Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

Tak ještě jednou.kdo by v takové anketě měl mluvit:-)?


dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

HonzaLB píše:Tak ještě jednou.kdo by v takové anketě měl mluvit:-)?

Rekni mi jeden jediny duvod, proc zrovna lide z tohoto fora by Ti meli napovidat konkretni jmena k osloveni? To je snad Tvoje prace se nad tim zamyslet, ne nase... Napoprve to proste asi podle zdejsich kritickych ohlasu nedopadlo uplne nejlepe, ale s tim si snad zkuseny novinar s dlouholetou praxi dokaze poradit sam, nebo snad ne??? A pokud ne, neni neco spatne???

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

dydzej píše:
flyingblue píše:Ze jsou vysokoskolaci povetsinou mimo realitu myslim vi kazdy, kdo bud na univerzite ucil a nebo prisel do styku s nejakymi absolventy.

Do te charakteristiky povetsinou mimo... se bohuzel vejde az 85 % posluchacu statnich i soukromych VS. Nicmene tech zbylych 15 % predstavuje duvod, proc cloveka stale bavi takove lidi vzdelavat a verim, ze z teto uzke komunity by vzeslo ponekud smysluplnejsi poradi...


Z te mensiny se jeste velka vetsina v danem byznysu neorientuje. Jenom vidi "velka firma s prestiznim jmenem". Navic bych tak nepodcenoval ochotu mladych lidi brat na sebe riziko a mit to jako vyzvu.

Prave ve firmach v problemech si muzes rychle vyslouzit ostruhy.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

flyingblue píše: Navic bych tak nepodcenoval ochotu mladych lidi brat na sebe riziko a mit to jako vyzvu.
Prave ve firmach v problemech si muzes rychle vyslouzit ostruhy.

Tak u te skupiny lidi, kterou jsem mel na mysli, to urcite plati, to souhlasim.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Petr31 píše:3) p.Jančura je naprosto bez komentáře.O poměrech panujících v SA se lze dočíst mnohé....toho se ptát na řešení???


Dobře, ale Jančura mne odveze z Prahy do HK/Lib za kilo včetně novin, kafe a zapůjčení sluchátek, je v plusu ( vím, že pro vlaky to neplatí a je tam důvod ), ale nechce z mých daní nic. A že u něj lidi pracují a nadávají ? Známé a prosperující firmy se takto chovají. Jako externí technik jsem chodil v 90. letech do PwC a např. asistenky tam byly nahlas nazývány "spotřební materiál". Prostě některé pusinky považovaly za výhodné mít PwC ve svém CV, a personální politika se tomu jenom přizpůsobila.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

PavelD píše: Známé a prosperující firmy se takto chovají.


Nic ve zlem, ale tu vetu bych doplnil:

Některé známé a prosperující firmy se takto chovají.

A dodal:

Především ty, které koukají na zaměstnance jako na spotřební materiál a nikoliv jako na investici.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

dydzej, petr31: nejsem autorem té ankety, ani autorem toho nápadu ji udělat. Jen mě zajímalo, kdo je podle vás odborník, který by se měl k ČSA vyjadřovat, abyste byli plně spokojení. To jsem se nedozvěděl, to je vše. Hezký večer.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

flyingblue píše:
PavelD píše: Známé a prosperující firmy se takto chovají.


Nic ve zlem, ale tu vetu bych doplnil:

Některé známé a prosperující firmy se takto chovají.

A dodal:

Především ty, které koukají na zaměstnance jako na spotřební materiál a nikoliv jako na investici.


Napsal jsi to lépe, ale rozumíme si...

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

Že by typicky recepční u vchodu do firmy (pokladní v TESCO, stew v autobuse) byla investice?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Zdenek píše:Že by typicky recepční u vchodu do firmy (pokladní v TESCO, stew v autobuse) byla investice?


I z recepcni muze byt casem COO, pokladni v Tescu muze byt sefovou smeny a stewardka v autobuse muze byt superobchodnici.

Ale zalezi samozrejme na tom, jak zamestnance vnimate. Me je blizsi ten smer videt jejich potencial, nekdo vidi "babu za kasou". Kazdy to mame jinak.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Je mi líto, že odbíháme od tématu, ale naše děti se těší na cestu " kafičkáčem ". Pokud stewardka proběhla autobus, napočítala přítomné děti a přednostně jim přinesla čokoládu,
měla od nich " pokoj " a Jančurovi vychovala zákazníky, protože tlak, abychom příště jeli se stejnou firmou je ze strany prcků enormí, prostě byl to zážitek ( pro ně, a tlaku rodiče podlehnou). Při cestě zpět byla čokoláda v " pořadí ", děcka zlobila, zážitek se nekonal. A jak své zaměstnance Jančura vyhodnotí mne nezajímá do doby, než začne sosat peníze z našich daní.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Napokon na niecom podobnom sa CSA uz popalili ked v roku 2012 skusili viac spolupracovat s Jobairom - vtedy bola idea podobna previest linky ako LJU, BER, ZAG, HAJ...kde bola ATR42 "velka" a lietalo dovtedy na nich priemerne 30 pax tak sa zdalo logicke ze nasadia SAAB a lietadla budu plne no po preceneni tarifov na vsetkych tychto trasach zacalo okamzite lietat menej ludi a neuzivil sa ani Saab..

