clovicek píše:Je to v pohodě. Asi dělají chybu oznamováním destinací, které neotevřou... ale to dělá i Emirates. Určitě nemají dostatek mašin na nové linky a nepodařilo se sehnat kapacitu od TVS jak se předpokládalo. Výsledky LOTu jsou za 2015 jsou hodně dramatický... opatrnost se ČSA vyplácí.
... v pohodě? Doufám že žertuješ??? Letecká doprava je hodně závislá na důvěře zákazníků..Nicméně stávajícím / budoucím zákazníkům ČSA je dávno jasné, že všechny plány na rozvoj jejich linek je třeba brat s rezervou..., neboť se jich většina ani neotevře...hele táta podniká a docela úspěšně 25 let a kdyby plánoval jako ČSA, tak dávno zbankrotoval. Na tom cirkusu co provádějí nelze najít jediné slovo omluvy.Vše co dělají se dá naplánovat, propočítat, zvážit rizika a pak je třeba rozhodnout...a potom se plánu držet! Jenže tady levá ruka neví co dělá pravá a manažeři ČSA navíc nic netuší o letecké dopravě..bohužel.A proto to u ČSA vypadá jak to vypadá!
PS: kupříkladu plán otevřít Sarajevo....pár poznámek vesničana, za kterého se považuju: 1) V roce 2005 tam ČSA létalo, linka bývala slušně obsazená a v Sarajevu vítaná, nicméně v lednu 2006 to ČSA zabalilo. Nikdo, ani ambasáda se nedozvěděl proč?Jestli nevhodně zvolené fares? či něco jiného? 2) O pár let později to neúspěšně zkusil ze Sarajeva do Prahy místní dopravce BH Airlines, neuspěl a dnes je už asi po smrti. 3) Dnes tato linka - pokud to ČSA zkusí nemá vůbec šanci uspět, protože od nás do Bosny nikdo lítat nebude a Bosňáci přes Prahu lítat nebudou / ani nemůžou - protože jsou to většinou expati a ČSA síťový model dávno odpískalo....takže budou dál lítat na západ přes Vídeň / Mnichov s Austrian / LH a na východ s Turkish přes Istanbul í díky obchodním, a politickým vazbám, když pominu výborný servis a síť linek... 4) Jen dodám, že nápad lítat to ATR z Prahy už je naprostý úlet, i když mám pro turbovrtulové mašiny slabost. I Austrian do Vídně to lítá jetem a a let trvá zhruba 50 minut...
Jo a na tuhle úvahu ani nepotřebuju být manažer ČSA, stačí zdravý rozum a trochu zkušeností...ČSA může dnes už uspět jen u P2P zákazníků na vybraných linkách , protože přestoupit prostě není kam!
..tak to je pěkné.....ČSA nejdřív flotilu B737 Classic komplet zrušilo, letadla byla prodána za cenu šrotu, piloti zatraceni a rozehnáni a teď přišla bída na kozáky...chce se mi zvracet
No skvělé je, že ČSA uživí další letadlo, i když je to stará herka a jen ACMI. Pokud se podíváte na cenu za letovou hodinu, je to ve srovnáním třeba s SmartLynx tato mašina jasná volba. Tak snad příště už to nebude ACMI, ale lease A319 nebo A320. A dvě krásný mašiny ve SkyTeam Livery který se vrátí ze Saudi:)
Oni mají v současnosti A319?, myslel jsem, že mají A320.
Opravdu aeroklub. Ten A320neo bude takové oživení.
...jenže A320 mají taky větší kapacitu...mají ji čím naplnit? Nedá mi to nevzpomenout na neužitečně se povalující 2 kusy A321 u hangáru "C", než se jich ČSA zbavilo. Osobně si myslím, že o ČSA nemá smysl psát v čase přítomném a budoucím, ale už jen v minulém...bohužel...
ČESKÉ AEROLINIE otevřou letos v létě 11 nových destinací, mimo jiné Birmingham, Pisu, Záhřeb nebo Oděsu
Tisková zpráva Praha, 1. dubna 2016
České aerolinie zahájí v letošní letní sezóně pravidelný provoz na nových linkách na Maltu, do Birminghamu, Helsinek, Pisy, Záhřebu, Skopje, Oděsy, Kaliningradu, Kazaně a Ufy. Novinkou letového řádu společnosti je sezónní linka mezi Rijádem a Prahou, kterou budou ČSA provozovat od začátku července do konce září. Kromě toho ČSA opět otevřou sezónní linky do Bilbaa, Porta, Liverpoolu, Linköpingu a Växjö, které zavedly loni v létě. Další nové destinace jako například Ajaccio, Alghero, Kefolinia, Rovaniemi, Oulu, Turku, Vaasa, Bergen nebo Trondheim přidají ČSA do letového řádu díky spolupráci s Travel Service, Finnairem a SAS Scandinavian Airlines. České aerolinie budou v letošní letní sezóně provozovat pravidelné linky do 47 destinací ve 23 zemích, ve spolupráci s partnery pak do více než 130 destinací ve 44 zemích.
