Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Marek.R píše:Chtěl bych se zeptat, kde zjistím údaje o ČSA jako jsou zisk , počet cestujících, počet zaměstnanců, struktura majetku atd. nejlépe za rok 2014, nebo 2013.
Předem všem děkuji za odpověďi.


Zatím nikde. České aerolinie doposud nezveřejnily svou výroční zprávu za rok 2013, poslední dostupná je za rok 2012. Předpokládám, že VZ za loňský rok bude vložena do obchodního rejstříku tradičně do konce tohoto roku. Tím pádem VZ vztahující se k roku 2014 bude k dispozici nejdříve v lednu 2016. Výroční zprávy z předchozích let lze nalézt na portálu http://www.justice.cz

Co se týče výsledku hospodaření za rok 2013, některé údaje byly zveřejněny již letos v červnu. Konkrétně provozní ztráta činila 993 mil. Kč a celková ztráta 922 mil. Kč. Viz http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... un-1094456


Marek.R
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 245
Registrován: 13. 07. 2006, 16:45
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marek.R »

Prosím může mi někdo napsat jaká byla tržba ČSA za rok 2012.
Diky

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pumuklgr »

Koukni se přeci na justice.cz. tam najdeš výkaz zisků a ztrát za ten rok 2012. Tam to najdeš. Zajímavější ukazatel než tržby je cashflow z provozní činnosti a uvidíš.

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

tak koukam, ze letadla TVS zacala litat i do OTP... nevite nekdo jak je to v porovnani 319/738 s mistem na nohy? a ta 738 ma i nejakou vetsi sedackovou kapacitu? navic koukam, ze v posledni dobe to melo pokazdy hrozny zpozdeni, jestli teda lety k mori maji vetsi prioritu nez standardni let (za kterej se navic plati v pripade OTP i slusny prachy), tak uz se na ne taky vy... :wink:

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jvoj »

polisss píše:tak koukam, ze letadla TVS zacala litat i do OTP... nevite nekdo jak je to v porovnani 319/738 s mistem na nohy? a ta 738 ma i nejakou vetsi sedackovou kapacitu? navic koukam, ze v posledni dobe to melo pokazdy hrozny zpozdeni, jestli teda lety k mori maji vetsi prioritu nez standardni let (za kterej se navic plati v pripade OTP i slusny prachy), tak uz se na ne taky vy... :wink:

Z vlastní zkušenosti říct nemůžu, s A319 od OK jsem posledně letěl ještě před zahušťováním interiéru na tuším 134 sedadel. Kapacita B738 TVS je 189 míst, mám pocit, že mívají i nějakou malou galley, či přepážku mezi první řadou a předními dvěrmi, což může způsobovat nutnost smrsknutí na rozteče cca. 29, možná 29,5 palců. Osobně si myslím, že teoreticky by rozteče ještě i po zahuštění měly být o něco větší v A319.


polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

jvoj píše:
polisss píše:tak koukam, ze letadla TVS zacala litat i do OTP... nevite nekdo jak je to v porovnani 319/738 s mistem na nohy? a ta 738 ma i nejakou vetsi sedackovou kapacitu? navic koukam, ze v posledni dobe to melo pokazdy hrozny zpozdeni, jestli teda lety k mori maji vetsi prioritu nez standardni let (za kterej se navic plati v pripade OTP i slusny prachy), tak uz se na ne taky vy... :wink:

Z vlastní zkušenosti říct nemůžu, s A319 od OK jsem posledně letěl ještě před zahušťováním interiéru na tuším 134 sedadel. Kapacita B738 TVS je 189 míst, mám pocit, že mívají i nějakou malou galley, či přepážku mezi první řadou a předními dvěrmi, což může způsobovat nutnost smrsknutí na rozteče cca. 29, možná 29,5 palců. Osobně si myslím, že teoreticky by rozteče ještě i po zahuštění měly být o něco větší v A319.


diky, pokud to neni vyrazne horsi jako stare 737 CSA, tak to bude v pohode - tam to byl pro temer 2m cloveka horor... jen me zarazi proc nasazuji vyrazne vetsi letadlo na linku, kterou jsou stezi schopni zaplnit (mnohokrat letos v lete a na podzim to letelo poloprazdne)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

polisss píše:
jvoj píše:
polisss píše:tak koukam, ze letadla TVS zacala litat i do OTP... nevite nekdo jak je to v porovnani 319/738 s mistem na nohy? a ta 738 ma i nejakou vetsi sedackovou kapacitu? navic koukam, ze v posledni dobe to melo pokazdy hrozny zpozdeni, jestli teda lety k mori maji vetsi prioritu nez standardni let (za kterej se navic plati v pripade OTP i slusny prachy), tak uz se na ne taky vy... :wink:

Z vlastní zkušenosti říct nemůžu, s A319 od OK jsem posledně letěl ještě před zahušťováním interiéru na tuším 134 sedadel. Kapacita B738 TVS je 189 míst, mám pocit, že mívají i nějakou malou galley, či přepážku mezi první řadou a předními dvěrmi, což může způsobovat nutnost smrsknutí na rozteče cca. 29, možná 29,5 palců. Osobně si myslím, že teoreticky by rozteče ještě i po zahuštění měly být o něco větší v A319.


diky, pokud to neni vyrazne horsi jako stare 737 CSA, tak to bude v pohode - tam to byl pro temer 2m cloveka horor... jen me zarazi proc nasazuji vyrazne vetsi letadlo na linku, kterou jsou stezi schopni zaplnit (mnohokrat letos v lete a na podzim to letelo poloprazdne)


Protoze je to jako pronajem od TVS "pry" levnejsi nez A319 CSA.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2704
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pavel »

flyingblue píše:
Protoze je to jako pronajem od TVS "pry" levnejsi nez A319 CSA.

Protože se vezlo 155 PAX

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Pavel píše:
flyingblue píše:
Protoze je to jako pronajem od TVS "pry" levnejsi nez A319 CSA.

Protože se vezlo 155 PAX


Pardon, misto A319 CSA melo byt A320 CSA

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

Tak konečně to víme:

ČSA se musí změnit, jinak nemají šanci, říká šéf Českého Aeroholdingu

http://archiv.ihned.cz/c1-63217310-csa- ... roholdingu

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

To je objev století :-)

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Kuboš »

Bravo!!! :lol: :clap:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:Tak konečně to víme:

ČSA se musí změnit, jinak nemají šanci, říká šéf Českého Aeroholdingu

http://archiv.ihned.cz/c1-63217310-csa- ... roholdingu


Nekeca, maka :-)

Oh wait ... Nerikali to vsichni reditele pred nim?

Vize restrukturalizace by me zajimala, zvlast v kontextu toho, ze pred necelymi dvema mesici rikal, ze na ni nema poradce a libi se mu Aer Lingus. Pokud se neco dramaticky nezmenilo, tak se bude realizovat restrukturalizace, kterou pripravilo "dvorakovo" vedeni.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

flyingblue píše:
romul píše:Tak konečně to víme:

ČSA se musí změnit, jinak nemají šanci, říká šéf Českého Aeroholdingu

http://archiv.ihned.cz/c1-63217310-csa- ... roholdingu


Nekeca, maka :-)

Oh wait ... Nerikali to vsichni reditele pred nim?

Vize restrukturalizace by me zajimala, zvlast v kontextu toho, ze pred necelymi dvema mesici rikal, ze na ni nema poradce a libi se mu Aer Lingus. Pokud se neco dramaticky nezmenilo, tak se bude realizovat restrukturalizace, kterou pripravilo "dvorakovo" vedeni.


Pokud jsem to správně pochopil, tak Dvořákova restrukturalizace měla skončit letos nebo ne? Podle jeho predikcí měly ČSA letos skončit s vyrovnaným provozním výsledkem hospodaření. Nebo snad ještě před svým odchodem přišel s nějakou další restrukturalizací? Ať už ji vymyslel kdokoliv, tak mě zajímá, v čem spočívá. Řešení veškerých problémů s hospodařením podniku rozprodejem dlouhodobých aktiv již není možné, protože firma už prakticky žádná nemá. Bude potřeba přijít s nějakým "kreativnějším" nápadem.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

737 píše:Pokud jsem to správně pochopil, tak Dvořákova restrukturalizace měla skončit letos nebo ne? Podle jeho predikcí měly ČSA letos skončit s vyrovnaným provozním výsledkem hospodaření. Nebo snad ještě před svým odchodem přišel s nějakou další restrukturalizací? Ať už ji vymyslel kdokoliv, tak mě zajímá, v čem spočívá. Řešení veškerých problémů s hospodařením podniku rozprodejem dlouhodobých aktiv již není možné, protože firma už prakticky žádná nemá. Bude potřeba přijít s nějakým "kreativnějším" nápadem.


Dvorakova restrukturalizace mela skoncit kladnym hospodarskym vysledkem tusim v roce 2012 - coz se stalo (ucetne i z hlediska cashflow - tema jsme jiz probirali) :-)

V cem spociva aktualni restrukturalizace se mozna dozvis od pana Sincaka. A zda a jak do toho promluvit TVS, bude take zajimave sledovat.


Odpovědět