Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
2
3%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
20%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
14
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
35
55%
 
Celkem hlasů: 64

outfitter
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 13
Registrován: 22. 09. 2010, 11:29
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod outfitter » 09. 06. 2019, 12:06

Nemec píše:
pettte píše:Tak to by v úzkotrupém letadle byla první aerolinka, co by měla jinou rozteč na levé a pravé straně a tím i "rozhozené řady. Pak by jim i jinak vycházelo číslování řad....

Popravdě, jiná rozteč pro business jen na jedné straně nedává smysl, nemluvě o tom, že tato třída je u "normálních" společností jaksi oddělena, toalety by měly být jen pro ní a další...

Ale co u SW dává smysl (byť je to ČSA).

Na pravé straně se dřív začínalo číslovat až od 2, teď se čísluje od 1 ale jedna řada sedaček tam chybí.


Neni tam 6DEF


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 149
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bilbo » 09. 06. 2019, 14:31

pettte píše:Tak to by v úzkotrupém letadle byla první aerolinka, co by měla jinou rozteč na levé a pravé straně a tím i "rozhozené řady. Pak by jim i jinak vycházelo číslování řad....

Popravdě, jiná rozteč pro business jen na jedné straně nedává smysl, nemluvě o tom, že tato třída je u "normálních" společností jaksi oddělena, toalety by měly být jen pro ní a další...

Ale co u SW dává smysl (byť je to ČSA).

Je to tak u většiny 737 s konfigurací Y189 po světě, netuším proč to tak je. Rozdíl rozteče není velkej, ale je tam. Zase ČSA je třeba jedna z mála společností, která dává stolky na vyblokovaný prostřední sedadla v Cclass.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod velpa.66 » 10. 06. 2019, 17:26

Jen pro zajímavost právě jsem si dělal online odbavení na středeční let PRG -FCO a dostal přidělená místa 1A ,1B. Letenka zakoupena v tarifu LITE

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 10. 06. 2019, 20:25

velpa.66 píše:Jen pro zajímavost právě jsem si dělal online odbavení na středeční let PRG -FCO a dostal přidělená místa 1A ,1B. Letenka zakoupena v tarifu LITE


To je sice hezké, ale jsi na té špatné straně letadla :D
Je to jen sranda. Ale tohle potvrzuje, že je to s dělením na pravou a levou stranu pravda.

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 297
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jonapet » 11. 06. 2019, 14:31

Minulý měsíc mi ve FRA uletěl návazný FRA - PRG v LH business.

Měl jsem na výběr přebukování z FRA do PRG přes BRU, LHR nebo MXP. Vybral jsem si tu první variantu a možnost si vyzkoušet ČSA business class z BRU.

Ve srovnání s LH to nedopadlo nijak špatně. Na hodinovém letu teplé jídlo (hovězí karbenátek, který se v Y dá dokoupit za 380,-), bohemka brut, červené ze Znovína. Potvrzuji, že v C class jsme byli čtyři a všichni jsme se seděli na pravé straně na sedačkách D a F a místo sedačky E byl stolek. Více místa na nohy jsem si nevšiml.

V LH mě naštvalo, že v C class rozlévají stejné víno jako v economy, na letu z OTP do FRA jen studené jídlo. V LH sice zatáhnou záclonku, ale letuška s nápojovým vozíkem obslouží business cestující a pak ze stejného vozíku jde obsluhovat economy.

Takže za mě v přímém srovnání servisu jasná výhra pro OK nad LH, což jsem nečekal.
Přílohy
OTP - FRA.jpg
OTP - FRA.jpg (74.31 KiB) Zobrazeno 2213 x
BRU.jpg
BRU.jpg (68.26 KiB) Zobrazeno 2214 x


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2725
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 11. 06. 2019, 14:39

OK dle meho je nejlepsi vnitro C v sirsim regionu. Nezkousel jsem akorat novou Air Italy a Swiss, jinak KL, AF, AZ, LH, OS, LO vsechno slabsi nez OK

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 214
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod zdenda » 11. 06. 2019, 15:39

jonapet píše:Minulý měsíc mi ve FRA uletěl návazný FRA - PRG v LH business.

Měl jsem na výběr přebukování z FRA do PRG přes BRU, LHR nebo MXP. Vybral jsem si tu první variantu a možnost si vyzkoušet ČSA business class z BRU.

