Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

HighFlyer píše:
pettte píše:Boarding do ATRka busem pochopí každý, protože ten most by se k ní fakt blbě dával. Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.

Zkusenost jako pres kopirak ta moje letos v unoru na letu PRG-SXB. V salonku sedim co nejbliz monitoru a "monitoruji" ho asi 1x za minutu a cekam, az se zmeni "gate open" na "boarding". Bylo preskoceno vyvojove stadium "boarding" a zacal blikat rovnou "final call". Nastesti me napadlo pozadat damy na recepci salonku, aby zavolali na gate, ze uz se tam blizim milovymi kroky. Na uvitani nikoli "Dobry den,", ale "Pane, musite sledovat monitory!" Po kratkem ujasneni, co kdo dal na monitor a co vynechal, pak nasledovalo to cekani v busu s otevrenymi dvermi v mrazu...

Nevim, jestli v tom hledat kauzalitu souvisejici s prechodem CSA od handlingu LP k Menzies, nicmene se to nabizi. Prave jsem mrknul do flight logu, kolik mam segmentu s ATR pod kodem OK. Dohledal jsem 77, tzn. ze plus minus polovina z PRG a ta šikana (prebliknuti rovnou z gate open na final call) je otazka cca posledniho roku.


Přesně tak, já jsem letěl týden po změně na Menzies. Na monitory jsem taky koukal v podobné frekvenci. jako pro ty agenty to je možná zábavná hra, koukat jak se najednou začnou doslova řítit cestující, kteří si toho všimnuli. Z dovolené se mi už nechtělo trápit se se stížností.


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:Ale skutečnost, že 5 minut před "otevřením gate" (viz čas na boarding passu, se mi při dopíjení kávy v salonku objevilo poslední výzva mne nejdříve vyděsilo, po běhu na gate jsem vyjádřil mírnou nevoli, že blbnou lidi, mi ta pipina řekla, že to je proto abychom odletěli včas, na to jsme ji kontroval, že za posledních 14 dní neodletěli včas ani jednou (ranní let do DUS), no a pak jsem jako jeden z posledních nastoupivších do busu, čekal dalších 15 minut než se zavřely dveře. V mrazu a ve stoje, jako pravý business zákazník.

Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou. :D


Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou. :D


Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.


Aha, takže namísto toho, aby si vedení handlingové společnosti a také jejich zákazník letecká společnost, udělali pořádek, tak to vyřešíme typicky českým způsobem vyse... se na to :thumbup:

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:
Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.


Aha, takže namísto toho, aby si vedení handlingové společnosti a také jejich zákazník letecká společnost, udělali pořádek, tak to vyřešíme typicky českým způsobem vyse... se na to :thumbup:

No mně to neříkej :D

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:Tak úkolem gate agenta je nahnat lidí co nejrychleji k letadlu, jestli to pak stejně poletí pozdě už asi nebude starost tý zaměstnankyně. Navíc 10 minut do odletu tě stejně zrušit nemůžou. :D


Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.


To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu. :D

Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od bilbo »

Fabo píše:
bilbo píše:
pettte píše:
Chceš tedy říct, že když je má co nejrychleji nahnat k letadlu, s časem boardingu myslím 6:25, tak má v 6:20 "vyhlásit" last call????? To jako myslíš fakt vážně?
Takže podle tvé teorie by klidně mohl večer před odletem napsat ať tam jsou už třeba ve 2 ráno, a to se mu tam v těch 6:20 už nikdo nebude courat, že?
Napadlo Tě někdy, že tam ti zákazníci nejsou pro agenta, ale agent pro cestující???? Že když v 5:10 dostanu u check-inu boarging pass s časem 6:25 tak ten platí? Že žádný řadový agent nemá právo na tom cokoliv měnit?
A přehlídnul jsi drobnost, že nás nenahnal do ledadla, ale pouze k busu, který samozřejmě čekal na další cestující, kteří se také cítili jako zákazníci a neskákali podle toho, jak si nějaká pipina pískne.

Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.


To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu. :D

Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.


Gate se zavira, az kdyz se zavrou dvere letadla. Jinak noshow alespon u CSA a TVS se opravdu offloadujou 10 minut do odletu.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
Fabo píše:
bilbo píše:Nechci říct vůbec nic. :) Jenom příště raději dopij kávu s vědomím toho, že 10 minut do odletu tě offlodovat nemůžou, ať obrazovka říká co chce.


To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu. :D

Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.


Gate se zavira, az kdyz se zavrou dvere letadla. Jinak noshow alespon u CSA a TVS se opravdu offloadujou 10 minut do odletu.


Tak ať to na ty obrazovky napíšou! je to sice last call ale až do -10 minut jste v pohodě. fakt jsem tohle nikde jinde na světě neviděl.

H_K
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 10. 12. 2016, 19:15
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od H_K »

a ta šikana (prebliknuti rovnou z gate open na final call) je otazka cca posledniho roku.


Taky jsem zažil, final call a letadlo do kterýho se mělo nastupovat ještě nepřistálo.... Lepší lítat odjinud, no...

