Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

pepa007 píše:vy jste jak retardi. já jsem nepsal o A320 plné lyžařů. já zmínil asi 10 potenciálně zajímavých důvodů pro turistiku a/nebo business ve veroně a okolí, a lyžování byl jen jeden z nich. samozřejmě socky co jedou v 5 lidech přetíženou oktávkou nejsou cílová skupina. :crazy:

:-bd


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

Rozjíždí se nám tu evergreen flame. Ano, drtivá většina Čechů bude do Dalmácie a Alp jezdit autem. Už třeba jen z toho důvodu, že ubytování je většinou v apartmánech a spousta lidí si vozí potraviny, ba i vodu z Česka (nemusí to být nutně o skrblení, ale první ráno jít místo na lyže nakupovat je opruz). Nicméně naprosto souhlasím s HF a Pepou. V tom, že čeští lyžaři nebudou tvořit gró LF i to, že spousta lidí by radši doletělo do hotelu a ráno si půjčila lyže přímo u sjezdovky.
A takové faul argumenty, jako 10 minut na hranicích apod.(u Salcburku se loni stálo až 2 hodiny, ve hlavní sezoně v sobotu není vzácností jet z Řezna do Innsbrucku 7 i více hodin), 3x levnější půjčovné v ČR (to by ty lyže musely být kradené nebo 2 roky staré, přitom když jedu lyžovat na týden, tak si u sjezdovky půjčím lyže v neděli ráno, v pátek odpoledne je vrátím a oni je hned otočí dalšímu člověku - když si vezu lyže z Česka, v pátek si je půjčím, v pondělí vrátím a do pátku tam leží), Stelvio (které se otevírá v květnu) tu fakt někdo ocení.

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Paul1 »

pepa007 píše:vy jste jak retardi. já jsem nepsal o A320 plné lyžařů. já zmínil asi 10 potenciálně zajímavých důvodů pro turistiku a/nebo business ve veroně a okolí, a lyžování byl jen jeden z nich. samozřejmě socky co jedou v 5 lidech přetíženou oktávkou nejsou cílová skupina. :crazy:



Možná jsem retard, ale do 10 ještě počítat umim :D těch důvodu jsi napsal půlku, z toho 2 jsem zkusil vyvrátit dle osobních zkušeností. Líbí se mi argument, když někdo v určitým případě preferuje auto před letadlem, tak hned musí být socka a vždy vlastnit Octavii :D

Jen ještě poslední dotaz, kolik potkáváte lyžařů na letech do Bergama?

Jinak končím, jsme OT

Paul1
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 228
Registrován: 23. 01. 2016, 17:44
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Paul1 »

Globik píše:A takové faul argumenty, jako 10 minut na hranicích apod.(u Salcburku se loni stálo až 2 hodiny, ve hlavní sezoně v sobotu není vzácností jet z Řezna do Innsbrucku 7 i více hodin), 3x levnější půjčovné v ČR (to by ty lyže musely být kradené nebo 2 roky staré, přitom když jedu lyžovat na týden, tak si u sjezdovky půjčím lyže v neděli ráno, v pátek odpoledne je vrátím a oni je hned otočí dalšímu člověku - když si vezu lyže z Česka, v pátek si je půjčím, v pondělí vrátím a do pátku tam leží), Stelvio (které se otevírá v květnu) tu fakt někdo ocení.


Tak jsem asi klikař ale poslední 3 cesty na Gardu a okolí mi nikdy netrvalo více jak 8,5 hod.

O Stelviu samotném vůbec řeč nebyla, líp čti.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Tak co, kluci, ukoncime tento off-topic nebo pozadame admina o vytvoreni vlakna s nazvem "Kompletni vycet faktoru pro a proti cestovani autem vs. letadlem do zimnich a letnich rekreacnich destinaci v relativne blizke dojezdove vzdalenosti automobilem"?


