Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gaba02 »

flyingblue píše:http://ekonomika.idnes.cz/vedeni-csa-chce-prodat-zbylou-cast-dopravce-fk5-/eko-doprava.aspx?c=A150409_131250_eko-doprava_fih

... a ja se tak tesil na ten Aer Lingus!

Aer Lingus?


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

gaba02 píše:
flyingblue píše:http://ekonomika.idnes.cz/vedeni-csa-chce-prodat-zbylou-cast-dopravce-fk5-/eko-doprava.aspx?c=A150409_131250_eko-doprava_fih

... a ja se tak tesil na ten Aer Lingus!

Aer Lingus?


Před několika měsíci se uvažovalo o tom, že by ČSA mohly aplikovat obchodní model podobný tomu, jaký má Aer Lingus. Viz http://ekonomika.idnes.cz/csa-a-ztraty- ... nomika_ert

"Možným vzorem pro záchranu ČSA jsou irské Aer Lingus, které byly na odpis před pěti lety a dnes jsou v zisku."

Není to sice přímá citace některého z představitelů ČSA nebo ČAH, ale pan Sůra tu tvrdil, že o tom údajně hovořil Řehoř při setkání s novináři.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Jinak, co se týče samotného prodeje zbývajícího podílu ČAH v ČSA, zdá se mi to jako logický krok. Nedává mi smysl, aby stát prostřednictvím Aeroholdingu držel za každou cenu bezvýznamný podíl v aerolince. Otázkou však zůstává, zda o něj bude mít TVS zájem (jiného investora zřejmě nenajdou; jednak se jedná o necelých 20 %, jednak o aerolinky blížící se k insolvenci bez jakéhokoliv potenciálu nikdo nestojí).

Celá ta věc s Travel Servicem se mi poněkud nezdá. Podle jejich vyjádření je časová osa následující: na podzim 2013 TVS oznámil úmysl vstoupit do ČSA (v té době jim to dávalo smysl), potom probíhal schvalovací proces, během kterého jim Korejci zakázali přístup k informacím o hospodaření podniku, a teď když už ty akcie mají, tak zjistili, v jakém jsou ČSA stavu a ten podíl koupili vlastně z donucení; jen proto, že to vyplývá ze smlouvy. Takže v roce 2013 byly ČSA nadějnou aerolinkou a Šimáně teprve teď v naprostém šoku zjišťuje, že vlastní kapitál ČSA klesl do záporných hodnot a nakumulovaná ztráta dosahuje přes 5 miliard Kč? To v té době snad nebyly žádné indikace o špatném stavu hospodaření ČSA?

Edit: oprava překlepů, pardon.
Naposledy upravil(a) 737 dne 09. 04. 2015, 16:04, celkem upraveno 1 x.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

737 píše:Celá ta věc s Travel Servicem se mi poněkud nezdá. Podle jejich vyjádření je časová osa následující: na podzim 2013 TVS oznámil úmysl vstoupit do ČSA (v té době jim to dávalo smysl), potom probíhal schvalovací proces, během kterého jim Korejci zakázali přístup k informacím o hospodaření podniku, a teď když už ty akcie mají, tak zjistili, v jakém jsou ČSA vztahu a ten podíl koupili vlastně z donucení; jen proto, že to vyplývá ze smlouvy. Takže v roce 2013 byly ČSA nadějnou aerolinkou a Šimáně teprve teď v naprostém šoku zjišťuje, že vlastní kapitál ČSA klesl do záporných hodnot a nakumulovaná ztráta dosahuje přes 5 miliard Kč? To v té době snad nebyly žádné indikace o špatném stavu hospodaření ČSA?


Mezi radky:

a) My jako TVS jsme za balik XX akcii zaplatili Y milionu penez. Od te doby se situace zmenila a jsme ochotni za dalsi podil XX zaplatit maximalne jednu korunu.

b) My jako TVS se podivujeme tomu, jak stat s CSA zachazel v dobe, kdy bezelo vyporadani transakce a pozadujeme od soucasnych akcionaru dorovnani ztraty ve vysi ZZZ milionu korun.

V idealnim pripade kombinace obojiho.

Nejde o nic nelogickeho, mam dokonce za to, ze by s pripadnou zalobou na soucasne akcionare uspeli (a CAH i KE maji dost penez na to, aby to zacalovali).

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

flyingblue píše:Mezi radky:

a) My jako TVS jsme za balik XX akcii zaplatili Y milionu penez. Od te doby se situace zmenila a jsme ochotni za dalsi podil XX zaplatit maximalne jednu korunu.

b) My jako TVS se podivujeme tomu, jak stat s CSA zachazel v dobe, kdy bezelo vyporadani transakce a pozadujeme od soucasnych akcionaru dorovnani ztraty ve vysi ZZZ milionu korun.

V idealnim pripade kombinace obojiho.

Nejde o nic nelogickeho, mam dokonce za to, ze by s pripadnou zalobou na soucasne akcionare uspeli (a CAH i KE maji dost penez na to, aby to zacalovali).


Tak takhle jsem o tom nepřemýšlel. TVS si tím vytváří silnější vyjednávací pozici pro případné odkoupení zbývajícího podílu. A to dorovnání ztráty je rovněž reálné. Stačí si vzpomenout na privatizaci ČSA v roce 2009, kdy TVS požadoval od státu úhradu záporné hodnoty vlastního kapitálu (zde je vidět ta analogie), která v té době činila 2,3 miliard Kč. TVS tehdy byl ochoten za ČSA zaplatit 1 miliardu, ale požadoval od státu toto vyrovnání, dalo by se říct, že tržní hodnota ČSA byla v té době záporná a tentokrát bude zřejmě taky.


