Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Robert píše:Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.


A to ještě palivový poplatek má pokrývat = kompenzovat jen minoritní část z ceny paliva.. :crazy:


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

Robert píše:
Brut píše:
Capture.PNG


Tak s CSA do Soulu nepoletime no :lol: Zajimala by me cilova skupina.


Mě zaráží v dnešní době ten palivový příplatek. Zkusil jsem si spočítat jaké jsou náklady na palivo na jednoho cestujícího při plně obsazeném letadle z Prahy do Soulu.

Czech Airlines Handling prodává podle tohoto ceníku - http://www.czechairlineshandling.com/ha ... -letadel-2 - litr Jet A1 za 13,38 Kč. Podle stránek Airbusu je maximální kapacita nádrží A330-300 celkově 97 530 litrů. ČSA provozují A330 ve verzi pro 276 cestujících. Tedy:

97530 litrů x 13,38 Kč / 276 cestujících = 4728 Kč na cestujícího v jednom směru.

Vím, že ČSA mohou mít ceny zajištěny a cena bude asi úplně jiná, letoun také nebude zcela zaplněn a palivový příplatek je z Birminghamu. Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.


...no hlavně ale maximální kapacita nádrží neznamená,že se letadlo plní po "špunty", takže ti v tom jedna položka bude vždycky haprovat.Předpokládám, že nemáš k dispozici aktuální plánovací program pro konkrétní A330 OK-YBA a nevíš, jak se dělá loadsheet....a s ohledem na aktuálbí pořasí a trasu bude množství plněného paliva vždycky jiné....to ani nemluvím o tom, že se veze vždy pěkných pár tun navíc jako rezerva a ta se samozejmě nespotřebuje... :lol: Nicméně, ten "palivový příplatek" vlastně s palivem nemá nic společného. Jen ajrolinky potřebovali zdražit letenky a potřebovali to na někoho svést...na zlotřilé šejky, kteří jim kazí byznys a oni chudáci musí cestujícím zdražit letenky.....i když by je nejraději z čisté lásky vozili zadarmo...No a lidi si zvykli, tak to tak necháme a uvidíme....:-(

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Petr31 píše:
Robert píše:
Brut píše:
Capture.PNG


Tak s CSA do Soulu nepoletime no :lol: Zajimala by me cilova skupina.


Mě zaráží v dnešní době ten palivový příplatek. Zkusil jsem si spočítat jaké jsou náklady na palivo na jednoho cestujícího při plně obsazeném letadle z Prahy do Soulu.

Czech Airlines Handling prodává podle tohoto ceníku - http://www.czechairlineshandling.com/ha ... -letadel-2 - litr Jet A1 za 13,38 Kč. Podle stránek Airbusu je maximální kapacita nádrží A330-300 celkově 97 530 litrů. ČSA provozují A330 ve verzi pro 276 cestujících. Tedy:

97530 litrů x 13,38 Kč / 276 cestujících = 4728 Kč na cestujícího v jednom směru.

Vím, že ČSA mohou mít ceny zajištěny a cena bude asi úplně jiná, letoun také nebude zcela zaplněn a palivový příplatek je z Birminghamu. Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.


...no hlavně ale maximální kapacita nádrží neznamená,že se letadlo plní po "špunty", takže ti v tom jedna položka bude vždycky haprovat.Předpokládám, že nemáš k dispozici aktuální plánovací program pro konkrétní A330 OK-YBA a nevíš, jak se dělá loadsheet....a s ohledem na aktuálbí pořasí a trasu bude množství plněného paliva vždycky jiné....to ani nemluvím o tom, že se veze vždy pěkných pár tun navíc jako rezerva a ta se samozejmě nespotřebuje... :lol: Nicméně, ten "palivový příplatek" vlastně s palivem nemá nic společného. Jen ajrolinky potřebovali zdražit letenky a potřebovali to na někoho svést...na zlotřilé šejky, kteří jim kazí byznys a oni chudáci musí cestujícím zdražit letenky.....i když by je nejraději z čisté lásky vozili zadarmo...No a lidi si zvykli, tak to tak necháme a uvidíme....:-(


Tak samozřejmě, že se všechno palivo nespotřebuje, na druhou stranu počítám s tím, že letadlo je na 100 % vyprodané. Nejvíc, co tam asi bude haprovat je ta cena, za kterou palivo kupují ČSA. Pokud jí stále kupují za zajištěnou cenu z minulosti, tak ta cena může být úplně jinde.

