Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

...ale že mě hoši rozesmáli...tak schválně, kolik z těch naplánovaných linek odpískají bez jediné rotace??? :lolno:
Naposledy upravil(a) Petr31 dne 04. 04. 2016, 19:50, celkem upraveno 1 x.


MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MarcosFT »

Prosim te, priste usetri forum te citace mega dlouheho prispevku, je to pak zbytecne zahustene, neprehledne. Osobne si myslim, ze Rijad je relativne dobra volba, do Skopje se bude posilat ATRko :D :D, Rusko vydrzi a Anglie to naopak neunese. Ale uvidime.

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Neví někdo, kde se fláká třetí ATR72? Létají jen 2 a některé večerní lety se posunuly o 2-3 hodiny... (Varšava, Kodaň)... a kdy dorazí další? Ví to někdo? Díky!

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Tak už jsem odpověď našel sám - OK-GFQ už zase létá... asi nějaký technický problém, ale od 19/4 je zpět.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »



clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

A další výlet - nyní do BHX - doba letu přes 3:20 hod... skvělé, kam až to ATR doletí:)

https://www.flightradar24.com/CSA662/984ffeb

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

clovicek píše:A další výlet - nyní do BHX - doba letu přes 3:20 hod... skvělé, kam až to ATR doletí:)

https://www.flightradar24.com/CSA662/984ffeb


Tak je vidět, že o nové linky ČSA je zájem... Otevření nových linek zcela nepochybně předcházel kvalitní marketingový výzkum. Neskutečný.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

737 píše:
clovicek píše:A další výlet - nyní do BHX - doba letu přes 3:20 hod... skvělé, kam až to ATR doletí:)

https://www.flightradar24.com/CSA662/984ffeb


Tak je vidět, že o nové linky ČSA je zájem... Otevření nových linek zcela nepochybně předcházel kvalitní marketingový výzkum. Neskutečný.


Ještě mě napadlo, není to tak trochu klamání spotřebitele? Jestliže mám na letence uvedeno, že doba letu je 2 h a cesta nakonec trvá 3 h 20 min, to už je poměrně velký rozdíl... Jiná situace by byla, pokud by byl cestující během nákupu letenky seznámen s tím, že poletí takovou dobu, v tom případě nemůže nikdo namítat, ale tohle jednání je podle mě opravdu nefér.

ksc33
Nováček
Nováček
Příspěvky: 8
Registrován: 08. 01. 2014, 10:01
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ksc33 »

Doba letu zrejme bude rozdielna v závislosti od dostupnosti lietadla. Tento štvrtok napríklad letí do BHX mašina Travlu..

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

ksc33 píše:Doba letu zrejme bude rozdielna v závislosti od dostupnosti lietadla. Tento štvrtok napríklad letí do BHX mašina Travlu..


To je mi jasné, že ATR má nižší cestovní rychlost než B737 nebo A319. Ale pokud má někdo na letence uvedeno, že let trvá 2 hodiny, tak je v odpovědnosti dopravce, aby na danou linku nasadil takové letadlo, se kterým bude možné uskutečnit let v rámci deklarované doby letu. Cestující v době nákupu letenky souhlasil s tím, že let potrvá 2 h a ne 3 h 20 min. Myslím, že cestujícího ani tak nezajímá, jakým typem letadla poletí, řada lidí ani nerozezná Boeing od Airbusu, ale že cesta trvala o 1 h 20 min déle, než je uvedeno na letence, už pozná asi každý...

Důvodem, proč mě to rozčílilo k nepříčetnosti, je fakt, že to není poprvé, co ČSA poslali ATR na zcela nevhodnou trasu. Posílat ATR do Paříže, Petrohradu, Bukurešti nebo Birminghamu je diletanství, amatérismus.

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Filisipi »

737 píše:
ksc33 píše:Doba letu zrejme bude rozdielna v závislosti od dostupnosti lietadla. Tento štvrtok napríklad letí do BHX mašina Travlu..


To je mi jasné, že ATR má nižší cestovní rychlost než B737 nebo A319. Ale pokud má někdo na letence uvedeno, že let trvá 2 hodiny, tak je v odpovědnosti dopravce, aby na danou linku nasadil takové letadlo, se kterým bude možné uskutečnit let v rámci deklarované doby letu. Cestující v době nákupu letenky souhlasil s tím, že let potrvá 2 h a ne 3 h 20 min. Myslím, že cestujícího ani tak nezajímá, jakým typem letadla poletí, řada lidí ani nerozezná Boeing od Airbusu, ale že cesta trvala o 1 h 20 min déle, než je uvedeno na letence, už pozná asi každý...

Důvodem, proč mě to rozčílilo k nepříčetnosti, je fakt, že to není poprvé, co ČSA poslali ATR na zcela nevhodnou trasu. Posílat ATR do Paříže, Petrohradu, Bukurešti nebo Birminghamu je diletanství, amatérismus.


Hlavně každý slušný dopravce oznámí typ letadla dopředu, ti slušnejší oznamují i změnu typu (posledně se mi to stalo s Norwegianem (LC!!) - změna 737 na A320 Smartlynxu s tím, že pokud se mi to nelíbí, můžu stornovat letenku s náhradou 50 EUR). Je otázka, jestli to játro bylo v plánu, nebo ne..? Pokud ano, měla by se mu přizpůsobit i plánovaná doba letu, ne?

houslista
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 07. 01. 2012, 13:29
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od houslista »

Vzhedem ke zpoždění už na odletu skoro +2h si nemyslím, že ATRko bylo plánované.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

V plánu byl OK-NEM...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Tak ono ATR na těchto linkách není nikdy plánované. :) Nebylo plánované ani do Paříže, Petrohradu, Bukurešti a bůhví kam ještě. Ale pokud k tomu dochází tak často, jde zřejmě o systémovou chybu.

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od clovicek »

Tak hlavně že tam doletělo! Myslím lepší ATR, než ten let rušit. Snad se bude časem investovat do 3-5 RJ - to by asi ČSA využili na tyto lety nejvíce...


Odpovědět