Co bude dál s ČSA?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3146
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
MBA... to mi pripomelo...
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 26
- Registrován: 10. 03. 2008, 22:15
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Kladno
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
OR píše:Zkostnatelost mysleni ve stylu, "takhle to bylo vzdycky", "jinak to nejde" ci "delam to podle interniho predpisu takhle uz 25 let" je urcite problem CSA.
Ne dá mi to, ale musím reagovat. Asi nejsi z letectví, jinak by jsi musel vědět, že v letectví musíš vždy pracovat podle přdpisů, ty jsou dány od výrobců letadel, EASY a UCL. Takže pokud chceš provozovat aerolinky, tak se jimi musíš řídit, jinak si letadla můžeš akorát tak vystavit v hangáru a koukat na ně.
O tom, že změna musí být provedena se nepřu, ale otázka je kde, zatím se vždy snižovali lidi na nejnižších pozicích a přijímali se za ně manažeři. A to nevím, jestli je ta správná restruktualizace, ale fungovalo to zde 6 let.
Re: Co bude dál s ČSA?
Zajímavá změna názorů:
Hospodářské výsledky společnosti ČSA za poslední tři roky ukazují, že vedení firmy manažersky selhalo. Prezident a předseda představenstva ČSA Radomír Lašák by měl sám rezignovat na svou funkci.
V posledních třech letech došlo pod jeho vedením k rozprodeji majetku, který společnost tvořila desítky let. Jedná se především o netransparentní prodej nového cargo terminálu na letišti v Praze, nebo prodej dceřiné společnosti zajišťující catering. V loňském roce došlo k prodeji většiny nemovitostí a pozemků vlastněných ČSA, včetně výcvikového střediska, hangáru nebo ubytovny pro zaměstnance ČSA. Byla prodána a zpětně naleasována většina letadel, které firma už dříve vlastnila.
Rozprodej historického majetku ČSA před privatizací je zásadním selháním jak managementu, tak především Topolánkovy vlády a bývalého ministra financí Miroslava Kalouska, který byl na možné negativní důsledky těchto kroků pro úspěšnou privatizaci ČSA opakovaně upozorňován. Bohužel, Miroslav Kalousek těmto krokům přihlížel a děly se pravděpodobně i s jeho přímou podporou.
Stejně tak považujeme za mimořádně špatné rozhodnutí ministerstva financí pod vedení Miroslava Kalouska o půjčce ve výši 2,5 miliardy korun od státní firmy Osinek.
Vláda Jana Fischera by měla nyní podniknout okamžitě kroky, které povedou k personální změně v orgánech ČSA a k zastavení procesu, který by se dal nazvat tunelováním.
Miroslav Kalousek musí zároveň veřejnosti vysvětlit, proč jako ministr financí nekonal s péčí řádného hospodáře a přes opakovaná upozornění nezasáhl proti netransparentnímu rozprodej majetku společnosti vedením ČSA.
Zdroj:
http://www.cssd.cz/media/tiskove-zpravy ... ituaci-csa
Hospodářské výsledky společnosti ČSA za poslední tři roky ukazují, že vedení firmy manažersky selhalo. Prezident a předseda představenstva ČSA Radomír Lašák by měl sám rezignovat na svou funkci.
V posledních třech letech došlo pod jeho vedením k rozprodeji majetku, který společnost tvořila desítky let. Jedná se především o netransparentní prodej nového cargo terminálu na letišti v Praze, nebo prodej dceřiné společnosti zajišťující catering. V loňském roce došlo k prodeji většiny nemovitostí a pozemků vlastněných ČSA, včetně výcvikového střediska, hangáru nebo ubytovny pro zaměstnance ČSA. Byla prodána a zpětně naleasována většina letadel, které firma už dříve vlastnila.
Rozprodej historického majetku ČSA před privatizací je zásadním selháním jak managementu, tak především Topolánkovy vlády a bývalého ministra financí Miroslava Kalouska, který byl na možné negativní důsledky těchto kroků pro úspěšnou privatizaci ČSA opakovaně upozorňován. Bohužel, Miroslav Kalousek těmto krokům přihlížel a děly se pravděpodobně i s jeho přímou podporou.
Stejně tak považujeme za mimořádně špatné rozhodnutí ministerstva financí pod vedení Miroslava Kalouska o půjčce ve výši 2,5 miliardy korun od státní firmy Osinek.
Vláda Jana Fischera by měla nyní podniknout okamžitě kroky, které povedou k personální změně v orgánech ČSA a k zastavení procesu, který by se dal nazvat tunelováním.
Miroslav Kalousek musí zároveň veřejnosti vysvětlit, proč jako ministr financí nekonal s péčí řádného hospodáře a přes opakovaná upozornění nezasáhl proti netransparentnímu rozprodej majetku společnosti vedením ČSA.