Jenom pro zajímavost z rozhovoru z roku 2005, co jsem našel - http://www.mesec.cz/clanky/csa-palivove ... nezrusime/

Vysoké nárůsty cen leteckých pohonných hmot se do nákladů ČSA v letošním roce promítnou o více než jednu miliardu korun oproti schválenému plánu. Tyto vícenáklady se fakticky neodráží do cen letenek (tarifů), ale do palivových příplatků (tax), ale i tak se snažíme na cestující přenést pouze jejich malou část.

Zavedení/zruše­ní/zvýšení poplatků je vázáno právě na cenu pohonné hmoty. Klesne-li cena ropy pod 40 USD za barel, dojde ke snižování/rušení tohoto příplatku.


Nyní je cena 35 USD za barel

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
Petr31 píše:
...no hlavně ale maximální kapacita nádrží neznamená,že se letadlo plní po "špunty", takže ti v tom jedna položka bude vždycky haprovat.Předpokládám, že nemáš k dispozici aktuální plánovací program pro konkrétní A330 OK-YBA a nevíš, jak se dělá loadsheet....a s ohledem na aktuálbí pořasí a trasu bude množství plněného paliva vždycky jiné....to ani nemluvím o tom, že se veze vždy pěkných pár tun navíc jako rezerva a ta se samozejmě nespotřebuje... :lol: Nicméně, ten "palivový příplatek" vlastně s palivem nemá nic společného. Jen ajrolinky potřebovali zdražit letenky a potřebovali to na někoho svést...na zlotřilé šejky, kteří jim kazí byznys a oni chudáci musí cestujícím zdražit letenky.....i když by je nejraději z čisté lásky vozili zadarmo...No a lidi si zvykli, tak to tak necháme a uvidíme....:-(


Tak samozřejmě, že se všechno palivo nespotřebuje, na druhou stranu počítám s tím, že letadlo je na 100 % vyprodané. Nejvíc, co tam asi bude haprovat je ta cena, za kterou palivo kupují ČSA. Pokud jí stále kupují za zajištěnou cenu z minulosti, tak ta cena může být úplně jinde.

Jenom pro zajímavost z rozhovoru z roku 2005, co jsem našel - http://www.mesec.cz/clanky/csa-palivove ... nezrusime/

Vysoké nárůsty cen leteckých pohonných hmot se do nákladů ČSA v letošním roce promítnou o více než jednu miliardu korun oproti schválenému plánu. Tyto vícenáklady se fakticky neodráží do cen letenek (tarifů), ale do palivových příplatků (tax), ale i tak se snažíme na cestující přenést pouze jejich malou část.

Zavedení/zruše­ní/zvýšení poplatků je vázáno právě na cenu pohonné hmoty. Klesne-li cena ropy pod 40 USD za barel, dojde ke snižování/rušení tohoto příplatku.


Nyní je cena 35 USD za barel


No nicmene na viceprezident uz davno viceprezidentuje jinde.

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

Tak to, že palivový příplatek už dávno není palivový příplatek, asi ví každej, kdo někdy kupoval letenku do USA (a vlastně už skoro kamkoliv) a podíval se na složení tarifu. Letenka za 1000 korun a 15 000 poplatky....
A každej, kdo řešil bonusovky s ČSA, dokud to mělo smysl, tak věděl, že čuňárny s palivovým příplatkem nedělal snad jenom Korean a Etihad.
Takže se nad tím pozastavovat nemá moc cenu.


