Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Filisipi »

prodejce píše:Ne, že bych byl zrovna nějaký fanoušek do ČSA, ale podle ceny JEDNOSMĚRNÝCH dálkových letenek bych zrovna kvalitu cenotvorby - u libovolné aerolinky - neurčoval. Pokud vezmeme v úvahu konkurenci, tak KLM, AF, LH, BA atd. mají cenu jednosměrné letenky z Prahy do Soulu "již od" cca 40 tisíc Kč výše...


Já tomu všemu rozumím a souhlasím, zejména s tím jednosměrem, nicméně jsem chtěl vypíchnout to, že i v případě, že let operuje ČSA (!!), jednosměrná letenka je levnější při nákupu u Korean Airlines o 25%. Při letu operovaném KAL taktéž. U round - trip taktéž. A když si i absolutně létání neznalý člověk potom najede na ten pitomej skyscanner a vidí jediný dva přímý lety hned pod sebou v tomhle složení, je asi předem jasný, kdo se jak rozhodne. Nehledě na to, koukali jste někdo na poslední komentáře na facebooku ČSA? Ti zoufalí lidi už neví jak obejít ignoraci zákaznickýho servisu a píšou to tam a ČSA už se ani neobtěžuje to mazat (chraň bůh že by to měli dělat, ale alespoň tam někdo chodil, teď je jedna reakce za měsíc). To bych řek že potenciálních zákazníku taky nepřidá..


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

micaello píše:Ale pan Sinčák se v rozhovoru kasal, že zavedli jednosměrné tarify =D, což si ale s tímto dost protiřečí :-?

.. zapoměl dodat, že na vybraných trasách v Evropě. Jednosměrné tarify na dálkových linkách nejsou obvyklé ani u ostatních aerolinek, které po Evropě jednosměrné tarify mají. Je sice fajn hledat chybu za každou cenu, ale možná ještě více fajn je zůstat fér - i když jsou to samozřejmě jinak totální ťunťové.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Filisipi píše: A když si i absolutně létání neznalý člověk potom najede na ten pitomej skyscanner a vidí jediný dva přímý lety hned pod sebou v tomhle složení, je asi předem jasný, kdo se jak rozhodne.

Ale revenue tak vždy skončí u ČSA.. technicky vzato, opravdu v tom není problém. OK a KE nemají harmonizované tarify, stejně jako nemají sdílenou availabilitu. Až bude v létě kapacita ČSA zase zcela vybouchaná skupinama, půjdou letenky na OK operované lety koupit jenom v kapacitě KE. Kromě relativní újmy na národní hrdosti zde k žádné ekonomické ztrátě nedochází.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

prodejce píše:
Filisipi píše: A když si i absolutně létání neznalý člověk potom najede na ten pitomej skyscanner a vidí jediný dva přímý lety hned pod sebou v tomhle složení, je asi předem jasný, kdo se jak rozhodne.

Ale revenue tak vždy skončí u ČSA.. technicky vzato, opravdu v tom není problém. OK a KE nemají harmonizované tarify, stejně jako nemají sdílenou availabilitu. Až bude v létě kapacita ČSA zase zcela vybouchaná skupinama, půjdou letenky na OK operované lety koupit jenom v kapacitě KE. Kromě relativní újmy na národní hrdosti zde k žádné ekonomické ztrátě nedochází.


...revenue sice skončí v kapse ČSA, ale to zákazník neví a do letadla nastoupí s pocitem, že ho ČSA odrbává.Takže až bude potřebovat někam letět po Evropě příště, v hlavě mu zůstane, že ČSA jsou zloději a podvodníci...a zdaleka se jim vyhne....takový synergický efekt.....a na to stačí selský rozum. Je vlastně zázrak, že ČSA ještě nezkrachovali s takovým vedením :crazy:

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

S ohledem na to, že - alespoň podle jejich vyjádření - nemají s prodejem letenek do ICN problémy, tak to zjevně lidem nevadí. A že by podle tohoto někdo řešil příští nákup letenek, tak to asi nefunguje...


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Petr31 píše:Takže až bude potřebovat někam letět po Evropě příště, v hlavě mu zůstane, že ČSA jsou zloději a podvodníci...a zdaleka se jim vyhne...

Ty se k tomu stavíš citově a to už dnes není v kurzu. V dnešní době nad subjektivními pocity převažuje finanční kalkul. Zákazník se k aerolince vrátí bez ohledu na předchozí zkušenost vždy, když se mu to zrovna bude hodit / bude to zrovna potřebovat / dostane dobrou cenu. Buď jedno / druhé / nebo třetí. A všechny letecké produkty a všechna současná cenotvorba aerolinek je postavená na tomto základním předpokladu. Jak tvrdě se chovají zákazníci ke "svým" aerolinkám, tak tvrdě se chovají aerolinky ke "svým" zákazníkům.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Petr31 »

prodejce píše:
Petr31 píše:Takže až bude potřebovat někam letět po Evropě příště, v hlavě mu zůstane, že ČSA jsou zloději a podvodníci...a zdaleka se jim vyhne...

