Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rXD »

Marty-t píše:Podle mne nejstarsi linka PRG - BTS nesmysl neni. Spis bych polemizoval o jejim prodlouzeni do KSC, pri soucasnem primem spojeni KSC a PRG a zejmena konkurenci Austrianu KSC - VIE. Nicmene CSA do prostoru Viden-Bratislava by letat mely. Otazkou je jen zda BTS ci VIE. Mozna tusi ze Austrianu by konkurovat nemohly, tak proto volba BTS, odkud podle mne odchazet nikdy nemely.

Kosicim i Ziline preju hlavne brzy dokoncenou D-jednotku. Tam by mely jit zilinske ale i kosicke dane predevsim.


Je az zabavne ako mimo mozu byt niektori ludia. Vacsina toho, co si napisal, je v skutocnosti presne naopak. Jedna sanca, ktoru ma linka PRG-BTS je v tom, ze ju budu zivit ludia na trati KSC-BTS (po skrachovanom DW) resp. ti kosicania na trase KSC-(BTS-)PRG, ktorym nevadi letiet o 1/2 hod dlhsie nez KSC-PRG resp. ktorym nevyhovuju tie chore casy odletov KSC-PRG o 4:45 rano (to treba ist na letisko uz vecer predtym!?!)

Jedine s cim sa da suhlasit je, ze CSA by mala lietat do viedenskej aglomeracie. To by ale ovela lepsie poriesila letmi PRG-VIE-KSC (a free shuttlebusom VIE-BA) a urcite by to videl ovela radsej aj Korean, ak by mohol feedovat svoje lety PRG-ICN aj z VIE.

Zilina dokoncenu D1-ku ma, a Kosiciam je na nic, kedze je to nezmyselne naokolo-blizsie, ktore bude vzdy horsie nez ist KE-Zvolen-BA alebo KE-Budapest-BA (cez BP je to rovnako dlhe ako cez ZA a dialnicne spojenie KE-BA uz prakticky hotove je). Ale da sa suhlasit, ze ked sa dostavia KE-ZV-BA, tak lety KSC-BTS stratia uplne vyznam. Prave preto treba uz rovno zaviest lety KSC-VIE(-PRG), lebo tie budu vyznam aj nadalej mat.


Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Souhlasim s Vami, ze nekteri lide jsou ve vnimani sveta hodne mimo. D1 u Ziliny ani zdaleka dokoncena neni, to jen jeji zapadni cast. Dopravni infrastruktura v Zilinskem kraji potrebuje nejvic ze Slovenska investice do lepsiho dalnicniho a silnicniho spojeni. A to nejen v ramci SK, ale i na hranice s PL a CZ. V Kosickem kraji byla nedavno zprovoznena 4proudovka smerem na Madarsko, takze momentalne je jizda pres Budapest na Viden/Bratislavu urcite logictejsi. Takze na Vas vychodnary v ramci SK taky uplne nekaslou... Ale toto je diskuse o CSA a ja ji preju jako temer soukromemu podniku spravnou ruku pri vyberu destinaci, ktere budou obsluhovat at jiz v CR nebo SK. At jiz VIE nebo BTS...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

rXD píše:No, ked sa toto podari, tak nezmyslom typu BTS-PRG davam tak jeden den po podpise kupnej zmluvy.
BTW, nieco o tom, zko sa do CSA v minulych rokoch tunelovali slovenske statne peniaze cez nezmyselne letisko Zilina, vychadza na povrch prave teraz:
http://www.info.sk/sprava/24739/letiska ... ali-linky/
ked CSA zas obnovuju nezmyselne linky, tentokrat cez tunel na letisku BTS.


Ono se rika, ze za blbost se vzdycky plati. Kdyz byli bratia Slovaci tak blby, ze platili ztratovost linky z verejnych penez, tak je to opravdu jen na jejich blbosti a bezhlavem mysleni. Nech to stat vymaha po tech, co to zpusobili a jeste bych jim naparil par let v zelizkach. CSA muze byt uplne putna z ceho letisko dorovnava ztratovost linky, to je vec letiska jde o jejich tunel. CSA jen poskytovalo spojeni, za ktere chtelo mit zaplaceno, pokud se dopredu vi, ze bude tezce ztratove. Za blbost a naivitu se plati, s tim se holt neda nic delat.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

[quote="rXD]To by ale ovela lepsie poriesila letmi PRG-VIE-KSC (a free shuttlebusom VIE-BA) a urcite by to videl ovela radsej aj Korean, ak by mohol feedovat svoje lety PRG-ICN aj z VIE.

