Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

HighFlyer píše:Ale tak zrovna toto bych ji nevytykal - co je na teto uvaze spatneho? (Dalo by se vytknout spousta jinych veci, treba prave to, jak pozdeji ten marketing dopadl...)


To je jen určitá symbolika, víš? Nejde jen o jeden výrok. Ze strany lidí typu Řezníčková je to neskrývané pohrdání společností a lidmi kteří tam pracují. Ona je totiž nadčlověk, supermanažer. Detaily typu Boeing vs. Airbus jsou pod její rozlišovací schopnost. Prodej letenek je podle ní totéž co prodej telefonů, rohlíků nebo vysavačů. Není. Právě tihle experti přivedli ČSA tam, kde dneska tahle společnost je. Nezbývá než doufat, že se situace zlepší (a já v to věřím), protože o mnoho horší to už být ani nemůže...


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

romul: Ale jo, v principu souhlasim s tim, co pises. Reznickova tou "telekomizací" rozhodne CSA nepomohla. Na druhou stranu ji nelze nepriznat jisty pud sebezachovy. Kdyz po roce videla, kam to Jarda vede, ze je na obzoru skutecne velky pruser, tak se radsi rychle zdekovala. Jini tam zustavali az do hořkého konce, protoze s temi 150-250K mesicne na ucte se loucilo jen tezko.

(Pudem sebezachovy se ale uz neridila, kdyz se pozdeji urvrtala do takovych zoufalosti, jako Mediatel a Telefonica Slovakia.) Vi nekdo, kde je ji konec ted?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

HighFlyer píše:Vi nekdo, kde je ji konec ted?


ČEZ:

http://www.cez.cz/cs/o-spolecnosti/skup ... nosti.html

Pracuje, nemusí, ale baví jí to :-)

http://ekonomika.idnes.cz/reznickova-pr ... nomika_maf

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

romul píše:
HighFlyer píše:Ale tak zrovna toto bych ji nevytykal - co je na teto uvaze spatneho? (Dalo by se vytknout spousta jinych veci, treba prave to, jak pozdeji ten marketing dopadl...)


To je jen určitá symbolika, víš? Nejde jen o jeden výrok. Ze strany lidí typu Řezníčková je to neskrývané pohrdání společností a lidmi kteří tam pracují. Ona je totiž nadčlověk, supermanažer. Detaily typu Boeing vs. Airbus jsou pod její rozlišovací schopnost. Prodej letenek je podle ní totéž co prodej telefonů, rohlíků nebo vysavačů. Není. Právě tihle experti přivedli ČSA tam, kde dneska tahle společnost je. Nezbývá než doufat, že se situace zlepší (a já v to věřím), protože o mnoho horší to už být ani nemůže...


...naprostý souhlas.Tak nějak jsem to chtěl napsat, ale byl jsi rychlejší a napsal jsi to moc pěkně a výstižně.Ještě bych doplnil, že systém,kdy většina manažerů jsou externisté po známostech, kteří nejsou s firmou ani trochu spjatí (nejde jen o ČSA) naprosto demoralizuje všechny podřízené, kteří vidí, že na sobě můžou pracovat sebelíp, ale na vyšší pozice s nimi firma nikdy počítat nebude.Takové novodobé kastovnictví.
Ve vládě něco podobného nedávno zkusila soudružka Peake, když z ní na týden udělali ministryni obrany. Ve své nekonečné hlouposti ji vůbec nenapadlo, že s backgroundem a pověstí co má, nemá žádnou šanci a všichni ji budou minimálně ignorovat a mydlit schody kdykoliv a kdekoliv to půjde.Ale bylo to především chyba toho, kdo ji do té funkce jmenoval - to byl Nečas a ten už měl v hlávě dávno zatemněno.Pokud teda nešlo o sofistikovaný plán, jak soudružku Peake naprosto znemožnit, což se taky brzy stalo....Jenže politici nějak zapomněli, že především urazili všechny normální vojáky a ostatní zaměstnance rezortu obrany.Sorry za částečné OT.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

romul píše:Prodej letenek je podle ní totéž co prodej telefonů, rohlíků nebo vysavačů. Není.

V čem se to liší?


PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Myslím, že tu máme skupinu občanů, která si rohlíky kupuje, ale vysavač nebo telefon ne. Tam bych letenky nezkoušel.
Další skupina kupuje rohlíky a občas telefon, ale ne vysavač. Možná tam se najde někdo, kdo se na letenku ukecat dá.
Skupinu, která kupuje jak rohlíky, tak vysavače i telefony má smysl oslovovat i s nabídkou letenek.

