Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Petr31 píše:
Yirina píše:
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?


Milá Jiřino, ačkoliv si Vás velice vážím a rád čtu vaše příspěvky a trip reporty, teď se domnívám, že s vámi cloumají emoce a díky svému předchozímu angažmá v ČSA se nejste schopná na současnou situaci podívat s odstupem a reálně a dostáváte se na argumentační úroveň, která Vám rozhodně nesluší :D

1. Za likvidaci ČSA nemůže dnešní TVS, ale bývalý majoritní vlastník stát, který vyslal soudruha Tvrdíka s jeho melody boys and girls řádit do ČSA za trestuhodného nezájmu dozorčí rady. A je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že spousta zaměstnanců se nechala ošálit zvýšením platů a novými benefity....(mobily, notebooky a služební audiny) a s novým vedením na likvidaci ČSA a odchodu "názorově nepohodlných" zaměstnanců aktivně spolupracovala. Tam by bylo potřeba pátrat, nikoliv v TVS. Případně by bylo dobře se zeptat pana Kalouska na kapitálový vstup Korean do ČSA....

2. TVS si jako soukromá firma neme dovolit socialistický přístup státu, který jen do ČSA dosypával peníze na úkor nás všech pomocí různých Osinků a Ajrotunelů. To Vám nevadilo??? TVS má akcionáře a ti rozhodují, neuděláme s tím nic, koneckonců jsou to jejich prostředky a těžko se divit, že je chtějí využívat efektivně. Vámi zmiňovaná zavedená značka ČSA je už řadu let jen naleštěná bída, jen si to prostě nechcete přiznat. Já s nimi přestal létat v únoru 2010 díky katastrofálním palubním službám - a především neuvěřitelné aroganci CC během 4 letů PRG - KBP a zpět. Naštěstí letenky platil zaměstnavatel, ale stejně to byl silný zážitek. Podotýkám, že k palubním posádkám mám kladný vztah :D , napsal jsem CC desítky pochval a nejsem cestující prudič.

3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat. Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...

4. K té averzi TVS - ČSA... že byste nevěděla o Tvrdíkových bohatě medializovaných megalomanských plánech na akvizici TVS v době, kdy ČSA neměla prostředky na provoz? Dokonce zadal studii proveditelnosti externí firmě. No a díky té strašné TVS se ČSA pořád ještě objevuje na nebi ekonomice a logice navzdory :ymdevil:

5. Byly doby, kdy bych se nechal unášet emocemi stejně jako vy. Ta doba ale minula a víc mi na nebi chybí TWA a hlavně Pan Am. Co myslíte že se stane, když ČSA jako značka přestanou existovat? Odpovím si sám....vůbec nic. Jen je přesuneme do vlákna zaniklé letecké společnosti. Šťastný Nový rok.


nemuzu vic nez souhlasit. :thumbup:


Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Mat »

To všechno, co tady zmiňujete, je prostě minulost, se kterou už nikdo nic nenadělá. V současnosti společnosti prakticky sfúzovaly a ČSA je téměř čistě značka skupiny Travel Service (nebo teď vlastně SmartWings). Skupině se daří dobře, má velký letadlový park, obstojnou síť linek. To nepochopitelné je, proč skupina nevyužije více vznešenější značky ČSA a protěžuje značku SmartWings. Prodeje a zisk by to skupině jednoznačně zvedlo. Buď jde o ta dvě procenta podílu České pojišťovny, která brání tomu, aby TS mohl nakládat s ČSA opravdu čistě jako se svou značkou nebo o tu minulost...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

yellow píše:Docela by mě zajímalo, jak dost rusofilní Jiřina bude hodnotit v dlouhodobém horizontu ne zrovna dvakrát úspěšnou orientaci na východ... :?:

Celkově je ČSA naprosto nepodstatné béčko a prodejní kanál TVS. Stále lepší než nic. I když model low cost BUD by mi vlastně nevadil.

Nemyslim si, ze linky smer vychod nebyly/nejsou uspesne, vsechny az na Ufu letaly vicemene vzdy zcela plne a konkretne si myslim, ze duvod ruseni SVX neni ekonomicky, ze by letalo malo lidi a zalevno ale spis, ze tvs nemuze ucinne rotovat letadla, protoze SVX pristava az v 8 a u CSA pak vetsinou letelo v 8,50 do SVO, to ted ale nebude mozne, kdyz SVO budou litat s Airbusy a linky do evropy odletaji uz v 7.

