Co bude dál s ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.
Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.
Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
romul píše:Pan Am píše:romul píše:Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením.
Vždyť to není pravda, Romule.
A co je to pravda, Pan Ame?
Změnil jsi snad vlivem okolností názor? Čistě technicky existovalo samozřejmě více možných řešení, ale trvám na tom, že v danou chvíli byl prodej Koreanu správný...
Docela prima, že sis dal práci a takhle si to vyhledal. Jenom si všimni, že ty píšeš, že prodej Koreanu byl jediným a správným řešením. Já píšu, že prodej Koreanu by byl teoreticky lepším řešením, protože jsou ve stejné alianci.
Samozřejmě pokud to myslíš tak, že v uskutečněném výběrovém řízení, byl prodej Koreanu jediným a správným řešením, tak to je pravda, protože nikdo jiný nepodal konkrétní nabídku. Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Stanovisko Českých aerolinií k vyhlášení stávkové pohotovosti palubních průvodčí:
„Vedení Českých aerolinií bere stávkovou pohotovost Odborové organizace palubních průvodčí na vědomí a ujišťuje cestující, že její vyhlášení nemá žádné dopady do provozu společnosti. Všechny lety Českých aerolinií budou nadále standardně vypravovány dle platného letního letového řádu.
Redukce pracovních míst je vždy velmi nepříjemný a nepopulární krok. České aerolinie si ale nemohou dovolit dlouhodobě zaměstnávat pracovníky, pro něž nemají nebo nebudou mít žádné uplatnění. Bez výrazného snížení jednotkových nákladů na úroveň konkurence České aerolinie nemohou dokončit svoji restrukturalizaci a ozdravení. Vedení Českých aerolinií úsporná opatření s odborovými organizacemi řádně projednalo a v dalších měsících se budou společně bavit o dalším směřování společnosti.“
„Vedení Českých aerolinií bere stávkovou pohotovost Odborové organizace palubních průvodčí na vědomí a ujišťuje cestující, že její vyhlášení nemá žádné dopady do provozu společnosti. Všechny lety Českých aerolinií budou nadále standardně vypravovány dle platného letního letového řádu.
Redukce pracovních míst je vždy velmi nepříjemný a nepopulární krok. České aerolinie si ale nemohou dovolit dlouhodobě zaměstnávat pracovníky, pro něž nemají nebo nebudou mít žádné uplatnění. Bez výrazného snížení jednotkových nákladů na úroveň konkurence České aerolinie nemohou dokončit svoji restrukturalizaci a ozdravení. Vedení Českých aerolinií úsporná opatření s odborovými organizacemi řádně projednalo a v dalších měsících se budou společně bavit o dalším směřování společnosti.“
Naposledy upravil(a) romul dne 25. 09. 2014, 14:31, celkem upraveno 1 x.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Pan Am píše:Docela prima, že sis dal práci a takhle si to vyhledal.
Co bych pro tebe neudělal...
Pan Am píše:Samozřejmě pokud to myslíš tak, že v uskutečněném výběrovém řízení, byl prodej Koreanu jediným a správným řešením, tak to je pravda, protože nikdo jiný nepodal konkrétní nabídku.
Ano, tak to myslím a tím bych to i uzavřel...
Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?
Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
romul píše:Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?
Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...
Tak to je jasné z dalšího vývoje, který následoval... je dost zřejmé, že existovala nějaká dohoda předem.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Tohle vyjádření je zajímavá perlička, ale nedá mi to...: Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. „Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,“ řekl Kalousek
(http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink, ale i jinde). To mi fakt hlava nebere.... jaký to geniální mozek, když v roce 2011 věděl, že v roce 2013 proběhne privatizace... .
Myslím, že by MK měl být vyhlášen vítězem za nejprozíravější odpověď na otázku, která je názvem tohoto vlákna....
(http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink, ale i jinde). To mi fakt hlava nebere.... jaký to geniální mozek, když v roce 2011 věděl, že v roce 2013 proběhne privatizace... .
Myslím, že by MK měl být vyhlášen vítězem za nejprozíravější odpověď na otázku, která je názvem tohoto vlákna....
Naposledy upravil(a) tempranilo dne 25. 09. 2014, 14:50, celkem upraveno 1 x.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 348
- Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Pan Am píše:romul píše:Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?
Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...
Tak to je jasné z dalšího vývoje, který následoval... je dost zřejmé, že existovala nějaká dohoda předem.
Cui bono? Takže by mě zajímalo, zda se někdy zjistí, kdo všechno vlastně byl účastníkem té dohody... Bohužel, asi ne, ale je to škoda... takový macchiavelismus, to by zasloužilo veřejné ocenění
Re: Co bude dál s ČSA?
romul píše:tempranilo píše:Jsem zvědav, kolik se jich nakonec u KE nebo SU uplatní...
