Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Pan Am píše:
flyingblue píše:


Je tam cerne na bilem, ze chteji dat nula :-)

Stat mel vzit miliardu od TVS a obratem ji dat do CSA (respektive ji tam mel dat jeste pred tim, ze ji TVS zaplati) ...


Takže pro stát bylo výhodnější nalít do ČSA nejméně 4 miliardy, aby se pak 44 % ČSA prodalo za 68 milionů?


To je zajimava teorie, nicmene jde trosku za ramec toho, o cem jsme se bavili.

Jednak bych se rad zeptal, jak jsi nascital ty ctyri giga.

Druhak - nejsem si jisty, jak by vypadalo CSA pod kuratelou TVS. Dokonce si dokazu predstavit, ze TVS by po pohlceni CSA selhalo pri restrukturalizaci a stat by pak sanoval obe firmy. Muzeme se samozrejme dohadovat na tema, jaky model je pravdepodobnejsi a jake naklady s sebou nese ...


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

Takže pro stát bylo výhodnější nalít do ČSA nejméně 4 miliardy, aby se pak 44 % ČSA prodalo za 68 milionů?


Pro stát by bylo nejvýhodnější udělat to co udělal Maďar - nechat ČSA (po zásahu Mr.Tvrdíka and his melody boys) zkrachovat.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

737 píše:
PavelD píše:Pokud všechny ty ouřady transakci potvrdí, bude to znamenat konec A319/320 u ČSA?
Už se tady tisíckrát napsalo, že ČSA žádné nevlastní, TVS si je půjčuje a Korejci taky žádné nemají. Logiku by to mělo, samozdřejmě s ohledem na detaily v leasingových smlouvách a náklady na přeškolení pilotů zpět na Boeingy.


Upřímně, nedokážu si moc představit, že by nyní za současných podmínek mělo dojít k obměně flotily, ještě k tomu z Airbusu na Boeing. Navíc přechod z jednoho typu na druhý trvá relativně dlouhou dobu a 737ky byly vyřazeny teprve nedávno. Troufám si tvrdit, že obměna flotily je to poslední, co se v ČSA řeší. I když mít ve flotile Boeingy 737 by jistý smysl s ohledem na vlastnickou strukturu podniku dávalo, ale zas tak podstatné to podle mě zase není.


Dík za info, inspirovala mne dost žhavá diskuse, kterou lze na tomto fóru vyhledat, kolik by měla společnost o velikosti ČSA ( v době tehdy probíhající diskuse ) mít typů letadel s souvislosti počtem posádek. Že se tím nikdo nebude zabývat letos a ani příští rok je mi jasné.

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pumuklgr »

flyingblue píše:To je zajimava teorie, nicmene jde trosku za ramec toho, o cem jsme se bavili.

Jednak bych se rad zeptal, jak jsi nascital ty ctyri giga.


No, zkusím to napsat za něj:
2.5 miliardy do čsa napumpoval míra kalousek přes Osinek, s.p. To není žádné tajemství.

Proč si čsa půjčily 2.5 mld kč u jakéhosi osinku, je přeci jasné. Žádná normální banka by v čsa neutopila 2.5 mld. Půjčka nebyla osinku splacena, nikdy nezačaly čsa splácet ani úroky z úvěru, respektive se pak splatilo kapitalizaci pohledávky. Tj jako kdybych půjčil nějakému bankrotari peníze a pak, protože mi nic nedá, dostal jeho zajisté "hodnotné" akcie.

Větší část zbývající sumy (1.5 miliardy kč) se bude skrývat pod spojením ajro tunel holdingem.
Naposledy upravil(a) pumuklgr dne 10. 12. 2013, 07:06, celkem upraveno 1 x.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Pan Am píše:
flyingblue píše:Stat mel vzit miliardu od TVS a obratem ji dat do CSA (respektive ji tam mel dat jeste pred tim, ze ji TVS zaplati) ...

Takže pro stát bylo výhodnější nalít do ČSA nejméně 4 miliardy, aby se pak 44 % ČSA prodalo za 68 milionů?

To neres, v ČAH se takove zbytecne pocty taky neresi...


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

pumuklgr píše:
flyingblue píše:To je zajimava teorie, nicmene jde trosku za ramec toho, o cem jsme se bavili.

Jednak bych se rad zeptal, jak jsi nascital ty ctyri giga.


No, zkusím to napsat za něj:
2.5 miliardy do čsa napumpoval míra kalousek přes Osinek, s.p. To není žádné tajemství.

Proč si čsa půjčily 2.5 mld kč u jakéhosi osinku, je přeci jasné. Žádná normální banka by v čsa neutopila 2.5 mld. Půjčka nebyla osinku splacena, nikdy nezačaly čsa splácet ani úroky z úvěru, respektive se pak splatilo kapitalizaci pohledávky. Tj jako kdybych půjčil nějakému bankrotari peníze a pak, protože mi nic nedá, dostal jeho zajisté "hodnotné" akcie.

