Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

Smurfx
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 961
Registrován: 05. 01. 2008, 21:30
Oblíbené typy letadel: Airbus A320, Airbus A380, Airbus A330
Canadair CRJ900, ULL Zephyr :)
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Smurfx »

Pavel píše:
bilbo píše:
Smurfx píše:Zkusme zpět k tématu. Kdy se mají oficiálně oznámit ty velké změny v ČSA? V srpnu se tu sliboval brzké velké změny a kde nic, tu nič. Může to tu případně někdo shrnout, co se chystá?

Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:

Na zimu 2x -700 a 3x -800


A už v zimě všechny A319 a ATR42 pryč? To by nedávalo moc smysl přeci.


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 260
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JiS_Progressus »

Smurfx píše:
Pavel píše:
bilbo píše:Proběhnou drastický změny flotily, odejdou postupně všechny ATR42, ale naopak přijde teď nová 72 OK-NFT. A co se Boeingů týče, prozatím přijdou 3 na dry lease od TVS v listopadu. Prozatím :wink:

Na zimu 2x -700 a 3x -800


A už v zimě všechny A319 a ATR42 pryč? To by nedávalo moc smysl přeci.


Naopak, to dává dokonalý smysl. Unifikace flotil znamená ohromné zjednodušení a zlevnění provozu. Ukázalo se, že držet regionální letadlo ve velikosti AT72 se v našich podmínkách stále vyplatí, výhody 737 převáží ve zdejším modelu nad výhodami 320s, už třeba jen tím, že můžete bez problémů i na letiště, kde nejsou vybaveni na handling kontejnerů a operativní změna letadla v rámci společnosti / společností pořád znamená bulíka Y189 ...

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od PavelD »

Je super, jak v ČR všechno musí být ode zdi ke zdi. Bulíci byli vyměněny za Airbusy, a zase zpátky na stromy.
Nekritizuji to jako špatné řešení, přesto že preferuji Airbus. Už za Luftjardy jsem změnu typu považoval za chybu.
Bohužel tento bordel je v našem státě ve všem. Dalo by se něco podobného zapsat i do vlakového vlákna, a určitě i jinam.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

Fabo píše:IMHO A319 pujdou pryc (pokud je bude mit kdo vzit) nebo litat venku (pokud je bude mit kdo vzit). Preci jen jsou to posadky CSA a tedy nejspis drazsi. A se zbavenim se A319 se lze zbavit i udrzby A.

Co do prevzeti ATR/slouceni CSA a TVS, CSA je jeste porad hodne moc silna znacka aby to slo. A Smartwings/Travel Service jsou zas moc jiny byznys aby to slo dat pod CSA.

Spis je realne, ze se to slouci operacne, ale komercne zustane CSA a pak QS, zrejme pod brandem Smartwings.

Jinak co se tyce interieru, ono je to celkem prast jak uhod. U zustavajicich A319 je to o neco hodne malo lepsi, nicmene nic nebrani QS nasadit do Bcek az budou pod OK brandem taky neco lepsiho. A jestli to treba udelaj jak to ma KL, tak to je lepsi nez OK A319.


Silná značka? A co z ní zbylo, pár ATRek? :) Mně osobně ten princip, že si TVS prodává letenky na de facto svoje linky (resp. linky provozované svými letadly) pod značkou ČSA, přijde jako podvod... A pokud ČSA přijde o A319 a ATR42, tak bych tu značku klidně zrušil... Lidi nejsou blbý, časem zjistí, že s žádnými ČSA ve skutečnosti neletí...

A co se týče bulíků, to by mě celkem zajímalo, jestli budou přebarveny do barev ČSA, a jestli jim změní interiéry. Jak sleduju byznys TVS, tak o tom dost pochybuju, že se tak stane.

