Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fresch »

Ale přežije... :) to radši do toho KAL něco nalije, než aby to krachlo pod jejich rukama. Jen se mi zdá, že pokud by chtěli oni dát penize musí i ostatní akcionáři a tam by mohl nastat problém.


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

"... hlasování o stávce letušek a stevardů se měli účastnit i ostatní zaměstnanci dopravce. Z celkových 829 zaměstnanců by se muselo v případě zákonnosti stávky účastnit hlasování 415 zaměstnanců a pro vyhlášení stávky by muselo hlasovat alespoň 277 zaměstnanců. Pro stávku se v květnu vyslovilo 200 letušek a stevardů z 211 hlasujících."


Druhá strana má zřejmě jiný právní názor. Nicméně bych chtěl podotknout, že paní soudkyně Stamidisová se již několikrát "proslavila",třeba když se naprosto skandálním způsobem pokusila zasáhnout do práce policie a státního zastupitelství v případě zkrachovalé Universal banky v roce 2003. O "kvalitě" jejího rozhodování je ve veřejném prostoru dostatek informací. Také je o ní na stránkách Nadačního fondu proti korupci informace, že získala od radnice v Praze 5 luxusní byt o ploše 122 m2 pod Petřínem za méně než 1 milion CZK. Obávám se, že teď je tedy sice znám "důvod zamítnutí" nicméně spolu s jeho předkladatelem o tomto důvodu mohou existovat důvodné pochybnosti.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

ivy píše:
"... hlasování o stávce letušek a stevardů se měli účastnit i ostatní zaměstnanci dopravce. Z celkových 829 zaměstnanců by se muselo v případě zákonnosti stávky účastnit hlasování 415 zaměstnanců a pro vyhlášení stávky by muselo hlasovat alespoň 277 zaměstnanců. Pro stávku se v květnu vyslovilo 200 letušek a stevardů z 211 hlasujících."


Druhá strana má zřejmě jiný právní názor. Nicméně bych chtěl podotknout, že paní soudkyně Stamidisová se již několikrát "proslavila",třeba když se naprosto skandálním způsobem pokusila zasáhnout do práce policie a státního zastupitelství v případě zkrachovalé Universal banky v roce 2003. O "kvalitě" jejího rozhodování je ve veřejném prostoru dostatek informací. Také je o ní na stránkách Nadačního fondu proti korupci informace, že získala od radnice v Praze 5 luxusní byt o ploše 122 m2 pod Petřínem za méně než 1 milion CZK. Obávám se, že teď je tedy sice znám "důvod zamítnutí" nicméně spolu s jeho předkladatelem o tomto důvodu mohou existovat důvodné pochybnosti.


....děkuji za velmi užitečnou informaci, která její rozhodnutí ukazuje ve zcela jiném světle.O české justici si nědělám žádné iluze, takže by mě nepřekvapilo, kdyby to byla taková agrosoudkyně:-))

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

Proč by se měli hlasování o stávce účastnit ostatní zaměstnanci? Co to je za nesmysl?
Jinak sešup ze 690 (číslo na webu ČSA) na plánovaných 190 CC je velmi smutný. To už je opravdu okresní aeroklub.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

hafi píše:Praha nepraha, uváděné není nijak špatný plat na takovou celkem sexy pozici, kterou by leckdo dělal i za míň nebo možná zadarmo.


Sexy nesexy, lide taky musi z neceho zit. Jinac obecne si myslim, ze cloveka ktery "by sel delat i zadarmo, protoze to je sexy pozice", by ten nazor za mesic presel. Byt by treba byl ochoten delat i za min.

Platy jinych zamestnancu v jinych firmach nebo statnich institucich nejsou predmetom tohodle tematu, byt I tam by se dalo dlouze diskutovat (taky treba o tech zachranarich)


Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Zdenek »

Fabo píše:Platy jinych zamestnancu v jinych firmach nebo statnich institucich nejsou predmetom tohodle tematu, byt I tam by se dalo dlouze diskutovat (taky treba o tech zachranarich)

Nejsou ale v nestátních firmách by měla vycházet rovnice "ukradli nám < ukradli jsme". A protože platy zaměstnanců patří mezi první část a je to jedna z položek kde se poměrně snadno škrtá ...
Jinak jsem si vždy myslel že výše platu v privátní sféře je něco jako údaj na váze pod ženou. Ale možná se mýlím.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Zdenek píše:Jinak sešup ze 690 (číslo na webu ČSA) na plánovaných 190 CC je velmi smutný. To už je opravdu okresní aeroklub.

