Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.

Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.


Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

romul píše:
Pan Am píše:
romul píše:Prodej části akcií Koreanu byl jediným a správným řešením.

Vždyť to není pravda, Romule.


A co je to pravda, Pan Ame?

Změnil jsi snad vlivem okolností názor? Čistě technicky existovalo samozřejmě více možných řešení, ale trvám na tom, že v danou chvíli byl prodej Koreanu správný...


Docela prima, že sis dal práci a takhle si to vyhledal. Jenom si všimni, že ty píšeš, že prodej Koreanu byl jediným a správným řešením. Já píšu, že prodej Koreanu by byl teoreticky lepším řešením, protože jsou ve stejné alianci.

Samozřejmě pokud to myslíš tak, že v uskutečněném výběrovém řízení, byl prodej Koreanu jediným a správným řešením, tak to je pravda, protože nikdo jiný nepodal konkrétní nabídku. Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

Stanovisko Českých aerolinií k vyhlášení stávkové pohotovosti palubních průvodčí:

„Vedení Českých aerolinií bere stávkovou pohotovost Odborové organizace palubních průvodčí na vědomí a ujišťuje cestující, že její vyhlášení nemá žádné dopady do provozu společnosti. Všechny lety Českých aerolinií budou nadále standardně vypravovány dle platného letního letového řádu.

Redukce pracovních míst je vždy velmi nepříjemný a nepopulární krok. České aerolinie si ale nemohou dovolit dlouhodobě zaměstnávat pracovníky, pro něž nemají nebo nebudou mít žádné uplatnění. Bez výrazného snížení jednotkových nákladů na úroveň konkurence České aerolinie nemohou dokončit svoji restrukturalizaci a ozdravení. Vedení Českých aerolinií úsporná opatření s odborovými organizacemi řádně projednalo a v dalších měsících se budou společně bavit o dalším směřování společnosti.“
Naposledy upravil(a) romul dne 25. 09. 2014, 14:31, celkem upraveno 1 x.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

Pan Am píše:Docela prima, že sis dal práci a takhle si to vyhledal.

Co bych pro tebe neudělal... :-)

Pan Am píše:Samozřejmě pokud to myslíš tak, že v uskutečněném výběrovém řízení, byl prodej Koreanu jediným a správným řešením, tak to je pravda, protože nikdo jiný nepodal konkrétní nabídku.

Ano, tak to myslím a tím bych to i uzavřel...

Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?

Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

romul píše:
Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?

Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...


Tak to je jasné z dalšího vývoje, který následoval... je dost zřejmé, že existovala nějaká dohoda předem.


tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

Tohle vyjádření je zajímavá perlička, ale nedá mi to...: Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. „Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,“ řekl Kalousek
(http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink, ale i jinde). To mi fakt hlava nebere.... jaký to geniální mozek, když v roce 2011 věděl, že v roce 2013 proběhne privatizace... :lol: .

Myslím, že by MK měl být vyhlášen vítězem za nejprozíravější odpověď na otázku, která je názvem tohoto vlákna....
Naposledy upravil(a) tempranilo dne 25. 09. 2014, 14:50, celkem upraveno 1 x.

tempranilo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 348
Registrován: 27. 09. 2011, 22:25
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od tempranilo »

Pan Am píše:
romul píše:
Pan Am píše:Otázkou však je samotné zadání výběrového řízení - proč se omezovalo jen na letecké společnosti a navíc jen ty největší?

Třeba proto, že to bylo už předem dohodnuté mezi Dvořákem a Koreanem viz. linka ČSA do Soulu ohlášená ještě před tím než byli známi zájemci o ČSA? Jen spekulace, v tuto chvíli to už není relevantní, takové to coby kdyby...


Tak to je jasné z dalšího vývoje, který následoval... je dost zřejmé, že existovala nějaká dohoda předem.

Cui bono? Takže by mě zajímalo, zda se někdy zjistí, kdo všechno vlastně byl účastníkem té dohody... Bohužel, asi ne, ale je to škoda... takový macchiavelismus, to by zasloužilo veřejné ocenění

erik
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 04. 04. 2013, 08:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od erik »

romul píše:
tempranilo píše:Jsem zvědav, kolik se jich nakonec u KE nebo SU uplatní...


U SU asi pár ano. Co se týče KE tak vzhledem k nulovému počtu A320 které Korean provozuje, to asi nebude žádná sláva. A nebo po řádném přeškolení na jiný typ...



