Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od procvi »

Já se registroval k odebírání newsletteru, ale dosud mi od nich žádný nepřišel :D


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

procvi píše:Já se registroval k odebírání newsletteru, ale dosud mi od nich žádný nepřišel :D


..zpytuj svědomí, protože jsi o nich tady určitě něco nepěkného napsal a oni si to přečetli:-). Já jsem se s nimi rozešel, nic od nich neodebírám, nejsem nikde organizován, tudíž o nich můžu napsat co chci a jak chci:-))

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Petr31 píše:
procvi píše:Já se registroval k odebírání newsletteru, ale dosud mi od nich žádný nepřišel :D


..zpytuj svědomí, protože jsi o nich tady určitě něco nepěkného napsal a oni si to přečetli:-). Já jsem se s nimi rozešel, nic od nich neodebírám, nejsem nikde organizován, tudíž o nich můžu napsat co chci a jak chci:-))


To jsi opravdovy hrdina ...

procvi
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 26. 01. 2009, 11:32
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od procvi »

Petr31 píše:
procvi píše:Já se registroval k odebírání newsletteru, ale dosud mi od nich žádný nepřišel :D


..zpytuj svědomí, protože jsi o nich tady určitě něco nepěkného napsal a oni si to přečetli:-). Já jsem se s nimi rozešel, nic od nich neodebírám, nejsem nikde organizován, tudíž o nich můžu napsat co chci a jak chci:-))


Né, svědomí mám čisté.. Nemám důvod nějak na ČSA nadávat, vždy jsem dostal služby, které odpovídali ceně, toť vše :) jen s těma novinkama se to nějak zaseklo :D

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beardie »

aky velky podiel na minimalizovani strat moze mat pre CSA dohoda o lietani medzi Ruskom a CR? lebo ked pozeram na tie ceny, tak ich to musi dost drzat nad vodou, je na tychto linkach dobry LF?
ked bude v roku 2015 liberalizacia trhu a vrhne sa na tieto trate konkurencia v podobe Transaero/S7, pojde CSA do kytek?


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jvoj »

beardie píše:aky velky podiel na minimalizovani strat moze mat pre CSA dohoda o lietani medzi Ruskom a CR? lebo ked pozeram na tie ceny, tak ich to musi dost drzat nad vodou, je na tychto linkach dobry LF?
ked bude v roku 2015 liberalizacia trhu a vrhne sa na tieto trate konkurencia v podobe Transaero/S7, pojde CSA do kytek?

Ano, load-factor na těchto linkách je vysoký a ano, tyto linky jsou pro ČSA aktivita, která jim vydělává. Strategie ČSA je podle jejich vyjádření právě v tom, že výnosy linek z regulovaných teritorií by měly zacelit ztráty z linek na otevřeném trhu. I velcí hráči, jako Lufthansa, AF/KLM jsou na evropských linkách často ztrátoví, ti to ale zase chtějí nahradit interkontinentálkama (i když teda nevšiml jsem si, že zrovna kterákoli z těchto firem, které jsem teď uvedl, by byla v posledních letech v plusu...)

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tygrlive »

Tak už to sem korean může poslat...

Ruzyně má papíry pro přistávání největšího letounu, o A380 však jen sní


http://ekonomika.idnes.cz/letiste-ma-po ... oprava_suj

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od loupeznik »

Lkprak píše:
alesesl píše:Ja si osobne myslim ze to bude jako psal Fabo: PRG-RIX-AUH-RIX-PRG. Proste nez aby se letadlo vracelo zpet do PRG, tak se ho budou snazit vyuzit na lince AUH-RIX-AUH. Asi se upravi LR taky na lince PRG-AUH-PRG.