[/quote]

Proc free shuttle bus. Vsechno dneska neco stoji a nic neni zadarmo. Spis bych to zpoplatnil nejakou symbolickou cenou, nebo se dohodnul s Blaguss ci Slovaklines, ze napr. za 10 eur rtn, nebo 5 eur one way muzou zakaznici teto linky po predlozeni boarding passu vyuzit spoje techto spolecnosti. Pro obe strany vyhodne. CSA nemusi draze nekoho platit aby vezl par pax a Slovaklines/Blaguss doplni vytizenost svych spoji prodanymi misty, ktere by mozna nikdo nekoupil.

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pumuklgr »

Robert píše:
romul píše:Do apríla je ještě daleko, a přesto:

Společnost Korean Air informovala Český aeroholding o tom, že uplatní opci na dalších 34 % akcií společnosti ČSA. Tyto akcie následně prodá společnosti Travel Service. Struktura vlastníků Českých aerolinií se promění takto: Korean Air 44 %, Travel Service 34 %, Český aeroholding 19,74 % a Česká pojišťovna 2,26 %.

zdroj: planes.cz


To měl Korean Air opci na 34 % akcií s tím, že by vlastnil 78 % ČSA? To nevadilo, že by přišly o statut evropského dopravce?


V rámci EU je to jedno, tamuž se na nějakého národního dopravce velmi dlouho nehraje (volný pohyb služeb), lety EU-mimo EU (třeba do ruska), tam ještě není volné nebe.


dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

Funguje na vnitroevropských letech nějaký dopravce vlastněný výhradně někým ze zemí mimo EU? Nikdo mě nenapadá, vyjma pár linek v rámci 5th freedom.

cimarosa
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 20. 09. 2011, 20:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od cimarosa »

s543 píše:
vita píše::lol: Jo, když si vzpomenu, jak Travel Service chtěly kupovat ČSA...Už tehdy jsem říkal, že to dopadne obráceně :clap:


No popravdě řečeno - stát se zbavil bumbrlíka, který žral naše peníze - bumbrlík je pryč SUPER - ať se s ním KAL a TVS popasujou jak umí. TVS se očividně daří - generují zisk a jsou rok od roku o kousek větší. Poměry v Česku i Evropě znají dobře - pokud budou oni řídit CSA tak je šance, že je přivedou k zisku taky. Tak či tak si to koupili za cca 50 mega....

Jsem věru zvědav co se bude dít dál.

Jedna věc je jistá - je to konec manažerů-politiků :clap: a toho co to s sebou přináší :thumbdown:

V každém případě se konečně vyjasnilo, proč před tím, než byl vyhlášen tender na "privatizaci", došlo k ze strany akcionáře ČSA - MF - k rozhodnutí o ukončení činnosti HCA. Myslím, že v té době již byla rozehrána tato hra, k jejímuž vyvrcholení včera došlo....

maf
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 23. 01. 2003, 16:02
Bydliště: BTS
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od maf »

Tym, ze je Travel service ceska spolocnost, CSA o statut narodneho dopravcu nepride, teda ani o lety do Ruska. Snad bude viac code-sharingovych liniek a pomoze to obom spolocnostiam.

rXD :
Zatial to vyzera, ze znovuzrodenej linke PRG-BTS sa dari s predajom dobre. Prvy let BTS-PRG ma len jedno volne miesto v biznise (z 10? - ATR42). Vo viacerych pripadoch je dost tarif vypredanych.

Linke BTS-KSC sa tiez napriek fantasmagoriam rXD-ho o Viedni dari (prvy let KSC-BTS okrem 1 biznis miesta total vypredany).

