Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
3
4%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
19%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
17
24%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
37
53%
 
Celkem hlasů: 70

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5477
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

DarkLight píše:
Fabo píše:Divider neni.

Zdroj: Linka OK619, OK-TVG, 28JUL. Sedacka 1A

Pocet cestujicich v C: 1ks. Celkove 182.



Máte někdo tušáka, jak u OK-TSE? Zrovna dneska mi vítězoslavně prošel za levno můj první plusgrade (takže Zetko), a až při checkinu zjistim že se seatingem oproti představám k***a něco nehraje. Link od kamaráda na Vaši debatu o one-sided business class configu a o tom, jak budu láskyplně vzpomínat i na ten posranej závěs z A319, a pohled na imatrikulaci s kterou pojedu, to už bylo jen hořký zklamání. Tak nezbývá než doufat, že to v pátek (OK616) nebude zas TAK strašný.


Tak a ted se jeste muzes modlit, aby to, co bylo naplanovanyho na patek, v patek skutecne letelo.


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 419
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/aero ... domaci_vlc

Je neskutečné, že se někdo musí soudit o kompenzaci 6 let....

Připomínám pro ty co by špatně četli, že letenku jim prodalo ČSA, což bylo zřejmě v době, kdy sami částečne provozovali a codeshareovali linku do Abu Dhabi.

Hodně výživná je diskuze. Už se fakt nedivím že nám vládne Babiš se Zemanem, když většina národa jsou "lopaťáci". Jen pár odpovědí je normálních, s příměrem, že když si objednám stavbu domu, tak i přes několik subdodavatelů je právně odpovědný ten u kterého jsme to objednal.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2881
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

pettte píše:https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/aerolinky-odskodneni-zpzodeni-cestujici.A190711_103833_domaci_vlc

Je neskutečné, že se někdo musí soudit o kompenzaci 6 let....

Připomínám pro ty co by špatně četli, že letenku jim prodalo ČSA, což bylo zřejmě v době, kdy sami částečne provozovali a codeshareovali linku do Abu Dhabi.

Hodně výživná je diskuze. Už se fakt nedivím že nám vládne Babiš se Zemanem, když většina národa jsou "lopaťáci". Jen pár odpovědí je normálních, s příměrem, že když si objednám stavbu domu, tak i přes několik subdodavatelů je právně odpovědný ten u kterého jsme to objednal.


Let PRG-AUH byl provozovan CSA, tudiz ano, bylo to v te dobe.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od marthym »

Nejvíc mě irituje, že náš soud není schopný pochopit anglicky psaný text a jeho překlad...

Aneb další příklad úžasného českého soudnictví.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 252
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zdenda »

marthym píše:Nejvíc mě irituje, že náš soud není schopný pochopit anglicky psaný text a jeho překlad...

Aneb další příklad úžasného českého soudnictví.

Nezapomen si jako naprosty laik, neznaly veci i spisu,rejpnout do soudnictvi:-(((


marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od marthym »

Ano, jsem laik, který měl právo dva semestry na jiné VŠ, takže žabař. I když, ne, žabař je tady někdo jiný. Sorry. Žádat si o výklad předpisu 261/2004, po takové době, mi přijde totálně ujeté.

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ivy »

marthym píše:Ano, jsem laik, který měl právo dva semestry na jiné VŠ, takže žabař. I když, ne, žabař je tady někdo jiný. Sorry. Žádat si o výklad předpisu 261/2004, po takové době, mi přijde totálně ujeté.


A co si takhle přečíst ten rozsudek, a to hlavně odstavce 12, 13, 14 a 16, ze kterých vyplývá, že to zdaleka není tak jednoduché, jak je to v této diskuzi prezentováno.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 468
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od marthym »

Ne, prosím pěkně, mně stačí 8.

Každý z jedenácti dotyčných cestujících si zarezervoval u Českých aerolinií let z Prahy (Česká republika) do Bangkoku (Thajsko) přes Abú Dhabí (Spojené arabské emiráty).


ČSA je zde ve vztahu k zákazníkovi nejen jako prodejce, ale i poskytovatel a tedy i zodpovědný subjekt. S tímhle přece měli počítat - jedno z riziko codesharů.

Takže jiný příběh. Když si koupíš letenku u Condoru, první úsek s ČSA bude mít hodinu zpoždění a nestihneš odlet. Budeš žádat o kompenzaci koho? Kdo poskytuje celou cestu? Odpověď je jasná: ten, kdo ticketuje. Condor.

Ať si tohle aerolinky řeší mezi sebou, nazdar.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 252
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zdenda »

ivy píše:
marthym píše:Ano, jsem laik, který měl právo dva semestry na jiné VŠ, takže žabař. I když, ne, žabař je tady někdo jiný. Sorry. Žádat si o výklad předpisu 261/2004, po takové době, mi přijde totálně ujeté.