Každopádně, je nutné objektivně uznat, že tenhle model TVS/ČSA asi funguje, když ČSA přibývají cestující a vykazují zisk. Předpokládám, že klientela létající do a z Prahy bude poměrně nenáročná, když jim nevadí, že si kupují letenku u "tradičního dopravce" a pak letí letadlem v charterové / low-costové konfiguraci. Čekal bych, že s nimi po takové zkušenosti už nikdo nikdy nepoletí, ale lidem to evidentně nevadí. Tak to takhle možná bude fungovat i nadále.

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

737 píše:
Fabo píše:Každopádně, je nutné objektivně uznat, že tenhle model TVS/ČSA asi funguje, když ČSA přibývají cestující a vykazují zisk. Předpokládám, že klientela létající do a z Prahy bude poměrně nenáročná, když jim nevadí, že si kupují letenku u "tradičního dopravce" a pak letí letadlem v charterové / low-costové konfiguraci. Čekal bych, že s nimi po takové zkušenosti už nikdo nikdy nepoletí, ale lidem to evidentně nevadí. Tak to takhle možná bude fungovat i nadále.


relativně mi to nevadilo, dokud na let do Bukurešti na začátku roku nepřistavili nečekaně a s velkou slávou ATR (velkou slávou myšleno proto, že to nebude cancelled, protože se jim prý zasekla A319 někde)... horší už to nebylo ani s opravdovým lowcost dopravcem... od té doby se jim vyhýbám co to jde, skoro 3 hodiny v ATR je fakt peklo pro někoho se 190cm
navíc teď to tak lítají pravidelně, takže si to lidi asi užívají :)


737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

polisss píše:
737 píše:
Fabo píše:Každopádně, je nutné objektivně uznat, že tenhle model TVS/ČSA asi funguje, když ČSA přibývají cestující a vykazují zisk. Předpokládám, že klientela létající do a z Prahy bude poměrně nenáročná, když jim nevadí, že si kupují letenku u "tradičního dopravce" a pak letí letadlem v charterové / low-costové konfiguraci. Čekal bych, že s nimi po takové zkušenosti už nikdo nikdy nepoletí, ale lidem to evidentně nevadí. Tak to takhle možná bude fungovat i nadále.


relativně mi to nevadilo, dokud na let do Bukurešti na začátku roku nepřistavili nečekaně a s velkou slávou ATR (velkou slávou myšleno proto, že to nebude cancelled, protože se jim prý zasekla A319 někde)... horší už to nebylo ani s opravdovým lowcost dopravcem... od té doby se jim vyhýbám co to jde, skoro 3 hodiny v ATR je fakt peklo pro někoho se 190cm
navíc teď to tak lítají pravidelně, takže si to lidi asi užívají :)


No, zatím to vypadá, že se jim vyhýbá jen pár uživatelů tohohle fóra :D Přijde mi neuveřitelné, že s nimi stále létá tolik lidí. Ale to podle mě nevydrží dlouho. To, co TVS prochází na charterech, jim už nebude procházet na pravidelných linkách, které se navíc tváří jako full service.

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 733
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Ako sa zbavia údržby A, keď im ostane 330?
ČSA majú maximálne nostalgicku hodnotu, reálna je pár supov.
Súhlasím, že žiadna zmena interiéru nebude, len sa bude meniť palubné menu a to je všetko, teda ak na to nezabudne posádka.
Podobná kravina, že ľuďom nízka úroveň služieb ČSA nevadí, to je len názor pár členov fóra. Väčšina cestujúcich sú P2P lowcost cestujúci, pár neznalých obchodakov robiacich životnú chybu a pár ďalších, ktorí nemali na výber, lebo občas fakt nie je.
TVS nech sa premenuje na ČSA Holiday a môžu spokojne vystupovať pod jedným brandom, mať ich 59 je také podnikanie bulharského strihu. Alebo žeby nemali na viac?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1361
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

737 píše:
polisss píše:
737 píše:


relativně mi to nevadilo, dokud na let do Bukurešti na začátku roku nepřistavili nečekaně a s velkou slávou ATR (velkou slávou myšleno proto, že to nebude cancelled, protože se jim prý zasekla A319 někde)... horší už to nebylo ani s opravdovým lowcost dopravcem... od té doby se jim vyhýbám co to jde, skoro 3 hodiny v ATR je fakt peklo pro někoho se 190cm
navíc teď to tak lítají pravidelně, takže si to lidi asi užívají :)


No, zatím to vypadá, že se jim vyhýbá jen pár uživatelů tohohle fóra :D Přijde mi neuveřitelné, že s nimi stále létá tolik lidí. Ale to podle mě nevydrží dlouho. To, co TVS prochází na charterech, jim už nebude procházet na pravidelných linkách, které se navíc tváří jako full service.