Zdroj:
http://www.cssd.cz/media/tiskove-zpravy ... ituaci-csa
Re: Co bude dál s ČSA?
A z roku 2006:
Radomír Lašák je podle premiéra Paroubka schopným manžerem, který má zkušenosti s privatizací i transformací významných společností.
http://leto.centrum.cz/leto-zdrave/clanek.phtml?id=43509
Radomír Lašák je podle premiéra Paroubka schopným manžerem, který má zkušenosti s privatizací i transformací významných společností.
http://leto.centrum.cz/leto-zdrave/clanek.phtml?id=43509
-
- Cestující Economy (low-cost)
- Příspěvky: 96
- Registrován: 11. 02. 2009, 13:49
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Malvolio píše:A z roku 2006:
Radomír Lašák je podle premiéra Paroubka schopným manžerem, který má zkušenosti s privatizací i transformací významných společností.
http://leto.centrum.cz/leto-zdrave/clanek.phtml?id=43509
Děcka, já jsem sice spíš čtenář než diskutér, ale dost bych se přimlouval za to, aby se tu z toho nedělala politické dikuze, přece si tu všichni zakládáme na tom, že nejsme idnes.
A taky nechápu, jak si můžou zaměstnanci nějaké firmy dovolit veřejně pomlouvat své vedení, a to dost nevybíravě.
-
- Cestující Business Class
- Příspěvky: 445
- Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
- Bydliště: Praha
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
kopi píše:Malvolio píše:A z roku 2006:
Radomír Lašák je podle premiéra Paroubka schopným manžerem, který má zkušenosti s privatizací i transformací významných společností.
http://leto.centrum.cz/leto-zdrave/clanek.phtml?id=43509
Děcka, já jsem sice spíš čtenář než diskutér, ale dost bych se přimlouval za to, aby se tu z toho nedělala politické dikuze, přece si tu všichni zakládáme na tom, že nejsme idnes.
A taky nechápu, jak si můžou zaměstnanci nějaké firmy dovolit veřejně pomlouvat své vedení, a to dost nevybíravě.
Pomluva by byla, kdybychom zde psali, jak skvele je CSA vedena, jak vzkveta, jak se nam dobre pod timto vedenim pracuje a jak ma nase prace smysl, jak vnucujeme manazeru aby si kurna taky neco za tak skvele vysledky neco vzali, jak porizujeme investice ....
Todle by byla pomluva.
Re: Co bude dál s ČSA?
kopi píše:Malvolio píše:A z roku 2006:
Radomír Lašák je podle premiéra Paroubka schopným manžerem, který má zkušenosti s privatizací i transformací významných společností.
http://leto.centrum.cz/leto-zdrave/clanek.phtml?id=43509
Děcka, já jsem sice spíš čtenář než diskutér, ale dost bych se přimlouval za to, aby se tu z toho nedělala politické dikuze, přece si tu všichni zakládáme na tom, že nejsme idnes.
A taky nechápu, jak si můžou zaměstnanci nějaké firmy dovolit veřejně pomlouvat své vedení, a to dost nevybíravě.
Téma je "Co bude dál s ČSA" a vzhledem k tomu, že ČSA je státní podnik o kterém rozhodují politici, tak se to bez politizace bohužel neobejde. Jinak jsem tady žádné pomluvy vedení ČSA nezaznamenal a případná kritika se bohužel (pro ČSA) zakládá na faktech.
Re: Co bude dál s ČSA?
ČSA jsou letecká společnost, a u leteckých společností se opravdu nedá zakládat moc na tradici, kterou ČSA skutečně má. Buď se popere, a nebo si zaměstnanci budou hledat nová zaměstnání - manažeři nové koryto, piloti Dakoty v Zimbabwe a mechanici fleka u ČD. Je to kruté, ale OK se skutečně zbavilo majetku, který jen zatěžoval jejich účty. Nové ČSA mohou mít tak 30 letadel a 1000 zaměstnanců. Ve sklárnách se sklářů také nikdo neptal... Střední Evropa je přehlcený trh, ve kterém vydělávají jen ty linky, které létá 1 dopravce a navíc jen pokud existuje poptávka.
Za sebe jsem se už smířil, že ČSA jde do kytek...konec létání v ČR to zajisté nepřinese-jeden odejde, druhý zaplní mezeru po prvním
Za sebe jsem se už smířil, že ČSA jde do kytek...konec létání v ČR to zajisté nepřinese-jeden odejde, druhý zaplní mezeru po prvním
Re: Co bude dál s ČSA?
flyingblue píše:
Odkup casti akcii zamestnanci vubec nic neresi a naopak vytvari tlak na snizeni prodejni ceny.