Hlavně, když se člověk podívá na ten letový řád, tak z toho to směřování PRG-RIX-AUH-RIX-PRG vychází zcela logicky. Pokud nedojde k nějakému nečekanému veletoči, tak ČSA bude létat z Prahy do Rigy ve čtvrtek a v neděli večer a v úterý a v sobotu dopoledne. Zpátky z Rigy do Prahy potom ve středu a v neděli ráno a v pondělí a v pátek odpoledne.

Měsíc do zahájení RIX/AUH a pořád žádné zprávy, že by ČSA mělo lítat taky PRG/RIX. To ta 319 bude dělat 8 technických přeletů týdně nebo ji tam rovnou nechaj hnít?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

loupeznik píše:
Lkprak píše:
alesesl píše:Ja si osobne myslim ze to bude jako psal Fabo: PRG-RIX-AUH-RIX-PRG. Proste nez aby se letadlo vracelo zpet do PRG, tak se ho budou snazit vyuzit na lince AUH-RIX-AUH. Asi se upravi LR taky na lince PRG-AUH-PRG.

Hlavně, když se člověk podívá na ten letový řád, tak z toho to směřování PRG-RIX-AUH-RIX-PRG vychází zcela logicky. Pokud nedojde k nějakému nečekanému veletoči, tak ČSA bude létat z Prahy do Rigy ve čtvrtek a v neděli večer a v úterý a v sobotu dopoledne. Zpátky z Rigy do Prahy potom ve středu a v neděli ráno a v pondělí a v pátek odpoledne.

Měsíc do zahájení RIX/AUH a pořád žádné zprávy, že by ČSA mělo lítat taky PRG/RIX. To ta 319 bude dělat 8 technických přeletů týdně nebo ji tam rovnou nechaj hnít?

čsa už to potvrdily v tiskové zprávě, že to budou létat na acmi...takže to je boj air baltic, jak to vytíží

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od loupeznik »

HonzaLB píše:čsa už to potvrdily v tiskové zprávě, že to budou létat na acmi...takže to je boj air baltic, jak to vytíží

Aha, takže za b) je správně.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od The810 »

Tlačová správa BTS:
Nové letecké spojenie dvakrát denne medzi Prahou, Bratislavou a Košicami už v decembri

Po viac ako dvoch rokoch absencie sa slovenskí cestujúci dočkajú tradičného leteckého spojenia medzi Bratislavou a Prahou. Letecká spoločnosť České aerolínie (ČSA) obnovuje od 11. decembra 2013 priame letecké spojenie medzi oboma metropolami. Predaj leteniek odštartuje už zajtra prostredníctvom všetkých distribučných kanálov. V zimnom letovom poriadku pribudnú okrem letov do Prahy aj lety do Košíc. České aerolínie budú na oboch trasách vybavovať po dva spiatočné lety každý pondelok, stredu a piatok. Od marca 2014 ponuku rozšíria na dva spoje denne okrem soboty.

České aerolínie sa symbolicky vracajú na svoju historicky prvú linku Praha – Bratislava práve v roku, keď si pripomínajú 90. výročie založenia spoločnosti a začatia prevádzky.

„Zavedenie tradičného leteckého spojenia Bratislavy s Prahou a Košicami patrilo od nášho príchodu na letisko medzi naše priority a sme veľmi radi, že sa nám za taký krátky čas podarilo tento cieľ naplniť. ČSA je pre nás dlhoročným partnerom a sme radi, že túto linku prevádzkujú práve oni. Veríme, že sa spolupráca s nimi bude rozvíjať aj pre ostatné destinácie. Pravidelné spojenie s Prahou aj Košicami prináša najmä obchodným cestujúcim časovo výhodné cestovanie z Letiska Bratislava a umožňuje im i následné prestupy do iných, nielen európskych destinácií,“ povedal generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Letiska M. R. Štefánika Ivan Trhlík.