Yirina
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Autorka Nejlepšího trip reportu 2013, vítězka kategorie Po přistání... 2013
Příspěvky: 740
Registrován: 02. 09. 2003, 22:47
Oblíbené typy letadel: Tu154, Il62
Pohlaví: žena
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Yirina »

Petr31 píše:
Yirina píše:
Mat píše:Já pořád nějakou mizivou naději do budoucna vidím v těch objednávkách A320neo, ale asi je otázkou času, kdy bude oznámeno, že se to ruší. Pak by ještě nějak mohla značka přežívat díky dálkovkám do Číny, které mají obrovský potenciál a o kterých se dlouho šuškalo, ale to taky už nevypadá moc nadějně. Bylo by ale opravdu nepochopitlené, kdyby SmartWings měl časem převzít naprostou většinu linek, vždyť národní dopravce by měl být otázkou hrdosti, obzvlášť s tradicí ČSA. Zároveň v konkurenci ostatních dopravců SmartWings nemůže obstát, cenově citlivou klientelu obslouží skutečné nízkonákladovky s výrazně nižšími cenami a rostoucí počet těch, kteří už nehledí jenom na cenu, dá přednost normální aerolince (a to samozřejmě i před ČSA operated by SmartWings).


Ten argument proč ČSA nemůže zaniknout, že je to zavedená značka a hrdý národní dopravce, je majitelům SW asi úplně u pr**** (pardon). Zrovna oni, kteří jakékoliv marketingové aktivity víceméně ignorují, na tohle nebudou slyšet...Jsou to tvrdí obchodníci, které zajímají jen prodané sedačky a pronajatá letadla a je jim úplně šumák pověst jejich aerolinky a že si všichni jen stěžují. Ať si stěžují, hlavně když lítaj a platěj.
Ráda bych se pletla, ale mám pocit, že tam bude i nějaká osobní averze z minulosti, kdy ČSA byly právě tou silnou prestižní společností, v porovnání s neoblíbenou TVS a jim se teď podařilo konkurenci převzít a rozebrat.

Jinak jsem slyšela, že SW dostaly slot na linku do EWR, tak proto možná ten ETOPs?


Milá Jiřino, ačkoliv si Vás velice vážím a rád čtu vaše příspěvky a trip reporty, teď se domnívám, že s vámi cloumají emoce a díky svému předchozímu angažmá v ČSA se nejste schopná na současnou situaci podívat s odstupem a reálně a dostáváte se na argumentační úroveň, která Vám rozhodně nesluší :D

1. Za likvidaci ČSA nemůže dnešní TVS, ale bývalý majoritní vlastník stát, který vyslal soudruha Tvrdíka s jeho melody boys and girls řádit do ČSA za trestuhodného nezájmu dozorčí rady. A je třeba se podívat pravdě do očí a přiznat si, že spousta zaměstnanců se nechala ošálit zvýšením platů a novými benefity....(mobily, notebooky a služební audiny) a s novým vedením na likvidaci ČSA a odchodu "názorově nepohodlných" zaměstnanců aktivně spolupracovala. Tam by bylo potřeba pátrat, nikoliv v TVS. Případně by bylo dobře se zeptat pana Kalouska na kapitálový vstup Korean do ČSA....

2. TVS si jako soukromá firma neme dovolit socialistický přístup státu, který jen do ČSA dosypával peníze na úkor nás všech pomocí různých Osinků a Ajrotunelů. To Vám nevadilo??? TVS má akcionáře a ti rozhodují, neuděláme s tím nic, koneckonců jsou to jejich prostředky a těžko se divit, že je chtějí využívat efektivně. Vámi zmiňovaná zavedená značka ČSA je už řadu let jen naleštěná bída, jen si to prostě nechcete přiznat. Já s nimi přestal létat v únoru 2010 díky katastrofálním palubním službám - a především neuvěřitelné aroganci CC během 4 letů PRG - KBP a zpět. Naštěstí letenky platil zaměstnavatel, ale stejně to byl silný zážitek. Podotýkám, že k palubním posádkám mám kladný vztah :D , napsal jsem CC desítky pochval a nejsem cestující prudič.

3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat. Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...