Musíš přihlédnout k tomu, že je v současnosti je boom letecké přepravy, v Evropě rostou snad všechny letiště a letecké společnosti. Zde by se bylo zajímavé podívat, zda je růst ČSA aspoň v průměru ostatních. Myslím si, že ne. Tipnul bych, že v Praze podíl ČSA pomalu stále klesá.
Další věci je, že ČSA měly dlouho vynikající pověst, velmi dobré hodnocení a získávaly ceny jako nejlepší aerolinie ve východní Evropě. Stále mohou u neznalých cestujících z této pověsti těžit. Když se podívám na recenze na Skytraxu - http://www.airlinequality.com/airline-r ... -airlines/ - tak je mi z toho hodně smutno :cry: , kam se dostaly.

polisss
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 26. 03. 2008, 18:27
Pohlaví: muž
Bydliště: vychodní čechy
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od polisss »

737 píše:
polisss píše:
737 píše:


relativně mi to nevadilo, dokud na let do Bukurešti na začátku roku nepřistavili nečekaně a s velkou slávou ATR (velkou slávou myšleno proto, že to nebude cancelled, protože se jim prý zasekla A319 někde)... horší už to nebylo ani s opravdovým lowcost dopravcem... od té doby se jim vyhýbám co to jde, skoro 3 hodiny v ATR je fakt peklo pro někoho se 190cm
navíc teď to tak lítají pravidelně, takže si to lidi asi užívají :)


No, zatím to vypadá, že se jim vyhýbá jen pár uživatelů tohohle fóra :D Přijde mi neuveřitelné, že s nimi stále létá tolik lidí. Ale to podle mě nevydrží dlouho. To, co TVS prochází na charterech, jim už nebude procházet na pravidelných linkách, které se navíc tváří jako full service.


jak píšu, byl jsem s nima spokojený, ale poté, co jsem s nima absolvoval za poslední rok asi 6 letů, kde 5 mělo asi 2hodiny zpoždění (večerní Kodaň, zbytek si už nepamatuju) a u toho jednoho nasadili ATR na 1100km, už raději poletím s o něco i dražší konkurencí (Tarom mě do Bukurešti nikdy nezklamal, a to jsem na té trase letěl už asi 30x) ... docela by mě zajímalo kam nejdál s tím ATR lítají, protože Bukurešť je už za hranicí snesitelnosti

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 458
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

polisss píše:
737 píše:
polisss píše:
relativně mi to nevadilo, dokud na let do Bukurešti na začátku roku nepřistavili nečekaně a s velkou slávou ATR (velkou slávou myšleno proto, že to nebude cancelled, protože se jim prý zasekla A319 někde)... horší už to nebylo ani s opravdovým lowcost dopravcem... od té doby se jim vyhýbám co to jde, skoro 3 hodiny v ATR je fakt peklo pro někoho se 190cm
navíc teď to tak lítají pravidelně, takže si to lidi asi užívají :)


No, zatím to vypadá, že se jim vyhýbá jen pár uživatelů tohohle fóra :D Přijde mi neuveřitelné, že s nimi stále létá tolik lidí. Ale to podle mě nevydrží dlouho. To, co TVS prochází na charterech, jim už nebude procházet na pravidelných linkách, které se navíc tváří jako full service.


jak píšu, byl jsem s nima spokojený, ale poté, co jsem s nima absolvoval za poslední rok asi 6 letů, kde 5 mělo asi 2hodiny zpoždění (večerní Kodaň, zbytek si už nepamatuju) a u toho jednoho nasadili ATR na 1100km, už raději poletím s o něco i dražší konkurencí (Tarom mě do Bukurešti nikdy nezklamal, a to jsem na té trase letěl už asi 30x) ... docela by mě zajímalo kam nejdál s tím ATR lítají, protože Bukurešť je už za hranicí snesitelnosti


Pokud vím, tak ATRku poslali v minulosti mj. i do Petrohradu, Birminghamu, Paříže... Běžně je posílají do Milána, Boloni...

