Co bude dál s ČSA?
Re: Co bude dál s ČSA?
Ad doprava letadlem na lyže: Z dlouholetých zkušeností s tímto zimním vyžitím se domnívám, že cestování letadlem do rakouských či italských Alp z ČR je prostě a jednoduše nesmysl, možná tak s výjimkou úplně té nejzápadnější oblasti Itálie kolem Turína, která je už dost daleko (tam ale moc Čechů nejezdí). Spíš mi hlavou vrtá už delší dobu, proč neexistuje zimní linka do francouzských Alp, kde by to podle mě dávalo smysl mnohem větší, protože ta cesta tam autem je opruz, zvlášť, když, pokud si dobře pamatuji, v 90. letech Fischer lyžařské zájezdy letecky do oblasti kolem Grenoble nabízel.
Jinak je opět čas podívat se na anketu, vyhrála v ní možnost pomalého úpadku, ke které nakonec došlo. No uvidíme, jak to dopadne letos.
Jinak je opět čas podívat se na anketu, vyhrála v ní možnost pomalého úpadku, ke které nakonec došlo. No uvidíme, jak to dopadne letos.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 167
- Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
pivko píše:Ad doprava letadlem na lyže: Z dlouholetých zkušeností s tímto zimním vyžitím se domnívám, že cestování letadlem do rakouských či italských Alp z ČR je prostě a jednoduše nesmysl, možná tak s výjimkou úplně té nejzápadnější oblasti Itálie kolem Turína, která je už dost daleko (tam ale moc Čechů nejezdí). Spíš mi hlavou vrtá už delší dobu, proč neexistuje zimní linka do francouzských Alp, kde by to podle mě dávalo smysl mnohem větší, protože ta cesta tam autem je opruz, zvlášť, když, pokud si dobře pamatuji, v 90. letech Fischer lyžařské zájezdy letecky do oblasti kolem Grenoble nabízel.
Jinak je opět čas podívat se na anketu, vyhrála v ní možnost pomalého úpadku, ke které nakonec došlo. No uvidíme, jak to dopadne letos.
Dobrý nápad, do Alp. Určitě by klientelu získali, mohl by se toho ujmout TVS.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
České aerolínie prepravili v roku 2016 na svojich 2 pravidelnych linkach BTS-KSC a BTS-PRG 37786 pax
Len pre porovnanie 10 rokov dozadu v roku 2006 prepavili CSA len na linke BTS-PRG 93443 pax
Kupyschopnosť obyvatelstva aspon na zapadnom Slovensku je o 100% vyššia ako v roku 2006,ceny leteniek su nižšie než v roku 2006.....
Kde sa stala chyba ?
Len pre porovnanie 10 rokov dozadu v roku 2006 prepavili CSA len na linke BTS-PRG 93443 pax
Kupyschopnosť obyvatelstva aspon na zapadnom Slovensku je o 100% vyššia ako v roku 2006,ceny leteniek su nižšie než v roku 2006.....
Kde sa stala chyba ?
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 709
- Registrován: 10. 06. 2014, 21:30
- Oblíbené typy letadel: B747, E145, B753
- Bydliště: Hong Kong
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
všichni slováci jsou už v praze a nikdo se nechce vracet
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
MarcosFT píše:všichni slováci jsou už v praze a nikdo se nechce vracet
Dakujem za velmi inteligentnu odpoved........
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
otazka je, ze ako casto lietali v roku 2006 a v roku 2016. Osobne si myslim, ze momentalna frekvencia nepostacuje, aby sa na nu vratila biznis klientela, ktoru mali pred docasnym zrusenim linky.
-
- Cestující First Class
- Příspěvky: 505
- Registrován: 10. 12. 2014, 12:03
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Tony Smoke píše:otazka je, ze ako casto lietali v roku 2006 a v roku 2016. Osobne si myslim, ze momentalna frekvencia nepostacuje, aby sa na nu vratila biznis klientela, ktoru mali pred docasnym zrusenim linky.
4 kradt denne v pracovne dni a 3 krat denne cez vikend lietali v roku 2006 nie len biznis klientela ale aj trnzitni cestujuci .....
