Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zdenda »

Paul1 píše:Hm, vyčerpám míle a sbohem ČSA.

Posledni hrebik do rakve ČSA...


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

zdenda píše:
Paul1 píše:Hm, vyčerpám míle a sbohem ČSA.

Posledni hrebik do rakve ČSA...


Mně osobně společnost TVS není příliš sympatická a rozhodně nejsem zastáncem jejich business modelu, na druhou stranu je potřeba uznat, že od té doby, co koupili podíl v ČSA, se ČSA daří, firma se stabilizovala a je zisková (z hlavní výdělečné činnosti, kterou není rozprodej dlouhodobého majetku, jak se mohlo dříve zdát).

Taky se mi nelíbí, že když si koupím letenku u ČSA, tak letím se Smart Wings a na palubě nedostanu zdarma ani vodu (jiné tradiční společnosti podávají lehké občerstvení zdarma, např. AF, LH, KL apod.). Ale ono to funguje. Počet cestujících stoupá.

Neříká se mi to vůbec lehce, ale TVS ten hřebík z rakve ČSA vyndal a firmu zachránil. Nedokázal to do té doby stát ani Korean (od jeho vstupu do ČSA se nestalo vůbec nic, změny nastaly až poté, co přišel TVS).

Takže i když se mi model, který teď ČSA provozují, nelíbí a pokud možno s nimi nelétám, musím objektivně uznat, že právě díky TVS jsou produktivnější, efektivnější, hospodárnější a díky tomu i v zisku.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od s543 »

To je diskuse pořád dokola - to, že se v dnešní době na maximálně 2 hodinových letech nic nedostane je normální a každý to ve zdraví přežije - cílem je přepravit se z místa na místo a není podstatné zda pasažér dostane hnusnou bagetu. Pokud po ní touží nechť si jí za rozumných cca 5 EUR koupí - o více než to se mu zlevnila letenka, a podle mne není třeba to sáhodlouze řešit.

Já osobně letěl za poslední rok s ČSA 3x z toho 2x A319 + 1x B737 a co je pozoruhodné letadlo bylo vždy zcela plné.

A pozor, je dobře si uvědomit, jak se rozmohl v Praze Ryanair - kolik toho denně odlétá a tedy kolik lidí odveze. S ním jsem letěl za poslední rok více než 10x a pozor nikdy nebylo v letadle méně než 90% lidí !

Tedy myslím, že je namístě ocenit, že i přesto, má ČSA(TVS) plno.

Vezměme si pro ilustraci BCN. Před 2 lety tam létal 1x denně Vueling a 5x týdně ČSA a pouze v létě TVS. Dnes tam létá 2x denně Vueling, 1x denně Ryanair, 5x týdně ČSA a pravidelně nepravidelně TVS a přesto je pořád plno a klidně i 2-3 dny dopředu všechno vyprodáno. To že se v konkurenci Ryanairu a Vuelingu podaří ČSA(TVS) zaplnit letadlo je pěkné. Z nasazování B738 i B739 je vidět, že A319 jsou v řadě případů malé.

Co mě spíš přijde jako pohrdání cestujícími poslat na 2 hodinový let s "tryskáčem" "játro" na více než 3 hodinový let. Tedy pokud létá do DUS nebo HAM, nebo BUD budiž, je to OK, ale pokud letí do ARN, nebo HEL nebo BMX je to již myslím "za hranou" a jsem přesvědčený, že to cestující neuspokojí a příště si vyberou za podobný peníz někoho jiného.

Lemon
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 150
Registrován: 19. 01. 2009, 11:04
Oblíbené typy letadel: E190, A340, IL-96
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Lemon »

No jo, je to pořád dokola... :D Já osobně nemám problém si v letadle něco koupit, ale když už tu portmonku vytáhnu, abych podpořil národního dopravce, tak očekávám na oplátku nějakou adekvátní protihodnotu... Na posledních třech letech s ČSA AMS-PRG jsem udělal ze zvyku experiment s nákupem třetinky plzně za 90,-... V jednom případě v pořádku, v jednom případě jsem dostal teplou a v jednom případě jsem dostal teplou s výrazem, co bych jako chtěl, lanýže? Tak nevím, co z toho vychází za průměr, ale pivo by mělo být vždycky studený a párek zase teplej... :)