No, každopádně se z Českého letectví stal poměrně slušný bizár. Kdo mohl před 10 lety tušit, že to takhle dopadne.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

737 píše:Silná značka? A co z ní zbylo, pár ATRek? :) Mně osobně ten princip, že si TVS prodává letenky na de facto svoje linky (resp. linky provozované svými letadly) pod značkou ČSA, přijde jako podvod...

Tohle ale dělá mraky společností, kromě klasického codesharingu běžně společnostem létají lety letadla jejich dceřiných společností atd. Dnes obecně platí, že i když si vybereš nějakou společnost, že reálně poletíš s jejich kmenovým letadlem :) Náklady se šetří kde to jde, tak se prostě letí letadlem, které je k dispozici :) Ale v tomto případě nebudu TVS hájit, protože na pravidelnou dopravu se budou muset ještě učit :) A je i možné, že se jim to nikdy nepovede, protože tam těžko můžou uplatňovat některé postupy z charterů.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1361
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

JackBrno píše:
737 píše:Silná značka? A co z ní zbylo, pár ATRek? :) Mně osobně ten princip, že si TVS prodává letenky na de facto svoje linky (resp. linky provozované svými letadly) pod značkou ČSA, přijde jako podvod...

Tohle ale dělá mraky společností, kromě klasického codesharingu běžně společnostem létají lety letadla jejich dceřiných společností atd. Dnes obecně platí, že i když si vybereš nějakou společnost, že reálně poletíš s jejich kmenovým letadlem :) Náklady se šetří kde to jde, tak se prostě letí letadlem, které je k dispozici :) Ale v tomto případě nebudu TVS hájit, protože na pravidelnou dopravu se budou muset ještě učit :) A je i možné, že se jim to nikdy nepovede, protože tam těžko můžou uplatňovat některé postupy z charterů.

Tak problém je především ve službách TVS. Kdyby nebyly zpoždění, kvalita srovnatelná i podmínky, tak by asi nikdo moc nenamítal. Ano, codesharingy, pronájmy letadel, to je u jiných společností. Záleží na každé společnosti, jak si to hlídá. Pro mě byl například překvapením pronájem letadel Transavia pro KLM. Souhlas s tím, že náklady dnes snižují všichni.
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 419
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Tak už jenom čekám, kdy ČSA po vzoru SW začne lítat s přískoky, když můžou lítat Asii s mezipřistáním, svého času Jamajku se 2 mezipřistáními, tak proč nelítat třeba Larnaku ATRkem taky s mezipřistáním? :D
Navíc by tím mohli vyhrávat jiné soutěže, třeba nejdelší linka operovaná ATRkem.

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 56
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ppkk »

Nepiš to tady nebo si to někdo z TVS přečte a příští rok to tak bude lítat :D

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:...
Jenom poznámka k postupům k charterů. TVS provozuje pravidelné lety minimálně od startu Smart Wings, což bylo 2004. To je 14 let, takže naučit se, jak to chodí v pravidelné dopravě už se mohli.

Mohli, ale pravidelná doprava od počátku u nich byla jen jako doplněk, zejména jako doprodej volných sedadel v charterech. Pokud je mi známo, tak těch opravdu necharterových samostatných linek pod smartwings mají minimum a jinak to asi ani nebude. A je fakt, že pokud i značku ČSA budou chtít provozně přiblížit fungování smartwings, tak to fungovat nebude a značka půjde do kopru, protože pravidelná doprava se jako charter provozovat nedá.


Odpovědět