dider píše:Ztráta CSA bude nejspíš moc velká a nebude to jen problém velkých letadel. O Prahu je v Evropě velký "turistický" zájem, ale ceny které jsou turisti ochotni platit CSA nenabídne
Ztrata CSA urcite neni problem jen velkych letadel. Jedna z manazerskych poucek rika, ze optimalizovat muzes vzdy.
Praha je i pomerne oblibenym cilem kongresove turistiky. A cast tech "kongresmanu" jsou high yield - dela CSA neco proto, aby je ziskala?
dider píše:A k té matematice, jestli dnes potřebuje CSA přepravit 100 pax, Embraer se zdá být lepší volba. Ale kde je napsáno, že bude pak v zisku? Nebude jen v "menší" ztrátě? A bude těch pax 100?
Pokud tu mensi ztratu doplnis nejakymi opatrenimi na strane prijmu (napriklad rozumnym marketingem), treba zustanes na nule nebo budes v cernych. Kdyz si vsak nechas naddimenzovany eroplany, tak i po opatrenich na strane revenue managementu budes mit porad problem.
Jednou vetou:
Mensi letadla jsou nutna, nikoliv vsak postacujici podminka proto, aby byly CSA v zisku.
(disclaimer - plati v soucasnem stavu hospodarskeho cyklu, pokud bude ekonomika rust o 8% rocne, tak se vrati i A320tky)