Co bude dál s ČSA?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Že mění interiéry mohu potvrdit ze své vlastní zkušenosti, zatímco před dvouma rokama při cestě do BCN jsem si připadal v A319 v řadě 17B téměř jako v exit row, před měsícem při cestě do/z CDG jsem se musel 3x ujistit, že opravdu nesedím v A319 na 17A v letadle Wizzair, ale ČSA..
(a to btw. jsem za ty dva roky ještě 15 kilo shodil..)
(a to btw. jsem za ty dva roky ještě 15 kilo shodil..)
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
micaello píše:Že mění interiéry mohu potvrdit ze své vlastní zkušenosti, zatímco před dvouma rokama při cestě do BCN jsem si připadal v A319 v řadě 17B téměř jako v exit row, před měsícem při cestě do/z CDG jsem se musel 3x ujistit, že opravdu nesedím v A319 na 17A v letadle Wizzair, ale ČSA..
(a to btw. jsem za ty dva roky ještě 15 kilo shodil..)
ČSA jinými slovy investují peníze do snížení pohodlí pro cestující. Na jednu stranu chápu, že je nesmysl, aby ČSA na svých linkách nabízeli dvojí komfort - B737 v charterové konfiguraci a "standardní" A319, jinými slovy jde o sjednocení kvality nabízených služeb ČSA a TVS. Na druhou stranu pokud chtějí ČSA poskytovat lowcostový produkt, měli by jít dolů i s cenami. Pokud ovšem budou cestující i nadále ochotni zaplatit za tento servis stejné peníze, ať v tomto obchodním modelu pokračují.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24. 01. 2013, 21:14
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
ČSA létají s ATR72 do 08.10.2016 v sobotu z páteční večerní linky do KSC zajímavý charter pro rakouskou cestovní kancelář
na Makarskou na letiště Bol Brač.
OK 978 PRG:22:05 - KSC:23:35 Pátek
OK 6792 KSC:06:20 - VIE:07:15 Sobota
OK 6900 VIE: 08:00 - BWK:09:30
OK 6903 BWK:09:55 - INN:11:55/12:30 - LNZ:13:30
OK 6902 LNZ:14:00 - BWK:15:45
OK 6901 BWK:16:10 VIE: 17:40
OK 6899 VIE:18:05 - PRG:19:00
na Makarskou na letiště Bol Brač.
OK 978 PRG:22:05 - KSC:23:35 Pátek
OK 6792 KSC:06:20 - VIE:07:15 Sobota
OK 6900 VIE: 08:00 - BWK:09:30
OK 6903 BWK:09:55 - INN:11:55/12:30 - LNZ:13:30
OK 6902 LNZ:14:00 - BWK:15:45
OK 6901 BWK:16:10 VIE: 17:40
OK 6899 VIE:18:05 - PRG:19:00
Re: Co bude dál s ČSA?
ČSA lieta KSC-VIE-(XXX)-PRG, rXd sa snáď aj urobí z toho
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 263
- Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
- Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Fox Lake
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ještě jeden postřeh. Moje oblíbené retro letadlo (OM-GTM), kterým nyní létám domů z Kodaně, má velmi často zpoždění. Hodinu i dvě. ČSA obecně přes léto nestíhají, ale obecně má tahle mašina větší smůlu.