Night fly
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3039
Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Night fly »

Mno, zkusim k tomu pridat par postrehu z osobni zkusenosti, protoze do oblasti VRN/Garda/TrentinoAltoAdige jezdim poslednich 10 let mininalne 2x rocne, ale uz jsem tam byl jeden rok i 4x (a to jak z turistickych, tak pracovnich duvodu). Jo a taky tam jezdim lyzovat ;-)

Turistika: potencial Gardy a okoli na prodlouzeny vikend (a tady bych to na kombinaci let + VW Lupo klidne dal), Verona samotna jakbysmet (na Romea a zejmena Julii zensky letej ;-) + arena s opernim festivalem v lete + celkove moc pekne centrum mesta). A jak i vyse zmineno, i Italove na Prahu slysi. Na cesty z Prahy do Verony autem vzdy pocitam 8,5 hodiny jizdy na pohodu (vc.pauzy na jidlo), ten rozptyl rychlosti tam je sice velky (od 0 ve stau az po 200 mimo ni, ale takovych useku je cim dal tim min), ale pokud vylozene neorezavam prestavky, tak to proste aspon tech 8 hodin vzdycky sezere. Pod 7,5hod. jsem to nedal nikdy.

Na lyze je let do VRN trochu otazka, nejblizsi stredisko alpskych parametru je asi hodinu a pul cesty z VRN (Monte Bondone nebo Paganella), velka strediska (Madonna di Campiglio nebo Folgarida/Marileva) jeste asi o hodinu dal. Cim dal od VRN, tim vic se stira rozdil mezi cestou autem a letadlem, o nutnosti dalsich nakladu pri ceste letecky ani nemluve (transfer, pujceni vybaveni atd.). Lyzari tu linku asi nevytrhnou.

Business: Verona je centrem minimalne dvou oboru s pomerne zivou vymenou mezi CZ a IT:
1) vino+potravinarstvi - oblast Valpolicella
2) stavebnictvi: oblast Verony je jednim z nejvetsich svetovych center produkce stavebniho kamene (obklady, dlazby) + distribucnim centrem mimoevropskych materialu a obdobny pol pro keramiku (Fiorano Modenese/Sassuolo) je jen asi hodinu cesty (i kdyz ten je obdobne snadno dosazitelny i z BLQ).

Urcite jsem to neobsahl vsechno, ale mezi novymi destinacemi CSA je imho nekolik mnohem pochybnejsich mist nez VRN. Nezavrhoval bych ji hned.

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Kuboš »

Všimli jste si těch konkurenčních cen, co ČSA nasadili společně s novým webem? Třeba Řím za 860 OW, to celkem jde! Podle mě se začínají vydávat správnou cestou, něco jako airBaltic, snad se jim bude dál dařit. Možná zním moc optimisticky, ale já jim začínám zas pořádně věřit

rtoldy
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 03. 05. 2014, 18:04
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od rtoldy »

Kuboš píše:Všimli jste si těch konkurenčních cen, co ČSA nasadili společně s novým webem? Třeba Řím za 860 OW, to celkem jde! Podle mě se začínají vydávat správnou cestou, něco jako airBaltic, snad se jim bude dál dařit. Možná zním moc optimisticky, ale já jim začínám zas pořádně věřit


Kde si našiel letenky za takú cenu? Ja napríklad pozerám PRG-BTS alebo VCE-PRG a ceny sa oproti včerajšku nezmenili, respektíve zmenili, ale o úplné minimum. Neviem ani nájsť ten ich "low fare calendar" alebo ako to nazvať :crazy:

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

PRG-BTS si môžeš škrtnúť, tam majú monopol a ceny určite neklesnú, neklesli ani do KSC a tam už ide za podobnú cenu letieť s LOTom cez WAW

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

Dobré konkurenční ceny zatím k dohledání na linkách do Paříže (tam ale víceméně už dlouho), Milána, Říma, Bruselu a Stockholmu. Jedině u posledního jmenovaného jsou ale ČSA na některé termíny nejlevnějším dopravcem, u zbytku nikoliv. Ale i tak, důležité je, že nabízejí OW tarify, takže se dají využít pro kombinované cesty, za mě je to cesta taky správná, otázkou však je, zda společnost jako ČSA dokáže při nižších cenách generovat zisk. (Nejsem přesvědčen o tom, zda vůbec dokáže při jakýchkoliv cenách generovat zisk...).