A kterypak okresni aeroklub ma 190 CC? To by me vskutku zajimalo. Hned bych zacal vyuzivat jeho sluzeb.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Zdenek píše:Jinak jsem si vždy myslel že výše platu v privátní sféře je něco jako údaj na váze pod ženou. Ale možná se mýlím.


To je jenom mistni zvyklost. Jinde je celkem bezne vedet jaka pozice kolik bere.

PS; doufam ze s tim kradenim kradenim to bylo jako vtip.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Pokud se nepletu, tak v rozhodnuti soudu bylo vydano jako "predbezne opatreni", coz je neco jineho nez rozhodnuti o sporu.

Pro zajemce o problematiku dodavam:

https://e-justice.europa.eu/content_int ... o?member=1

https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99ed ... 99en%C3%AD

jane
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1421
Registrován: 15. 10. 2006, 16:13
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jane »

Ad diety: Samozřejmě pokud nemáte pobytové linky, většinou nemáte moc šanci je utratit. Pokud si dobře vzpomínám, při náletu kolem 70 hodin (na A320F, B737, ATR) vycházely diety na cca 6 tisíc. Pokud měl člověk 105 letových hodin, pak byly diety samozřejmě vyšší, asi se přiblížily 10 tisícům. Nicméně průměrný měsíční nálet byl 70 hodin.

Týdenní pobyty v OSR nebo v BRQ byly vždy "nejbolestivější", to pak tuzemské sazby diet v žádném případě nepokryly náklady. Jídlo na palubě zdarma bylo kdysi dávno, teď už je jen ve velmi omezené formě anebo si musí člověk jídlo zaplatit (insideři by mohli upřesnit).

Platy CC byly v ČSA velice dobré, ti, kteří remcali, že mají málo peněz, dodnes nechápu. Ovšem to, na jakou se dostaly nyní úroveň, to je skutečně smutné a už bych tu práci za ty peníze dělat nechtěla, druhá věc je pracovat v té nejistotě, co s firmou bude a nebude. Můžeme to samozřejmě porovnávat s horším platem a podmínkami u TVS nebo Wizzu, já si však vždycky vzpomenu na to, jak jsme si kdysi snižovali platy o 15 % a poté jsme si ve výroční zprávě přečetli, že management má nastavené odměny tak, že při ztrátě do 500 milionů si vyplatí na odměnách 80 milionů, při ztrátě do miliardy jen 40 milionů - neberte mě za slovo, nechce se mi dohledávat přesná čísla, ale takto to bylo.

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Neví někdo jak se točí posádky na rotaci PRG-LCJ-EDI-RZE-EDI-JCJ-PRG... to snad nemůže lítat jedna posádka... kde se mění? Jsou na pobytu v EDI?:)

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Bude teď Šimáně stavět na nohy přednostně ČSA s Korejci, nebo Slávii s Číňanama ?
Obojí docela dobrodružný podnik :-)

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3029
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pepa007 »

PavelD píše:Bude teď Šimáně stavět na nohy přednostně ČSA s Korejci, nebo Slávii s Číňanama ?
Obojí docela dobrodružný podnik :-)


Neznám detailně portfolio pana Šimáně, vím jen že momentálně zahrnuje 3 společnosti s výrazně mizernou reputací - TS, ČSA a Slávii. Tak bych si nedělal velký naděje ani na jedné frontě..

Fresch
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 03. 08. 2015, 10:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fresch »

pepa007 píše:
PavelD píše:Bude teď Šimáně stavět na nohy přednostně ČSA s Korejci, nebo Slávii s Číňanama ?
Obojí docela dobrodružný podnik :-)


Neznám detailně portfolio pana Šimáně, vím jen že momentálně zahrnuje 3 společnosti s výrazně mizernou reputací - TS, ČSA a Slávii. Tak bych si nedělal velký naděje ani na jedné frontě..

Házet ČSA do jednoho pytle s TVS no fuj !

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

pepa007 píše:
PavelD píše:Bude teď Šimáně stavět na nohy přednostně ČSA s Korejci, nebo Slávii s Číňanama ?
Obojí docela dobrodružný podnik :-)


Neznám detailně portfolio pana Šimáně, vím jen že momentálně zahrnuje 3 společnosti s výrazně mizernou reputací - TS, ČSA a Slávii. Tak bych si nedělal velký naděje ani na jedné frontě..


Tak TVS i Slavii kupujou Cinani :-)


Odpovědět