„Slovensko je pre České aerolínie tradičný a prirodzený trh, na ktorom by sme chceli byť v budúcnosti aktívnejší. Spoločnosť má za sebou náročný trojročný reštrukturalizačný plán, v rámci ktorého bolo nutné zrealizovať rad nepríjemných, ale potrebných úsporných opatrení. Za toto obdobie sa zmenil nielen dopyt, ale aj samotný trh leteckej dopravy na Slovensku, ktorý dlhodobo sledujeme. V súčasnosti môžeme cestujúcim na Slovensku ponúknuť produkty, po ktorých sa dopyt zvyšuje, no na trhu chýbajú. To je hlavný dôvod otvorenia nových spojení Českých aerolínií na Slovensku,“ uviedol Jozef Sinčák, výkonný riaditeľ Českých aerolínií pre Obchod a marketing.

Zavedenie ranných a večerných spojov v najžiadanejších dňoch, tzn. v pondelok, v stredu a v piatok, ale tiež časy odletov a príletov na novej pravidelnej linke medzi Bratislavou a Prahou, prispôsobili České aerolínie najmä požiadavkám obchodných cestujúcich. Odlety z Bratislavy sú plánované o 10.10 hod. a 21.05 hod., pričom lety z Prahy štartujú o 6.35 hod. a 17.30 hod. Na linku budú nasadené turbovrtuľové lietadlá typu ATR 42 alebo 72, let medzi Prahou a Bratislavou potrvá iba hodinu. Vzhľadom na prebiehajúcu rozsiahlu rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Brnom a Prahou bude nové letecké spojenie zaujímavou alternatívou k osobnej automobilovej doprave medzi oboma hlavnými mestami. Cena spiatočnej letenky do Prahy bude v ponuke od 79 eur vrátane všetkých poplatkov.

Od marca 2014 viac frekvencií aj nadväzných spojov
Linka medzi Bratislavou a Prahou nadväzuje v Prahe na ďalšie spojenia Českých aerolínií, a to napríklad do Barcelony, Bukurešti, Kodane, Kyjeva, Milána, Moskvy, Nice, Paríža, Ríma, Štokholmu, Varšavy, ale tiež do Soulu, čo ocenia najmä manažéri juhokórejských spoločností pôsobiacich na Slovensku. „Od marca 2014 zvýšia České aerolínie počet spiatočných spojení medzi Bratislavou a Prahou na dva denne vo všetkých pracovných dňoch, cez víkend bude k dispozícii frekvencia v nedeľu večer. Od apríla 2014 tiež rozšírime počet nadväzných spojení, predovšetkým do destinácií v Rusku, napr. do Jekaterinburgu, Nižného Novgorodu, Permu, Ufy, ale aj do Zürichu alebo Ženevy. Cena prestupnej spiatočnej letenky z Bratislavy do destinácií v západnej Európe sa bude začínať od 179 eur, do destinácií v Rusku a na Ukrajine od 279 eur, vrátane všetkých poplatkov. Do Soulu sa budú môcť cestujúci z Bratislavy dostať už za cenu od 642 eur,“ dodal Stanislav Zeman, riaditeľ Českých aerolínií pre Obchod.

Za 50 minút z Košíc do Bratislavy a naopak
Súčasne s novou linkou medzi Bratislavou a Prahou zavádzajú České aerolínie aj vnútroštátne letecké spojenie medzi Košicami a hlavným mestom Slovenska. V aktuálnej zimnej sezóne bude v prevádzke ranná aj večerná frekvencia každý pondelok, stredu a piatok, od konca marca 2014 sa ponuka rozšíri tiež o utorky, štvrtky a nedele. Odlety z Bratislavy do Košíc sú plánované o 7.50 hod. a 18.45 hod., spiatočné na 9.00 hod. a 19.55 hod. Let bude trvať 50 minút. Cena spiatočnej letenky sa bude začínať od 99 eur vrátane všetkých poplatkov.