To by p. Lasak aj so svojim tymom mohol peniaze, ktore za tych par rokov nazhromazdili u CSA + by mohol pribalit nejake peniaze z jeho uspesnych odpredajov v inych spolocnostiach a nasypat spat do podniku v ramci ozdravnych opatreni. Kupil by si akcie a mohol by si vyskusat ake to je hospodarit so svojim majetkom a nie majetkom statu! To by uz bolo hodne aj titulu MBA.
Re: Co bude dál s ČSA?
Alca píše:Je to kruté, ale OK se skutečně zbavilo majetku, který jen zatěžoval jejich účty.
To si usudil z coho?
Re: Co bude dál s ČSA?
Ondura píše:OR píše:Zkostnatelost mysleni ve stylu, "takhle to bylo vzdycky", "jinak to nejde" ci "delam to podle interniho predpisu takhle uz 25 let" je urcite problem CSA.
Ne dá mi to, ale musím reagovat. Asi nejsi z letectví, jinak by jsi musel vědět, že v letectví musíš vždy pracovat podle přdpisů, ty jsou dány od výrobců letadel, EASY a UCL. Takže pokud chceš provozovat aerolinky, tak se jimi musíš řídit, jinak si letadla můžeš akorát tak vystavit v hangáru a koukat na ně.
O tom, že změna musí být provedena se nepřu, ale otázka je kde, zatím se vždy snižovali lidi na nejnižších pozicích a přijímali se za ně manažeři. A to nevím, jestli je ta správná restruktualizace, ale fungovalo to zde 6 let.
Ale o tom zadny spor. Vubec nechci aby se obchazely zavazne predpisy. Pokud neco vede ke zvyseni bezpecnosti a spolehlivosti ma to obrovsky smysl.
A moje poznamka nebyla mirena primarne na mechaniky a udrzbu letadel.
Ale i tak si rekni, zda vsechny narizeni a postupy, ktere jsou upraveny vnitrofiremnimi smernicemi maji opravdu smysl a zda neslouzi jen ke zvyseni dulezitosti toho, kdo je vymyslel.
Tim mene jsem se chtel opirat do "pesaku" v provozu.
Mas pravdu v letectvi nedelam.
Re: Co bude dál s ČSA?
to Colombo: Když ČSA provozuje vlastní Cargo terminál, jen asi 20 m od 2. cargo terminálu a cargo provoz je v PRG minimální..., vlastní v centru budovy, které v době internetových nákupů pozbývají smyslů a provozují opravnu letadel která opravuje hlavně letadla cizích společností, nikoli těch svých, vidím, že tento majetek do rukou ČSA nepatří, a že ho vlastně nepotřebuje. Letadla, která ČSA vlastnila, a nyní je zpátky bere na leasing už svá nejlepší léta zažila a popravdě, klasická společnost by měla zaručit kvalitu, a tu ČSA svými boeingy rozhodně nezaručí...tak? ČSA by na pokrytí současného i budoucího provozu stačilo jen těch 17 32S a 12 ATR, a na to skutečně přes 4000 zaměstnanců potřeba není!
Re: Co bude dál s ČSA?
Alca píše: Je to kruté, ale OK se skutečně zbavilo majetku, který jen zatěžoval jejich účty.
Máte pravdu prodaný majetek "zatěžoval" účty ČSA zbytečným ziskem. Teď tím "zbytečným" ziskem "zatěžuje" účty Lašákových obchodních partnerů.
Re: Co bude dál s ČSA?
T603 píše:Alca píše: Je to kruté, ale OK se skutečně zbavilo majetku, který jen zatěžoval jejich účty.
Máte pravdu prodaný majetek "zatěžoval" účty ČSA zbytečným ziskem. Teď tím "zbytečným" ziskem "zatěžuje" účty Lašákových obchodních partnerů.
Nehledě na významnou úsporu na dani z příjmů...
Re: Co bude dál s ČSA?
T603 píše:Alca píše: Je to kruté, ale OK se skutečně zbavilo majetku, který jen zatěžoval jejich účty.
Máte pravdu prodaný majetek "zatěžoval" účty ČSA zbytečným ziskem. Teď tím "zbytečným" ziskem "zatěžuje" účty Lašákových obchodních partnerů.
provázaný řetězec, Lašák může být sebevětší zločinec, ale má pravdu v tom, že provoz roku 2009 s rokem 2005 je "konstantní", velikost a náklady společnosti jsou ale mnohem větší ...jen je chyba že má pomalé vedení, a slovo krize vysloví v době, kdy už rok krize probíhá...-to je ta zkostnatělost, jak někdo říká "tradice", kterou ČSA má dnes už jen v názvu, ale jako společnost, ani klasická, ani low-cost, prostě jen vozí... taková leklá ryba, a ještě, aby měla nějaké majetky - buď nový chytrý management vykuchá co zbývá, nebo se určitě nový mladý žralok do našich vod zavčas dostane