Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1362
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

smradlava zizala píše:YBA zůstává u čsa a bude dále létat icn alespoň dalších pár let co je podepsaná smlouva o pronájmu. A ještě přibude další 330 která už je vybraná a bude létat dvě destinace v Číně.


A330 půjčí někdo z Číny?


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
smradlava zizala píše:YBA zůstává u čsa a bude dále létat icn alespoň dalších pár let co je podepsaná smlouva o pronájmu. A ještě přibude další 330 která už je vybraná a bude létat dvě destinace v Číně.


A330 půjčí někdo z Číny?


Mela by to byt nejaka po Vietnam Airlines

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1362
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

flyingblue píše:
Robert píše:
smradlava zizala píše:YBA zůstává u čsa a bude dále létat icn alespoň dalších pár let co je podepsaná smlouva o pronájmu. A ještě přibude další 330 která už je vybraná a bude létat dvě destinace v Číně.


A330 půjčí někdo z Číny?


Mela by to byt nejaka po Vietnam Airlines


Aha, tak ty nejsou zas ani tak staré, co teď dívám. Nejvíc 10 let.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Kancelar pro uvadeni romanovych pribehu na pravou miru k poslednimu vyvoji uvadi:

- Proc by Korejci rusili vlajkovou lod, kdyz jim to tak dobre vydelava?!?
- Znacka CSA / Czech Airlines samozrejme zustane zachovana (Vik a Simane jsou sice zvlastni lide, ale zase ne uplne vysinuti, aby znacku CSA nahrazovali megabrandem Smartwings/TVS, ktery dosahuje tak ohromujicich vysledku ve Skytrax)
- Ano, jiz brzy CSA pouze pravidelka a Smartwings/TVS pouze chartery a ACMI (tedy zcela spravna uvaha, CheckFlyer)
- Antimonopolni urad chvili potrva, ale projde to. V Praze je dostatecna konkurence, aby nedochazelo k trzni dominanci.
- Druha A330 jeste neni uplne jista, ale je na dobre ceste.

Celkove to hodnotim jako jednoznacne pozitivni posun na ceskem nebi. Ktery ovsem prichazi se zpozdenim asi tak 10 let. Behem nichz do toho zbytecne slo nejakych 10+ miliard z kapes danoveho poplatnika.

Me samotneho do budoucna bude zajimat otazka Airbus vs. Boeing. Predpokladam, ze majoritni akcionari se budou snazit vyzdimat co nejvic od obou vyrobcu (tim, ze je budou v jakekoli otazce rozvoje flotily stavet brutalne proti sobe). A pak jsou tady jÁtra a otazka, co s nimi (TVS neni jejich velky fanousek a leasingy budou v nejblizsich letech dobihat; tipuji to na vyrazeni AT4 a ponechani AT7). A pak ten evergreen: Regional jets. Osobne bych se vsadil, ze nebudou. "No more small planes". Ale to fakt jenom tipuju, na zaklade nejakych signalu z minulosti, kdy novy majoritni akcionar vzdy komentoval cokoli pod 150 sedacek velmi skepticky.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od m@rtin »

Kéž by se podařilo se síťovým dopravce rozlétat pár dálkovek. Budu v to každopádně doufat.


velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 270
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od velpa.66 »

m@rtin píše:Kéž by se podařilo se síťovým dopravce rozlétat pár dálkovek. Budu v to každopádně doufat.

Ale co na tech dálkovkách můžou nabídnout? Nový letadla nemají , nenapadá mě čím by mohli konkurovat v našem regionu.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od m@rtin »

Já samozřejmě nemyslel hned, ale že nějaká dálková letadla v počtu 3-4 ks objednají. A čím by mohli konkurovat? Třeba stopoverem v Praze pro 1,5 miliardy Číňánků nebo Indů? :-)

Pořád jsem přesvědčený, že čínský a indický trh poroste.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

m@rtin píše:Kéž by se podařilo se síťovým dopravce rozlétat pár dálkovek. Budu v to každopádně doufat.

Rust a rozvoj ani Ceskych aerolinii ani Letiste Praha nebude pohanen sitovym modelem. Praha je uzasna pripadova studie toho, jak se letecky byznys presunul k modelu point-to-point. (Samozrejme pak jsou pripadove studie, jak muze i v dnesni dobe fungovat sitovy model - viz WOW Air. Ale ty se naseho trhu vubec netykaji).

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

HighFlyer píše:Kancelar pro uvadeni romanovych pribehu na pravou miru k poslednimu vyvoji uvadi:


Díky za odpověď, snad to bude, jak říkáte, ale je to dle mě i logické. Jediný velký otazník je, jak říkáte, flotila. Co s ní? Navíc když ČSA už mají roky objednané A320NEO a TVS zas B737MAX. Asi to nebude hned, ale do budoucna to budou muset nějak sloučit a rozhodnout. To stejné zaměstnanci, ti asi nejdřív zůstanou na svých místech.

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pawlis1521 »

S tou flotilou od dvou výrobců si myslím, že takový problém není... ČSA může provozovat Airbusy a TVS dále Boeingy. Ba naopak si myslím, že to je ideální řešení. Mohou mít takhle porovnání nákladů u obou flotil, kterým mohou argumentovat při budoucím jednání s výrobci.

Nehledě na to, že v EU je trend provozovat na pravidelných (většinou kratších) linkách Airbusy. Kromě KLM, Air Europa a Ukraine International snad nikdo neprovozuje flotilu středního doletu letadly Boeing - nemyslím Low Cost (Jet2, Ryanair, Transavia, Norwegian) a dovolenkové (TUI group apod.).

Takže za mě OK. :)

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

ČSA

Příspěvek od krakra »

Máme tu nový díl "Co bude s ČSA" - ČSA bude mít jednoho hlavního majitele, a ten majitel bude z ČR!
Předchozí majitelé Korean Air a stát podle mě nic extra s ČSA nedělaly, prostě to jenom žilo i když né úplně špatně.
Teď se může stát to, že ČSA se může začít rozvíjet, teda pokud bude majitel Travel Service chtít. Ž ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.

Já si nemyslím, že je to špatně.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2892
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: ČSA

Příspěvek od Fabo »

krakra píše: Ž ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.


:-D :-D :-D :-D :-D :-D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3952
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: RE: ČSA

Příspěvek od HighFlyer »

Fabo píše:
krakra píše: Ž ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.

:-D :-D :-D :-D :-D :-D

=)) =)) =))

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA

Příspěvek od flyingblue »

krakra píše:Že ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.


Copak chtit, ale nekdo do toho soukoli musi sypat penize v objemu, kdy si Jarda Tvrdik bude pripadat jako uplna malinka sediva mysicka ...

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 265
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: ČSA

Příspěvek od krakra »

flyingblue píše:
krakra píše:Že ČSA můžou být Evropské Emirates :D , když se bude chtít.


Copak chtit, ale nekdo do toho soukoli musi sypat penize v objemu, kdy si Jarda Tvrdik bude pripadat jako uplna malinka sediva mysicka ...



Korean Air to teda nebyl.....


Odpovědět