Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
Tak ještě jednou.kdo by v takové anketě měl mluvit:-)?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HonzaLB píše:Tak ještě jednou.kdo by v takové anketě měl mluvit:-)?
Rekni mi jeden jediny duvod, proc zrovna lide z tohoto fora by Ti meli napovidat konkretni jmena k osloveni? To je snad Tvoje prace se nad tim zamyslet, ne nase... Napoprve to proste asi podle zdejsich kritickych ohlasu nedopadlo uplne nejlepe, ale s tim si snad zkuseny novinar s dlouholetou praxi dokaze poradit sam, nebo snad ne??? A pokud ne, neni neco spatne???
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
dydzej píše:flyingblue píše:Ze jsou vysokoskolaci povetsinou mimo realitu myslim vi kazdy, kdo bud na univerzite ucil a nebo prisel do styku s nejakymi absolventy.
Do te charakteristiky povetsinou mimo... se bohuzel vejde az 85 % posluchacu statnich i soukromych VS. Nicmene tech zbylych 15 % predstavuje duvod, proc cloveka stale bavi takove lidi vzdelavat a verim, ze z teto uzke komunity by vzeslo ponekud smysluplnejsi poradi...
Z te mensiny se jeste velka vetsina v danem byznysu neorientuje. Jenom vidi "velka firma s prestiznim jmenem". Navic bych tak nepodcenoval ochotu mladych lidi brat na sebe riziko a mit to jako vyzvu.
Prave ve firmach v problemech si muzes rychle vyslouzit ostruhy.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše: Navic bych tak nepodcenoval ochotu mladych lidi brat na sebe riziko a mit to jako vyzvu.
Prave ve firmach v problemech si muzes rychle vyslouzit ostruhy.
Tak u te skupiny lidi, kterou jsem mel na mysli, to urcite plati, to souhlasim.
Re: Co bude dál s ČSA?
Petr31 píše:3) p.Jančura je naprosto bez komentáře.O poměrech panujících v SA se lze dočíst mnohé....toho se ptát na řešení???
Dobře, ale Jančura mne odveze z Prahy do HK/Lib za kilo včetně novin, kafe a zapůjčení sluchátek, je v plusu ( vím, že pro vlaky to neplatí a je tam důvod ), ale nechce z mých daní nic. A že u něj lidi pracují a nadávají ? Známé a prosperující firmy se takto chovají. Jako externí technik jsem chodil v 90. letech do PwC a např. asistenky tam byly nahlas nazývány "spotřební materiál". Prostě některé pusinky považovaly za výhodné mít PwC ve svém CV, a personální politika se tomu jenom přizpůsobila.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
PavelD píše: Známé a prosperující firmy se takto chovají.
Nic ve zlem, ale tu vetu bych doplnil:
Některé známé a prosperující firmy se takto chovají.
A dodal:
Především ty, které koukají na zaměstnance jako na spotřební materiál a nikoliv jako na investici.
Re: Co bude dál s ČSA?
dydzej, petr31: nejsem autorem té ankety, ani autorem toho nápadu ji udělat. Jen mě zajímalo, kdo je podle vás odborník, který by se měl k ČSA vyjadřovat, abyste byli plně spokojení. To jsem se nedozvěděl, to je vše. Hezký večer.
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:PavelD píše: Známé a prosperující firmy se takto chovají.
Nic ve zlem, ale tu vetu bych doplnil:
Některé známé a prosperující firmy se takto chovají.
A dodal:
Především ty, které koukají na zaměstnance jako na spotřební materiál a nikoliv jako na investici.
Napsal jsi to lépe, ale rozumíme si...
Re: Co bude dál s ČSA?
Že by typicky recepční u vchodu do firmy (pokladní v TESCO, stew v autobuse) byla investice?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Zdenek píše:Že by typicky recepční u vchodu do firmy (pokladní v TESCO, stew v autobuse) byla investice?
I z recepcni muze byt casem COO, pokladni v Tescu muze byt sefovou smeny a stewardka v autobuse muze byt superobchodnici.
Ale zalezi samozrejme na tom, jak zamestnance vnimate. Me je blizsi ten smer videt jejich potencial, nekdo vidi "babu za kasou". Kazdy to mame jinak.
Re: Co bude dál s ČSA?
Je mi líto, že odbíháme od tématu, ale naše děti se těší na cestu " kafičkáčem ". Pokud stewardka proběhla autobus, napočítala přítomné děti a přednostně jim přinesla čokoládu,
měla od nich " pokoj " a Jančurovi vychovala zákazníky, protože tlak, abychom příště jeli se stejnou firmou je ze strany prcků enormí, prostě byl to zážitek ( pro ně, a tlaku rodiče podlehnou). Při cestě zpět byla čokoláda v " pořadí ", děcka zlobila, zážitek se nekonal. A jak své zaměstnance Jančura vyhodnotí mne nezajímá do doby, než začne sosat peníze z našich daní.