Letisko M. R. Štefánika – Airport Bratislava, a. s. (BTS) je najväčším medzinárodným letiskom Slovenskej republiky, ktorého história siaha až do roku 1946. V roku 2012 vybavilo letisko takmer 1,5 miliónov cestujúcich a v objeme vybaveného leteckého nákladu zaznamenalo historický rekord, ktorý dosiahol úroveň 22,6 tisíc ton.
Bližšie informácie na: http://www.bts.aero.

České aerolínie ako vlajkový letecký dopravca Českej republiky zaisťujú spojenia z Prahy, ale tiež cez Prahu do významných destinácií v Európe, Strednej Ázii, Zakaukazsku či na Blízkom východe. V spolupráci s partnermi ponúkajú v zimnej sezóne 2013/2014 spojenia do 89 destinácií v 44 krajinách sveta. Od roku 2001 sú České aerolínie členom leteckej aliancie SkyTeam, ktorá ponúka klientom členských leteckých spoločností veľký výber destinácií, tisíce frekvencií a nadväzných spojení. Devätnásť členov aliancie ročne prepraví 552 miliónov cestujúcich, ktorí môžu denne využiť viac ako 15 000 letov do 1 000 destinácií
v 187 krajinách sveta. V roku 2010 SkyTeam oslávil desať rokov svojej existencie. http://www.skyteam.com / http://www.facebook.com/skyteam / http://www.youtube.com/user/skyteam.
České aerolínie sú držiteľom certifikátu podľa štandardu ISO 14001 (ochrana životného prostredia) a certifikátu podľa požiadaviek IOSA (IATA Operational Safety Audit), ktoré predstavujú najpokročilejšie bezpečnostné štandardy v leteckej doprave.


Inak vidim ze im stale kvalitne hrabe, oni chcu ponukat letenky z BTS do zapadnej Europy od 179 RT. Pekne, akurat ze ja som teraz kupil letenku VIE-Zurich (hovorime prosim o jednej z destinacii ktora je v TS uvedena ako priklad) tyzden pred odletom za 177 EUR so Star Alliance (OS/LX). Kolko asi bude tyzden pred odletom stat letenka u CSA ak maju ceny zacinat na 179 EUR? A nech nikto neargumentuje tym ze oni idu z BTS a tym chcu ziska obchodnych cestujucich - obchodny cestujuci zabije ovela menej casu cestou do Viedne, nez prestupom na PRG.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

je i česká verze :D

České aerolinie nově spojí Bratislavu s Prahou i Košicemi

Praha 14. listopadu 2013

O dvě nové pravidelné linky mezi Prahou a Bratislavou a Košicemi a Bratislavou rozšíří České aerolinie letošní zimní letový řád. Provoz na obou spojích zahájí již 11. prosince 2013, prodej letenek na nové lety odstartuje zítra ve všech distribučních kanálech. Na obou linkách budou České aerolinie vypravovat dva zpáteční lety každé pondělí, středu a pátek. Od letní sezóny 2014 pak nabídku rozšíří na dva spoje denně kromě soboty. České aerolinie se tak symbolicky v roce, kdy si připomínají 90. výročí založení společnosti a zahájení provozu, opět vrací na svoji historicky první linku Praha – Bratislava. Letiště Václava Havla Praha tak opět získá přímé spojení s hlavním městem Slovenska.

„Slovensko je pro České aerolinie tradiční a přirozený trh, na kterém bychom chtěli být aktivnější. Společnost má za sebou tříletý restrukturalizační plán, v rámci kterého bylo nutné realizovat celou řadu nepříjemných, ale potřebných úsporných opatření. Za tuto dobu se také proměnily jak poptávka, tak i samotný trh letecké dopravy na Slovensku, který dlouhodobě sledujeme. V současnosti můžeme cestujícím nabídnout produkty, které na trhu chybí, ale zvyšuje se po nich poptávka. To je hlavní důvod otevření nových spojení Českých aerolinií na Slovensku,“ uvedl Jozef Sinčák, výkonný ředitel Českých aerolinií pro Obchod
a marketing.