4. K té averzi TVS - ČSA... že byste nevěděla o Tvrdíkových bohatě medializovaných megalomanských plánech na akvizici TVS v době, kdy ČSA neměla prostředky na provoz? Dokonce zadal studii proveditelnosti externí firmě. No a díky té strašné TVS se ČSA pořád ještě objevuje na nebi ekonomice a logice navzdory :ymdevil:

5. Byly doby, kdy bych se nechal unášet emocemi stejně jako vy. Ta doba ale minula a víc mi na nebi chybí TWA a hlavně Pan Am. Co myslíte že se stane, když ČSA jako značka přestanou existovat? Odpovím si sám....vůbec nic. Jen je přesuneme do vlákna zaniklé letecké společnosti. Šťastný Nový rok.



1) Asi jsme se špatně pochopili, já netvrdím, že za to, jak dopadlo ČSA může TVS a souhlasím, že to byla práce státu a soudruha Tvrdíka, kterému se teď bohužel musím poklonkovat u nového zaměstnavatele a je to pro mě (stejně jako ostatní kolegy) dost těžké. Tehdy s Tvrdíkem odešla většina schopných lidí a pak už začal konec....

2) Že TVS jen využil příležitost a rozebírá ČSA beru jako fakt, jak píšu, značka je jim ukradená, jsou to obchodníci a vidí v tom jen dobrou šanci, jak vydělat další peníze...

3) Ano, ČSA skončí a nestane se nic....právě o tom byl můj přípěvek, že argumenty typu, že přeci není možné položik značku s takovým jménem a historií, jsou nesmysl....to nikoho dneska nezajímá. To je moje konstatování, nikoliv nějaký emoční výlev, prostě to beru jako fakt.

4) Já nejsem zastáncem Tvrdíka a z toho co dělal, je mi dodnes zle, jen si na to vzpomenu....Nicméně to pořád nevyvracuje fakt, že ze strany TVS může být vůči ČSA nějaká nevraživost...z toho co píšete, spíš potvrzujete, že to tak je.

5) Ano, přesně tak. Štastný nový rok i Vám.

ppkk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 58
Registrován: 14. 07. 2015, 22:51
Oblíbené typy letadel: B737, B777
Bydliště: OSR
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od ppkk »

Souhlasím s Mattem a Yirinou. Samozřejmě, že největší odpovědnost za současnou situaci nese nejspíš stát, kdy za p. Tvrdíka došlo k čemu došlo, ale ještě před rokem ta situace byla mnohem lepší. Ve flotile řada slušných a ještě poměrně mladých A319, až na většinu případů co bylo koupeno jako OK letělo CSA. Dnes mizí A319, ruší se linky, žádné nové se pod CSA neotevírají (a to nám končí největší boom letecké přepravy), servis šel do kytek (Menzies, sálonek na LKPR) a po retro uniformách zřejmě skončilo i marketingové oddělení, však na co, SW ho nikdy neměl... Troufám si tvrdit, že kdyby se k CSA dostal jiný investor/majitel, který by dokázal využít ještě zbývajícího jména jedné z nejstarších aerolinií s kódem OK, který by dokázal otevřít nové linky, třeba i něco investovat, sehnat pár nových strojů, mohla být situace jiná - nejspíš lepší. SW je úplně jedno co se děje, státu už je to taky jedno a tak nám tady umírá něco, co bylo obrovské, co mělo jméno, co v minulém století létalo do celého světa. Obrovská flotila, vlastní servis a handling, vše je pryč. A místo toho, aby někdo chtěl aspoň něco zachovat a do budoucna třeba zkusit rozvíjet, tak z ČSA udělal prodejní web letenek pro mnou nenáviděný Smartwings. To, že už v roce 2003 (pokud si nepletu rok) nás nechali v Burgasu několik hodin čekat bez jídla a informací tak jak mají ve zvyku a v oblibě je jedna věc, tu bych překousl, od té doby jsem v TVS/SW neseděl, ale se*e mě to, jak se teď chovají ke značce ČSA. Ke značce se jménem, jaké oni nikdy mít nebudou.


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

ppkk píše:...který by dokázal využít ještě zbývajícího jména jedné z nejstarších aerolinií s kódem OK, který by dokázal otevřít nové linky, třeba i něco investovat, sehnat pár nových strojů, mohla být situace jiná - nejspíš lepší. SW je úplně jedno co se děje, státu už je to taky jedno a tak nám tady umírá něco, co bylo obrovské, co mělo jméno, co v minulém století létalo do celého světa. Obrovská flotila, vlastní servis a handling, vše je pryč.


