšem, jakou MTOW mají korejské A332....a také koukám, že zrovna na ten můj plánovaný let nefouká nikterak silný protivítr......takže stačí pár tun carga a silnější protivítr případně třeba více paliva kvůli špatnému počasí a už je to dosti na hraně...
takže co se týče A333 ČSA, myslím, že by to nedali....nebo možná odvezli jen pax..a už vůbec žádné cargo....


To je velmi zajímavé a zcela jasné. :-bd

Vše je to čistá "sofistika"... :think:

Ještě jsem chvilku internetil a pro zajímavost :
Korean má 8x 330-200 3 staré s MTOW 230t a 5 nových s MTOW 235t.
Korean provozuje linku ICN-MAD což je o cca 860 km dál než PRG-NRT (PRG-NRT je o cca 900 km dál než PRG-ICN). V letovém řádu je napsáno 332 a v reálu tam létá (až na malé vyjímky-772) 332, většinou ty nové ale párkrát letělo i SN 226 a 258 - tedy 332 by PRG-NRT očividně šlo. Otázka CARGO je samozřejmě jiná - a let do Japonska bez CARGA ??????? Na takové trase má CARGO dělat kolik % tržeb ???

Ono mimochodem HAN není nijak blízko - je to o "77" km dál než ICN.

z EU do HAN (pokud jsem dohledal dobře) létá všude možně pouze VN s 772 a (AF ani LH) tam nelétá. FIN s 333 z HEL ale to je o cca 900 km blíž.

Jak tam létal v minulosti IL62 - ten to přece na jeden zátah taky nedal ?

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

Tady je odkaz na rozhovor s někým od ČSA


http://www.rozhlas.cz/zpravy/domaciekon ... va/1246650


doporučuji si vyslechnout pasáž, čím se bude do Japonska létat :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

sunset
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 87
Registrován: 15. 06. 2009, 21:26
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od sunset »

pro: s543

IL62 létal do HAN přes BOM

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

sunset píše:pro: s543

IL62 létal do HAN přes BOM


Díky - to dává smysl.

kn12
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 06. 2013, 13:57
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od kn12 »

Tak jestli do YBA do Japonska nezvladne, a jestli chce CSA v budoucnosti letet i do Hanoje nebo Bangkoku, vypada to tedy ze dostanem nove letadlo. Myslim ze si Korean Air muze dovolit ztratit jedno jumbo nebo tripl. Dostavaji letos nepretrzite nova letadla, tak verim ze neco noveho dorazit muze.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Opravdu se jumbo 744 ekonomicky vyplati? [-( Kazda aerolinka, co muze, se ho zbavuje..

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

kn12 píše:Tak jestli do YBA do Japonska nezvladne, a jestli chce CSA v budoucnosti letet i do Hanoje nebo Bangkoku, vypada to tedy ze dostanem nove letadlo. Myslim ze si Korean Air muze dovolit ztratit jedno jumbo nebo tripl. Dostavaji letos nepretrzite nova letadla, tak verim ze neco noveho dorazit muze.


.....to jsi me teda rozesmál...."dostaneme nové letadlo".....Vy ještě věříte v ČSA na Ježíška?Tvoje naivita mě tedy dostala.......:-))).Než dostanete ta "nová letadla" byste mohli zkusit naplnit aspoň to co máte, nebo k Vám místo Ježíška na Vánoce zavítá insolvenční správce..:-))) a vlákna týkající se ČSA budou přesunuta do oddílu:
Zaniklé letecké společnosti...

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

Petr31 píše:
kn12 píše:Tak jestli do YBA do Japonska nezvladne, a jestli chce CSA v budoucnosti letet i do Hanoje nebo Bangkoku, vypada to tedy ze dostanem nove letadlo. Myslim ze si Korean Air muze dovolit ztratit jedno jumbo nebo tripl. Dostavaji letos nepretrzite nova letadla, tak verim ze neco noveho dorazit muze.


.....to jsi me teda rozesmál...."dostaneme nové letadlo".....Vy ještě věříte v ČSA na Ježíška?Tvoje naivita mě tedy dostala.......:-))).Než dostanete ta "nová letadla" byste mohli zkusit naplnit aspoň to co máte, nebo k Vám místo Ježíška na Vánoce zavítá insolvenční správce..:-))) a vlákna týkající se ČSA budou přesunuta do oddílu:
Zaniklé letecké společnosti...


Pokud Korean Air usoudí, že naplní, tak ČSA prostě letadlo dostane, to je jednoduchý.

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jane »

Petr31 píše:.....to jsi me teda rozesmál...."dostaneme nové letadlo".....Vy ještě věříte v ČSA na Ježíška?Tvoje naivita mě tedy dostala.......:-))).Než dostanete ta "nová letadla" byste mohli zkusit naplnit aspoň to co máte, nebo k Vám místo Ježíška na Vánoce zavítá insolvenční správce..:-))) a vlákna týkající se ČSA budou přesunuta do oddílu:
Zaniklé letecké společnosti...


No, taky si rikam, na cem tady diskutujici posledni dobou jedou...

nartym
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 290
Registrován: 12. 09. 2011, 11:01
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od nartym »

jane píše:
Petr31 píše:.....to jsi me teda rozesmál...."dostaneme nové letadlo".....Vy ještě věříte v ČSA na Ježíška?Tvoje naivita mě tedy dostala.......:-))).Než dostanete ta "nová letadla" byste mohli zkusit naplnit aspoň to co máte, nebo k Vám místo Ježíška na Vánoce zavítá insolvenční správce..:-))) a vlákna týkající se ČSA budou přesunuta do oddílu:
Zaniklé letecké společnosti...


No, taky si rikam, na cem tady diskutujici posledni dobou jedou...


ja jenom cekam na to, az se tady objevi nejaky info o A380, kterou KE prenecha OKcku :)


Odpovědět