Větší část zbývající sumy (1.5 miliardy kč) se bude skrývat pod spojením ajro tunel holdingem.


Obavam se, ze pokud se pohybujes v pojmech "vetsi cast zbyvajici sumy se bude skryvat ..." - tak musim brat vyse uvedene pocty za hausnumera. Samozrejme krome pujcky Osinku, kde je to jasne.

Jinak podobne transakce - "pujcim nekomu na hrane bankrotu" se deji dnes a denne a deji se i ve vyspelych zemich a deji se i za statni penize a take v letecke doprave. Neni to nic neobvykleho - stat svemu "narodnimu sampionovi" "da nejake penize". Zda je to dobre nebo spatne, necham na posouzeni kazdeho diskutujiciho, sam na to nemam zadny ostry nazor.

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pumuklgr »

"Musíš to brát za hausnumera" - k tomu ti povím jen tolik, že kdyby čsa publikovaly účetní uzávěrku za minulý rok, tak by se ti to dalo říci docela přesně, odkud berou prachy. Ale čsa neplní zákonnou povinnost (proč, to nevím, nahrává to řečem o netransparentnosti), tak k tomu těžko něco říci. Snad se ti teď za korejců zlepší.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

pumuklgr píše:"Musíš to brát za hausnumera" - k tomu ti povím jen tolik, že kdyby čsa publikovaly účetní uzávěrku za minulý rok, tak by se ti to dalo říci docela přesně, odkud berou prachy. Ale čsa neplní zákonnou povinnost (proč, to nevím, nahrává to řečem o netransparentnosti), tak k tomu těžko něco říci. Snad se ti teď za korejců zlepší.

Plní. Podle zákona je čas do 31/12. což není rozhodně jejich obhajoba, považuji v roce 2013 za naprosto neuvěřitelné, že takto státní firma drží informace, zvláště, když v ní zahučelo x státních miliard.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

s543 píše:
Takže pro stát bylo výhodnější nalít do ČSA nejméně 4 miliardy, aby se pak 44 % ČSA prodalo za 68 milionů?


Pro stát by bylo nejvýhodnější udělat to co udělal Maďar - nechat ČSA (po zásahu Mr.Tvrdíka and his melody boys) zkrachovat.

Souhlas poslat ČSA do konkurzu hned po Tvrdíkovi by bylo asi pro stát nejlevnější.

Ale uznejme objektivně, že v posledních letech se začal stát začal chovat rozumněji. Pro mne osobně nečekaně rozumněji. Kdo by z nás si před 2-3 lety tipnul, že stát založí Aeroholding, ČSA uteče hrobníkovi z lopaty, bude mít sice za symbolickou cenu strategického partnera co dává smysl a začne rozumně spolupracovat s TVS, kterážto se stane jedním z akcionářů ? I když se ČSA můžou klidně do měsíce položit, teď tuto pravděpodobnost vidím jako výrazně menší. Kdybych toto tu napsal před 2-3 lety asi by Vaše chechtací smileys nastačily... (jak jsem to tu schytal když jsem tvrdil, že ČSA se můžou s TVS domluvit a půjčovat jim 1-2x týdně přes zimu ten A330 na chartery typu BKK, Karibik - pokud by si to cestovky chtěly zaplatit...)

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pumuklgr »

HonzaLB píše:
pumuklgr píše:"Musíš to brát za hausnumera" - k tomu ti povím jen tolik, že kdyby čsa publikovaly účetní uzávěrku za minulý rok, tak by se ti to dalo říci docela přesně, odkud berou prachy. Ale čsa neplní zákonnou povinnost (proč, to nevím, nahrává to řečem o netransparentnosti), tak k tomu těžko něco říci. Snad se ti teď za korejců zlepší.

Plní. Podle zákona je čas do 31/12. což není rozhodně jejich obhajoba, považuji v roce 2013 za naprosto neuvěřitelné, že takto státní firma drží informace, zvláště, když v ní zahučelo x státních miliard.


Pravda, teď jsem koukal do rejstříku a uzávěrka roku 2011 byla doručena 28.12.2012, takže mají ještě tři týdny čas :-)

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

pumuklgr píše:
HonzaLB píše:
pumuklgr píše:"Musíš to brát za hausnumera" - k tomu ti povím jen tolik, že kdyby čsa publikovaly účetní uzávěrku za minulý rok, tak by se ti to dalo říci docela přesně, odkud berou prachy. Ale čsa neplní zákonnou povinnost (proč, to nevím, nahrává to řečem o netransparentnosti), tak k tomu těžko něco říci. Snad se ti teď za korejců zlepší.

Plní. Podle zákona je čas do 31/12. což není rozhodně jejich obhajoba, považuji v roce 2013 za naprosto neuvěřitelné, že takto státní firma drží informace, zvláště, když v ní zahučelo x státních miliard.


