Marty-t píše:V tomto článku http://www.airliners.de/eurowings-stuttgart/48103 je vysvětleno, že můj květnový booking do Vídně s Eurowings/ČSA nebyl náhoda - Eurowings plánuje rozvoj linek ve STR a to díky 5 najatým Airbusům od ČSA.
Tak nevím, ale logika věci mi říká, že občas budou muset na maintenance, občas dovézt posádky. Proto bych jako velmi logickou viděl linku PRG-STR alespoň po dobu 12-18 měsíčního leasingu, se kterou má ČSA již z minulosti bohaté zkušenosti a nedávno ji dokonce sami znovu plánovaly, ale nakonec pak nerozlítaly. Jen je otázkou kdo by ji provozoval - spíše Eurowings s najatými Airbusy ČSA - tipnul bych si...
Je to tak, OK zacnou letat PRG-STR-PRG pristi rok par krat tydne.
Mat píše:Možná jsem trochu mimo, ale ví se už, co může člověk čekat na letních letech s ČSA, kde zatím rezervační systém ukazuje A319? Konkrétně mi jde o Porto, Lisabon, Reykjavík. Zůstane ČSA nějaký Airbus nebo se to změní na B738 Travel Service/Smartwings a s ČSA ty lety de facto nebudou mít nic společného?
OK-REQ/NEM/NEN/NEO/NEP jdou naplno od ledna k EW. OK-MEK/MEL/PET se vrací začátkem následujícího roku k lessorovi. Úplně nevim, jestli věřit rezervačnímu systému nebo zprávě, že by těch 6x 319 mělo jít na 12-18 měsíční ACMI k EW. Spíš bych řekl, že ČSA budou fungovat s OK-TST a zbytek budou operovat mašiny SW.
alesesl píše:Je to tak, OK zacnou letat PRG-STR-PRG pristi rok par krat tydne.
Tak to je dobrá zpráva. Doufejme ale že někoho napadne dát ty technické přelety taky do LŘ a dát je včas do prodeje - zatím totiž PRG-STR nelze ani u ČSA ani u Eurowings booknout. A přitom by zhruba již teď mělo být jasné které linky ze STR ČSA pro Eurowings převezmou a tutíž i jak tam z PRG často přelítávat, ne ?
alesesl píše:Je to tak, OK zacnou letat PRG-STR-PRG pristi rok par krat tydne.
Tak to je dobrá zpráva. Doufejme ale že někoho napadne dát ty technické přelety taky do LŘ a dát je včas do prodeje - zatím totiž PRG-STR nelze ani u ČSA ani u Eurowings booknout. A přitom by zhruba již teď mělo být jasné které linky ze STR ČSA pro Eurowings převezmou a tutíž i jak tam z PRG často přelítávat, ne ?
České aerolínie rušia prevádzku pravidelnej linky Praha – Bratislava – Košice z komerčných a prevádzkových dôvodov. K zastaveniu liniek OK960/1 a OK966/7 dochádza s účinnosťou od 14. januára 2019. Posledným letom na danej linke bude let vedený pod číslom OK964/5 dňa 11. januára 2019.
Major píše:České aerolínie rušia prevádzku pravidelnej linky Praha – Bratislava – Košice z komerčných a prevádzkových dôvodov. K zastaveniu liniek OK960/1 a OK966/7 dochádza s účinnosťou od 14. januára 2019. Posledným letom na danej linke bude let vedený pod číslom OK964/5 dňa 11. januára 2019.
Tak to je škoda, letěl jsem sice jenom třikrát, ale LF byl vždy slušný. Hlavně OK966 měl ideální čas odletu a příletu a v podstatě představoval jediný rozumný způsob, jak se dalo z Prahy na východ Slovenska v slušných časech.
Myslím si, že spravili dobre s rušením PRG-BTS a PRG-OSR. Ich biznis model na toto stavaný nie je. Ale redukcia spojenia do KSC ich bude mrzieť.
Už teraz väčšina tranzitov z KSC aj tak volí WAW, príp. VIE. Pre väčší komfort a väčšiu spolahlivosť. Navyše Austrian oznámil už pred pár týždňami, že sa chystá zvyšovať frekvencie do východnej Európy, vrátane Košíc. Tu dokonca stojí za zmienku, či si neprivlastní aj pár ľudí, čo budú ochotní obetovať čas za transport z VIE do Bratislavy. LOT a Eurowings by to mohli tiež vidieť ako príležitosť ale kto vie?
No a pre cestujúcich do Prahy za prácou je aj tak väčšina spojov v zlom čase (ráno len PO, ŠT a PIA). Takže prídu aj o časť tejto klientely.
Praha - Ostrava bol do neba volajuci nezmysel, ktory si niekto mohol drzat iba v takej aerolinke ako CSA. Pravidelne 5 ludi na palube. Neviem ci si niekto chcel dokazovat ze na to ma, alebo historicka marektingova reprezentacia.
zbozivulekral píše:Podle zdopravy.cz se ruší i PRG-OSR.
johnny: ten link je nedostupny (zrejme tam mas obrazok, album status alebo tak nieco, to musi byt "public"... alebo este lepsie, urob screenshot a pridaj ho sem do fora ako prilohu)
k analyze, no to sa dalo cakat, aj ked cely clanok som necital (nemam predplatne). Ale nejake letecke spojenie by nebolo zle. Problem je, ze na tejto linke su v zasade dve skupiny
1. obchodaci. Ti potrebuju spojenie rano a vecer kazdy den v tyzdni, idealne. Ale ti nenaplnia kapacitu bezneho LCC lietadla (a nikto iny kto by to mohol chciet lietat momentalne nie je)
2. dochadzaci do prace a do skoly. Tym staci spojenie parkrat do tyzdna, v piatok vecer, v nedelu vecer, pondelok rano... ale zas tam je problem s cenou. Individuali nezaplatia ovela viac nez stoji vlak, a rodiny uz vobec nie, ked sa mozu autom za tu istu cenu presunut styria.
Zaroven su obe skupiny pomerne jednosmerne (silny dopyt po daytripe z KE do BA, ale nie naopak; silny dopyt po lietani na vikend z BA do KE ale nie naopak). A velka cast sa musi do Kosic presunut z okolitych okresov, cim sa straca vyhoda rychlosti spojenia. Pre mna napriklad znamena letiet asi 2h z domu do centra (10 min cesta na letisko, prichod 30 min pred odletom, 30-45 min let, 30-35 minut od vystupu z lietadla do centra BA), oproti 5-5,5h autom alebo vlakom. Ale ked ma ist niekto z Michaloviec, tak to znamena 1:15h cestu na letisko, 1:15 (povedzme) pred odletom prijazd (rezerva), 30-45 minut let, a uz je na 3h este je lietadlo nad Nitrou niekde. Porovnanie 4h proti 6h uz tak dobre nevyznie. A to este nepocitam tych, co by museli ist na letisko/z letiska v "protismere" - Presov, Poprad, Roznava a pod.
Já jsem letěl do BTS 2x a LF byl vždy celkem vysoký, jenže když TVS nařizuje CSA neprodluzovat leasingy u ATR42, tak je pak problém tyhle linky letat.....☹️