2016-08-01 OK922 Prague (PRG) Odessa (ODS) 22:20 CEST 00:28 01:30 EEST Landed 03:12
2016-08-01 OK723 Milan (MXP) Prague (PRG) 19:50 CEST 20:56 21:20 CEST Landed 22:01
2016-08-01 OK722 Prague (PRG) Milan (MXP) 17:35 CEST 18:39 19:05 CEST Landed 19:42
2016-08-01 OK725 Rome (FCO) Prague (PRG) 14:45 CEST 16:05 16:40 CEST Landed 17:29
2016-08-01 OK724 Prague (PRG) Rome (FCO) 12:05 CEST 13:15 14:00 CEST Landed 14:43
2016-08-01 OK505 Copenhagen (CPH) Prague (PRG) 09:15 CEST 10:26 10:35 CEST Landed 11:25
2016-08-01 OK504 Prague (PRG) Copenhagen (CPH) 07:10 CEST 08:19 08:30 CEST Landed 09:14
2016-08-01 OK847 Skopje (SKP) Prague (PRG) 04:10 CEST 04:12 06:00 CEST Landed 05:53
2016-07-31 OK846 Prague (PRG) Skopje (SKP) 22:40 CEST 00:16 00:35 CEST Landed 01:54
2016-07-31 OK727 Rome (FCO) Prague (PRG) 19:20 CEST 21:21 21:15 CEST Landed 22:47
2016-07-31 OK726 Prague (PRG) Rome (FCO) 16:40 CEST 18:14 18:35 CEST Landed 19:40
2016-07-31 OK701 Madrid (MAD) Prague (PRG) 14:00 CEST 14:32 16:45 CEST Landed 16:58
2016-08-01 OK922 Prague (PRG) Odessa (ODS) 22:20 CEST 00:28 01:30 EEST Landed 03:12
2016-08-01 OK723 Milan (MXP) Prague (PRG) 19:50 CEST 20:56 21:20 CEST Landed 22:01
2016-08-01 OK722 Prague (PRG) Milan (MXP) 17:35 CEST 18:39 19:05 CEST Landed 19:42
2016-08-01 OK725 Rome (FCO) Prague (PRG) 14:45 CEST 16:05 16:40 CEST Landed 17:29
2016-08-01 OK724 Prague (PRG) Rome (FCO) 12:05 CEST 13:15 14:00 CEST Landed 14:43
2016-08-01 OK505 Copenhagen (CPH) Prague (PRG) 09:15 CEST 10:26 10:35 CEST Landed 11:25
2016-08-01 OK504 Prague (PRG) Copenhagen (CPH) 07:10 CEST 08:19 08:30 CEST Landed 09:14
2016-08-01 OK847 Skopje (SKP) Prague (PRG) 04:10 CEST 04:12 06:00 CEST Landed 05:53
2016-07-31 OK846 Prague (PRG) Skopje (SKP) 22:40 CEST 00:16 00:35 CEST Landed 01:54
2016-07-31 OK727 Rome (FCO) Prague (PRG) 19:20 CEST 21:21 21:15 CEST Landed 22:47
2016-07-31 OK726 Prague (PRG) Rome (FCO) 16:40 CEST 18:14 18:35 CEST Landed 19:40
2016-07-31 OK701 Madrid (MAD) Prague (PRG) 14:00 CEST 14:32 16:45 CEST Landed 16:58
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Je to uz starsi zena, neni divu, ze uz k veceru nestiha..
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 188
- Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Nemyslím si, že je to jen problém ČSA i když tím, že nemají rezervu tak u nich je to nejmarkantnější. Samozřejmě přes léto je to vždy napjaté všude.
Ne vždy je zpoždění vinou dopravce, ale někdy i cestujících, hustého provozu apod.
Ne vždy je zpoždění vinou dopravce, ale někdy i cestujících, hustého provozu apod.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1234
- Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
- Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Dnes se definitivně uzavřely dveře prodejní kanceláře ČSA na exkluzivní adrese V Celnici 1 v centru Prahy.
Od pondělí už budete muset dojet na stanici metra Veleslavín a od tama 5 minut pěšky do budovy ARGO, Evropská 846/176a na Praze 6
Od pondělí už budete muset dojet na stanici metra Veleslavín a od tama 5 minut pěšky do budovy ARGO, Evropská 846/176a na Praze 6
Re: Co bude dál s ČSA?
micaello píše:Dnes se definitivně uzavřely dveře prodejní kanceláře ČSA na exkluzivní adrese V Celnici 1 v centru Prahy.
Od pondělí už budete muset dojet na stanici metra Veleslavín a od tama 5 minut pěšky do budovy ARGO, Evropská 846/176a na Praze 6
Nebudu muset. Nebudu totiž mít žádný důvod.
Poslední body z kdysi "nabouchaného" OK Plus utratím v neděli 30.10.2016 na letu OK 745 z Nice do Prahy. Zřejmě za trest jsem dostal od ČSA změnu odletu i příletu, takže let bude činit 2 hodiny 40 minut. Očekávám tedy nezapomenutelný zážitek s ATR, přestože samozřejmě jako typ je stále uveden A-319.
Můj vztah k ČSA se za posledních 50 let vyvíjel takto:
1) Srdeční záležitost, radost z každé nové destinace a každé přidané frekvence.
2) 1.volba. Naplněné očekávání vysokého standardu, byť za relativně vysoké peníze.
3) Snaha dál využívat služby, i když už to není ono.
4) Pochybnost o tom, zda vůbec letět s ČSA. Potvrzeno častým zklamáním ze zpožděných či zrušených letů.
5) Nezájem. Pokud to jen trochu jde, letět s někým jiným, a to i za vyšší cenu.