Takže přestože mám ČSA rád a je fajn, že se jim konečně daří, tak budu asi vždycky vybírat do AMS KL... V salónku v PRG toho ráno moc k jídlu není, u KL dostanu vcelku chutný sendvič (klidně bych si ho i koupil na rozdíl od bagety u ČSA), Heineken je vždy studený a pokud je to let s Embraerem, tak mám k tomu všemu ještě pohodlí... a navíc nemám u KL obecně problém s načtením mílí do Delty... Ale jen můj osobní názor - sto lidí, sto chutí... :wink:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Lemon píše:Takže přestože mám ČSA rád a je fajn, že se jim konečně daří, tak budu asi vždycky vybírat do AMS KL... V salónku v PRG toho ráno moc k jídlu není, u KL dostanu vcelku chutný sendvič (klidně bych si ho i koupil na rozdíl od bagety u ČSA), Heineken je vždy studený a pokud je to let s Embraerem, tak mám k tomu všemu ještě pohodlí... a navíc nemám u KL obecně problém s načtením mílí do Delty... Ale jen můj osobní názor - sto lidí, sto chutí... :wink:


Ja bych jeste dodal, ze prestup v Amsterdamu KL->KL je o mnoho lepsi nez KL->OK ci OK->KL (plus pocet dennich letu) ...


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

s543 píše:To je diskuse pořád dokola - to, že se v dnešní době na maximálně 2 hodinových letech nic nedostane je normální a každý to ve zdraví přežije - cílem je přepravit se z místa na místo a není podstatné zda pasažér dostane hnusnou bagetu. Pokud po ní touží nechť si jí za rozumných cca 5 EUR koupí - o více než to se mu zlevnila letenka, a podle mne není třeba to sáhodlouze řešit.


Normalni jak normalni. Prezije to kazdy, i presto, OK je jedina aerolinka v regionu (krom ULCC) ktera nema ani minimalni obcerstveni v cene.
LH ma. OS ma. LO ma. KL ma. AF ma... asi nejbliz kam musi clovek letet na prestup aby vubec nic nedostal je RIX (BT) nebo LON (BA)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Fabo píše:
s543 píše:... asi nejbliz kam musi clovek letet na prestup aby vubec nic nedostal je RIX (BT) nebo LON (BA)


nebo taky LJU (JP), MAD (IB), KBP (PS), CPH, ARN, OSL (SK), BRU (SN), DUB (EI).

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

MAD je dal, DUB je dal, SK fakt nema servis? myslel jsem, ze alespon neco ma. JP jsem nejak zapomel ze existuje. a PS neresim, to uz je mimo.

Mtargem
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 26. 06. 2014, 13:45
Bydliště: BRU (PED)
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mtargem »

Fabo píše:… SK fakt nema servis? myslel jsem, ze alespon neco ma.…

Pokud si to dobře vybavuju, tak v ekonomické třídě mají v ceně pouze nápoj (voda nebo čaj), jídlo žádné.

Mtargem
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 26. 06. 2014, 13:45
Bydliště: BRU (PED)
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mtargem »

Lemon píše:V salónku v PRG toho ráno moc k jídlu není, u KL dostanu vcelku chutný sendvič (klidně bych si ho i koupil na rozdíl od bagety u ČSA), Heineken je vždy studený a pokud je to let s Embraerem, tak mám k tomu všemu ještě pohodlí... a navíc nemám u KL obecně problém s načtením mílí do Delty... Ale jen můj osobní názor - sto lidí, sto chutí... :wink:

Sice je to mírně mimo téma, ale překvapuje mě, že máte pocit, že ráno v salonku Sky Teamu v PRG moc k jídlu není. (Mluvíme o Terminálu 2?) Ve srovnání se salonkem Star Alliance tamtéž to je vynikající. Ano, nabídka je v podstatě stále stejná, ale ty obložené housky, případně teplé wrapy, mi docela chutnají. A pokud se nepletu, ranní let do AMS odlétá zhruba ve stejnou dobu jako let do BRU, takže časove tam asi býváme ve stejnou dobu. Ale jak říkáte, „sto lidí, sto chutí“, takže to berte jen jako mírné podivení se. :)

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

s543 píše: Z nasazování B738 i B739 je vidět, že A319 jsou v řadě případů malé.