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

dejavu píše:Tak to, že palivový příplatek už dávno není palivový příplatek, asi ví každej, kdo někdy kupoval letenku do USA (a vlastně už skoro kamkoliv) a podíval se na složení tarifu. Letenka za 1000 korun a 15 000 poplatky....
A každej, kdo řešil bonusovky s ČSA, dokud to mělo smysl, tak věděl, že čuňárny s palivovým příplatkem nedělal snad jenom Korean a Etihad.
Takže se nad tím pozastavovat nemá moc cenu.


tak abych si udělal obrázek, jak je tomu u jiných leteckých společností, zkusil jsem Lufthansu - Frankfurt - Soul a pozor palivový příplatek tam opravdu není... Je tam "International/Domestic Surcharge" ve výši 360 EUR. To je jako novinka náhrazující palivový příplatek?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Ó, jak bezostyšné!

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4155
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od whiskey »

Robert píše:tak abych si udělal obrázek, jak je tomu u jiných leteckých společností, zkusil jsem Lufthansu - Frankfurt - Soul a pozor palivový příplatek tam opravdu není... Je tam "International/Domestic Surcharge" ve výši 360 EUR. To je jako novinka náhrazující palivový příplatek?

ano, YQ u LH je "international surcharge" atd. uz aspon rok. A 360€ je celkom pohoda. Keby si si dal nejaku award letenku nacenit, tak sa mozes dockat az $1800 (nenapadne sa to zjavilo pred casom aj na webe M&M v Star Alliance Award Chart malinkymi pismenkami pod ciarou).

smradlava zizala
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 25. 09. 2015, 08:26
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od smradlava zizala »

Do ICN se běžně tankuje 60-65tun paliva a na cestu zpět o 10tun více :D

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

smradlava zizala píše:Do ICN se běžně tankuje 60-65tun paliva a na cestu zpět o 10tun více :D


A ty lumpove maj palivovej priplatek stejnej tam i zpet (AFAIK) :-)

jay80
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 128
Registrován: 04. 07. 2011, 19:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jay80 »


ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ogan »



jsem opravdu zvědavý, zda nakonec z těch ohlášených linek začne aspon něco. Další co odpískají bude podle mě Záhřeb na který jim ted vlítnul Croatian

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1337
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Lkprak »

ogan píše:


jsem opravdu zvědavý, zda nakonec z těch ohlášených linek začne aspon něco. Další co odpískají bude podle mě Záhřeb na který jim ted vlítnul Croatian



Helsinky už pár dní létají.

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Je to v pohodě. Asi dělají chybu oznamováním destinací, které neotevřou... ale to dělá i Emirates. Určitě nemají dostatek mašin na nové linky a nepodařilo se sehnat kapacitu od TVS jak se předpokládalo. Výsledky LOTu jsou za 2015 jsou hodně dramatický... opatrnost se ČSA vyplácí.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

clovicek píše:Je to v pohodě. Asi dělají chybu oznamováním destinací, které neotevřou... ale to dělá i Emirates. Určitě nemají dostatek mašin na nové linky a nepodařilo se sehnat kapacitu od TVS jak se předpokládalo. Výsledky LOTu jsou za 2015 jsou hodně dramatický... opatrnost se ČSA vyplácí.


Je to všechno, jenom ne v pohodě. Dělá to i Emirates? V kolika případech prosím? Panama a dál? A v kolika případech se tato praxe dotkla ČSA? Počítám linky, které měly začít létat a vůbec nezačly/nezačnou nebo které sice začaly, ale jejich trvání bylo opravdu jepičí: Reykjavík, Sarajevo, Poznaň, Gdaňsk, Oslo, Athény, Stuttgart, Ženeva, Marseille, Stavanger, Kristiansand, Kaliningrad a to jsem určitě na spoustu dalších zapomněl a spousta z oznámených, které mají začít lítat letos, nezačne, nebo zase brzo skončí.

Jestli je takový vrcholný amaterismus "v pohodě", tak opravdu nevim. Pokud nemají dostatek mašin na nové linky, tak žádné nové linky nemají otvírat.
Souhlasím, že by se opatrnost vyplácela, ale to co ČSA dělají je opatrnost? Že ohlásí balík nových destinací a pak svoje plány postupně mění, posouvají, ruší? To fakt ne...


Odpovědět