Ty se k tomu stavíš citově a to už dnes není v kurzu. V dnešní době nad subjektivními pocity převažuje finanční kalkul. Zákazník se k aerolince vrátí bez ohledu na předchozí zkušenost vždy, když se mu to zrovna bude hodit / bude to zrovna potřebovat / dostane dobrou cenu. Buď jedno / druhé / nebo třetí. A všechny letecké produkty a všechna současná cenotvorba aerolinek je postavená na tomto základním předpokladu. Jak tvrdě se chovají zákazníci ke "svým" aerolinkám, tak tvrdě se chovají aerolinky ke "svým" zákazníkům.


.....nicméně i takoví zákazníci (a zaměstnanci) jsou stále mezi námi / vámi (VYHUBIT NÁS NEMŮŽETE) a je bohužel velká škoda, že současná mafie ekonomů - manažerů - leteckých nýmandů a budižkničemů ve vedení ajrolinek nedělá nic srdcem, ale jen optikou zlatého padáku.Viz. ČSA v přímém přenosu posledních 10let od vyhazovu Kůly. To že něco není v kurzu neznamená, že po tom musím já a všichni ostatní nutně skočit. Vím, jsem konzervativní, neflexibilní a tisíc dalších adjektiv, ale věřím, že se to za nějakou dobu otočí.A když ne, měnit se nebudu :lol:

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Filisipi »

prodejce píše:
Petr31 píše:Takže až bude potřebovat někam letět po Evropě příště, v hlavě mu zůstane, že ČSA jsou zloději a podvodníci...a zdaleka se jim vyhne...

Ty se k tomu stavíš citově a to už dnes není v kurzu. V dnešní době nad subjektivními pocity převažuje finanční kalkul. Zákazník se k aerolince vrátí bez ohledu na předchozí zkušenost vždy, když se mu to zrovna bude hodit / bude to zrovna potřebovat / dostane dobrou cenu. Buď jedno / druhé / nebo třetí. A všechny letecké produkty a všechna současná cenotvorba aerolinek je postavená na tomto základním předpokladu. Jak tvrdě se chovají zákazníci ke "svým" aerolinkám, tak tvrdě se chovají aerolinky ke "svým" zákazníkům.


Já s Vámi i částečně souhlasím, nicméně vycházím z premisy, že tohle fórum je právě dílem srdcařů, kteří nechtějí nechat ČSA padnout. Ono obecně v Evropě v dnešní době flag carrier skoro postrádá smysl, ale o tom je jiná debata. Já jsem se podivil nad tím, že aerolinka, která na tom je tak jak je, si může dovolit něco takového bezostyšně prezentovat na trhu v přímém srovnání se svým částečným majitelem (ale také jediným konkurentem na lince). Já, jako člověk, který se během asi tří let přehoupl z jednoho letu k moři ročně ke zhruba stovce jsem v kontaktu s oběma konci toho zákaznického spektra a věřte mi, že i koupáci občas zauvažují o letu do Koreje, a není jich málo. Znám osobně pár lidí, které tohle prostě odradilo .Jasně, pokud má linka plná obsazení all the time, asi tady mlátím prázdnou slámu, ale ono se jedná třeba i o cenu letu, který bude za dva dny,tudíž ne jen o léto. A podle ceny to nevypadá že by byl fully booked...

dejavu
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 980
Registrován: 09. 10. 2004, 04:24
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od dejavu »

Petr31 píše:
.....nicméně i takoví zákazníci (a zaměstnanci) jsou stále mezi námi / vámi (VYHUBIT NÁS NEMŮŽETE) a je bohužel velká škoda, že současná mafie ekonomů - manažerů - leteckých nýmandů a budižkničemů ve vedení ajrolinek nedělá nic srdcem, ale jen optikou zlatého padáku.Viz. ČSA v přímém přenosu posledních 10let od vyhazovu Kůly. To že něco není v kurzu neznamená, že po tom musím já a všichni ostatní nutně skočit. Vím, jsem konzervativní, neflexibilní a tisíc dalších adjektiv, ale věřím, že se to za nějakou dobu otočí.A když ne, měnit se nebudu :lol:


Ono se za těch 10 let od vyhazovu Kůly na celém trhu změnilo tolik, že je otázkou, jak by ČSA vypadaly s ním. A to vůbec, zdůrazňuji vůbec, nehájím jeho následovníky, ba právě naopak.
Ten trh je fakt jinde, úplně jinde.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

dejavu píše:
Petr31 píše:
.....nicméně i takoví zákazníci (a zaměstnanci) jsou stále mezi námi / vámi (VYHUBIT NÁS NEMŮŽETE) a je bohužel velká škoda, že současná mafie ekonomů - manažerů - leteckých nýmandů a budižkničemů ve vedení ajrolinek nedělá nic srdcem, ale jen optikou zlatého padáku.Viz. ČSA v přímém přenosu posledních 10let od vyhazovu Kůly. To že něco není v kurzu neznamená, že po tom musím já a všichni ostatní nutně skočit. Vím, jsem konzervativní, neflexibilní a tisíc dalších adjektiv, ale věřím, že se to za nějakou dobu otočí.A když ne, měnit se nebudu :lol:


Ono se za těch 10 let od vyhazovu Kůly na celém trhu změnilo tolik, že je otázkou, jak by ČSA vypadaly s ním. A to vůbec, zdůrazňuji vůbec, nehájím jeho následovníky, ba právě naopak.
Ten trh je fakt jinde, úplně jinde.