Co mě spíš přijde jako pohrdání cestujícími poslat na 2 hodinový let s "tryskáčem" "játro" na více než 3 hodinový let. Tedy pokud létá do DUS nebo HAM, nebo BUD budiž, je to OK, ale pokud letí do ARN, nebo HEL nebo BMX je to již myslím "za hranou" a jsem přesvědčený, že to cestující neuspokojí a příště si vyberou za podobný peníz někoho jiného.


Podle mne by jeden z efektů konečně odkleplého převzetí TVS mohl být, že na linkách kde nyní A319 ČSA už kapacitně nestačí, bude pravidelně TVS mimo letní prázdniny posílat svého většího B737-800 namísto aby ho přes zimu pronajal do světa. A ta ušetřená A319 poletí ty do očí bijící relativně dlouhé lety, kam nyní (zřejmě provizorně) nasazují ATRka. Podle mne posílení OSR ATRkem je toho všeho nepřímý důkaz. Spekuluji, ale možná se dočkáme od ČSA dalších navýšení frekvencí nebo nových destinací vhodných pro ATRko... (VIE, STR ...) Možná ne hned úplně letos v létě - toho asi stihnou v březnu poměnit jen minimálně, ale příští rok by už mohl přinést nějaké ty synergie a změny ve větší míře...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Marty-t píše:
s543 píše: Z nasazování B738 i B739 je vidět, že A319 jsou v řadě případů malé.

Co mě spíš přijde jako pohrdání cestujícími poslat na 2 hodinový let s "tryskáčem" "játro" na více než 3 hodinový let. Tedy pokud létá do DUS nebo HAM, nebo BUD budiž, je to OK, ale pokud letí do ARN, nebo HEL nebo BMX je to již myslím "za hranou" a jsem přesvědčený, že to cestující neuspokojí a příště si vyberou za podobný peníz někoho jiného.


Podle mne by jeden z efektů konečně odkleplého převzetí TVS mohl být, že na linkách kde nyní A319 ČSA už kapacitně nestačí, bude pravidelně TVS mimo letní prázdniny posílat svého většího B737-800 namísto aby ho přes zimu pronajal do světa. A ta ušetřená A319 poletí ty do očí bijící relativně dlouhé lety, kam nyní (zřejmě provizorně) nasazují ATRka. Podle mne posílení OSR ATRkem je toho všeho nepřímý důkaz. Spekuluji, ale možná se dočkáme od ČSA dalších navýšení frekvencí nebo nových destinací vhodných pro ATRko... (VIE, STR ...) Možná ne hned úplně letos v létě - toho asi stihnou v březnu poměnit jen minimálně, ale příští rok by už mohl přinést nějaké ty synergie a změny ve větší míře...


VIE asi tezko. STR by byl vhodny kandidat, nebo treba HAJ. Nevim jestli by se jim vyplatilo letat treba BSL.

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gaba02 »

m@rtin píše:Bude se letos létat Rijád? V rezervačním systému ho nevidím.
díky

Zatím 2x až 3x týdně od 16.6. do 1.9

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od micaello »

Marty-t píše:Podle mne by jeden z efektů konečně odkleplého převzetí TVS mohl být, že na linkách kde nyní A319 ČSA už kapacitně nestačí, bude pravidelně TVS mimo letní prázdniny posílat svého většího B737-800 namísto aby ho přes zimu pronajal do světa. A ta ušetřená A319 poletí ty do očí bijící relativně dlouhé lety, kam nyní (zřejmě provizorně) nasazují ATRka. Podle mne posílení OSR ATRkem je toho všeho nepřímý důkaz. Spekuluji, ale možná se dočkáme od ČSA dalších navýšení frekvencí nebo nových destinací vhodných pro ATRko... (VIE, STR ...) Možná ne hned úplně letos v létě - toho asi stihnou v březnu poměnit jen minimálně, ale příští rok by už mohl přinést nějaké ty synergie a změny ve větší míře...


Ale prosím tě :D, A319 se pronajme :wave:, ať už EW, Saudům nebo někomu dalšímu.. Cesťáci to v ATR vydrželi, těch pár hejtů na fb (který je stejně u OK mrtvý) se přežije..

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

no, vydrzi to. jednou, dvakrat.
pak zacnou litat LH

a to uz neni jen o tom, ze se prezije par hejtu na FB.


Odpovědět