CSA je jedina klasicka letecka spoločnosť v BTS a podla mna to nedokažena patrične využiť
-
- Autor nejlepších fotografií v trip reportu 2015
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 16. 05. 2011, 23:48
- Oblíbené typy letadel: A321, E190, A330
- Pohlaví: muž
- Bydliště: VIE
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
tiez treba brat do ohladu fakt, ze siet CSA sa z PRG rapidne zdecimovala, uz tam nie je taky sietovy efekt. Cenami tiez velmi nelakaju, takze tranzitnych cestujucich ubudlo.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1113
- Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Brno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
vladivostok píše:České aerolínie prepravili v roku 2016 na svojich 2 pravidelnych linkach BTS-KSC a BTS-PRG 37786 pax
Len pre porovnanie 10 rokov dozadu v roku 2006 prepavili CSA len na linke BTS-PRG 93443 pax
Kupyschopnosť obyvatelstva aspon na zapadnom Slovensku je o 100% vyššia ako v roku 2006,ceny leteniek su nižšie než v roku 2006.....
Kde sa stala chyba ?
Vy jste tu na fóru posledních 10 let nebyl ? Zkuste si dát do Googlu heslo "Tvrdík a ČSA"...
V roce 2006 měla ČSA 5,5 mio PAX a 5500 zaměstnanců, nyní to budou tak stěží 2 mio PAX a méně než 1000 zaměstnanců... Počet letadel zdecimován na 17 většinou leasingových strojů. Spousta destinací opuštěna (Londýn, Žilina, Brno, Poprad ...), strategie hubu v PRG zrušena. Ignorování ČSA tzv. "aliančními" partnery ze SkyTeamu (AF,KLM,Aeroflot,Alitalia...) = minimum CS letů. Nová strategie one-way flight = 1/2 return ceny. Z nouze na stávající linky s jinak silnou poptávkou je často posíláno ATRko místo konkurenčních Jetů (typicky FRA), nejdřív orientace na Rusko, pak snaha najít v západní Evropě ještě malá města s koupěschopným obyvatelstvem zatím bez přímé linky do PRG, kde by ATR stačilo... Spolumajitel Korean (=pronájem A330 + linka do Soulu + ticho po pěšině), spolumajitel TVS (inspirace ořezáním služeb na minimum). Naposledy více bookovacích tříd, tak aby ČSA měly co nejlevnější nabídku letu bez kufru a občerstvení. Ale ekonomicky jsou ČSA alespoň po dlouhé době v plusu... Tolik v kostce.
A to vše i přes růst koupěschopnosti obyvatelstva nejen na Slovensku, ale i v ČR a v celé Evropě (snad jen s výjimkou Řecka)...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3160
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
vladivostok píše:Kde sa stala chyba ?
Cestujuci cestujuci z BTS zistili, ze na VIE to predsalen nie je az tak daleko. Zvlast po otvoreni hranic.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Vcerejsi let HEL-PRG OK481. LF mezi 40-50 pax.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 155
- Registrován: 08. 05. 2011, 16:02
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
alesesl píše:Vcerejsi let HEL-PRG OK481. LF mezi 40-50 pax.
Zrovna u těch HEL si myslím, že lítají v blbý čas, kdyby letěli ráno po přípojích z OSR a KSC, mohlo by to vypadat třeba jinak, navíc když na MS kraji tak bojujou o linku do HEL, tak možná ti "2 až 3" manageři týdně z TIETA by přípoj využili Navíc letadlo ČSA teď líta o hodinu později než Finnair, zpět o hodinu dřív, takže brzký ranní odlet z větším rozestupem od Finnairu by možná byl zajímavější, ovšem toď jen má úvaha...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.
Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)
Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.
Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)
Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.
Re: Co bude dál s ČSA?
alesesl píše:Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.
Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)
Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.
Rekl bych, ze to bude pro Italy vracejici se domu po prodlouzenem vikendu (odlet z Prahy cca. ve 21:00?) a zpet poberou tech par Cechu co si udelalo prodlouzeny vikend v severni Italii a zaroven jim nevadi, ze se domu dostanou az hodne pozde (brzy) rano
-
- Kapitán
- Příspěvky: 2863
- Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
- Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Praha Zapad
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
M-a-S píše:alesesl píše:Muzete mi nekdo vysvetlit smysluplnost tohoto spojeni.
Czech Airlines – Flight 723
23:20 Sun, 5 Feb MXP Milan, Italy
01:15 Mon, 6 Feb PRG Prague, Czech Republic
Aerospatiale/Alenia ATR 72 (Turboprop plane)
Vzdycky v nedeli letali okolo 1930 z MXP. Na prilet v 01:15 hod rano bych se mohl s vysoka vybodnout.
Rekl bych, ze to bude pro Italy vracejici se domu po prodlouzenem vikendu (odlet z Prahy cca. ve 21:00?) a zpet poberou tech par Cechu co si udelalo prodlouzeny vikend v severni Italii a zaroven jim nevadi, ze se domu dostanou az hodne pozde (brzy) rano
Tak to tech Italu co se budou vracet po prodlouzenem vikendu moc nebude, kdyz to leti ATRko