Ikdyz to bylo tak obrovske a melo to vsechno co to mit melo vlastniho, vydelalo si to na sebe nekdy, at uz za prvni republiky, po valce, za komara a po revoluci? Verim, ze bez pomoci statu mozna ani ne. Jestli tam bylo par ziskovych let. Ale to jsou jen dohady. Treba ma nekdo fakta, archivy a muze se podelit.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Airbus380 »

ppkk píše: Co v minulém století létalo do celého světa. Obrovská flotila...


Jako v zásadě souhlasím, jen nemůžu bez reakce nechat výše uvedené položky, protože mám z tohoto překrouceného pohledu trošku husí kůži.

Pod pojmem "obrovská flotila" si představím Lufthansu, United, Deltu... ne společnost, která měla maximálně 50 letadel.

A do celého světa? V dobách absence codesharingu, v dobách, kdy ekonomika provozu bylo to poslední, na co se hledělo, v dobách, kdy půlka linek byla politických a druhou půlku si nemohl nikdo dovolit? To bych raději nesrovnával a raději se k tomu nevracel. Kromě toho samozřejmě celkový objem provozu byl mnohem menší než teď...

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Se mi libi, jak kazdy pise co by bylo kdyby bylo :D uprimne, dokud nic nebude venku officialne a jedna letuska povidala je taky informace. Toho kazda nakeca, ze to nema smysl psat.

A cekam, kdo napise, ze Norek krachuje ve velkem a jestli ho nekoupi jedna UK aerolinka, tak je po nem do par tydnu. A porad nikdo nic :)

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Keďže prvá republika patrila medzi vyspelé štáty a aj letectvo sa rozvíjalo, tak vznik a existencia ČSA dávali zmysel a vzájomne to súviselo. Bohužiaľ komancovia rozvoj preorientovali na svoj obraz a tak už ČSA dosť strácali po 89, navyše aj štát musel riešiť iné problémy. No a následný rozvoj zabil Tvrdik a iné politické figúrky, tiež tomu prispieva fakt, že firmy v Prahe patria skôr zahraničným vlastníkom a tí lietajú s viac sietovymi aerolinkami ako ČSA. TVS by som veľmi kapitalistickým nenazyval, oni sú skôr niečo ako SZDC, máme nejaké trate, tak po nich jazdia vlaky. Máme nejaké CK, ktoré chcú odviezť ľudí na dovcu, tak to vozi TVS, lebo lieta za sprepitne po odrátaní nákladov. Napokon kde to vedia ešte za menej, tak už to TVS ani nelieta. Nepísal by som teda o nejakom úspechu v podobe TVS, to môže len človek bez uvažovania, skôr obdobie prvej republiky a rozvoj letectva by som vyzdvihol.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od JackBrno »

Jencik nedokáže pochopit, že měřítkem úspěchu charterové společnosti jsou plná letadla a černá čísla v účetnictví :)

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Petr31 píše:3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat.


Komentář zatím k bodu 3). Neřekl bych, že národní aerolinky v malých zemích nemohou fungovat. Možná ti jde o spojení rodinné stříbro. Nicméně, dám příklad Air Malta, která měla problémy a nyní se z toho vyhrabává a slušně expanduje. Dalším příkladem může být airBaltic nebo v Polsku LOT. První dvě společnosti byly nuceny přizpůsobit se low-cost konkurenci a přejmout některé jejich prvky, LOT pak vsadil na růst počtu destinací a expanzi dálkových linek. Další příklad může být Aegean Airlines.

Pokud zkrachovaly některé národní aerolinky, řekl bych, že problém byl často v tom, že nebyly dostatečně flexibilní a nedokázaly reagovat na nástup low-cost konkurence.

Petr31 píše: Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...


The numbers contain few surprises. IAG reported an operating profit of €1,115m, compared to €950m for the previous year.
Air France-KLM reported a first half operating profit of €228m compared to €553m for the previous year. Lufthansa Group reported an operating profit of €967m compared to €987m for the previous year.
https://londonairtravel.com/2018/08/04/ ... r-results/


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Robert píše:
Petr31 píše: Ostatně i velké národní ajrolinky na tom nejsou zrovna nejlíp. Stačí se podívat do Německa, Francie, Španělska a UK...


The numbers contain few surprises. IAG reported an operating profit of €1,115m, compared to €950m for the previous year.
Air France-KLM reported a first half operating profit of €228m compared to €553m for the previous year. Lufthansa Group reported an operating profit of €967m compared to €987m for the previous year.
https://londonairtravel.com/2018/08/04/ ... r-results/


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...


Castecne ma pravdu, je poreba se divat ale na jednotlive ALs, ne na skupiny.

