Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

jay80
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 04. 07. 2011, 19:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jay80 »

Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...


MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MS743 »

jay80 píše:Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...


Mozna se pletu ale Berlin neni az tak dulezitou destinaci pro OK...

don_quijote
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 276
Registrován: 10. 07. 2011, 18:14
Bydliště: Pitěr
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od don_quijote »

MS743 píše:
jay80 píše:Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...


Mozna se pletu ale Berlin neni az tak dulezitou destinaci pro OK...


Taky jsem tu linku moc nechápal - P2P bylo asi fakt málo a o potenciálu pro přestupy taky docela pochybuju.

gullman
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 19
Registrován: 06. 08. 2012, 20:30
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gullman »

Im sa asi fakt oplatí iba to Rusko :-/

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

jay80 píše:Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...


Miluju zásobník :-)

....měla sloužit především jako zásobník cestujících do dalších linek ČSA s přestupem v Praze.


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vitezslav »

Uf, mám koupený konec května na ILA... Autem se mi to samotnému nevyplatí a busem SA by se mi moc nechtělo.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5910
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

vitezslav píše:Uf, mám koupený konec května na ILA... Autem se mi to samotnému nevyplatí a busem SA by se mi moc nechtělo.


Honza Súra asi zaspal. Na idnes nepsali, že indiáni vytrhali koleje.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Jooo ILA Berlín. 1600kč return + náklady na Budvar v bufeťáku. Byl to dobrý výlet :-)

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

jay80 píše:Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...

Vyjádření mluvčího zavánějí zoufalstvím, zjevně nikdo jiný už nemá odvahu obhajovat neobhajitelné...... : "Linka do Curychu nepřináší ani přes veškerou marketingovou a obchodní podporu a inovace očekávaný síťový efekt, zejména z Ruské federace a ze zemí bývalého Sovětského svazu. Poptávka z domácího trhu po lokální přepravě mezi oběma destinacemi je nízká," a "Za poslední rok významně propadl zájem o transferovou přepravu na lince a potenciál pro lokální leteckou přepravu mezi Prahou a Berlínem je dlouhodobě nízký,"
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj
Pominu-li, že jen opravdu velký naiva (nebo skutečný "odborník", kterými se to v ČSA/CAH v posledních letech hemží) mohl očekávat síťový efekt z CIS do ZRH/GVA, když tyto jsou nalétávány ruskými dopravci přímo a několikrát denně, tak se obávám, že oslavované efekty spojení s KE, ve které doufal celý CAH v čele s Dvořákem a se kterými "prodával" prodej ČSA jako megaúspěšný, se s výjimkou linky do SEL začínají povážlivě nedostavovat.... Jen se vyhodily prachy do budování "Korean friendly airport" přesto, že letiště by se spojením KE-OK nemělo mít nic společného (ale v praxi se ukazuje, jak schizofrenní celý CAH je, když i na linky, kde KE ani OK nejsou ani jako code share dopravce, jsou v terminálu 1 např. standardně prováděna hlášení v korejštině...), ale jinak se plánovanému hubu KE v EU zjevně příliš nedaří....

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 624
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od loupeznik »

mluvčí ČSA píše:Poptávka z domácího trhu po lokální přepravě mezi oběma destinacemi je nízká.

Akorát že Curych je dlouhodobě mezi top 10 destinacemi z Prahy, Swiss naplní 4 lety denně a může si teď dovolit účtovat raketu. Cvičně jsem se díval na květen a červen a v mých časech se pod 6-7 tisíc nedostanu. Včera ráno jumbolíno z Prahy úplně plné, většina Češi a většina končila v Curychu. Dokud ČSA v zimě lítaly ráno a večer, ATR-ka měly taky kompletně natřískané. Zredukovat to na jeden let odpoledne byl nesmysl.
(Můj pohled může být zkreslen tím, že tuto linku lítám v zřejmě nejvíc exponovaných časech - pondělí ráno a čtvrtek večer.)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

PavelD píše:
Miluju zásobník :-)

....měla sloužit především jako zásobník cestujících do dalších linek ČSA s přestupem v Praze.


zásobník cestujících je dobrý :)) A kam jako měli létat? Do Ruska oklikou přes Prahu?

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

tempranilo píše:
jay80 píše:Berlín game over
http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj

tak copak dalšího by se dalo ještě zrušit...

Vyjádření mluvčího zavánějí zoufalstvím, zjevně nikdo jiný už nemá odvahu obhajovat neobhajitelné...... : "Linka do Curychu nepřináší ani přes veškerou marketingovou a obchodní podporu a inovace očekávaný síťový efekt, zejména z Ruské federace a ze zemí bývalého Sovětského svazu. Poptávka z domácího trhu po lokální přepravě mezi oběma destinacemi je nízká," a "Za poslední rok významně propadl zájem o transferovou přepravu na lince a potenciál pro lokální leteckou přepravu mezi Prahou a Berlínem je dlouhodobě nízký,"
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/csa-rusi-berl ... oprava_suj
Pominu-li, že jen opravdu velký naiva (nebo skutečný "odborník", kterými se to v ČSA/CAH v posledních letech hemží) mohl očekávat síťový efekt z CIS do ZRH/GVA, když tyto jsou nalétávány ruskými dopravci přímo a několikrát denně, tak se obávám, že oslavované efekty spojení s KE, ve které doufal celý CAH v čele s Dvořákem a se kterými "prodával" prodej ČSA jako megaúspěšný, se s výjimkou linky do SEL začínají povážlivě nedostavovat.... Jen se vyhodily prachy do budování "Korean friendly airport" přesto, že letiště by se spojením KE-OK nemělo mít nic společného (ale v praxi se ukazuje, jak schizofrenní celý CAH je, když i na linky, kde KE ani OK nejsou ani jako code share dopravce, jsou v terminálu 1 např. standardně prováděna hlášení v korejštině...), ale jinak se plánovanému hubu KE v EU zjevně příliš nedaří....