A co si takhle přečíst ten rozsudek, a to hlavně odstavce 12, 13, 14 a 16, ze kterých vyplývá, že to zdaleka není tak jednoduché, jak je to v této diskuzi prezentováno.

Spravne. Marthym nema tak uplne pravdu....

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Karel_x »

Lidovky píše:Příčinou neobvyklého obchodního sporu mezi Českem a Ruskem byla snaha přidat lety ruským dopravcům.

Možná, kdyby měl stejný palubní servis jak ruská konkurence, byl by to on a ne oni, kdo by žádal o navýšení počtu letů... Jinak, já osobně nevidím moc perspektivní pro ČSA, pokud Š. volí konfrontační postoj vůči ruským úřadům. Ale je to jeho byznys, uvidíme.

pettte píše:...většina národa jsou "lopaťáci"...

Já mám takovou zkušenost, že většinou ti, kteří jsou hodně chytří, se nad ostatní nepovyšují. To dělají hlavně ti, co do věci vidí tak napůl, kteří se ještě nedostali tak daleko, aby pochopili omezení vlastního rozhledu.

Nechci dělat chytrého, nejsem právník, ale zjevně to byl i pro naše soudy oříšek (že by i tam byl taky samý lopaťák?) a EU se s tím rovněž nepopasovala úplně lehce. Je to ovšem docela přirozený stav - zákonodárce vytvoří zákon, který samozřejmě umožní různé výklady a soudy pak musí rozhodnout o tom, který výklad je platný.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 419
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Karel_x píše:
Lidovky píše:Příčinou neobvyklého obchodního sporu mezi Českem a Ruskem byla snaha přidat lety ruským dopravcům.

Možná, kdyby měl stejný palubní servis jak ruská konkurence, byl by to on a ne oni, kdo by žádal o navýšení počtu letů... Jinak, já osobně nevidím moc perspektivní pro ČSA, pokud Š. volí konfrontační postoj vůči ruským úřadům. Ale je to jeho byznys, uvidíme.

pettte píše:...většina národa jsou "lopaťáci"...

Já mám takovou zkušenost, že většinou ti, kteří jsou hodně chytří, se nad ostatní nepovyšují. To dělají hlavně ti, co do věci vidí tak napůl, kteří se ještě nedostali tak daleko, aby pochopili omezení vlastního rozhledu.

Nechci dělat chytrého, nejsem právník, ale zjevně to byl i pro naše soudy oříšek (že by i tam byl taky samý lopaťák?) a EU se s tím rovněž nepopasovala úplně lehce. Je to ovšem docela přirozený stav - zákonodárce vytvoří zákon, který samozřejmě umožní různé výklady a soudy pak musí rozhodnout o tom, který výklad je platný.


Diskuzi jsi evidentně nečetl....., ale chytrý jsi jako ruské rádio.

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1240
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Orus-x »

Karel-x: omluv mojí omezenost, ale není příčinou problému to, že ruský stát trvá na omezeném trhu a dvoustranných leteckých dohodách s Evropou ze 70-let?? Když mají ruští dopravci o tolik lepší servis (což v porovnání s TVS-style a velkým množstvím evropských dopravců samozřejmě mají), proč si Rusko nepustí na trh evropskou konkurenci v neomezeném, případně daleko větším množství (viz Ukrajina, Maroko, Jordánsko, Izrael). Vidělo by se, jestli průměrný ruský pasažér preferuje Ryanair před Ural Airlines nebo ne.. Ale samozřejmě když už jaksi BILATERÁLNÍ dohody jsou, nemůže Rusko vyžadovat jednostranné navýšení z jejich strany a divit se, že druhá strana trvá na vyváženosti pro obě strany. Od toho jsou ty dohody bilaterální. Vydírání přeletovými povoleními do Asie přes Sibiř (což vždycky bylo tvrdý výpalný pro všechny dopravce) je opravdu nefér.

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gaba02 »

Od 28/10
- již v prodeji KEF s mezipřistáním v CPH
- Moskva 3x denně
- Oděsa 2x týdně

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1171
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Lkprak »

gaba02 píše:Od 28/10
- již v prodeji KEF s mezipřistáním v CPH
- Moskva 3x denně
- Oděsa 2x týdně


A v návaznosti na ten zimní KEF i úprava létání na lince do Kodaně. Dosavadní systém "ráno a pozdě odpoledne z Prahy a pak hned zpět, v zimě některé lety vynechány", se přechází na systém "večer do Kodaně, ráno zpátky - letadlo nocuje v KEF + většinu dní v týdnu ještě dopolední linka". Bojím se bojím, že tohle je další travelovský hokus pokus s nejistým výsledkem. Doufejme, že tenhle se chytí.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 223
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Na té lince je velká konkurence, ČSA doteď nabízely nejlepší časy. Tak hlavně, že budeme mít denně Reykjavík, přitom s těmi časy příletu a hlavně odletu je to odsouzené k zániku...


Odpovědět