Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
v rejstříku je výroční zpráva ČSA. doporučuji zejména stranu 11 přílohy k účetní uzávěrce. taková malá chybka:)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
prodejce píše:Reportáž neposkytla odpověď na tu zásadní otázku: Proč to Korejci vůbec podepisovali? Jaká byla jejich motivace?
Pokud by tou motivací mělo být naposílat si nízkých pár set mega, tak mi to přijde trochu krkolomná konstrukce - podstupovat to všechno kvůli nějakým drobným. Třeba pro mě věrohodnější vysvětlení už by bylo i to, že tatínek chtěl koupit některému z dětí aerolinky na hraní.
Stale zustava ve hre uvaha, ze Korean potreboval v ruce nejake dalsi trumfy pro diskusi s Lufthansou. A obcas se hodi i trumfova osma, zvlast kdyz si ji nakoupil skoro zadarmo
Mimochodem jsem si vsiml, ze reportaz opomela minoritni kauzu, kterou nekteri ze zdejsich diskuteru opakovane provarili - tj. ze Korejci mohli mluvit do personalniho slozeni statutarnich organu holdingu.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HonzaLB píše:v rejstříku je výroční zpráva ČSA. doporučuji zejména stranu 11 přílohy k účetní uzávěrce. taková malá chybka:)
Copak chybka, ta se vloudi hned, kdyz je treba plnit plan, ale kdoze to byl auditor?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji.....
A to že korejci koupili ČSA za pár drobnejch, tak tomu podle mě ještě dneska ani sami nemůžou uvěřit a to nemluvím o podmínkách spolupráce, ty se musej chechtat ještě teď. ( je mi z toho nabli )
Osobně ČSA již moc šancí nedavám, je to taková pomalá smrt a jsem zvědav, kdo ve skutečnosti to nakonec všechno....převezme, nebo jako zachrání.
PS: JPP, že místopředseda představenstva ČSA má plat 700000,- Kč.
A to že korejci koupili ČSA za pár drobnejch, tak tomu podle mě ještě dneska ani sami nemůžou uvěřit a to nemluvím o podmínkách spolupráce, ty se musej chechtat ještě teď. ( je mi z toho nabli )
Osobně ČSA již moc šancí nedavám, je to taková pomalá smrt a jsem zvědav, kdo ve skutečnosti to nakonec všechno....převezme, nebo jako zachrání.
PS: JPP, že místopředseda představenstva ČSA má plat 700000,- Kč.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
- Pohlaví: muž
- Bydliště: bejvávalo YVR
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
manilair píše:Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji.....
naopak, pokaždé, jen pro kupujícího...
Re: Co bude dál s ČSA?
manilair píše:Reportáž celkem ok, popravdě co se od ní dalo čekat? Prodal tento stát někdy něco někomu opravdu výhodně? Pochybuji.....
Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Zdenek píše:Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?
Nic.
A v ČSA mohlo zůstat těch pár set mega, které se poslaly Korejcům.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Zdenek píše:Co s ČSA stát mohl dělat jiného než prodat?
Mohl je prodat za výhodnějších podmínek. Tím ovšem nemyslím cenu, aby mě někdo nepochopil špatně, tam je vše jasné. Mám na mysli smluvní podmínky té transakce. Česká strana měla v té smlouvě prosadit jednoznačná ultimáta, kterými by "zaúkolovala" Korejce. Měly být stanoveny cíle, kterých mělo být ze strany Korean Air dosaženo za určité časové období. Za současné situace celá ta transakce de facto nedává smysl, protože ČSA jsou na všechno samy, stejně jako byly před nalezením "strategického partnera". Korean vlastně nemusí dělat vůbec nic. Tak jaké benefity má tedy ČSA ze spolupráce s Korean Air?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 204
- Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
- Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Žádné.
Anebo snad pronájem jedné předražené A330?
Anebo snad pronájem jedné předražené A330?
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Kuboš píše:Žádné.
Anebo snad pronájem jedné předražené A330?