Pravda, teď jsem koukal do rejstříku a uzávěrka roku 2011 byla doručena 28.12.2012, takže mají ještě tři týdny čas :-)



Jsem fakt zvědavej co toho 31.12.2013 alespoň za rok 2012 - t.j. před Korejcem - uvidíme :roll:

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

pumuklgr píše:No, zkusím to napsat za něj:
2.5 miliardy do čsa napumpoval míra kalousek přes Osinek, s.p. To není žádné tajemství.
...Větší část zbývající sumy (1.5 miliardy kč) se bude skrývat pod spojením ajro tunel holdingem.

Castka, na kterou to prislo stat a danove poplatniky, je mnohem, mnohem vetsi nez 4 mld. Musime do ni totiz zapocitat vsechny rozprodeje majetku CSA, ktere dosahly objemu urcite 10, pravdepodobne 12, a dost mozna 15 mld. Kc. Bez tohoto majetku pak mel podil, ktery koupili Korejci, hodnotu 68 mil. Kc. Stat prisel o 10-15 mld. na tomto majetku plus ty dalsi 4 mld., ktere jsi spocital ty. Po zapocteni křížových dotaci od LP, ktere do CSA tecou pres Aerotunel, to pujde pres 20 mld.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

HighFlyer píše:
pumuklgr píše:No, zkusím to napsat za něj:
2.5 miliardy do čsa napumpoval míra kalousek přes Osinek, s.p. To není žádné tajemství.
...Větší část zbývající sumy (1.5 miliardy kč) se bude skrývat pod spojením ajro tunel holdingem.

Castka, na kterou to prislo stat a danove poplatniky, je mnohem, mnohem vetsi nez 4 mld. Musime do ni totiz zapocitat vsechny rozprodeje majetku CSA, ktere dosahly objemu urcite 10, pravdepodobne 12, a dost mozna 15 mld. Kc. Bez tohoto majetku pak mel podil, ktery koupili Korejci, hodnotu 68 mil. Kc. Stat prisel o 10-15 mld. na tomto majetku plus ty dalsi 4 mld., ktere jsi spocital ty. Po zapocteni křížových dotaci od LP, ktere do CSA tecou pres Aerotunel, to pujde pres 20 mld.


Tady je důležitý čas od kterého začneme sčítat !!!!!!

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

flyingblue píše:
pumuklgr píše:
flyingblue píše:To je zajimava teorie, nicmene jde trosku za ramec toho, o cem jsme se bavili.

Jednak bych se rad zeptal, jak jsi nascital ty ctyri giga.


No, zkusím to napsat za něj:
2.5 miliardy do čsa napumpoval míra kalousek přes Osinek, s.p. To není žádné tajemství.

Proč si čsa půjčily 2.5 mld kč u jakéhosi osinku, je přeci jasné. Žádná normální banka by v čsa neutopila 2.5 mld. Půjčka nebyla osinku splacena, nikdy nezačaly čsa splácet ani úroky z úvěru, respektive se pak splatilo kapitalizaci pohledávky. Tj jako kdybych půjčil nějakému bankrotari peníze a pak, protože mi nic nedá, dostal jeho zajisté "hodnotné" akcie.

Větší část zbývající sumy (1.5 miliardy kč) se bude skrývat pod spojením ajro tunel holdingem.


Obavam se, ze pokud se pohybujes v pojmech "vetsi cast zbyvajici sumy se bude skryvat ..." - tak musim brat vyse uvedene pocty za hausnumera. Samozrejme krome pujcky Osinku, kde je to jasne.

Jinak podobne transakce - "pujcim nekomu na hrane bankrotu" se deji dnes a denne a deji se i ve vyspelych zemich a deji se i za statni penize a take v letecke doprave. Neni to nic neobvykleho - stat svemu "narodnimu sampionovi" "da nejake penize". Zda je to dobre nebo spatne, necham na posouzeni kazdeho diskutujiciho, sam na to nemam zadny ostry nazor.


Zcela jasné jsou dvě věci, kdy ČSA dostaly peníze zadarmo - 2,5 mld. Kč půjčka od Osinku a 0,5 mld. za Holiday Czech Airlines. Celkem tedy 3 mld. Kč, které jsou nezpochybnitelné. K tomu se mohou připočítávat různé další prodeje, kdy aeroholding od ČSA kupoval různé dceřiné společnosti a majetky.

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rXD »

Zaujimavy blog, ktory podla mna pochadza priamo z prostredia letiska BTS http://oletisku.blogspot.sk/ . Neviem, ci je toto najvhodnejsie miesto, zaujimal by ma ale nazor ludi, ktori sa vyznaju v CSA, hlavne na tvrdenia ohladom p. Tvrdika. Dik.


Odpovědět