měla od nich " pokoj " a Jančurovi vychovala zákazníky, protože tlak, abychom příště jeli se stejnou firmou je ze strany prcků enormí, prostě byl to zážitek ( pro ně, a tlaku rodiče podlehnou). Při cestě zpět byla čokoláda v " pořadí ", děcka zlobila, zážitek se nekonal. A jak své zaměstnance Jančura vyhodnotí mne nezajímá do doby, než začne sosat peníze z našich daní.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1112
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Napokon na niecom podobnom sa CSA uz popalili ked v roku 2012 skusili viac spolupracovat s Jobairom - vtedy bola idea podobna previest linky ako LJU, BER, ZAG, HAJ...kde bola ATR42 "velka" a lietalo dovtedy na nich priemerne 30 pax tak sa zdalo logicke ze nasadia SAAB a lietadla budu plne no po preceneni tarifov na vsetkych tychto trasach zacalo okamzite lietat menej ludi a neuzivil sa ani Saab..
Velice zajímavý příklad. Ale je otázkou o čem svědčí. Kdo letěl s ČSA jejich Airbusem a pak ATRkem ví, že tu je rozdíl v pohodlí letu - hlučnost, vyšší citlivost na turbulence, menší prostor na zavazadla, nižší výška trupu... Viz. téma Turbovrtulákem do Frankfurtu. Podobný kvalitativní rozdíl je prý mezi ATRkem a Saabem. Na linkách, kde cestující mouhou letět s konkurencí Jetem, byť s přestupem je opravdu Saab mohl poslat od ČSA pryč. Podle mne o tomto tento příklad svědčí. Stejně tak by malý jet ČSA na linkách, kde lítá dosud malé ATRko a kde existuje konkurence naopak mohl do takového letadla naopak nové cestující natáhnout. Což netvrdím, že je teď v ČSA reálné, to až v ČSA2 - za časů jiného vlastníka...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Na dnešním raním letu OK616 do AMS vedoucí kabiny několikrát opakovala při hlášení.....děkujeme za využítí služeb českých aerolinií, společnsosti smart wings a dalších aliančních partnerů.... Když jsem letěl naposledy s ČSA (víc jak rok a půj) tak během hlášení poctivě vyjmenovali VŠECHNY code share společnosti na danném letu, dnes ne. To mě teda dožralo ještě víc než hodina a půl na odbavení (nefungoval systém) a boarding do A319 autobusem s klasickým dlouhým čekáním v autobusu . To by mě zajímalo co by nato říkali alianční partneři? Teď sedím AMS, čekám na pokračující let a poslouchám hlašení.. vždy vyjmenujou všechny kooperující společnosti.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 686
- Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
- Bydliště: PU
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Kdyz pro AF-KLM ani pro Deltu neni CSA zrovna moc oblibeny aliancni partner, tak treba se rano hlavou vedouci kabiny honilo, proc se s nimi v hlaseni zdrzovat, kdyz proste staci rici jen aliancni partneri. Ale nelibilo by se mi to take. Jednou se jedna o oficialni codeshare partnery, tak by to melo byt zmineno.
Re: Co bude dál s ČSA?
manilair píše:Na dnešním raním letu OK616 do AMS vedoucí kabiny několikrát opakovala při hlášení.....děkujeme za využítí služeb českých aerolinií, společnsosti smart wings a dalších aliančních partnerů.... Když jsem letěl naposledy s ČSA (víc jak rok a půj) tak během hlášení poctivě vyjmenovali VŠECHNY code share společnosti na danném letu, dnes ne. To mě teda dožralo ještě víc než hodina a půl na odbavení (nefungoval systém) a boarding do A319 autobusem s klasickým dlouhým čekáním v autobusu . To by mě zajímalo co by nato říkali alianční partneři? Teď sedím AMS, čekám na pokračující let a poslouchám hlašení.. vždy vyjmenujou všechny kooperující společnosti.
neprezival by som to tak:) uz minimalne niekolko mesiacov je oficialny setup hlasenia podla nasledovneho pravidla a rozhodne to nie je o tom ci je SCCM sypaticka Delta alebo nie:):
Hlaseni:
1) vzdy jmenem CSA + aliance skyteam
2) jménem Korean Air a SmartWings (je-li jako code-share partner)
3) jménem Aeroflot, Belavia, Iberia, Rossiya, Tatarstan Airlines, Ural - pokud jsou partneri
4) AF - pouze CDG, KLM - pouze AMS
5) ostatní partnery hlásit jako "code-share partners"
Osobne som si isty ze ani Austrian a Lufthansa na kazdej europskej destinacii nehlasia United, Air Canadu, All Nippon a dalsie spolocnosti ktore su sice partner ale kolkokrat nemaju na tej linke ziadneho pax. Je to napokon logicke - codesharova je dnes uz takmer kazda linka, kazdej vyznamnej spolocnosti a tych partnerov je uz tiez na kazdu linku niekolko. Ani Travel nehlasi vsetky cestovne kancelarie ktore si objednali let ak ich je viac ako dve. Trend nielen u CSA je totiz cestujucich neotravovat zbytocnymi informaciami.