Ve srovnání s LH to nedopadlo nijak špatně. Na hodinovém letu teplé jídlo (hovězí karbenátek, který se v Y dá dokoupit za 380,-), bohemka brut, červené ze Znovína. Potvrzuji, že v C class jsme byli čtyři a všichni jsme se seděli na pravé straně na sedačkách D a F a místo sedačky E byl stolek. Více místa na nohy jsem si nevšiml.

V LH mě naštvalo, že v C class rozlévají stejné víno jako v economy, na letu z OTP do FRA jen studené jídlo. V LH sice zatáhnou záclonku, ale letuška s nápojovým vozíkem obslouží business cestující a pak ze stejného vozíku jde obsluhovat economy.

Takže za mě v přímém srovnání servisu jasná výhra pro OK nad LH, což jsem nečekal.

No to je fakt k nastvani ze na krátkém letu LH serviruji v byznysu stejne vino jako v economy....

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bphot0 » 11. 06. 2019, 16:24

To jsou celkem zajimave obrazky. LH celkem prekvapeni, a to vino by mi taky vadilo. A oni v LH obsluhuji C pax primo z voziku???? Ve slusnych podnicich se to nosi na tacku.

Dovolim si zustat OT a pridat z nedavne doby obrazkove srovnani IB a TAP. V IB jsem letos mel 6 segmentu, v TAP jen 3. Chutove u mne malinkou vitezi Portugalci, ale jen o prsa. Nejvetsi rozdil udela prave ochota a pristup palubniho personalu.

TAP__LIS-PRG.jpg
TAP__LIS-PRG.jpg (66.38 KiB) Zobrazeno 2130 x


IB__MAD-PRG.jpg
IB__MAD-PRG.jpg (76.97 KiB) Zobrazeno 2130 x

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 11. 06. 2019, 17:08

jonapet píše:Minulý měsíc mi ve FRA uletěl návazný FRA - PRG v LH business.

Měl jsem na výběr přebukování z FRA do PRG přes BRU, LHR nebo MXP. Vybral jsem si tu první variantu a možnost si vyzkoušet ČSA business class z BRU.

Ve srovnání s LH to nedopadlo nijak špatně. Na hodinovém letu teplé jídlo (hovězí karbenátek, který se v Y dá dokoupit za 380,-), bohemka brut, červené ze Znovína. Potvrzuji, že v C class jsme byli čtyři a všichni jsme se seděli na pravé straně na sedačkách D a F a místo sedačky E byl stolek. Více místa na nohy jsem si nevšiml.

V LH mě naštvalo, že v C class rozlévají stejné víno jako v economy, na letu z OTP do FRA jen studené jídlo. V LH sice zatáhnou záclonku, ale letuška s nápojovým vozíkem obslouží business cestující a pak ze stejného vozíku jde obsluhovat economy.

Takže za mě v přímém srovnání servisu jasná výhra pro OK nad LH, což jsem nečekal.


Tak v lednu na trase MUC - PRG v C Lufthansy kvůli mně, jedinému cestujícímu v business otevřeli velkou láhev champagne a pak s ní určitě nikam nešli. V láhvi zůstaly 3/4 až mi to bylo líto, že to budou asi vylívat, protože si nemyslím, že by si dovolili to vypít, když je čeká minimálně zpáteční let do MUC.

jonapet
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 297
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod jonapet » 11. 06. 2019, 17:17

A bylo to určitě champagne? Pokud ano, tak závidím, ale už jsem viděl i v longhaul LH businessu rozlévat Cavu...

Mě teda odbyli německým sektem. Rakouský veltlín byl stejný který jsem dostal na cestě tam v Y a červené taky žádná sláva...
Přílohy
bertrand.jpg
bertrand.jpg (65.14 KiB) Zobrazeno 2091 x
veltliner.jpg
veltliner.jpg (49.48 KiB) Zobrazeno 2091 x
sekt.jpg
sekt.jpg (60.08 KiB) Zobrazeno 2091 x

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod pettte » 11. 06. 2019, 19:32

Už je to nějaký měsíc zpátky, ale myslím si, že to fakt bylo champagne. Hodně mne překvapilo, že neměli malé balení 0,2 l.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 214
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod zdenda » 12. 06. 2019, 19:21

pettte píše:Už je to nějaký měsíc zpátky, ale myslím si, že to fakt bylo champagne. Hodně mne překvapilo, že neměli malé balení 0,2 l.

