Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

MK
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 947
Registrován: 21. 02. 2006, 17:48
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MK »

737 píše:SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno.


tohle, a to nejenom me, nejenom fanousky z letectvi, ale i bezne ceske cestujici a pozdeji i zahranicni cestujici, zhruba v letech 2006-2010 naucilo automaticky ignorovat ve vyhledavacich letenek lety SW, i kdyz byly treba nejlevnejsi. To riziko zruseni letu, spojeni linek, zpozdeni, pridani mezipristani bylo neskutecne vysoke. Koupit si letenku se SW byla sazka do loterie, nejdriv se clovek bal, jestli mu tu linku nezrusi uplne, kdzy nezrusili, tak to byl uspech, ale ne vyhrano, stale hrozilo presunuti letu na jiny den a na posledni chvili velke zpozdeni ci mezipristani :D
Docela by me zajimala statistika linek SW, ktere se snazili rozlitat, dali do prodeje letenky, a nakonec z toho vycouvali jeste pred zahajenim prvniho letu nebo odletali par rotaci.. podle me tech destinaci bude spousta :)


JiS_Progressus
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 262
Registrován: 19. 01. 2011, 18:10
Pohlaví: muž
Bydliště: LKAA
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JiS_Progressus »

MK píše:
737 píše:SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno.


tohle, a to nejenom me, nejenom fanousky z letectvi, ale i bezne ceske cestujici a pozdeji i zahranicni cestujici, zhruba v letech 2006-2010 naucilo automaticky ignorovat ve vyhledavacich letenek lety SW, i kdyz byly treba nejlevnejsi. To riziko zruseni letu, spojeni linek, zpozdeni, pridani mezipristani bylo neskutecne vysoke. Koupit si letenku se SW byla sazka do loterie, nejdriv se clovek bal, jestli mu tu linku nezrusi uplne, kdzy nezrusili, tak to byl uspech, ale ne vyhrano, stale hrozilo presunuti letu na jiny den a na posledni chvili velke zpozdeni ci mezipristani :D
Docela by me zajimala statistika linek SW, ktere se snazili rozlitat, dali do prodeje letenky, a nakonec z toho vycouvali jeste pred zahajenim prvniho letu nebo odletali par rotaci.. podle me tech destinaci bude spousta :)

Ano, té původní tezi daleko více odpovídal projekt click4sky, ale to bylo taky takové zavlnění nerozčeřitelných vod po tmavomodré éře ...

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

MK píše:
737 píše:SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno.


tohle, a to nejenom me, nejenom fanousky z letectvi, ale i bezne ceske cestujici a pozdeji i zahranicni cestujici, zhruba v letech 2006-2010 naucilo automaticky ignorovat ve vyhledavacich letenek lety SW, i kdyz byly treba nejlevnejsi. To riziko zruseni letu, spojeni linek, zpozdeni, pridani mezipristani bylo neskutecne vysoke. Koupit si letenku se SW byla sazka do loterie, nejdriv se clovek bal, jestli mu tu linku nezrusi uplne, kdzy nezrusili, tak to byl uspech, ale ne vyhrano, stale hrozilo presunuti letu na jiny den a na posledni chvili velke zpozdeni ci mezipristani :D
Docela by me zajimala statistika linek SW, ktere se snazili rozlitat, dali do prodeje letenky, a nakonec z toho vycouvali jeste pred zahajenim prvniho letu nebo odletali par rotaci.. podle me tech destinaci bude spousta :)


No, já se právě obávám, že zanedlouho se začnou lidé ve velkém vyhýbat i ČSA, až zjistí, že žádné ČSA ve skutečnosti neexistují, že je to fake značka, a že pak nakonec poletí s TVS/SW, tedy se společností, která možná umí uspokojit poptávku českých, promiňte mi, vidláků, ale náročnější klientelu směřující do CDG, AMS FRA, SVO nebo WAW už ne. Proto jsem se podivoval, že nedojde ke zrušení značky ČSA, protože pochybuju, že jim tenhle švindl dlouhodobě vydrží.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od 737 »

JiS_Progressus píše:
MK píše:
737 píše:SW byl původně low-cost projekt a je potřeba říct, že zřejmě ne příliš úspěšný. Možná si tady ještě někdo vzpomene na to, jak SW krátce před odletem často rušily své lety kvůli nízké obsazenosti. Na základě toho na tomto fóru vzniklo vlákno "Smartwings - poletí/nepoletí ?", kde se tato problematika rozebírala, ale to už je opravdu dávno.


tohle, a to nejenom me, nejenom fanousky z letectvi, ale i bezne ceske cestujici a pozdeji i zahranicni cestujici, zhruba v letech 2006-2010 naucilo automaticky ignorovat ve vyhledavacich letenek lety SW, i kdyz byly treba nejlevnejsi. To riziko zruseni letu, spojeni linek, zpozdeni, pridani mezipristani bylo neskutecne vysoke. Koupit si letenku se SW byla sazka do loterie, nejdriv se clovek bal, jestli mu tu linku nezrusi uplne, kdzy nezrusili, tak to byl uspech, ale ne vyhrano, stale hrozilo presunuti letu na jiny den a na posledni chvili velke zpozdeni ci mezipristani :D
Docela by me zajimala statistika linek SW, ktere se snazili rozlitat, dali do prodeje letenky, a nakonec z toho vycouvali jeste pred zahajenim prvniho letu nebo odletali par rotaci.. podle me tech destinaci bude spousta :)

Ano, té původní tezi daleko více odpovídal projekt click4sky, ale to bylo taky takové zavlnění nerozčeřitelných vod po tmavomodré éře ...


U Click4Sky mě fascinovalo, že de facto kvůli jedné webové stránce vznikla samostatná dceřiná akciová společnost :D

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

U diskuze, co je pravidelka a co charter, dosud nezaznel argument PROČ je pro aerolinku dobre, aby se linka alespon tvarila jako pravidelka, i kdyz treba vetsinu sedacek maji po blocich koupene cestovky. (Napoveda: A proc to neni tak uplne dobre pro letiste :mrgreen: )
Naposledy upravil(a) HighFlyer dne 16. 09. 2018, 21:52, celkem upraveno 1 x.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Globik »

MK píše:
737 píše:

tohle, a to nejenom me, nejenom fanousky z letectvi, ale i bezne ceske cestujici a pozdeji i zahranicni cestujici, zhruba v letech 2006-2010 naucilo automaticky ignorovat ve vyhledavacich letenek lety SW, i kdyz byly treba nejlevnejsi. To riziko zruseni letu, spojeni linek, zpozdeni, pridani mezipristani bylo neskutecne vysoke. Koupit si letenku se SW byla sazka do loterie, nejdriv se clovek bal, jestli mu tu linku nezrusi uplne, kdzy nezrusili, tak to byl uspech, ale ne vyhrano, stale hrozilo presunuti letu na jiny den a na posledni chvili velke zpozdeni ci mezipristani :D
Docela by me zajimala statistika linek SW, ktere se snazili rozlitat, dali do prodeje letenky, a nakonec z toho vycouvali jeste pred zahajenim prvniho letu nebo odletali par rotaci.. podle me tech destinaci bude spousta :)

Byli to už dříve. Na jaře 2005 jsem kupoval letenky někam na Baleáry na podzim. Letenky mi zrušili, protože snižovali počet rotací týdně. Místo aby mi nabídli prebukovani na jiný den, jen to zrušili s tím, že vratka na kartu může trvat několik měsíců. A pokračovalo to samozřejmě i po roce 2010, třeba v roce 2015 mi zrušili letenky z Dubrovníku do Prahy, protože také zrušili rotaci ten den

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

HighFlyer píše:U diskuze, co je pravidelka a co charter, dosud nezaznel argument PROČ je pro aerolinku dobre, aby se linka alespon tvarila jako pravidelka, i kdyz treba vetsinu sedacek maji po blocich koupene cestovky. (Napoveda: A proc to neni tak uplne dobre pro letiste :mrgreen: )


Pravděpodobně máš na mysli slevy, které nabízí Ruzyně a další letiště na zavedení nových linek, nebo ne?

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

Robert píše:
Počítají to pod pravidelnou přepravu prostě proto, že je to pravidelná linka. Znovu musím opakovat, že to má všechny znaky pravidelné linky, i když to zaměstnanci na letišti a další, označují za charter. To, že na letu je většina cestujících klientů CK na tom nic nemění. Stále je část kapacity volně prodejná na webu SmartWings (značky pro pravidelné lety), dá se to rezervovat třeba přes Letušku apod. Nikde ani zmínka, že je to charter...

Tohle samozřejmě všichni víme, je to oficiální prezentace, nicméně reálně jsou to až na ty 4-5 výjimek pouze pravidelné charterové lety s tím, že co nevykoupí cestovky, je k dispozici pro individuální prodej. Oficiálně pravidelná doprava, reálně charter :) Ona v ČR je s chartery trochu jiná situace, než třeba v Německu. Tam chartery často fungují tak, že si jedna/dvě cestovky objednají celé letadlo a naplní si ho samy, individuálně se neprodává. Z ČR existuje jen pár destinací, kde by jedna cestovka dokázala naplnit celé letadlo a že by se domluvily dvě nebo víc, je prakticky nemožné. Takže u nás to funguje spíš naopak, TVS prostě nastaví nějaký leťák do destinací (po konzultacích s cestovkami) a cestovky si nakupují části kapacit a proto zbývají místa pro individuální prodej. Ale služby atd. jsou nastaveny jako charter. Jen těch pár linek, které nejsou primárně určeny pro cestovky se dají považovat za pravidelky, ale to je natolik zanedbatelné procento letů a příjmů, že to TVS nestojí vůbec za to, přistupovat k tomu jinak, než k charterům :)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od mandrinka »

Hele Jacku už zas plácáš trochu nesmyly, pokud to nějak sleduješ, tak i v Německu se to obrací, aspoň po EU tím směrem, že cestovka prodává jakoby zvlášť ubytování a zvlášť letenku. Takže si klidně můžeš koupit jenom ubytování nebo i s dopravou. Donedávna takhle fungoval třeba AirBerlin. Takže už úplně neplatí, že si cestovka koupí celé letadlo, a pak ho nacpe koupáky, spíš to funguje teď tak, že cestovka si kupuje místa v letadle, takže spíš obráceně než jak funguje Tragédie.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

mandrinka píše:Hele Jacku už zas plácáš trochu nesmyly, pokud to nějak sleduješ, tak i v Německu se to obrací, aspoň po EU tím směrem, že cestovka prodává jakoby zvlášť ubytování a zvlášť letenku. Takže si klidně můžeš koupit jenom ubytování nebo i s dopravou. Donedávna takhle fungoval třeba AirBerlin. Takže už úplně neplatí, že si cestovka koupí celé letadlo, a pak ho nacpe koupáky, spíš to funguje teď tak, že cestovka si kupuje místa v letadle, takže spíš obráceně než jak funguje Tragédie.