A co codeshare Aussie, Asie
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
happyna píše:A co codeshare Aussie, Asie
Ale co z toho má ČSA? Navíc o code-sharech se ČSA s KAL domluvily ještě v prosinci 2012, tedy v době prodeje ČSA. Tou dobou nikdo přece nemohl tušit, že závaznou nabídku na převzetí podílu v ČSA podá Korean. Mohl to být také Qatar nebo to také nemusel být ani jeden z nich.. Code share tím pádem není bezprostředním výsledkem vstupu Korejců do vlastnické struktury ČSA.
Stejně tak ohlášení linky ČSA do ICN a zařazení A330ky do flotily - to vše bylo oznámeno v době prodeje ČSA, kdy nemohlo být jasné, kdo a zda vůbec někdo projeví závazně zájem o koupi podílu v ČSA. Pokud měli Korejci v úmyslu si zajistit návratnost své investice do akcií ČSA pronájmem předražené 330ky, rozhodli se tak ještě v době, kdy teoreticky nemohli tušit, že stát s nimi smlouvu podepíše. Co kdyby tehdejší vláda rozhodla, že Korejcům nic neprodá, protože je nabídka Koreanu nevýhodná? Nechali by si Korejci to letadlo nakonec pro sebe? Jak to vlastně tehdy bylo? Vše opravdu nasvědčuje tomu, že Dvořák nějakým způsobem přesvědčil Korejce, aby koupili ČSA a naši vládu, aby vše schválila. Motivace Dvořáka je naprosto jasná - jeho cílem bylo získat pravděpodobně tučné prémie za úspěšný prodej ČSA, o kterém on sám říkal, že je husarský kousek. Motivace Korejců mi však zcela uniká. Proč do toho šli, proč se nechali "ukecat" nějakým bezvýznamným Dvořákem z Aeroholdingu?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4077
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737 píše:Česká strana měla v té smlouvě prosadit jednoznačná ultimáta, kterými by "zaúkolovala" Korejce.
Odkdy stanovuje ultimata kapitulujici strana?
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
HighFlyer píše:Odkdy stanovuje ultimata kapitulujici strana?
A kdo jiný by je měl stanovovat? Jaký v tom případě měla celá ta transakce smysl? Prodat ČSA, aby jim Korejci pronajali předražený Airbus? Vláda měla stanovit cíle, které od Korejců očekává, to jsem měl na mysli těmi ultimáty. Měřitelné a objektivní cíle, na základě kterých by bylo možné vyhodnotit úspěšnost spolupráce. Na tom podle mě není nic divného.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737 píše:happyna píše:A co codeshare Aussie, Asie
Ale co z toho má ČSA? Navíc o code-sharech se ČSA s KAL domluvily ještě v prosinci 2012, tedy v době prodeje ČSA. Tou dobou nikdo přece nemohl tušit, že závaznou nabídku na převzetí podílu v ČSA podá Korean.
737 píše:Stejně tak ohlášení linky ČSA do ICN a zařazení A330ky do flotily - to vše bylo oznámeno v době prodeje ČSA, kdy nemohlo být jasné, kdo a zda vůbec někdo projeví závazně zájem o koupi podílu v ČSA. Pokud měli Korejci v úmyslu si zajistit návratnost své investice do akcií ČSA pronájmem předražené 330ky, rozhodli se tak ještě v době, kdy teoreticky nemohli tušit, že stát s nimi smlouvu podepíše.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 180
- Registrován: 19. 05. 2011, 08:23
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737 píše:[ Vše opravdu nasvědčuje tomu, že Dvořák nějakým způsobem přesvědčil Korejce, aby koupili ČSA a naši vládu, aby vše schválila. Motivace Dvořáka je naprosto jasná - jeho cílem bylo získat pravděpodobně tučné prémie za úspěšný prodej ČSA, o kterém on sám říkal, že je husarský kousek. Motivace Korejců mi však zcela uniká. Proč do toho šli, proč se nechali "ukecat" nějakým bezvýznamným Dvořákem z Aeroholdingu?
Nejenom tučné prémie nyný, ale i budoucí od budoucího, skutečného majitele, toho, kdo za tím vším opravdu stojí.