Velice zajímavý příklad. Ale je otázkou o čem svědčí. Kdo letěl s ČSA jejich Airbusem a pak ATRkem ví, že tu je rozdíl v pohodlí letu - hlučnost, vyšší citlivost na turbulence, menší prostor na zavazadla, nižší výška trupu... Viz. téma Turbovrtulákem do Frankfurtu. Podobný kvalitativní rozdíl je prý mezi ATRkem a Saabem. Na linkách, kde cestující mouhou letět s konkurencí Jetem, byť s přestupem je opravdu Saab mohl poslat od ČSA pryč. Podle mne o tomto tento příklad svědčí. Stejně tak by malý jet ČSA na linkách, kde lítá dosud malé ATRko a kde existuje konkurence naopak mohl do takového letadla naopak nové cestující natáhnout. Což netvrdím, že je teď v ČSA reálné, to až v ČSA2 - za časů jiného vlastníka...

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

Na dnešním raním letu OK616 do AMS vedoucí kabiny několikrát opakovala při hlášení.....děkujeme za využítí služeb českých aerolinií, společnsosti smart wings a dalších aliančních partnerů.... :shock: Když jsem letěl naposledy s ČSA (víc jak rok a půj) tak během hlášení poctivě vyjmenovali VŠECHNY code share společnosti na danném letu, dnes ne. To mě teda dožralo ještě víc než hodina a půl na odbavení (nefungoval systém) a boarding do A319 autobusem s klasickým dlouhým čekáním v autobusu :crazy: . To by mě zajímalo co by nato říkali alianční partneři? Teď sedím AMS, čekám na pokračující let a poslouchám hlašení.. vždy vyjmenujou všechny kooperující společnosti.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dydzej »

Kdyz pro AF-KLM ani pro Deltu neni CSA zrovna moc oblibeny aliancni partner, tak treba se rano hlavou vedouci kabiny honilo, proc se s nimi v hlaseni zdrzovat, kdyz proste staci rici jen aliancni partneri. Ale nelibilo by se mi to take. Jednou se jedna o oficialni codeshare partnery, tak by to melo byt zmineno.

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ngb »

manilair píše:Na dnešním raním letu OK616 do AMS vedoucí kabiny několikrát opakovala při hlášení.....děkujeme za využítí služeb českých aerolinií, společnsosti smart wings a dalších aliančních partnerů.... :shock: Když jsem letěl naposledy s ČSA (víc jak rok a půj) tak během hlášení poctivě vyjmenovali VŠECHNY code share společnosti na danném letu, dnes ne. To mě teda dožralo ještě víc než hodina a půl na odbavení (nefungoval systém) a boarding do A319 autobusem s klasickým dlouhým čekáním v autobusu :crazy: . To by mě zajímalo co by nato říkali alianční partneři? Teď sedím AMS, čekám na pokračující let a poslouchám hlašení.. vždy vyjmenujou všechny kooperující společnosti.


neprezival by som to tak:) uz minimalne niekolko mesiacov je oficialny setup hlasenia podla nasledovneho pravidla a rozhodne to nie je o tom ci je SCCM sypaticka Delta alebo nie:):
Hlaseni:
1) vzdy jmenem CSA + aliance skyteam
2) jménem Korean Air a SmartWings (je-li jako code-share partner)
3) jménem Aeroflot, Belavia, Iberia, Rossiya, Tatarstan Airlines, Ural - pokud jsou partneri
4) AF - pouze CDG, KLM - pouze AMS
5) ostatní partnery hlásit jako "code-share partners"

Osobne som si isty ze ani Austrian a Lufthansa na kazdej europskej destinacii nehlasia United, Air Canadu, All Nippon a dalsie spolocnosti ktore su sice partner ale kolkokrat nemaju na tej linke ziadneho pax. Je to napokon logicke - codesharova je dnes uz takmer kazda linka, kazdej vyznamnej spolocnosti a tych partnerov je uz tiez na kazdu linku niekolko. Ani Travel nehlasi vsetky cestovne kancelarie ktore si objednali let ak ich je viac ako dve. Trend nielen u CSA je totiz cestujucich neotravovat zbytocnymi informaciami.


Odpovědět