...a co jsi nám svým dalším výkřikem do tmy hodlal / a důležitého sdělit? Většina běžných koupáků si logicky koupí u cestovky dopravu včetně ubytování, protože je to pro ně dohromady levnější a nemusí se o nic starat. Od té doby, co mám 2 děti, to dělám taky, neboť aspoň část starostí rád přenechám jiným. No a Air Berlin dávno dolítal....možná ta tebou popsaná inovativní politika byla jedním z posledních hřebíčků do rakve.
Jinak na adresu ČSA / TVS si klidně dále plácejte játra ostošest, ale nezapomínejte, že jinak vše vypadá zvenku a jinak zevnitř.. Tedy pokud je mezi vámi programovými kverulanty aspoň někdo, kdo nějakou firmu řídil, případně i vlastnil, o čemž pochybuji. No a nikdo vám nebránil trumfnout nabídku TVS na převzetí ČSA a mohli jste se předvést sami.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bugr »

beardie píše:na ktorych letoch TVS funguje online checkin a na ktore ist treba ist na prepazku?



co mi říkaly holky z čekinu tak prý jdou odbavit linka začínající jedničkou.


BTW: ohledně té Vaší diskuze, já si myslím, že TVS umí udělat pravidelný kvalitní linky, myslím, že zpoždění jsou podle destinací. Prostě některé jsou preferované a někde to holt lidi odnesou. Myslím, že největší problém u OK linek nastane od 1/10, tak to teprve bude volný pád.
Naposledy upravil(a) bugr dne 17. 09. 2018, 13:57, celkem upraveno 1 x.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

mandrinka píše:Hele Jacku už zas plácáš trochu nesmyly, pokud to nějak sleduješ, tak i v Německu se to obrací, aspoň po EU tím směrem, že cestovka prodává jakoby zvlášť ubytování a zvlášť letenku. Takže si klidně můžeš koupit jenom ubytování nebo i s dopravou. Donedávna takhle fungoval třeba AirBerlin. Takže už úplně neplatí, že si cestovka koupí celé letadlo, a pak ho nacpe koupáky, spíš to funguje teď tak, že cestovka si kupuje místa v letadle, takže spíš obráceně než jak funguje Tragédie.

Nevím kdo tady plácá nesmysly, ale samozřejmě jsem netvrdil, že to platí pro všechny lety. Na spoustu z Německa se dají koupit individuálně letenky, taky jsem nejednou využil. Ale taky na spoustu letů nedají, protože tamní cestovky jsou díky množství klientů spousty letadel schopny obsadit samy a můžou si tak individuálně pro sebe u dopravce objednat takové služby, jaké chtějí nabídnout klientům. A na ty individuálně letenky nekoupíš. To ale vyplývá z velikosti Německa, u nás na to není dostatek klientů a české cestovky se těžko domluví, aby si letadlo objednaly společně jen pro vlastní klienty, proto na většinu letů lze koupit individuálně a TVS to prezentuje jako pravidelnou dopravu, byť je to plánováno a prpvozováno hlavně pro cestovky.

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

Petr31 píše:
mandrinka píše:Hele Jacku už zas plácáš trochu nesmyly, pokud to nějak sleduješ, tak i v Německu se to obrací, aspoň po EU tím směrem, že cestovka prodává jakoby zvlášť ubytování a zvlášť letenku. Takže si klidně můžeš koupit jenom ubytování nebo i s dopravou. Donedávna takhle fungoval třeba AirBerlin. Takže už úplně neplatí, že si cestovka koupí celé letadlo, a pak ho nacpe koupáky, spíš to funguje teď tak, že cestovka si kupuje místa v letadle, takže spíš obráceně než jak funguje Tragédie.


...a co jsi nám svým dalším výkřikem do tmy hodlal / a důležitého sdělit? Většina běžných koupáků si logicky koupí u cestovky dopravu včetně ubytování, protože je to pro ně dohromady levnější a nemusí se o nic starat. Od té doby, co mám 2 děti, to dělám taky, neboť aspoň část starostí rád přenechám jiným. No a Air Berlin dávno dolítal....možná ta tebou popsaná inovativní politika byla jedním z posledních hřebíčků do rakve.
Jinak na adresu ČSA / TVS si klidně dále plácejte játra ostošest, ale nezapomínejte, že jinak vše vypadá zvenku a jinak zevnitř.. Tedy pokud je mezi vámi programovými kverulanty aspoň někdo, kdo nějakou firmu řídil, případně i vlastnil, o čemž pochybuji. No a nikdo vám nebránil trumfnout nabídku TVS na převzetí ČSA a mohli jste se předvést sami.