Přes body 2, 3, 4 a 5 prošli i mí kolegové, obchodní partneři a přátelé z České republiky i zahraničí a mám pocit, že i velká většina cestujících. ČSA tak dlouho experimentovalo s důvěrou zákazníků, až ztratilo podle mého názoru ty klíčové. Tedy ty, kteří byli ochotni zaplatit vyšší cenu letenky a očekávali za to flexibilitu a spolehlivost. Dnes vypadá letový řád až na pár vyjímek jako noty na buben, do poslední chvíle nevíte, s čím Váš let bude spojen, případně zda nebude posunut či rovnou zrušen. A to nemluvím o tak stupidních úletech, jako byl byznys v A-321 na letech z Moskvy či nasazování ATR do Paříže, Birminghamu či Petrohradu (a pravděpodobně za 3 týdny do Nice). Prostě někdo se za každou cenu snaží zuby nehty vydržet ještě pár dní na trhu, přestože už na něm dávno fungovat neměl. V předchozích letech to zatáhl skrytou formou daňový poplatník, dnes ČSA přežívá jen díky levnému palivu, stále ještě relativně slušnému zájmu o cestování v Evropě a zřejmě i slabé koruně. Jakmile tyto pozitivní vlivy skončí (a dost možná alespoň ty první dva brzo), ČSA spadnou zase do ztráty, ze které se už nemusí vyhrabat.
Škoda.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 109
- Registrován: 24. 01. 2013, 21:14
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
30.10.2016 je opravdu ATR72:
OK 744/5 PRG: 11:00 -NCE:13:50/14:20 - PRG:17:00
OK 744/5 PRG: 11:00 -NCE:13:50/14:20 - PRG:17:00
Re: Co bude dál s ČSA?
beran píše:30.10.2016 je opravdu ATR72:
OK 744/5 PRG: 11:00 -NCE:13:50/14:20 - PRG:17:00
Pak je tedy vygenerováno dalších x cestujících, kteří už nikdy ČSA nepoužijí.
Re: Co bude dál s ČSA?
ivy píše:beran píše:30.10.2016 je opravdu ATR72:
OK 744/5 PRG: 11:00 -NCE:13:50/14:20 - PRG:17:00
Pak je tedy vygenerováno dalších x cestujících, kteří už nikdy ČSA nepoužijí.
..okamžitě mě napadla následující věta:
"Postavil si hospodu u silnice na Písek, ale chodili mu tam lidi"..tak nějak mi připadá, že vedení ČSA štve, že s nimi ještě někdo lítá, tak se snaží jim to co nejvíc znepříjemnit.... není ve vedení nějaký Cimrman, Jaroslav ???
Re: Co bude dál s ČSA?
Petr31 píše:ivy píše:beran píše:30.10.2016 je opravdu ATR72:
OK 744/5 PRG: 11:00 -NCE:13:50/14:20 - PRG:17:00
Pak je tedy vygenerováno dalších x cestujících, kteří už nikdy ČSA nepoužijí.
..okamžitě mě napadla následující věta:
„Nejdřív si otevřel hospodu u silnice na Písek. Ale chodili mu tam lidi. Pak si najal hostinec na náměstí v Opočně, zas mu tam chodili…“
..tak nějak mi připadá, že vedení ČSA štve, že s nimi ještě někdo lítá, tak se snaží jim to co nejvíc znepříjemnit.... není ve vedení nějaký Cimrman, Jaroslav ??? :lol
PS: Vlastně můžou být cesťáci rádi, že se budou moci za stejnou cenu déle kochat....
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1112
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Petr31 píše:..tak nějak mi připadá, že vedení ČSA štve, že s nimi ještě někdo lítá, tak se snaží jim to co nejvíc znepříjemnit.... není ve vedení nějaký Cimrman, Jaroslav ??? :lol
To ne, to nemůže být. Pravý Jára Cimrman totiž žije a pracuje v Brně - http://brno.idnes.cz/skutecny-jara-cimr ... pravy_krut ... [end of Offtopic]
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 461
- Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
OK490 PRG: 11:30 - ARN:14:10
Typ letadla: ATR72-500, reg. OK-GFR
Tomu teda říkám efektivita a hospodárnost provozu...
Otázka zní, jaký je důvod? Proč má ČSA mimo sezónu problém naplnit A319 do Stockholmu? Jsou důvodem drahé letenky?
Typ letadla: ATR72-500, reg. OK-GFR
Tomu teda říkám efektivita a hospodárnost provozu...
Otázka zní, jaký je důvod? Proč má ČSA mimo sezónu problém naplnit A319 do Stockholmu? Jsou důvodem drahé letenky?