Kuboš
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 204
Registrován: 24. 09. 2013, 14:41
Oblíbené typy letadel: 747, MD 11,ERJ 145,Bae 146, D-228
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Kuboš »

:ymapplause: :ymapplause:
rtoldy píše:
Kuboš píše:Všimli jste si těch konkurenčních cen, co ČSA nasadili společně s novým webem? Třeba Řím za 860 OW, to celkem jde! Podle mě se začínají vydávat správnou cestou, něco jako airBaltic, snad se jim bude dál dařit. Možná zním moc optimisticky, ale já jim začínám zas pořádně věřit


Kde si našiel letenky za takú cenu? Ja napríklad pozerám PRG-BTS alebo VCE-PRG a ceny sa oproti včerajšku nezmenili, respektíve zmenili, ale o úplné minimum. Neviem ani nájsť ten ich "low fare calendar" alebo ako to nazvať :crazy:


Hledal jsem letenky na příští prázdniny a jejich Lite je opravdu za 860 plošně na celý prázdniny. Přes Tripstu se dá dostat na 750.

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Filisipi »

rtoldy píše:
Kuboš píše:Všimli jste si těch konkurenčních cen, co ČSA nasadili společně s novým webem? Třeba Řím za 860 OW, to celkem jde! Podle mě se začínají vydávat správnou cestou, něco jako airBaltic, snad se jim bude dál dařit. Možná zním moc optimisticky, ale já jim začínám zas pořádně věřit


Kde si našiel letenky za takú cenu? Ja napríklad pozerám PRG-BTS alebo VCE-PRG a ceny sa oproti včerajšku nezmenili, respektíve zmenili, ale o úplné minimum. Neviem ani nájsť ten ich "low fare calendar" alebo ako to nazvať :crazy:


Nemuzes cekat slevu u BTS, tam mají ČSA v podstatě monopol a letadla lítaj i docela obsazený. To samý VCE, Volotea má z Benátek mimo akce skoro stejný ceny jako ČSA. Bude se spíš jednat o ty trasy kde mají mega konkurenci (To jsou takový ty paříže, milána a podobně)

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Alca »

Filisipi píše:
rtoldy píše:
Kuboš píše:Všimli jste si těch konkurenčních cen, co ČSA nasadili společně s novým webem? Třeba Řím za 860 OW, to celkem jde! Podle mě se začínají vydávat správnou cestou, něco jako airBaltic, snad se jim bude dál dařit. Možná zním moc optimisticky, ale já jim začínám zas pořádně věřit


Nemuzes cekat slevu u BTS, tam mají ČSA v podstatě monopol a letadla lítaj i docela obsazený. To samý VCE, Volotea má z Benátek mimo akce skoro stejný ceny jako ČSA. Bude se spíš jednat o ty trasy kde mají mega konkurenci (To jsou takový ty paříže, milána a podobně)


VCE má ještě jednu maličkost: EasyJet. Veronu bych viděl skoro jako "potenciální" náhradu. Ten Aarhus je mi větší záhadou. Proč nevyberou raději Aalborg? Asi skutečně ty dotace...

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1251
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Orus-x »

Alca píše:
Filisipi píše:
rtoldy píše:
Nemuzes cekat slevu u BTS, tam mají ČSA v podstatě monopol a letadla lítaj i docela obsazený. To samý VCE, Volotea má z Benátek mimo akce skoro stejný ceny jako ČSA. Bude se spíš jednat o ty trasy kde mají mega konkurenci (To jsou takový ty paříže, milána a podobně)


VCE má ještě jednu maličkost: EasyJet. Veronu bych viděl skoro jako "potenciální" náhradu. Ten Aarhus je mi větší záhadou. Proč nevyberou raději Aalborg? Asi skutečně ty dotace...

Protože Aarhus je větší město než Aalborg? Lety do Skandinávie jsou podle mě jednoznačně míněny jako point-to-point doprava pro incomming turistiku do Prahy, Seveřani to tu mají rádi. Viz ta na první pohled nesmyslná trojúhelníková linky PRG-Vaxjö - Linköping-PRG, která už bude lítat třetí prázdniny za sebou :-)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

Navíc má AAR větší spádovou oblast než AAL, takže tam to taková záhada není. Jinak už jsou nahozené ceny, v tarifu LITE:

PRG-KEF cca 6.100
PRG-LIS cca 4.600
PRG-VRN cca 3.500
PRG-AAR cca 3.400

Vše return a hlavně vše i přes prázdniny, což je opravdu fajn.


Odpovědět