České aerolinie v letošní letní sezóně meziročně mírně navýší svůj provoz. Společnost otevře 11 nových nebo staronových destinací v západní i východní Evropě nebo na Blízkém východě. Z tohoto důvodu posílí flotilu ČSA dva stroje. Na období hlavní letní sezóny, od května 2016 si společnost na tzv. wet-lease pronajme na šest měsíců jeden Boeing 737-400 OM-GTB a od konce dubna na dva roky rozšíří flotilu o čtvrté letadlo ATR 72-500 registrační značky OK-MFT.
Historicky první přímé letecké spojení mezi Prahou a Rijádem Provoz na nové sezónní lince do metropole Saudské Arábie, do Rijádu, zahájí České aerolinie 5. července 2016 se dvěma zpátečními frekvencemi týdně. Spoje budou z Prahy vypravovány v úterý a v sobotu v 19:00 s příletem do Rijádu v další den v 1:55 místního času. Zpáteční spoje budou z Rijádu odlétat ve středu a v neděli v 03:30 s příletem do Prahy v 8:35. Spoje budou provozovány letadly Airbus A319, let mezi Prahou a Rijádem zabere šest hodin. Prodej letenek na novou linku do Rijádu bude zahájen v pondělí 4. dubna 2016 v celé distribuční síti.
Nové linky ČSA do západní, jižní i východní Evropy ČSA zahájí letos v létě provoz na nových linkách na Maltu, do Birminghamu, Helsinek, Pisy, Záhřebu, Skopje, Oděsy, Kaliningradu, Kazaně a Ufy. „Na pravidelnou linku do Helsinek jsme se vrátili po necelých 5 letech již na začátku letošního března. V letní sezóně budeme mít mezi Prahou a Helsinkami denní spojení. Díky rozšíření spolupráce s našim partnerem, společností Finnair, můžeme společně našim klientům nabídnout až 3 denní spoje do/z Helsinek a další navazující lety ve Finsku, například do Rovaniemi, Oulu, Turku nebo Vaasy, které budeme mít v nabídce také v on-line prodeji na našich webových stránkách,“ řekl Ján Tóth, ředitel Českých aerolinií pro Obchod a marketing.
Do Birminghamu, Helsinek, Záhřebu, Skopje, Kaliningradu, Kazaně a Ufy plánují ČSA celoroční provoz. První lety do nových destinací společnost vypraví ve druhé polovině dubna kromě Helsinek, kde byl provoz zahájen již 3. března 2016. V průběhu května a června budou ČSA na některých linkách přidávat další frekvence dle aktuálního vývoje poptávky. Do Birminghamu budou ČSA vypravovat až 5 zpátečních letů týdně, do Záhřebu 4, do Skopje 3, do Kaliningradu, Kazaně a Ufy po 2 týdenních frekvencích. Kromě toho letos v létě ČSA otevřou nové sezónní linky na Maltu, do italské Pisy a ukrajinské Oděsy. Spoje do těchto destinací budou v provozu v hlavní letní sezóně, na Maltu od 11. června se 2 týdenními frekvencemi, do Pisy od 3. května až 3x týdně a do Oděsy od 27. dubna také 3x týdně.
Z loňských nových destinací, které se osvědčily, budou ČSA letos v létě provozovat pravidelné sezónní spoje do Bilbaa, Porta, Liverpoolu, švédského Linköpingu a Växjö a celoroční linky do Benátek, Billundu a Boloně. „Ve srovnání s loňským létem chystáme posílení spojů do Itálie. Do Benátek a Boloně, což byly novinky loňské sezóny, budou ČSA létat denně, přidáváme frekvence i na linkách do Milána a Říma. Rovněž posilujeme spojení do Kyjeva. Přidáváme do letového řádu přímé spoje mezi Prahou a Kyjevem, a navíc v provozu zůstává i linka mezi Košicemi a Kyjevem, kterou jsme otevřeli loni v květnu, a která se na trhu úspěšně etablovala,“ doplnil Ján Tóth.
Více spojů a destinací díky spolupráci s partnerskými leteckými společnostmi O více než desítku nových destinací se rozšíří letošní letní letový řád ČSA díky spolupráci s partnerskými leteckými společnostmi. ČSA tak budou díky tomu nově nabízet v celé distribuční sítí, včetně vlastních webových stránek, spoje do Rovaniemi, Oulu, Turku, Vaasy ve Finsku, Bergenu, Trondheimu nebo Stavangeru v Norsku, do letového řádu ČSA bude opět zařazeno také 7 destinací v Japonsku. ČSA rozšíří také spolupráci se svým tradičním partnerem, společností Travel Service o nové destinace Ajaccio, Alghero nebo Kefalonia.