michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.
No, marketing není nejsilnější stránkou Smartwings...
michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.
Kdo soudny by nechal poskodit znacku tim, ze pod ni bude provozovat nekonzistentni produkt?
Inu takovy, co se rozhodl z te znacky, kterou levne koupil, vyzdimat okamzite maximum a pak ji poslat do kytek (bez ohledu na to, kolik ji bude let). Takovych predatoru je docela dost v ruznych oborech.
michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.
No, marketing není nejsilnější stránkou Smartwings...
P3D píše:Hmm...tak nyní jsem si všiml, že všechny lety ČSA do Ruska (s výjimkou SVO) bude od března provozovat Smartwings..... Nevíte někdo jestli nebude létat ČSA s OK-YBA něco za oceán....přeci jen nedávno ji udělali ETOPS....
To jako zmizí z Ruských letišť zmizí letadla s nápisy ČSA ? - taková klasika!
No podle rezervačního systému ano...všechny lety jsou v rezervačním systému napsány pod Smartwings....a navíc od 13.1.2019 končí Moskva přes Karlovy Vary..
michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.
Kdo soudny by nechal poskodit znacku tim, ze pod ni bude provozovat nekonzistentni produkt?
Inu takovy, co se rozhodl z te znacky, kterou levne koupil, vyzdimat okamzite maximum a pak ji poslat do kytek (bez ohledu na to, kolik ji bude let). Takovych predatoru je docela dost v ruznych oborech.
Pro ČSA bohužel končí privatizace naprostou katastrofou... Hlavně, že stát nastrkal několik miliard do záchrany ČSA
Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:
1) přepravní práva na regulované trhy Víz to, co se děje teď s Ruskem. Je nutné převyjednat přepravní práva z ČSA na Smartwings (zde je nutný souhlas protistrany).
2) interlining ČSA mají nauzavírané smlouvy na vzájemné uznávání přepravních dokladů s jinými airolinkami, Smartwings nikoliv. Zde bude na zvážení managementu QS, zda v tomto chtějí pokračovat. Je třeba uvážit, kolik peněz přináší interline traffic na linkách ČSA, tedy tržby z přeprav uskutečněných na letech ČSA, které jsou ale vystavené na letenkách cizích společností (typicky feedrové lety do FRA, ROM, MXP, CDG, AMS, BRU, MAD), kdy cestující po letu ČSA pokračuje na dálkovku s jiným dopravcem. Na toto téma jsem kdysi napsal obsáhlý článek zde na fóru. Interlining znamená rovněž nutnost provozovat oddělení KPT, které vzájemně zúčtovává tržby s cizími aerolinkami a dozoruje prodeje IATA agentur worldwide. Před nedávnem Smartwings tuto agendu přesunuly z Islandu právě na oddělení KPT ČSA. Toto téma velmi úzce souvisí i s:
3) SkyTeam Bez interliningu nelze být ve SkyTeamu a zároveň členství ve SkyTeamu s sebou přináší nepříjemné požadavky na minimální standardy služeb (například divider a občerstvení v C-class) a to také úzce souvisí s:
4) OK Plus Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.
5) distribuční kanál Prodeje přes web ČSA přinášejí tržby. Je otázka kolik to dělá a zda to vůbec lze výhledově nahradit webem Smartwings. Je třeba si uvědomit, že před nedávnem Smárti zavedli plošné codesharování s lety ČSA právě proto, aby se tím nabourali do distribučního kanálu ČSA.
Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.
prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:
[…]
Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.
Díky za nástin problémů/otázek souvisejících s případným pohřbem ČSA. Stojím teď před rozhodnutím, jestli pokračovat s OK Plus i v roce 2019 a hlavně, co udělat s nastřádanými mílemi – co nejdříve je utratit za bonusovou letenku, nebo ještě vyčkat? Aspoň teď mám víc informací.
prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:
[…]
Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.
Díky za nástin problémů/otázek souvisejících s případným pohřbem ČSA. Stojím teď před rozhodnutím, jestli pokračovat s OK Plus i v roce 2019 a hlavně, co udělat s nastřádanými mílemi – co nejdříve je utratit za bonusovou letenku, nebo ještě vyčkat? Aspoň teď mám víc informací.
Ja bych rozhodne se co nejdrive zbavil mil na OKPLUS, pokud to jde smysluplne vyuzit na neco.
prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:
1) přepravní práva na regulované trhy Víz to, co se děje teď s Ruskem. Je nutné převyjednat přepravní práva z ČSA na Smartwings (zde je nutný souhlas protistrany).
Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.
Robert píše:Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.
Protože do Ruska nesmíš lítat s pronajatým letadlem.
Z marketingového pohledu, jsem předpokládal, že značka ČSA zůstane pro pravidelné linky a Smartwings pro chartery a koupácké destinace. Teď ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna zůstane jen Smartwings...
Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).
A320neo nebudou...to je prostě už rozhodlé, nyní je jenom problém, co udělají s tou objednávkou....a i pokud by neprodali těch 7 letadel před vyrobením tak je prodají ihned po vyrobení. Co se týče Činy, tak ČSA chtěly v roce 2017 s ex. Vietnamskou A330 začít provozovat lety do ČIny, ovšem A330 byla v tak špatném stavu, že ji nevzali....Co mně spíše zaráží je fakt, že A330 (OK-YBA) dostala na začátku prosince ETOPS, tak by mně zajímalo, co chtějí manažeři v ČSA (no..spíše Smartwings) s YBou podniknout...
ETOPS jsou zvláštní, bohužel nejrealističtější důvod asi bude, aby ho SmartWings mohly využívat na koupácké lety do Karibiku... Ale zase Korean nemá práva na častější lety ICN-PRG a linka ČSA je údajně i zisková...