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

Vida jak to šlo rychle. Myslím že se Babiš s Vikem nějak dohodnou (třeba kdyby přihodili handling) a IHeute k tomu vymyslí správnou pohádku. TVS určitě není ten kdo tahá za kratší konec.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

Může mi někd vysvětlit, proč zatím nikdo neuvažoval o prodeji státního podílu přes burzu? Ať si ty akcie koupí kdokoli, nejen travel... Ceny akcií jsou na maximech, určitě by kromě TVS nakupovaly i investiční fondy... Já vím, museli by pak zveřejňovat informace atd. Ale nebylo by transparentnější? Takhle se nemůžu zbavit pocitu o privatizaci šité na míru jednomu zájemci...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Marty-t píše:Může mi někd vysvětlit, proč zatím nikdo neuvažoval o prodeji státního podílu přes burzu? Ať si ty akcie koupí kdokoli, nejen travel... Ceny akcií jsou na maximech, určitě by kromě TVS nakupovaly i investiční fondy... Já vím, museli by pak zveřejňovat informace atd. Ale nebylo by transparentnější? Takhle se nemůžu zbavit pocitu o privatizaci šité na míru jednomu zájemci...


O prodeji pres burzu se nahlas mluvilo nekolikrat (co si pamatuju). Aktualne to jaksi hasne na tom, ze CSA maji zaporne cash flow, nejasny byznysplan a tahnou za sebou akumulovanou ztratu a nemaji prakticky zadny majetek.

Proc by dneska nekdo kupoval dvacetiprocentni podil mi zustava zahadnou.

A pro burzu to taky neni zadny super deal.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

flyingblue píše:... ze CSA maji zaporne cash flow, nejasny byznysplan a tahnou za sebou akumulovanou ztratu a nemaji prakticky zadny majetek.

:mrgreen: Tato věta je vytržena z kontextu. :mrgreen: Společnost je zdravá a konkurenceschopná. :mrgreen:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

flyingblue píše:
Marty-t píše:Může mi někd vysvětlit, proč zatím nikdo neuvažoval o prodeji státního podílu přes burzu? Ať si ty akcie koupí kdokoli, nejen travel... Ceny akcií jsou na maximech, určitě by kromě TVS nakupovaly i investiční fondy... Já vím, museli by pak zveřejňovat informace atd. Ale nebylo by transparentnější? Takhle se nemůžu zbavit pocitu o privatizaci šité na míru jednomu zájemci...


O prodeji pres burzu se nahlas mluvilo nekolikrat (co si pamatuju). Aktualne to jaksi hasne na tom, ze CSA maji zaporne cash flow, nejasny byznysplan a tahnou za sebou akumulovanou ztratu a nemaji prakticky zadny majetek.

Proc by dneska nekdo kupoval dvacetiprocentni podil mi zustava zahadnou.

A pro burzu to taky neni zadny super deal.


Já nevím, ale osobně bych pár stokorun do ČSA investoval, rozšířily by mé nostalgické letecké hobby portfolio skládající se z několika akcií Flughafen Wien AG a WizzAir. Takových troubů jako jsem já by se v republice určitě pár stovek našlo, no ne? :angel:

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Hrozí nebezpečí, že bys za těch pár stovek měl celých 20%, a musel by ses podílet na navyšování obchodního jmění :wink:

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

PavelD píše:Hrozí nebezpečí, že bys za těch pár stovek měl celých 20%, a musel by ses podílet na navyšování obchodního jmění :wink:

Jenže právě prodejem akcií a emisí dalších nových akcií na úkor snížení podílu stávajících majitelů se v běžných zemích za kapitálem na burzu chodí...

A mě se osvědčilo kupovat akcie firem kterým nikdo nevěřil a pak je několik let držet, ale jen tehdy kdy jsem intuitivně cítil změnu v hospodaření i chování v blízké budoucnosti viděl... I u ČSA si myslím že to je 50:50 (bankrot:přežití a do 5 let mírný růst). S TVS by mohli přijít lidé co byznysu v letectví rozumí. No nic - norisk, no fun. Ale to je na jinou debatu...

Pardon za OT.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

Hezký článek na téma EU aerolinií

http://leehamnews.com/2015/04/07/europe ... more-15282

Zulu Charlie
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 242
Registrován: 19. 02. 2008, 19:13
Bydliště: letadla do OSR mi občas létají nad hlavou
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zulu Charlie »

Dceři právě zrušili rezervaci ORK - PRG na 15.5.2015 (první let na nové lince), nabídli ji přebookování na 22.5. :evil:

Vypadá to, že nové linky budou mít porodní bolesti :(

Chci se v té věci zeptat zkušených - myslíte si, že je přiměju přesměrovat jí let jinudy na stejný termín ? Ten termín je pevně daný, na víkend už musí být doma. Díky za každou informaci a radu ^:)^

Doplňuji výsledek hovoru na infolinku - zamítli přesměrování v daný den (British Airways), protože jeden segment operuje Aer Lingus :evil: Zatím to nechávám otevřené, hledám (jediná alternativa je segment s Aer Arann a pak 2 s Air France) a doufám, že to nějak dopadne.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od romul »

Zulu Charlie píše:myslíte si, že je přiměju přesměrovat jí let jinudy na stejný termín ? Ten termín je pevně daný, na víkend už musí být doma. Díky za každou informaci a radu ^:)^


Bohužel mají právo tu linku zrušit a když je to víc jak 14 dní před odletem tak mění jen na jiný svůj let a nebo vrací peníze. Let jiného dopravce by museli zacálovat a to se jim nechce. Není lepší to refundovat a koupit si novou letenku např. s Aer Lingus přímo z DUB a nebo zkusit nějakého LCC s přestupem?


Odpovědět