Aky je potencial biznis klientely na letoch KSC-VIE a aky KSC-BTS ak berieme point to point? (na tvoj autobus by sa manazer ...) Tiez naco by isli konkurovat Austrianu, potrebuju zarabat, nie hrat sa na Alitaliu.
BTS-PRG ma podla mojho nazoru pre CSA vacsi vyznam ako VIE-PRG, lebo:
1. ak potrebuje viedencan letiet povedzme na CDG ma na vyber niekolko priamych letov priamo z domu, nepoleti tam cez PRG s CSA
2. ak potrebuje bratislavcan letiet na CDG moze ist do VIE kde strati hodinku v aute, alebo poleti s CSA cez PRG kde sice strati prestupom cas tiez, ale je tu realna moznost, ze s CSA poleti, najma ak ide o destinaciu ktora ma v PRG dobry prestupovy cas (cca 30 min.)
3. potencial biznis point to point ma zase linka PRG-BTS vyssi ako PRG-VIE, vzhladom k tomu, ze vacsina ceskoslovenskych "oligarchov" ma biznis aj v opacnej krajine a stale ich aktivity a prepojenia rastu

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

maf píše:Zatial to vyzera, ze znovuzrodenej linke PRG-BTS sa dari s predajom dobre. Prvy let BTS-PRG ma len jedno volne miesto v biznise (z 10? - ATR42). Vo viacerych pripadoch je dost tarif vypredanych.

Linke BTS-KSC sa tiez napriek fantasmagoriam rXD-ho o Viedni dari (prvy let KSC-BTS okrem 1 biznis miesta total vypredany).

Je třeba vzít v úvahu, že na ty první lety je pozvaných hodně hostů, takže obsazenost platícími se podle toho co píše maf nedá správně odhadnout. Odhadovat komerční úspěch podle obsazenosti bych se odvážil až někdy od Vánoc dál..

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

HighFlyer píše:
vitezslav píše:Zajímavé... A ani tady nikdo z místních supermanů neavizoval tuto dost zásadní informaci dopředu. Bylo to tak dobře utajené?


HonzaLB mne o tom psal SZ uz asi pred 14 dny...


Hm, to se dost divím, že HonzaLB si nechal ujít příležitost otisknout takového solokapra jako první...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

prodejce píše:
maf píše:Zatial to vyzera, ze znovuzrodenej linke PRG-BTS sa dari s predajom dobre. Prvy let BTS-PRG ma len jedno volne miesto v biznise (z 10? - ATR42). Vo viacerych pripadoch je dost tarif vypredanych.

Linke BTS-KSC sa tiez napriek fantasmagoriam rXD-ho o Viedni dari (prvy let KSC-BTS okrem 1 biznis miesta total vypredany).

Je třeba vzít v úvahu, že na ty první lety je pozvaných hodně hostů, takže obsazenost platícími se podle toho co píše maf nedá správně odhadnout. Odhadovat komerční úspěch podle obsazenosti bych se odvážil až někdy od Vánoc dál..


Presne tak co se tyce te obsazenosti na prvnim letovem dni na lince. Urcite tam bude hodne hostu, kteri za letenku urcite platit nebudou.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Co se týče vstupu TVS do CSA, celkem by mě zajímalo, zda to celé byla skutečně iniciativa ze strany KAL, tedy zda si Korejci sami vybrali, že chtějí spolupracovat s TVS (tak, jak je to vysvětleno v oficiálním vyjádření ČAH) anebo to byla snaha ze strany Aeroholdingu? V tomto případě vyvstává otázka, jak se podařilo Korejce přesvědčit, aby se vzdali svého předkupního práva ve prospěch TVS?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1807
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

Řekl bych, že Korejci usoudili, že je lepší mít za klíčového spoluvlastníka/partnera kohokoli než stát. A Travel byl jedna z mála možností, jak se zbavit státu a přitom zachovat ČSA jako českého dopravce. Divil bych se pokud by ve smlouvě neměli nějakou kličku, která nechává opci Koreanu pro případ, že by padla byrokratická omezení pro lety do Ruska a tedy by ztratil význam pojem "národní aerolinka".

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

alesesl píše:Presne tak co se tyce te obsazenosti na prvnim letovem dni na lince. Urcite tam bude hodne hostu, kteri za letenku urcite platit nebudou.


Já jsem to psal jako větu oznamovací :ugeek: To není odhad, že tam nějací hosté budou. Že tam už teď je pozvaný kdekdo se obecně ví.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Pan Am píše:
HighFlyer píše:
vitezslav píše:Zajímavé... A ani tady nikdo z místních supermanů neavizoval tuto dost zásadní informaci dopředu. Bylo to tak dobře utajené?


HonzaLB mne o tom psal SZ uz asi pred 14 dny...


Hm, to se dost divím, že HonzaLB si nechal ujít příležitost otisknout takového solokapra jako první...

měl jsem poněkud jiné informace, než se nakonec objevily:)tedy to, že Vik létá často do Soulu se ukázala jako pravda, ale zjevně z jiných důvodů:))


Odpovědět