Možná se mezi těmi, co kupují pouze rohlíky najde někdo, kdo si letenku koupí. Pravděpodobně na úvěr. Netuším, zda není risk pustit takového člověka do letadla.

Tak trochu jsem chtěl zlehčit téma :D

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

Zdenek píše:
romul píše:Prodej letenek je podle ní totéž co prodej telefonů, rohlíků nebo vysavačů. Není.

V čem se to liší?


Můžu jen stručně zopakovat, že letenky jsou virtuální komodita jejíž cena se neustále vyvíjí pod vlivem velké řady lokálních i globálních vlivů. Cena letenky se skládá z mnoha částí (tarif, taxy, palivo aj.), přičemž každá část má vlastní vývoj. Cena v ceníku neznamená prakticky vůbec nic, protože je podstatná aktuální nabídka volných míst v rezervačních třídách vázaných na tyto ceny na konkrétním letu a ve vazbě na potřebu flexibility letenky. Ale to tady ví asi každej, tedy skoro. Pokud to s něčím snese srovnání tak třeba s cenami akcií na burze, s devizovým kurzem, s vývojem počasí apod. Opravdu jen těžko hledám souvislost s "běžným" zbožím jako jsou telefony a rohlíky, tedy krom základního faktu, že existují dvě strany, přičemž jedna nakupuje a druhá prodává...

Sorry za OT.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Nejlepsi srovnani to asi snese s temi akciemi..

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

micaello píše:Nejlepsi srovnani to asi snese s temi akciemi..


Jasně kolik se najde lidí co sedí v letadle a zaplatilo stejně jako soused ????
Možná jednotky....... :think:

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pivko »

romul píše:
Můžu jen stručně zopakovat, že letenky jsou virtuální komodita jejíž cena se neustále vyvíjí pod vlivem velké řady lokálních i globálních vlivů. Cena letenky se skládá z mnoha částí (tarif, taxy, palivo aj.), přičemž každá část má vlastní vývoj. Cena v ceníku neznamená prakticky vůbec nic, protože je podstatná aktuální nabídka volných míst v rezervačních třídách vázaných na tyto ceny na konkrétním letu a ve vazbě na potřebu flexibility letenky. Ale to tady ví asi každej, tedy skoro. Pokud to s něčím snese srovnání tak třeba s cenami akcií na burze, s devizovým kurzem, s vývojem počasí apod. Opravdu jen těžko hledám souvislost s "běžným" zbožím jako jsou telefony a rohlíky, tedy krom základního faktu, že existují dvě strany, přičemž jedna nakupuje a druhá prodává...

Sorry za OT.


Ano, a právě tento přístup dostal současné "tradiční aerolinky" tam, kde teď jsou, totiž do pr.... Cena letenky by totiž v první řadě měla odpovídat kvalitě služeb, které zákazník za tu cenu dostává, což platí (ovšem i tam s velkými výhradami) leda tak u low costů, ale u tradičních aerolinek cena letenky o něčem takovém vůbec nevypovídá. Celý ten slavný obchodní model založený na profilování zákazníků a odhadování, kolik kdo bude asi tak ochotný jim za tu letenku zacálovat, je podle mě zralý na smetiště dějin už dávno. A to, že před časem ještě někdo vymyslel, že palivo se bude účtovat extra, tomu už fakt nasadilo korunu.

Jinými slovy, to, že prodávat letenky je něco jiného, než prodávat mobily či rohlíky, je pravda. Ale taky velká chyba.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

pivko píše:Celý ten slavný obchodní model založený na profilování zákazníků a odhadování, kolik kdo bude asi tak ochotný jim za tu letenku zacálovat, je podle mě zralý na smetiště dějin už dávno.


Opravdu si myslíš, že je to minulost?

http://www.ttg.cz/distribuce-letenek-uplne-jinak/

Současný stav je jen soft verzí toho, co airlines plánují do budoucna. Čímž neříkám ani to, že tu strategii chápu, a ani to, že s ní souhlasím:

NDC předpokládá, že dopravci přestanou vkládat do globálních distribučních systémů letecké řády a ceny letenek. V distribučních systémech nebude viditelná ani obsazenost jednotlivých letů. Namísto toho budou letecké společnosti nabízet letenky tzv. na míru, tj. na základě požadavku konkrétního cestujícího (který musí předložit svá citlivá osobní data) a v závislosti na tom, z jakého distribučního kanálu požadavek přichází. Z citlivých osobních údajů je samozřejmě možné zjistit, jak vysokou cenu „rozšířeného“ produktu je možné cestujícímu nabídnout.