... ber to jako kolorit. Je to podobne jako fnukani starejch telekomaku, ze ty krasny telekomunikacni monopolni site prevalcoval osklivej Internet.

Ceste od unikatnich produktu ke komodite je jenom jednosmerna. A pokud aerolinky nevynaleznou nejakej unikatni a obtizne replikovatelnej produkt, tak proste budou komoditou a jako s komoditou se s nima bude zachazet.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4081
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:Ceste od unikatnich produktu ke komodite je jenom jednosmerna. A pokud aerolinky nevynaleznou nejakej unikatni a obtizne replikovatelnej produkt, tak proste budou komoditou a jako s komoditou se s nima bude zachazet.

...napsal zde na Airways uz pred 10ti lety HighFlyer a rozzuril tim apologety CSA do bela.

Brut
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 197
Registrován: 03. 06. 2011, 20:30
Pohlaví: muž
Bydliště: u BHX
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Brut »

Capture.PNG


Tak s CSA do Soulu nepoletime no :lol: Zajimala by me cilova skupina.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

HighFlyer píše:...napsal zde na Airways uz pred 10ti lety HighFlyer a rozzuril tim apologety CSA do bela.

Tak když máš ty desetileté předpovědi takhle v malíku, docela by mě zajímalo zda víš, co bude od teď za deset let??? :roll: To bych si docela rád vyslechnul..

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od prodejce »

Filisipi píše: Já jsem se podivil nad tím, že aerolinka, která na tom je tak jak je, si může dovolit něco takového bezostyšně prezentovat na trhu v přímém srovnání se svým částečným majitelem (ale také jediným konkurentem na lince).

Tak ale potom jsi obecně proti jakémukoliv codesharingu... Ten je právě o tom, že v jednom letadle jsou dvě kapacity - a tedy nutně vznikají diskrepance, kdy jedna nebo druhá aerolinka je zrovna levnější nebo dražší, anebo kdy operující aerolinka místa nemá, zatímco codesharový partner místa má.

Já chápu, že pomalu dorůstá generace zákazníků, která je již plně přivyklá kartelové cenotvorbě, neboť v životě nic jiného nezažila - a tedy vám nevadí, že ceny některých codesharových partnerů jsou plně "harmonizované" a availabilita je plně sdílená. Ono to ale není dobře a s codesharingem jako takovým to vlastně nemá nic společného. Vždyť vzhledem k cenám paliva by teď ceny letenek měly být ještě trochu jinde, ale holt dohodnout někde na IATA konferenci funkční kartel je i díky takto dobře zavedené "harmonizaci cen" mnohem snažší...

Filisipi píše:Já, jako člověk, který se během asi tří let přehoupl z jednoho letu k moři ročně ke zhruba stovce jsem v kontaktu s oběma konci toho zákaznického spektra a věřte mi, že i koupáci občas zauvažují o letu do Koreje, a není jich málo. Znám osobně pár lidí, které tohle prostě odradilo.

Teď se na mě nezlob - ale pokud někoho odradilo od nákupu letenky do Soulu to, že ten let je codesharový, tak se ten člověk přinejmenším nechová racionálně. To opravdu není vina aerolinky. Já když to čtu, vidím tam spíš, že ty dané osoby od nákupu ve skutečnosti odradila cena, což už je samozřejmě zcela legitimní důvod. Ovšem zákazníci se na aerolinky zlobí za příliš vysoké ceny v 99% případů, to není vůbec nic neobvyklého, nebo specifického pouze pro ČSA.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Brut píše:
Capture.PNG


Tak s CSA do Soulu nepoletime no :lol: Zajimala by me cilova skupina.


Mě zaráží v dnešní době ten palivový příplatek. Zkusil jsem si spočítat jaké jsou náklady na palivo na jednoho cestujícího při plně obsazeném letadle z Prahy do Soulu.

Czech Airlines Handling prodává podle tohoto ceníku - http://www.czechairlineshandling.com/ha ... -letadel-2 - litr Jet A1 za 13,38 Kč. Podle stránek Airbusu je maximální kapacita nádrží A330-300 celkově 97 530 litrů. ČSA provozují A330 ve verzi pro 276 cestujících. Tedy:

97530 litrů x 13,38 Kč / 276 cestujících = 4728 Kč na cestujícího v jednom směru.

Vím, že ČSA mohou mít ceny zajištěny a cena bude asi úplně jiná, letoun také nebude zcela zaplněn a palivový příplatek je z Birminghamu. Přesto je pro mě výše palivového příplatku docela zarážející.


Odpovědět