Korean Air is currently thinking about transferring Airbus A330-300 or Boeing 747-400 to Czech airlines, after they are replaced with Airbus A330-200 and Airbus A380-800 respectively.
zdroj: wikipedia (prosím brát s rezervou)


Co jsem slyšel tak 10 až 12 pilotů půjde k KE. Někteří z nich už tam jsou a dělají výcvik na 330 ku. Jsou tam kapitáni i fo. Do ruska počty nevím, ale tipuji tak 15 kapitánů. Víc jich nebude

Azzyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 14. 02. 2012, 20:27
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Azzyk »

erik píše:
Co jsem slyšel tak 10 až 12 pilotů půjde k KE. Někteří z nich už tam jsou a dělají výcvik na 330 ku. Jsou tam kapitáni i fo. Do ruska počty nevím, ale tipuji tak 15 kapitánů. Víc jich nebude


K Aeroflotu na screening šlo prý zhruba 40 pilotů - kolik z nich jich vezmou je už ale jen na SU. Řekl to Fiala na dvacetčtyřce s tím, že přesný počty samozřejmě nezná.

erik
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 04. 04. 2013, 08:07
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od erik »

Děkuji za upřesnění :thumbup: :thumbup:

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

flyingblue píše:Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.

Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.


Ano, uznávám, tady jsem se vyjádřil velmi nepřesně. Neberte mé výroky úplně doslova. :wink: Myslel jsem to tak, že se vstupem Koreanu do ČSA byla spojena velká očekávání, která se nenaplnila. Předpokládalo se vytvoření evropského hubu Korean, který umožní ČSA se rozvíjet. Jenže v tom případě by se možná hodilo na webu Korean Air začít prodávat letenky na linky ČSA, které maji code share s KAL.

Souhlasím s některými výroky, že prodej ČSA Korejcům byl předem dohodnut, možná proto Qatar z tendru odstoupil, jelikož pochopil, že je páté kolo u vozu. Pro Dvořáka to nakonec dopadlo dobře, protože se mu podařilo nemožné, tedy najít strategického partnera pr ČSA, díky čemuž mu zřejmě byla vyplacena nemalá odměna. Neleze mi ale do hlavy, jak se mu povedlo přesvědčit Korejce, aby podíl v ČSA koupili, byť za směšnou částku? Přeci to nefunguje tak, že ředitel navštíví cizí firmu se slovy: ,,Kupte mojí firmu, abych si mohl následně vyplatit tučnou prémii.'' Zajímá mě, jaký prospěch z té transakce Korejci mají.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

737 píše:
flyingblue píše:Vetsin verejnosti je vztah Korean-CSA uplne ukradenej.

Zajima je maximalne to, aby letecka dovolena do Egypta nebo na Djerbu byla do nejlevnejsi.


Ano, uznávám, tady jsem se vyjádřil velmi nepřesně. Neberte mé výroky úplně doslova. :wink: Myslel jsem to tak, že se vstupem Koreanu do ČSA byla spojena velká očekávání, která se nenaplnila. Předpokládalo se vytvoření evropského hubu Korean, který umožní ČSA se rozvíjet. Jenže v tom případě by se možná hodilo na webu Korean Air začít prodávat letenky na linky ČSA, které maji code share s KAL.


Řeči o hubu byly takové PR, samozřejmě se to hezky poslouchá, že Praha bude středem, kde budou přestupovat cestující z Dálného východu a pokračovat dál po Evropě. Ale copak takový přestupní hub udělá jedna dálková linka do Soulu, která není ani provozována denně?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

tempranilo píše:Tohle vyjádření je zajímavá perlička, ale nedá mi to...: Opačný názor na loňskou dohodu s korejským dopravcem má Babišův předchůdce na ministerstvu financí v Nečasově vládě Miroslav Kalousek (TOP 09). Podle něj bylo nalezení strategického partnera pro ČSA záchranou. „Kdyby nedošlo k privatizaci, museli bychom dát ČSA do likvidace už před třemi lety,“ řekl Kalousek
(http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... n=copylink, ale i jinde). To mi fakt hlava nebere.... jaký to geniální mozek, když v roce 2011 věděl, že v roce 2013 proběhne privatizace... :lol: .

Myslím, že by MK měl být vyhlášen vítězem za nejprozíravější odpověď na otázku, která je názvem tohoto vlákna....


dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....


... a co by se stalo, kdyby ty uverove linky zustaly zavrene, si zjisti bezny novinar v ekonomickem utvaru svych novin nebo v nejake jine soucasti agroholdingu.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

flyingblue píše:
HonzaLB píše:dnes jsem nejlepšímu ministrovi v 9:30 na toto téma volal, jak to myslel, prý se spletl, před dvěma lety vyhlásili, že ČSA prodají Korejcům a proto jim banky začaly půjčovat. Dalšího komentáře myslím netřeba.....


... a co by se stalo, kdyby ty uverove linky zustaly zavrene, si zjisti bezny novinar v ekonomickem utvaru svych novin nebo v nejake jine soucasti agroholdingu.

Tak pro méně chápavé jedince: nabídka Korean Air dorazila 6.3. 2013. Jistě třeba 20. září 2012 banky už věděly, že Korejci ČSA koupí.


Odpovědět