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pivko »

romul píše:
pivko píše:Celý ten slavný obchodní model založený na profilování zákazníků a odhadování, kolik kdo bude asi tak ochotný jim za tu letenku zacálovat, je podle mě zralý na smetiště dějin už dávno.


Opravdu si myslíš, že je to minulost?



Asi jich pár bude muset napřed zkrachovat, aby se něco změnilo. To je podobné, jako třeba s hudebními vydavatelstvími, ty mají neudržitelný obchodní model tak přinejmenším posledních 15 let, ale doposud si akorát snaží vyřvat stále lepší a lepší (pro ně) právní předpisy, a jako bonus se ještě soudí se svými zákazníky.

Za velké svinstvo považuji také současný koncept "národních dopravců" a lití peněz daňových poplatníků do bezperspektivních aerolinek, které je s tím spojené. Kdyby tohle přestalo, myslím, že by se zrno od plev oddělilo velmi rychle.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

Ten způsob zmíněný v odkazovaném článku si myslím (doufám) nemůže a nebude fungovat, ale je to zajímavé k zamyšlení, co by to udělalo s tvarem prodejcova tajemného grafu - resp. jestli by došlo k jeho natažení. Protože já bych třeba jel na víkend do Paříže, ale vlastně i kamkoli jinam a s libovolnou aerolinkou - pokud by měli dost mých osobních dat, tak to vyhodnotí a nabídnou mi letenku za cenu, která se neodmítá (a jim pokryje variabilní náklady související s tím, že mě povezou, a přispěje na fixní). V současnosti to udělat nemůžou, protože maj strach, že by si ji koupil i někdo, kdo by byl ochotný zaplatit více.

Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 54
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Jenyk »

Fíčury rezervačních systémů mne jako občasného zákazníka vůbec neberou. Chtěl bych jasnou nabídku na let odkud a kam chci a na kdy chci, jasnou kvalitu, klidně i nějakou kačku připlatím. V současných systémech všemožných příplatků se těžce ztrácím, serou mne a když můžu, volím známé jméno a pevnou cenu.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
pivko píše:Celý ten slavný obchodní model založený na profilování zákazníků a odhadování, kolik kdo bude asi tak ochotný jim za tu letenku zacálovat, je podle mě zralý na smetiště dějin už dávno.


Opravdu si myslíš, že je to minulost?

http://www.ttg.cz/distribuce-letenek-uplne-jinak/

Současný stav je jen soft verzí toho, co airlines plánují do budoucna. Čímž neříkám ani to, že tu strategii chápu, a ani to, že s ní souhlasím:

NDC předpokládá, že dopravci přestanou vkládat do globálních distribučních systémů letecké řády a ceny letenek. V distribučních systémech nebude viditelná ani obsazenost jednotlivých letů. Namísto toho budou letecké společnosti nabízet letenky tzv. na míru, tj. na základě požadavku konkrétního cestujícího (který musí předložit svá citlivá osobní data) a v závislosti na tom, z jakého distribučního kanálu požadavek přichází. Z citlivých osobních údajů je samozřejmě možné zjistit, jak vysokou cenu „rozšířeného“ produktu je možné cestujícímu nabídnout.


Technicky to samozrejme mozne je a administrativne take. Obchodne to vyradi prostredniky. Je tam ovsem nekolik "ale", ktere budou muset vyresit.

1) interline agreementy a/nebo predavani dat dalsim aerolinkam pro pripad, ze pozadovanou trasu nemuze obslouzit jedna aerolinka.

2) dalsi tlak na marze. Neda se cekat, ze ve svete, kde jsou pravidla zadratovana, aerolinkam projdou kartelove dohody, takze vsichni pojedou na naklady a na krev.

3) omezeni loajality zakazniku. Uvedeny model trziste znamena, ze nastane dalsi posun ke komoditizaci. A priznejme, zajima nekoho, jakou ma doma znacku sroubu u policky?

Vyse uvedenym nechci rict, ze dana vec nikdy nenastane, nicmene ma to svoje rizika :-) Byla by to dobra sluzba pro masy, ale aerolinky delaji docela slusne vysledky v premiovych tridach.


Odpovědět