Tak v červenci letim zpáteční v byznysu PRG CGN via MUC s LH. Uvidim jak to bude s tim šampusem tam:-)

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bphot0 » 19. 06. 2019, 00:08

Zitra (vlastne uz dnes) letim (neplanovane) OK-700 v businessu pres MAD na LPA. Ticket zakoupen dnes za velmi prijemnou cenu primo u IB. Let s OK-700 vychazel zejmena priletem do destinace lepe, nez v 15:00 s Iberii. (OT: Navic do destinace pokracuji v A330 na sedadle 6A. :D )
Mohu potvrdit z OLCI u CSA, ze business je pouze na prave strane letadla, jsem na toho kocko-psa docela zvedavej. Pripadne dojmy hodim sem do vlakna.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2725
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod Fabo » 19. 06. 2019, 10:18

bphot0 píše:Zitra (vlastne uz dnes) letim (neplanovane) OK-700 v businessu pres MAD na LPA. Ticket zakoupen dnes za velmi prijemnou cenu primo u IB. Let s OK-700 vychazel zejmena priletem do destinace lepe, nez v 15:00 s Iberii. (OT: Navic do destinace pokracuji v A330 na sedadle 6A. :D )
Mohu potvrdit z OLCI u CSA, ze business je pouze na prave strane letadla, jsem na toho kocko-psa docela zvedavej. Pripadne dojmy hodim sem do vlakna.


Ja si to zrovna koupil na OK619 asi za dva tydny. Air France mi ukazuje celkem divnou seatmapu, 1-3 na prave strane nejsou, pak 4 a 5 jo, a 6 zas neni.

No, cert vi co to bude. 1A bych si i celkem vzal, no, ale jelikoz to mam kvuli XP koupene na KL kodech, tak mam smulu (a nemohu si ani predobjednat jidlo, asi... zkusim callcentrum)

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 65
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvekod bphot0 » 21. 06. 2019, 09:15

Tak podavam kratickou zpravu z OK-700 dne 19.cervna.

Puvodne to mel podle Flightradar24 letet OK-TSH z GOT pres HAM, ale uz z GOT odletel pozde, takze myslim, ze to v Praze kluci preplanovali na TVG, ktere priletelo z CFU. Coz lze asi pochvalit.

Z tohoto duvudu zrejme byl odlet z C10, ze salonku docela dalka. Tim spis, ze na tabulich bylo az do cca 10:53 napsano "Gate open" . V 10:53 mi zapipala SMSka a i na tabulich bylo Last Call :oops: Evidentne nekde vznikl problem, kdyz jsem tam dustojnym, ale velmi rychlym krokem dorazil, opravdu bylo uz letado plne a agenti se chystali mi nadavat. Kdyz jsem jim ale rikal, ze jak to bylo s informacemi na tabulich, nejak podezrele rychle otocili. Chvili za mnou dorazil jeste par, co tez sedel v Menzies salonku.

Uz skoro z chobotu jsem videl, ze nekdo sedi na 2E (mel jsem 2F). Skvely dojem z personalu zacal, kdyz mi byly nabidnuty noviny a ja jsem rekl, ze jedine, co bych byl ochoten cist, jsou HN. Asi tak :D, odpovedela mi vedouci kabiny. Tak jsem jedny vzal. Pak rikam: Kdepak asi budu sedet, musim se podivat. Tak najdu v PassAndroidu prislusny obrazek s 2F a napisem SKY PRIORITY (to mi pripomina odbaveni u prepazky, ale to nebudu komentovat, protoze to bych se rozcilil a zkazilo by to dojem). To stacilo k tomu, aby byl cesky mluvici "kastan" vyexpedovan zpatky na 2B (kladl odpor, ale jen drobne, argumentaci jsem z vlastniho zajmu neposlouchal). Je mi okamzite uvolnena ta kratka prihradka nad hlavami, abych si tam dal svoji aktovku, sedam a dostavam dzus a vodu (tesne pote dorazi ten par ze salonku).

Kapitam hlasi, ze budem startovat az za 20 minut. Vsem je teplo, tem D-E-F asi konkretne nejvic (Snowbordaci :D ). Podle mne pruvodci byli jistojiste s praxi u CSA, fakt je musim pochvalit. Jidlo super, tac sice chudsi, nez pozdeji u IB, ale dostal jsem podobny steak, jako sem vyfotil Jonapet, uvnitr jeste perfektne ruzovy. Mnohem lepsi, nez pak mam u IB. Vyborne kafe, takove jsem v letadle snad jeste nepil.

Nad MAD se dostavame po hodne zajimave otocce a letem nizko nad terenem 34 minut pozdeji oproti planu, coz mi necini zadny problem.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů