Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

pivko
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 299
Registrován: 28. 08. 2004, 11:24
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pivko »

Ad doprava letadlem na lyže: Z dlouholetých zkušeností s tímto zimním vyžitím se domnívám, že cestování letadlem do rakouských či italských Alp z ČR je prostě a jednoduše nesmysl, možná tak s výjimkou úplně té nejzápadnější oblasti Itálie kolem Turína, která je už dost daleko (tam ale moc Čechů nejezdí). Spíš mi hlavou vrtá už delší dobu, proč neexistuje zimní linka do francouzských Alp, kde by to podle mě dávalo smysl mnohem větší, protože ta cesta tam autem je opruz, zvlášť, když, pokud si dobře pamatuji, v 90. letech Fischer lyžařské zájezdy letecky do oblasti kolem Grenoble nabízel.

Jinak je opět čas podívat se na anketu, vyhrála v ní možnost pomalého úpadku, ke které nakonec došlo. No uvidíme, jak to dopadne letos. :D


CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od CheckFlyer »

pivko píše:Ad doprava letadlem na lyže: Z dlouholetých zkušeností s tímto zimním vyžitím se domnívám, že cestování letadlem do rakouských či italských Alp z ČR je prostě a jednoduše nesmysl, možná tak s výjimkou úplně té nejzápadnější oblasti Itálie kolem Turína, která je už dost daleko (tam ale moc Čechů nejezdí). Spíš mi hlavou vrtá už delší dobu, proč neexistuje zimní linka do francouzských Alp, kde by to podle mě dávalo smysl mnohem větší, protože ta cesta tam autem je opruz, zvlášť, když, pokud si dobře pamatuji, v 90. letech Fischer lyžařské zájezdy letecky do oblasti kolem Grenoble nabízel.

Jinak je opět čas podívat se na anketu, vyhrála v ní možnost pomalého úpadku, ke které nakonec došlo. No uvidíme, jak to dopadne letos. :D


Dobrý nápad, do Alp. Určitě by klientelu získali, mohl by se toho ujmout TVS. :D

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vladivostok »

České aerolínie prepravili v roku 2016 na svojich 2 pravidelnych linkach BTS-KSC a BTS-PRG 37786 pax
Len pre porovnanie 10 rokov dozadu v roku 2006 prepavili CSA len na linke BTS-PRG 93443 pax
Kupyschopnosť obyvatelstva aspon na zapadnom Slovensku je o 100% vyššia ako v roku 2006,ceny leteniek su nižšie než v roku 2006.....
Kde sa stala chyba ?

MarcosFT
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 709
Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
Bydliště: Hong Kong
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od MarcosFT »

všichni slováci jsou už v praze a nikdo se nechce vracet

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vladivostok »

MarcosFT píše:všichni slováci jsou už v praze a nikdo se nechce vracet


Dakujem za velmi inteligentnu odpoved........


Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tony Smoke »

otazka je, ze ako casto lietali v roku 2006 a v roku 2016. Osobne si myslim, ze momentalna frekvencia nepostacuje, aby sa na nu vratila biznis klientela, ktoru mali pred docasnym zrusenim linky.

vladivostok
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 505
Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od vladivostok »

Tony Smoke píše:otazka je, ze ako casto lietali v roku 2006 a v roku 2016. Osobne si myslim, ze momentalna frekvencia nepostacuje, aby sa na nu vratila biznis klientela, ktoru mali pred docasnym zrusenim linky.


4 kradt denne v pracovne dni a 3 krat denne cez vikend lietali v roku 2006 nie len biznis klientela ale aj trnzitni cestujuci .....
CSA je jedina klasicka letecka spoločnosť v BTS a podla mna to nedokažena patrične využiť

Tony Smoke
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
Příspěvky: 1048
Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
Pohlaví: muž
Bydliště: VIE
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Tony Smoke »

tiez treba brat do ohladu fakt, ze siet CSA sa z PRG rapidne zdecimovala, uz tam nie je taky sietovy efekt. Cenami tiez velmi nelakaju, takze tranzitnych cestujucich ubudlo.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Marty-t »

vladivostok píše:České aerolínie prepravili v roku 2016 na svojich 2 pravidelnych linkach BTS-KSC a BTS-PRG 37786 pax
Len pre porovnanie 10 rokov dozadu v roku 2006 prepavili CSA len na linke BTS-PRG 93443 pax
Kupyschopnosť obyvatelstva aspon na zapadnom Slovensku je o 100% vyššia ako v roku 2006,ceny leteniek su nižšie než v roku 2006.....
Kde sa stala chyba ?

Vy jste tu na fóru posledních 10 let nebyl ? Zkuste si dát do Googlu heslo "Tvrdík a ČSA"...

V roce 2006 měla ČSA 5,5 mio PAX a 5500 zaměstnanců, nyní to budou tak stěží 2 mio PAX a méně než 1000 zaměstnanců... Počet letadel zdecimován na 17 většinou leasingových strojů. Spousta destinací opuštěna (Londýn, Žilina, Brno, Poprad ...), strategie hubu v PRG zrušena. Ignorování ČSA tzv. "aliančními" partnery ze SkyTeamu (AF,KLM,Aeroflot,Alitalia...) = minimum CS letů. Nová strategie one-way flight = 1/2 return ceny. Z nouze na stávající linky s jinak silnou poptávkou je často posíláno ATRko místo konkurenčních Jetů (typicky FRA), nejdřív orientace na Rusko, pak snaha najít v západní Evropě ještě malá města s koupěschopným obyvatelstvem zatím bez přímé linky do PRG, kde by ATR stačilo... Spolumajitel Korean (=pronájem A330 + linka do Soulu + ticho po pěšině), spolumajitel TVS (inspirace ořezáním služeb na minimum). Naposledy více bookovacích tříd, tak aby ČSA měly co nejlevnější nabídku letu bez kufru a občerstvení. Ale ekonomicky jsou ČSA alespoň po dlouhé době v plusu... Tolik v kostce.

A to vše i přes růst koupěschopnosti obyvatelstva nejen na Slovensku, ale i v ČR a v celé Evropě (snad jen s výjimkou Řecka)...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

vladivostok píše:Kde sa stala chyba ?


Cestujuci cestujuci z BTS zistili, ze na VIE to predsalen nie je az tak daleko. Zvlast po otvoreni hranic.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Vcerejsi let HEL-PRG OK481. LF mezi 40-50 pax.

majkl666
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 155
Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od majkl666 »

alesesl píše:Vcerejsi let HEL-PRG OK481. LF mezi 40-50 pax.


Zrovna u těch HEL si myslím, že lítají v blbý čas, kdyby letěli ráno po přípojích z OSR a KSC, mohlo by to vypadat třeba jinak, navíc když na MS kraji tak bojujou o linku do HEL, tak možná ti "2 až 3" manageři týdně z TIETA by přípoj využili :)) Navíc letadlo ČSA teď líta o hodinu později než Finnair, zpět o hodinu dřív, takže brzký ranní odlet z větším rozestupem od Finnairu by možná byl zajímavější, ovšem toď jen má úvaha...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.

Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)

Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od M-a-S »

alesesl píše:Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.

Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)

Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.


Rekl bych, ze to bude pro Italy vracejici se domu po prodlouzenem vikendu (odlet z Prahy cca. ve 21:00?) a zpet poberou tech par Cechu co si udelalo prodlouzeny vikend v severni Italii a zaroven jim nevadi, ze se domu dostanou az hodne pozde (brzy) rano :crazy:

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od alesesl »

M-a-S píše:
alesesl píše:Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.

Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)

Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.


Rekl bych, ze to bude pro Italy vracejici se domu po prodlouzenem vikendu (odlet z Prahy cca. ve 21:00?) a zpet poberou tech par Cechu co si udelalo prodlouzeny vikend v severni Italii a zaroven jim nevadi, ze se domu dostanou az hodne pozde (brzy) rano :crazy:



Tak to tech Italu co se budou vracet po prodlouzenem vikendu moc nebude, kdyz to leti ATRko :D :D :D


Odpovědět