U SU asi pár ano. Co se týče KE tak vzhledem k nulovému počtu A320 které Korean provozuje, to asi nebude žádná sláva. A nebo po řádném přeškolení na jiný typ...
Korean Air is currently thinking about transferring Airbus A330-300 or Boeing 747-400 to Czech airlines, after they are replaced with Airbus A330-200 and Airbus A380-800 respectively.
zdroj: wikipedia (prosím brát s rezervou)
Co jsem slyšel tak 10 až 12 pilotů půjde k KE. Někteří z nich už tam jsou a dělají výcvik na 330 ku. Jsou tam kapitáni i fo. Do ruska počty nevím, ale tipuji tak 15 kapitánů. Víc jich nebude
Re: Co bude dál s ČSA?
erik píše:
Co jsem slyšel tak 10 až 12 pilotů půjde k KE. Někteří z nich už tam jsou a dělají výcvik na 330 ku. Jsou tam kapitáni i fo. Do ruska počty nevím, ale tipuji tak 15 kapitánů. Víc jich nebude
K Aeroflotu na screening šlo prý zhruba 40 pilotů - kolik z nich jich vezmou je už ale jen na SU. Řekl to Fiala na dvacetčtyřce s tím, že přesný počty samozřejmě nezná.
Re: Co bude dál s ČSA?
Děkuji za upřesnění
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.
Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.
Ano, uznávám, tady jsem se vyjádřil velmi nepřesně. Neberte mé výroky úplně doslova. Myslel jsem to tak, že se vstupem Koreanu do ČSA byla spojena velká očekávání, která se nenaplnila. Předpokládalo se vytvoření evropského hubu Korean, který umožní ČSA se rozvíjet. Jenže v tom případě by se možná hodilo na webu Korean Air začít prodávat letenky na linky ČSA, které maji code share s KAL.
Souhlasím s některými výroky, že prodej ČSA Korejcům byl předem dohodnut, možná proto Qatar z tendru odstoupil, jelikož pochopil, že je páté kolo u vozu. Pro Dvořáka to nakonec dopadlo dobře, protože se mu podařilo nemožné, tedy najít strategického partnera pr ČSA, díky čemuž mu zřejmě byla vyplacena nemalá odměna. Neleze mi ale do hlavy, jak se mu povedlo přesvědčit Korejce, aby podíl v ČSA koupili, byť za směšnou částku? Přeci to nefunguje tak, že ředitel navštíví cizí firmu se slovy: ,,Kupte mojí firmu, abych si mohl následně vyplatit tučnou prémii.'' Zajímá mě, jaký prospěch z té transakce Korejci mají.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737 píše:flyingblue píše:Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.
Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.
Ano, uznávám, tady jsem se vyjádřil velmi nepřesně. Neberte mé výroky úplně doslova. Myslel jsem to tak, že se vstupem Koreanu do ČSA byla spojena velká očekávání, která se nenaplnila. Předpokládalo se vytvoření evropského hubu Korean, který umožní ČSA se rozvíjet. Jenže v tom případě by se možná hodilo na webu Korean Air začít prodávat letenky na linky ČSA, které maji code share s KAL.
Řeči o hubu byly takové PR, samozřejmě se to hezky poslouchá, že Praha bude středem, kde budou přestupovat cestující z Dálného východu a pokračovat dál po Evropě. Ale copak takový přestupní hub udělá jedna dálková linka do Soulu, která není ani provozována denně?
Re: Co bude dál s ČSA?
tempranilo píše:Tohle vyjádření je zajímavá perlička, ale nedá mi to...: Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. „Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,“ řekl Kalousek
(http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink, ale i jinde). To mi fakt hlava nebere.... jaký to geniální mozek, když v roce 2011 věděl, že v roce 2013 proběhne privatizace... .
Myslím, že by MK měl být vyhlášen vítězem za nejprozíravější odpověď na otázku, která je názvem tohoto vlákna....
dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HonzaLB píše:dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....
... a co by se stalo, kdyby ty uverove linky zustaly zavrene, si zjisti bezny novinar v ekonomickem utvaru svych novin nebo v nejake jine soucasti agroholdingu.
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:HonzaLB píše:dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....
... a co by se stalo, kdyby ty uverove linky zustaly zavrene, si zjisti bezny novinar v ekonomickem utvaru svych novin nebo v nejake jine soucasti agroholdingu.
Tak pro méně chápavé jedince: nabídka Korean Air dorazila 6.3. 2013. Jistě třeba 20. září 2012 banky už věděly, že Korejci ČSA koupí.