Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HonzaLB »

v rejstříku je výroční zpráva ČSA. doporučuji zejména stranu 11 přílohy k účetní uzávěrce. taková malá chybka:)


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:Reportáž neposkytla odpověď na tu zásadní otázku: Proč to Korejci vůbec podepisovali? Jaká byla jejich motivace?

Pokud by tou motivací mělo být naposílat si nízkých pár set mega, tak mi to přijde trochu krkolomná konstrukce - podstupovat to všechno kvůli nějakým drobným. Třeba pro mě věrohodnější vysvětlení už by bylo i to, že tatínek chtěl koupit některému z dětí aerolinky na hraní.


Stale zustava ve hre uvaha, ze Korean potreboval v ruce nejake dalsi trumfy pro diskusi s Lufthansou. A obcas se hodi i trumfova osma, zvlast kdyz si ji nakoupil skoro zadarmo :-)

Mimochodem jsem si vsiml, ze reportaz opomela minoritni kauzu, kterou nekteri ze zdejsich diskuteru opakovane provarili - tj. ze Korejci mohli mluvit do personalniho slozeni statutarnich organu holdingu.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:v rejstříku je výroční zpráva ČSA. doporučuji zejména stranu 11 přílohy k účetní uzávěrce. taková malá chybka:)


Copak chybka, ta se vloudi hned, kdyz je treba plnit plan, ale kdoze to byl auditor?

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji..... :-ss

A to že korejci koupili ČSA za pár drobnejch, tak tomu podle mě ještě dneska ani sami nemůžou uvěřit :crazy: a to nemluvím o podmínkách spolupráce, ty se musej chechtat ještě teď. ( je mi z toho nabli :sick: )

Osobně ČSA již moc šancí nedavám, je to taková pomalá smrt a jsem zvědav, kdo ve skutečnosti to nakonec všechno....převezme, nebo jako zachrání.

PS: JPP, že místopředseda představenstva ČSA má plat 700000,- Kč.

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od hafi »

manilair píše:Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji..... :-ss

naopak, pokaždé, jen pro kupujícího...


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

manilair píše:Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji..... :-ss

Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Zdenek píše:Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?


Nic.

A v ČSA mohlo zůstat těch pár set mega, které se poslaly Korejcům.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Zdenek píše:Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?


Mohl je prodat za výhodnějších podmínek. Tím ovšem nemyslím cenu, aby mě někdo nepochopil špatně, tam je vše jasné. Mám na mysli smluvní podmínky té transakce. Česká strana měla v té smlouvě prosadit jednoznačná ultimáta, kterými by "zaúkolovala" Korejce. Měly být stanoveny cíle, kterých mělo být ze strany Korean Air dosaženo za určité časové období. Za současné situace celá ta transakce de facto nedává smysl, protože ČSA jsou na všechno samy, stejně jako byly před nalezením "strategického partnera". Korean vlastně nemusí dělat vůbec nic. Tak jaké benefity má tedy ČSA ze spolupráce s Korean Air?

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Kuboš »

Žádné.
Anebo snad pronájem jedné předražené A330?

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od happyna »

Kuboš píše:Žádné.
Anebo snad pronájem jedné předražené A330?

A co codeshare Aussie, Asie :idea:

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

happyna píše:A co codeshare Aussie, Asie :idea:


Ale co z toho má ČSA? Navíc o code-sharech se ČSA s KAL domluvily ještě v prosinci 2012, tedy v době prodeje ČSA. Tou dobou nikdo přece nemohl tušit, že závaznou nabídku na převzetí podílu v ČSA podá Korean. Mohl to být také Qatar nebo to také nemusel být ani jeden z nich.. :wink: Code share tím pádem není bezprostředním výsledkem vstupu Korejců do vlastnické struktury ČSA.

Stejně tak ohlášení linky ČSA do ICN a zařazení A330ky do flotily - to vše bylo oznámeno v době prodeje ČSA, kdy nemohlo být jasné, kdo a zda vůbec někdo projeví závazně zájem o koupi podílu v ČSA. Pokud měli Korejci v úmyslu si zajistit návratnost své investice do akcií ČSA pronájmem předražené 330ky, rozhodli se tak ještě v době, kdy teoreticky nemohli tušit, že stát s nimi smlouvu podepíše. Co kdyby tehdejší vláda rozhodla, že Korejcům nic neprodá, protože je nabídka Koreanu nevýhodná? Nechali by si Korejci to letadlo nakonec pro sebe? Jak to vlastně tehdy bylo? Vše opravdu nasvědčuje tomu, že Dvořák nějakým způsobem přesvědčil Korejce, aby koupili ČSA a naši vládu, aby vše schválila. Motivace Dvořáka je naprosto jasná - jeho cílem bylo získat pravděpodobně tučné prémie za úspěšný prodej ČSA, o kterém on sám říkal, že je husarský kousek. Motivace Korejců mi však zcela uniká. Proč do toho šli, proč se nechali "ukecat" nějakým bezvýznamným Dvořákem z Aeroholdingu?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

737 píše:Česká strana měla v té smlouvě prosadit jednoznačná ultimáta, kterými by "zaúkolovala" Korejce.

Odkdy stanovuje ultimata kapitulujici strana?

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

HighFlyer píše:Odkdy stanovuje ultimata kapitulujici strana?


A kdo jiný by je měl stanovovat? Jaký v tom případě měla celá ta transakce smysl? Prodat ČSA, aby jim Korejci pronajali předražený Airbus? Vláda měla stanovit cíle, které od Korejců očekává, to jsem měl na mysli těmi ultimáty. Měřitelné a objektivní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit úspěšnost spolupráce. Na tom podle mě není nic divného.

Pan Am
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1822
Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Pan Am »

737 píše:
happyna píše:A co codeshare Aussie, Asie :idea:


Ale co z toho má ČSA? Navíc o code-sharech se ČSA s KAL domluvily ještě v prosinci 2012, tedy v době prodeje ČSA. Tou dobou nikdo přece nemohl tušit, že závaznou nabídku na převzetí podílu v ČSA podá Korean.

=))

737 píše:Stejně tak ohlášení linky ČSA do ICN a zařazení A330ky do flotily - to vše bylo oznámeno v době prodeje ČSA, kdy nemohlo být jasné, kdo a zda vůbec někdo projeví závazně zájem o koupi podílu v ČSA. Pokud měli Korejci v úmyslu si zajistit návratnost své investice do akcií ČSA pronájmem předražené 330ky, rozhodli se tak ještě v době, kdy teoreticky nemohli tušit, že stát s nimi smlouvu podepíše.

=))

manilair
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 180
Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od manilair »

737 píše:[ Vše opravdu nasvědčuje tomu, že Dvořák nějakým způsobem přesvědčil Korejce, aby koupili ČSA a naši vládu, aby vše schválila. Motivace Dvořáka je naprosto jasná - jeho cílem bylo získat pravděpodobně tučné prémie za úspěšný prodej ČSA, o kterém on sám říkal, že je husarský kousek. Motivace Korejců mi však zcela uniká. Proč do toho šli, proč se nechali "ukecat" nějakým bezvýznamným Dvořákem z Aeroholdingu?


Nejenom tučné prémie nyný, ale i budoucí od budoucího, skutečného majitele, toho, kdo za tím vším opravdu stojí.


Odpovědět