Jak už jsem několikrát psal, problém spolupráce s Korean Air je dle mého názoru v nízké zainteresovanosti Korejců na řízení a rozvoji ČSA. Důvodem je zřejmě nízká částka za získaný podíl. Korejci jasně deklarovali, že do managementu ČSA zasahovat nebudou, neboť mají plnou důvěru v ten stávající. Na podzim sice nějaké personální změny nastaly, ale asi nesjou dostatečné, navíc nevíme, kdo je inicioval (Skutečně to byli Korejci nebo TVS? Nebo že by to byl Aeroholding, kterému už došlo, že manažeři, jež přivedli ke krachu jiné aerolinky, nemohou zachránit ČSA? Nevíme.). Těžko říct, zda by nakonec nebyl lepším akcionářem Qatar, ale na tyhle úvahy je pozdě.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

737 píše:
Jak už jsem několikrát psal, problém spolupráce s Korean Air je dle mého názoru v nízké zainteresovanosti Korejců na řízení a rozvoji ČSA. Důvodem je zřejmě nízká částka za získaný podíl. Korejci jasně deklarovali, že do managementu ČSA zasahovat nebudou, neboť mají plnou důvěru v ten stávající. Na podzim sice nějaké personální změny nastaly, ale asi nesjou dostatečné, navíc nevíme, kdo je inicioval (Skutečně to byli Korejci nebo TVS? Nebo že by to byl Aeroholding, kterému už došlo, že manažeři, jež přivedli ke krachu jiné aerolinky, nemohou zachránit ČSA? Nevíme.). Těžko říct, zda by nakonec nebyl lepším akcionářem Qatar, ale na tyhle úvahy je pozdě.

Nechce se mi to hledat, ale pokud se nepletu, tak mám pocit, že kromě prvotního zájmu od QR nějaká relevatní nabídka nakonec nedorazila. Takže asi jiná volba nebyla. Spíše mám pocit (ale nechci tvořit konspirační teorie), že od počátku se počítalo se vstupem TVS a jen se zvolila jiná cesta než v roce 2009. Nedivil bych se, kdyby po čase KE "usoudil", že se mu vlastně ta (mizivá) investice nevyplatí a TVS odkoupil jejich akcie, čímž by se celá transakce vlastně logicky uzavřela.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

tempranilo píše:
737 píše:
Jak už jsem několikrát psal, problém spolupráce s Korean Air je dle mého názoru v nízké zainteresovanosti Korejců na řízení a rozvoji ČSA. Důvodem je zřejmě nízká částka za získaný podíl. Korejci jasně deklarovali, že do managementu ČSA zasahovat nebudou, neboť mají plnou důvěru v ten stávající. Na podzim sice nějaké personální změny nastaly, ale asi nesjou dostatečné, navíc nevíme, kdo je inicioval (Skutečně to byli Korejci nebo TVS? Nebo že by to byl Aeroholding, kterému už došlo, že manažeři, jež přivedli ke krachu jiné aerolinky, nemohou zachránit ČSA? Nevíme.). Těžko říct, zda by nakonec nebyl lepším akcionářem Qatar, ale na tyhle úvahy je pozdě.

Nechce se mi to hledat, ale pokud se nepletu, tak mám pocit, že kromě prvotního zájmu od QR nějaká relevatní nabídka nakonec nedorazila. Takže asi jiná volba nebyla. Spíše mám pocit (ale nechci tvořit konspirační teorie), že od počátku se počítalo se vstupem TVS a jen se zvolila jiná cesta než v roce 2009. Nedivil bych se, kdyby po čase KE "usoudil", že se mu vlastně ta (mizivá) investice nevyplatí a TVS odkoupil jejich akcie, čímž by se celá transakce vlastně logicky uzavřela.


To je pravda, že Qatar nepodal závaznou nabídku. Možná to bylo z důvodu, že ČSA a Korean se předem dohodli a Qatar pochopil, že je páté kolo u vozu (nezapomeňme, že ohlášení užší spolupráce mezi ČSA a KAL proběhlo v zimě, tedy ještě předtím, než se začaly podávat závazné nabídky, už tehdy se vědělo, že Korean poskytne ČSA A330ku, ale tohle už je skutečně kospirace). A co se týče TVS, toho se obávám rovněž, že jim po pěti letech KAL prodá svůj podíl.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

737 píše:Možná to bylo z důvodu, že ČSA a Korean se předem dohodli a Qatar pochopil, že je páté kolo u vozu (nezapomeňme, že ohlášení užší spolupráce mezi ČSA a KAL proběhlo v zimě, tedy ještě předtím, než se začaly podávat závazné nabídky, už tehdy se vědělo, že Korean poskytne ČSA A330ku, ale tohle už je skutečně kospirace). A co se týče TVS, toho se obávám rovněž, že jim po pěti letech KAL prodá svůj podíl.

Užší spolupráce a dohoda o 330 byla pravděpodobně dána spěchem KE, aby si o práva na zbývající frekvence na lince nepožádala Asiana.... tím, že přesvědčili OK, aby se pustili do této dálkovky, prakticky vyšachovali konkurenci, která dost vážně hrozila.


Odpovědět