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

pettte píše:
bilbo píše:
Fabo píše:
To by me zajimalo kdy maj tedy cloveka offloadovat kdyz ne po case uzavreni gateu. :D

Jinak jsem tedy zvedav jak to dopadne az poletim na vanoce domu, mam tam 2x ATRko.


Gate se zavira, az kdyz se zavrou dvere letadla. Jinak noshow alespon u CSA a TVS se opravdu offloadujou 10 minut do odletu.


Tak ať to na ty obrazovky napíšou! je to sice last call ale až do -10 minut jste v pohodě. fakt jsem tohle nikde jinde na světě neviděl.

Tak já to teda zažil mnohokrát všude možně po světě včetně dálkovky na Changi, kde last call svítil snad hodinu a půl před odletem.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Omlouvám se a doplňuji, nikde v kulturním světě. U Číňanů asi jiná možnost není, ale oni jsou opravdu hodně odlišní, nejen jako cestovatelé.....

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Žádná tragédie, ale stejně škoda další linky: https://www.exyuaviation.com/2019/11/cz ... rvice.html

Zajímalo by mě, jestli je šance, že se ta kapacita ATR přesune do LJU nebo jenom k navýšení frekvencí stávajících linek.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

Mat píše:Zajímalo by mě, jestli je šance, že se ta kapacita ATR přesune do LJU nebo jenom k navýšení frekvencí stávajících linek.

Anebo dojede leasingova smlouva a ATRko se vyradi.

beran
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 109
Registrován: 24. 01. 2013, 21:14
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od beran »

Předběžný LŘ na léto 2020:

06:55 OK 7320 BWE 12345** ATR-72
06:55 OK 630 BRU 123456* B-73G
07:00 OK 618 AMS 123456* B-738
07:05 OK 522 DUS 12345** B-73G
07:05 OK 718 MXP 123456* B-738
07:05 OK 776 WAW123456* ATR-72
07:10 OK 730 BLQ 1234567 ATR-72
07:10 OK 504 CPH 123456* B-738
07:10 OK 758 CDG 1234567 B-738
07:20 OK 786 BUD 123456* A-319
07:20 OK 534 FRA 123456* B-738
07:30 OK 744 NCE 1234567 B-738
08:50 OK 892 SVO 1234567 B-738
09:50 OK 700 MAD 1234567 B-738
10:05 OK 724 FCO 123456* B-738
11:05 OK 708 BIO ******7 B-738
11:20 OK 708 BIO ***4*** B-738
11:25 OK 688 BCN 1234567 B-738
11:35 OK 918 KBP 1*3*5** B-738
11:40 OK 802 OTP 12345*7 B-738
11:40 OK 480 HEL 1234567 B-738
11:40 OK 490 ARN 1234567 B-738
11:50 OK 496 GOT 1**4567 ATR-72
12:05 OK 782 WAW12345*7 ATR-72
12:10 OK 790 BUD 1234567 A-319
12:15 OK 972 KSC 1234567 ATR-72
12:25 OK 760 CDG 1234567 B-738
12:40 OK 894 SVO 1234567 B-738
14:50 OK 434 MLA *****6* B-738
17:10 OK 726 FCO ******7 B-738
17:25 OK 618 AMS 12345*7 B-738
17:30 OK 7322 BWE 12345*7 ATR-72
17:30 OK 690 BCN *****6* B-738
17:30 OK 190 ICN *****6* A-333
17:30 OK 734 VCE 1234567 B-73G
17:35 OK 766 CDG 1234567 B-738
17:40 OK 636 BRU 12345*7 B-738
17:40 OK 778 WAW12345*7 ATR-72
17:45 OK 526 DUS 12345*7 B-73G
17:45 OK 536 FRA 12345*7 B-738
17:45 OK 508 CPH 1234567 B-738
17:55 OK 788 BUD 12345*7 A-319
17:55 OK 722 MXP 12345*7 B-738
18:30 OK 190 ICN *2*4**7 A-333
19:50 OK 544 HAM-GOT 12345*7 B-738
21:55 OK 460 KEF 1234567 B-738
22:00 OK 296 BEY 1234567 B-738
22:15 OK 978 KSC 12345*7 ATR-72
22:40 OK 916 KBP 1234567 A-319
22:45 OK 922 ODS 1*34*6* B-738
23:25 OK 898 SVO 1234567 B-738
Naposledy upravil(a) beran dne 06. 12. 2019, 20:16, celkem upraveno 1 x.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

Zajímavé jsou změny u BLQ (denně a ráno) a u VCE (také denně, B737 a večer). Mezi Itálií a ČR je čilý turismus a (se severem země) i obchod, ale minimálně ty Benátky mi přijdou jako velký nárůst (více než dvojnásobek kapacity). Ale je pravda, že nízkonákladová konkurence je na těchto trasách dost neschopná, jak počtem letů, tak roztříštěnými a poměrně nevhodnými časy, takže by tu ČSA s touhle novou strategií “často a pravidelně” mohly uspět.

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 224
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od gaba02 »

BHX končí úplně, jako LGW sesterské kompany Smart Wings.. Letenky nejdou bohužel koupit, a před týdnem ještě v nabídce byly..
Dále od 7.1. končí i provoz na rotaci CPH - KEF


Odpovědět