Ranní a večerní spojení v nejžádanějších dnech, tj. v pondělí, ve středu a pátek, ale také odletové a příletové časy nové pravidelné linky mezi Prahou a Bratislavou jsou přizpůsobeny zejména potřebám obchodních cestujících. Odlety z Prahy jsou plánovány na 6:35 a 17:30, zpáteční z Bratislavy pak na 10:10 a večerní na 21:05. Linka bude operována turbovrtulovými letouny typu ATR 42 nebo 72, let mezi Prahou a Bratislavou trvá pouze hodinu. Vzhledem k rozsáhlé rekonstrukci dálnice D1 může být nové letecké spojení mezi Prahou a Bratislavou zajímavou alternativou k osobní automobilové dopravě mezi oběma hlavními městy. Cena zpáteční letenky do Bratislavy začíná na 1990 Kč včetně všech letištních poplatků.

V letní sezóně 2014 více spojů i návazných linek
Linka mezi Bratislavou a Prahou navazuje na celou řadu spojů Českých aerolinií, například do Barcelony, Bukurešti, Kodaně, Kyjeva, Milána, Moskvy, Nice, Paříže, Říma, Stockholmu, Varšavy, ale také do Soulu, což ocení zejména manažeři mnohých jihokorejských společností působících na Slovensku. „V letní sezóně 2014 České aerolinie navýší počet zpátečních spojů mezi Prahou a Bratislavou na dva denně ve všech pracovních dnech, o víkendu bude k dispozici spoj v neděli večer. Od dubna 2014 pak rozšíříme také počet návazných spojů, zejména do destinací v Ruské federaci, např. do Jekatěrinburgu, Nižného Novgorodu, Permu, Ufy, ale také do Curychu nebo Ženevy. Cena transferové zpáteční letenky z Bratislavy do destinací v západní Evropě bude začínat na 179 eurech, do destinací v Rusku a na Ukrajině pak na 279 eurech včetně všech poplatků. Do Soulu se budou moci cestující z Bratislavy dostat již za cenu od 642 eur,“ dodal Stanislav Zeman, ředitel Českých aerolinií pro Obchod.

Za 50 minut z Košic do Bratislavy a naopak
Společně s novou linkou mezi Prahou a Bratislavou České aerolinie zavádějí vnitrostátní letecké spojení mezi Košicemi a hlavním městem Slovenska. V aktuální zimní sezóně bude v provozu ranní i večerní spojení každé pondělí, středu a pátek, od konce března 2014 se rozšíří také na úterky, čtvrtky a neděle. Odlety z Bratislavy do Košic jsou plánovány na 7:50
a 18:45, zpáteční pak v 9:00 a 19:55. Let bude trvat 50 minut. Cena zpáteční letenky bude začínat na 99 eurech včetně všech letištních poplatků.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

Dneska je apríla? Nebo to je nějakej předvánoční vtip? Nic jiného mne nenapadá.

The810
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 755
Registrován: 27. 08. 2009, 19:02
Bydliště: BTS
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od The810 »

Za zmienku stoji ze BTS-KSC chcu predavat drahsie ako BTS-PRG, k comu naozaj netusim ako dospeli. Kazdopadne, evidentne za ryzu povazuju najma BTS-KSC, aj ten letovy poriadok je nastaveny tak ze tato linka ma velmi dobre casy, zatial co BTS-PRG az tak velmi nie.

jorge
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 79
Registrován: 15. 08. 2007, 22:01
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jorge »

ja bych tuto linku nezavrhoval. Pokud to bude prodavano jako spoj KSC-PRG s mezipristanim v BTS (coz zatim vypada, mezipristani je na www.csa.cz dokonce zatajeno), tak si to najde dost byznys klientely mezi PRG a KSC, kterou nynejsi letovy rad z KSC stve


Odpovědět