Skupinu AFKL treba tahne KLM, krom jineho "diky" vysoke aktivite odboru AF letos. v UK to teprv zajimavy bude, cert vi.
A v Nemecku zajel AB, ale to uz bylo predloni. LH se dari, ale vsechny kolem musela zkoupit aby prezili - LX, OS, SN...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Robert píše:
Petr31 píše:3. Koncept národních ajrolinek jako rodinného stříbra je z mnoha důvodů už dávno překonaný a v malých zemích jako je ČR nemůže fungovat.


Komentář zatím k bodu 3). Neřekl bych, že národní aerolinky v malých zemích nemohou fungovat. Možná ti jde o spojení rodinné stříbro. Nicméně, dám příklad Air Malta, která měla problémy a nyní se z toho vyhrabává a slušně expanduje. Dalším příkladem může být airBaltic nebo v Polsku LOT. První dvě společnosti byly nuceny přizpůsobit se low-cost konkurenci a přejmout některé jejich prvky, LOT pak vsadil na růst počtu destinací a expanzi dálkových linek. Další příklad může být Aegean Airlines.


Tak s výjimkou Air France nevím, co si vlastně měl na mysli...


Jen pro upresneni Aegean Airlines jsou mozna nyni brani jako narodni dopravce. Ale byli to oni, kteri koupili zkrachovaleho puvodniho narodniho dopravce Olympic Airways. Nektere reginalni linky po ostrovech se stale letaji pod kodem Olympicu a stejne tak A3 vyuziva kody Olympicu pro ostatni domestic lety a lety na Kypr.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

prodejce píše:4) OK Plus
Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.

Dovolim si polemizovat s temi "par lety", ktere by trvalo zruseni OK Plus. Neni to tak davno, co byl program OK Plus brutalne zredukovan, nasbirane mile rychle vyexpirovaly, sbirani mil omezeno na nejdrazsi tarify, vyuzivani mil u partneru drasticky zredukovano. (Pripominam, ze to bylo v dusledku financniho auditu, ktery odhalil, ze kdyby clenove programu hromadne vyuzili sve mile u partneru, tak by to CSA polozilo :mrgreen:) Naslo se par duslednych jedincu, kteri se snazili branit u soudu, nemam informace o tom, jak pripadne spory dopadly, nicmene brutalni redukce probehla velmi rychle. Stejne rychle by probehlo zruseni OK Plus dnes, akorat by se to mozna nejmenovalo zruseni, ale "uprava a zatraktivneni benefitu poskytovanych programem OK Plus". Opet by se naslo par duslednych jedincu, kteri by se mozna individualne neceho domohli, ale "zatraktivneni benefitu" by nezvratili.

Jenom for the record: Nemam zadne informace ani jsem neslysel spekulace o tom, ze by se redukce nebo zruseni programu OK Plus opravdu chystalo.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Nemec »

HighFlyer píše:
prodejce píše:4) OK Plus
Bylo by třeba zrušit FF program ČSA, což by pár let vzalo a zrušení OK Plus je v kolizi právě se členstvím aerolinky ve SkyTeamu.

Dovolim si polemizovat s temi "par lety", ktere by trvalo zruseni OK Plus. Neni to tak davno, co byl program OK Plus brutalne zredukovan, nasbirane mile rychle vyexpirovaly, sbirani mil omezeno na nejdrazsi tarify, vyuzivani mil u partneru drasticky zredukovano. (Pripominam, ze to bylo v dusledku financniho auditu, ktery odhalil, ze kdyby clenove programu hromadne vyuzili sve mile u partneru, tak by to CSA polozilo :mrgreen:) Naslo se par duslednych jedincu, kteri se snazili branit u soudu, nemam informace o tom, jak pripadne spory dopadly, nicmene brutalni redukce probehla velmi rychle. Stejne rychle by probehlo zruseni OK Plus dnes, akorat by se to mozna nejmenovalo zruseni, ale "uprava a zatraktivneni benefitu poskytovanych programem OK Plus". Opet by se naslo par duslednych jedincu, kteri by se mozna individualne neceho domohli, ale "zatraktivneni benefitu" by nezvratili.

Jenom for the record: Nemam zadne informace ani jsem neslysel spekulace o tom, ze by se redukce nebo zruseni programu OK Plus opravdu chystalo.

Nicmene novy vlastnik OK o dalsim clenstvi ve Skyteam velmi premysli...


Odpovědět