Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.


No, marketing není nejsilnější stránkou Smartwings...


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.


Kdo soudny by nechal poskodit znacku tim, ze pod ni bude provozovat nekonzistentni produkt?

Inu takovy, co se rozhodl z te znacky, kterou levne koupil, vyzdimat okamzite maximum a pak ji poslat do kytek (bez ohledu na to, kolik ji bude let). Takovych predatoru je docela dost v ruznych oborech.

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal4 »

Robert píše:
michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.


No, marketing není nejsilnější stránkou Smartwings...
Taky se mi občas zdá.

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od P3D »

krakra píše:
P3D píše:Hmm...tak nyní jsem si všiml, že všechny lety ČSA do Ruska (s výjimkou SVO) bude od března provozovat Smartwings.....:( Nevíte někdo jestli nebude létat ČSA s OK-YBA něco za oceán....přeci jen nedávno ji udělali ETOPS....

To jako zmizí z Ruských letišť zmizí letadla s nápisy ČSA ? - taková klasika!


No podle rezervačního systému ano...všechny lety jsou v rezervačním systému napsány pod Smartwings....a navíc od 13.1.2019 končí Moskva přes Karlovy Vary..:(

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

flyingblue píše:
michal4 píše:Podle mě značku ČSA nikdo rušit nebude, možná ořeže. Kdo soudný by se zbavoval značky, která má bez 5 let rovnou stovku a zkratku OK? To by byl marketingový šílenec. Možná po tomto výročí.


Kdo soudny by nechal poskodit znacku tim, ze pod ni bude provozovat nekonzistentni produkt?

Inu takovy, co se rozhodl z te znacky, kterou levne koupil, vyzdimat okamzite maximum a pak ji poslat do kytek (bez ohledu na to, kolik ji bude let). Takovych predatoru je docela dost v ruznych oborech.


Pro ČSA bohužel končí privatizace naprostou katastrofou... Hlavně, že stát nastrkal několik miliard do záchrany ČSA


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:

1) přepravní práva na regulované trhy
Víz to, co se děje teď s Ruskem. Je nutné převyjednat přepravní práva z ČSA na Smartwings (zde je nutný souhlas protistrany).

2) interlining
ČSA mají nauzavírané smlouvy na vzájemné uznávání přepravních dokladů s jinými airolinkami, Smartwings nikoliv. Zde bude na zvážení managementu QS, zda v tomto chtějí pokračovat. Je třeba uvážit, kolik peněz přináší interline traffic na linkách ČSA, tedy tržby z přeprav uskutečněných na letech ČSA, které jsou ale vystavené na letenkách cizích společností (typicky feedrové lety do FRA, ROM, MXP, CDG, AMS, BRU, MAD), kdy cestující po letu ČSA pokračuje na dálkovku s jiným dopravcem. Na toto téma jsem kdysi napsal obsáhlý článek zde na fóru. Interlining znamená rovněž nutnost provozovat oddělení KPT, které vzájemně zúčtovává tržby s cizími aerolinkami a dozoruje prodeje IATA agentur worldwide. Před nedávnem Smartwings tuto agendu přesunuly z Islandu právě na oddělení KPT ČSA. Toto téma velmi úzce souvisí i s:

3) SkyTeam
Bez interliningu nelze být ve SkyTeamu a zároveň členství ve SkyTeamu s sebou přináší nepříjemné požadavky na minimální standardy služeb (například divider a občerstvení v C-class) a to také úzce souvisí s:

4) OK Plus
Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.

5) distribuční kanál
Prodeje přes web ČSA přinášejí tržby. Je otázka kolik to dělá a zda to vůbec lze výhledově nahradit webem Smartwings. Je třeba si uvědomit, že před nedávnem Smárti zavedli plošné codesharování s lety ČSA právě proto, aby se tím nabourali do distribučního kanálu ČSA.

Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.

Mtargem
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 70
Registrován: 26. 06. 2014, 13:45
Bydliště: BRU (PED)
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mtargem »

prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:

[…]

Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.


Díky za nástin problémů/otázek souvisejících s případným pohřbem ČSA. Stojím teď před rozhodnutím, jestli pokračovat s OK Plus i v roce 2019 a hlavně, co udělat s nastřádanými mílemi – co nejdříve je utratit za bonusovou letenku, nebo ještě vyčkat? Aspoň teď mám víc informací.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Mtargem píše:
prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:

[…]

Rok 2019 tedy bude v tomto ohledu velmi zajímavý, jsem sám zvědav, jak se management v těchto klíčových otázkách rozhodne.


Díky za nástin problémů/otázek souvisejících s případným pohřbem ČSA. Stojím teď před rozhodnutím, jestli pokračovat s OK Plus i v roce 2019 a hlavně, co udělat s nastřádanými mílemi – co nejdříve je utratit za bonusovou letenku, nebo ještě vyčkat? Aspoň teď mám víc informací.


Ja bych rozhodne se co nejdrive zbavil mil na OKPLUS, pokud to jde smysluplne vyuzit na neco.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

prodejce píše:Existence ČSA se stává zejména administrativní záležitostí. Zrušení firmy ČSA brání následující:

1) přepravní práva na regulované trhy
Víz to, co se děje teď s Ruskem. Je nutné převyjednat přepravní práva z ČSA na Smartwings (zde je nutný souhlas protistrany).


Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

Robert píše:Díky taky za fundované vysvětlení k současnému stavu ČSA. Je nějaký názor na to, proč si chce SmartWings převést lety do Ruska pod sebe? ČSA je v Rusku podle mě celkem etablovaná značka.


Protože do Ruska nesmíš lítat s pronajatým letadlem.

Z marketingového pohledu, jsem předpokládal, že značka ČSA zůstane pro pravidelné linky a Smartwings pro chartery a koupácké destinace. Teď ale vše nasvědčuje tomu, že do budoucna zůstane jen Smartwings...

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od P3D »

A nevíte někdo jak to bude s tou linkou do Stuttgartu? Slyšel jsem, že ČSA zvažují její otevření (kvůli těm A319 co tam budou pronajaté)....

P3D
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 07. 07. 2018, 22:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od P3D »

Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


A320neo nebudou...to je prostě už rozhodlé, nyní je jenom problém, co udělají s tou objednávkou....a i pokud by neprodali těch 7 letadel před vyrobením tak je prodají ihned po vyrobení. Co se týče Činy, tak ČSA chtěly v roce 2017 s ex. Vietnamskou A330 začít provozovat lety do ČIny, ovšem A330 byla v tak špatném stavu, že ji nevzali....Co mně spíše zaráží je fakt, že A330 (OK-YBA) dostala na začátku prosince ETOPS, tak by mně zajímalo, co chtějí manažeři v ČSA (no..spíše Smartwings) s YBou podniknout...

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

ETOPS jsou zvláštní, bohužel nejrealističtější důvod asi bude, aby ho SmartWings mohly využívat na koupácké lety do Karibiku... Ale zase Korean nemá práva na častější lety ICN-PRG a linka ČSA je údajně i zisková...

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od marthym »

Ne, zisková (vzhledem k ceně pronájmu) opravdu není.


Odpovědět