Robert píše:Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.
A to ještě palivový poplatek má pokrývat = kompenzovat jen minoritní část z ceny paliva..
Robert píše:Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.
Robert píše:Brut píše:
Tak s CSA do Soulu nepoletime no Zajimala by me cilova skupina.
Mě zaráží v dnešní době ten palivový příplatek. Zkusil jsem si spočítat jaké jsou náklady na palivo na jednoho cestujícího při plně obsazeném letadle z Prahy do Soulu.
Czech Airlines Handling prodává podle tohoto ceníku - http://www.czechairlineshandling.com/ha ... -letadel-2 - litr Jet A1 za 13,38 Kč. Podle stránek Airbusu je maximální kapacita nádrží A330-300 celkově 97 530 litrů. ČSA provozují A330 ve verzi pro 276 cestujících. Tedy:
97530 litrů x 13,38 Kč / 276 cestujících = 4728 Kč na cestujícího v jednom směru.
Vím, že ČSA mohou mít ceny zajištěny a cena bude asi úplně jiná, letoun také nebude zcela zaplněn a palivový příplatek je z Birminghamu. Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.
Petr31 píše:Robert píše:Brut píše:
Tak s CSA do Soulu nepoletime no Zajimala by me cilova skupina.
Mě zaráží v dnešní době ten palivový příplatek. Zkusil jsem si spočítat jaké jsou náklady na palivo na jednoho cestujícího při plně obsazeném letadle z Prahy do Soulu.
Czech Airlines Handling prodává podle tohoto ceníku - http://www.czechairlineshandling.com/ha ... -letadel-2 - litr Jet A1 za 13,38 Kč. Podle stránek Airbusu je maximální kapacita nádrží A330-300 celkově 97 530 litrů. ČSA provozují A330 ve verzi pro 276 cestujících. Tedy:
97530 litrů x 13,38 Kč / 276 cestujících = 4728 Kč na cestujícího v jednom směru.
Vím, že ČSA mohou mít ceny zajištěny a cena bude asi úplně jiná, letoun také nebude zcela zaplněn a palivový příplatek je z Birminghamu. Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.
...no hlavně ale maximální kapacita nádrží neznamená,že se letadlo plní po "špunty", takže ti v tom jedna položka bude vždycky haprovat.Předpokládám, že nemáš k dispozici aktuální plánovací program pro konkrétní A330 OK-YBA a nevíš, jak se dělá loadsheet....a s ohledem na aktuálbí pořasí a trasu bude množství plněného paliva vždycky jiné....to ani nemluvím o tom, že se veze vždy pěkných pár tun navíc jako rezerva a ta se samozejmě nespotřebuje... Nicméně, ten "palivový příplatek" vlastně s palivem nemá nic společného. Jen ajrolinky potřebovali zdražit letenky a potřebovali to na někoho svést...na zlotřilé šejky, kteří jim kazí byznys a oni chudáci musí cestujícím zdražit letenky.....i když by je nejraději z čisté lásky vozili zadarmo...No a lidi si zvykli, tak to tak necháme a uvidíme....
Vysoké nárůsty cen leteckých pohonných hmot se do nákladů ČSA v letošním roce promítnou o více než jednu miliardu korun oproti schválenému plánu. Tyto vícenáklady se fakticky neodráží do cen letenek (tarifů), ale do palivových příplatků (tax), ale i tak se snažíme na cestující přenést pouze jejich malou část.
Zavedení/zrušení/zvýšení poplatků je vázáno právě na cenu pohonné hmoty. Klesne-li cena ropy pod 40 USD za barel, dojde ke snižování/rušení tohoto příplatku.
Robert píše:Petr31 píše:
...no hlavně ale maximální kapacita nádrží neznamená,že se letadlo plní po "špunty", takže ti v tom jedna položka bude vždycky haprovat.Předpokládám, že nemáš k dispozici aktuální plánovací program pro konkrétní A330 OK-YBA a nevíš, jak se dělá loadsheet....a s ohledem na aktuálbí pořasí a trasu bude množství plněného paliva vždycky jiné....to ani nemluvím o tom, že se veze vždy pěkných pár tun navíc jako rezerva a ta se samozejmě nespotřebuje... Nicméně, ten "palivový příplatek" vlastně s palivem nemá nic společného. Jen ajrolinky potřebovali zdražit letenky a potřebovali to na někoho svést...na zlotřilé šejky, kteří jim kazí byznys a oni chudáci musí cestujícím zdražit letenky.....i když by je nejraději z čisté lásky vozili zadarmo...No a lidi si zvykli, tak to tak necháme a uvidíme....
Tak samozřejmě, že se všechno palivo nespotřebuje, na druhou stranu počítám s tím, že letadlo je na 100 % vyprodané. Nejvíc, co tam asi bude haprovat je ta cena, za kterou palivo kupují ČSA. Pokud jí stále kupují za zajištěnou cenu z minulosti, tak ta cena může být úplně jinde.
Jenom pro zajímavost z rozhovoru z roku 2005, co jsem našel - http://www.mesec.cz/clanky/csa-palivove ... nezrusime/Vysoké nárůsty cen leteckých pohonných hmot se do nákladů ČSA v letošním roce promítnou o více než jednu miliardu korun oproti schválenému plánu. Tyto vícenáklady se fakticky neodráží do cen letenek (tarifů), ale do palivových příplatků (tax), ale i tak se snažíme na cestující přenést pouze jejich malou část.
Zavedení/zrušení/zvýšení poplatků je vázáno právě na cenu pohonné hmoty. Klesne-li cena ropy pod 40 USD za barel, dojde ke snižování/rušení tohoto příplatku.
Nyní je cena 35 USD za barel
dejavu píše:Tak to, že palivový příplatek už dávno není palivový příplatek, asi ví každej, kdo někdy kupoval letenku do USA (a vlastně už skoro kamkoliv) a podíval se na složení tarifu. Letenka za 1000 korun a 15 000 poplatky....
A každej, kdo řešil bonusovky s ČSA, dokud to mělo smysl, tak věděl, že čuňárny s palivovým příplatkem nedělal snad jenom Korean a Etihad.
Takže se nad tím pozastavovat nemá moc cenu.
Robert píše:tak abych si udělal obrázek, jak je tomu u jiných leteckých společností, zkusil jsem Lufthansu - Frankfurt - Soul a pozor palivový příplatek tam opravdu není... Je tam "International/Domestic Surcharge" ve výši 360 EUR. To je jako novinka náhrazující palivový příplatek?
smradlava zizala píše:Do ICN se běžně tankuje 60-65tun paliva a na cestu zpět o 10tun více
jay80 píše:Komedie pokračuje...
http://www.planes.cz/cs/article/201042/ ... o-sarajeva
ogan píše:jay80 píše:Komedie pokračuje...
http://www.planes.cz/cs/article/201042/ ... o-sarajeva
jsem opravdu zvědavý, zda nakonec z těch ohlášených linek začne aspon něco. Další co odpískají bude podle mě Záhřeb na který jim ted vlítnul Croatian
clovicek píše:Je to v pohodě. Asi dělají chybu oznamováním destinací, které neotevřou... ale to dělá i Emirates. Určitě nemají dostatek mašin na nové linky a nepodařilo se sehnat kapacitu od TVS jak se předpokládalo. Výsledky LOTu jsou za 2015 jsou hodně dramatický... opatrnost se ČSA vyplácí.