Já opravdu nevím, jak to vypadá uvnitř. Nicméně tu podmínku o řízení a vlastnění plním. Kromě toho mám nalétáno nějakých 500+ letů a to včetně takových dopravců, jako Air Koryo, Air Chatham, Yakutia, Aerosur, Amaszonas, Slov-Air atd. Snad už tedy mám nějaké malé právo na komentář. Jak jsem tady kdysi psal, můj vztah k ČSA se s probíhajícím časem posunoval od tzv. "srdeční záležitosti" až po "klidně, když není nic lepšího". Tím samozřejmě nemyslím jen cenu ale k tomu počet frekvencí, ze kterých si mohu vybrat, odletové časy, transfery (SVO, FRA - s ČSA mizerné) atd.

Nejvíce zklamán jsem byl s ČSA cca někdy v letech 2012-2016, tedy v době, kdy TVS ještě příliš ČSA neovlivňoval. Tehdy prakticky můj každý druhý let s ČSA byl nějaký průšvih z jejich strany. Namátkou zrušená Bukurešť, zrušené Porto, ATR z Nice, pseudobyznys v A-321 z Moskvy, notorická zpoždění z Frankfurtu a spousta dalších. Nicméně, jestli po Evropě na lince OK poletí metal Smartwings, ČSA nebo Go2Sky je mně dnes zcela buřt. Vzhledem k tomu, že letecká dopravě v Evropě je dnes na úrovni autobusu, ty drobné rozdíly pro cca dvouhodinový let jsou pod mojí rozlišovací úroveň. A mimochodem ten Burgas se Smartwings absolvuji už léta každý rok také a nepřipadá mně nijak šílený. Cca před 5 týdny mělo večer dvou a vícehodinové zpoždění na odletu z BOJ nějakých 80% letadel do celé Evropy. Prostě vše jede na doraz, nikde nejsou rezervy a malá chyba se přenese do celého systému. Proto mně připadá, že ty výkřiky "ode dneška, zítřka atd. už nikdy více s ČSA, protože už nejsou ČSA ale TVS" jsou póza. Ty původní ČSA s velmi oceňovanou kvalitou zmizely někdy po nástupu Luftjardy, resp. spíše po jeho odchodu a nutnosti řešit jeho průšvihy. Ale rozhodně ne teď.

Je tady ale druhá rovina. Je fakt, že pan Šimáně ty šrouby utahuje fakt hodně. Ovšem to TVS pořád roste. A ti, kteří byli velkorysejší a nabízeli větší kvalitu už často nejsou. A myslím, že je pořád lepší mít v Čechách firmu, která občas (možná častěji než zdrávo) kulhá, než nemít žádnou. Ono je to i o pracovních příležitostech, o daních, o diverzifikaci ekonomiky atd.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od mandrinka »

JackBrno píše:To ale vyplývá z velikosti Německa, u nás na to není dostatek klientů a české cestovky se těžko domluví, aby si letadlo objednaly společně jen pro vlastní klienty, proto na většinu letů lze koupit individuálně a TVS to prezentuje jako pravidelnou dopravu, byť je to plánováno a prpvozováno hlavně pro cestovky.


Všude jinde se tomu říká nekalá reklama.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: RE: Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

mandrinka píše:
JackBrno píše:To ale vyplývá z velikosti Německa, u nás na to není dostatek klientů a české cestovky se těžko domluví, aby si letadlo objednaly společně jen pro vlastní klienty, proto na většinu letů lze koupit individuálně a TVS to prezentuje jako pravidelnou dopravu, byť je to plánováno a prpvozováno hlavně pro cestovky.


Všude jinde se tomu říká nekalá reklama.

Proč? Papírově je to v pořádku, koupíš si letenku a většinou letíš :D


Odpovědět