Co bude dál s ČSA?
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
V tomto vláknu se přes 10 let řeší "Co bude dál s ČSA?" a teď se to asi konečně blíží k rozřešení.
Covid vůbec nepomohl, teda spíše pomáhá ke konci....
Česká Republika se octne bez svého dopravce, bez své letecké značky, bez svého brandu.
Samozřejmě jsem si to nepřál, ale takový je bohužel život.
Covid vůbec nepomohl, teda spíše pomáhá ke konci....
Česká Republika se octne bez svého dopravce, bez své letecké značky, bez svého brandu.
Samozřejmě jsem si to nepřál, ale takový je bohužel život.
Re: Co bude dál s ČSA?
Podle mě je rozumné to zabalit, a až se covid přežene tak začít znova a lépe.
Jenom si to samozřejmě na začátku nikdo neuměl představit, co z toho bude...
Jenom si to samozřejmě na začátku nikdo neuměl představit, co z toho bude...
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Kdyby došlo na nejhorší, je nějaká naděje, že by se svázala značka ČSA s kódem OK a nabytí jinou společností by bylo možné jenom dohromady? Nebo by se to v klidu rozdělilo, OK prodalo Číňanům a značka ČSA skončila za pár šupů kdo ví kde?
Re: Co bude dál s ČSA?
Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.
Fly OK je něco jiného, co jsem se teď díval, tak to ČSA mají zapsané jako ochrannou známku.
Jinak 2003 si ČSA nechali zapsat ochrannou známku YDEA:
O tom jsem nikdy neslyšel.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 192
- Registrován: 01. 04. 2017, 12:27
- Oblíbené typy letadel: A340, A380, B717
- Pohlaví: muž
- Bydliště: BRQ
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ydea, to slyším taky poprvé. Hned mě teda napadlo "Why DEA"
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Zajímavé, takže by stačilo přerušit provoz a je po kódu? Přece jen tohle není jen tak nějaký kód, kéž by se na IATA zachovali rozumně, v nejhorším i kdyby ho nabídli Smartwings. S tím, že všechna česká letadla nesou tohle označení, tak by bylo hodně matoucí ho dát kamkoliv jinam než do ČR.
Re: Co bude dál s ČSA?
No kdyby ČSA zastavily provoz a přišly by i o AOC, tak by asi bylo po kódu a mohla by jej získat jiná, například nová společnost.Mat píše: ↑28. 02. 2021, 22:43Zajímavé, takže by stačilo přerušit provoz a je po kódu? Přece jen tohle není jen tak nějaký kód, kéž by se na IATA zachovali rozumně, v nejhorším i kdyby ho nabídli Smartwings. S tím, že všechna česká letadla nesou tohle označení, tak by bylo hodně matoucí ho dát kamkoliv jinam než do ČR.
Otázkou je, jestli je ten kód nějakou výhodou. ČSA to v minulosti využívaly v marketingu, pokud si pamatuji tak tu ve fóru Highflieger několikrát psal, že to byla spíš mýlka.
Re: Co bude dál s ČSA?
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr
Seškrtání provozu v nejhorším případě až na čtyři linky a přežití letošní sezony na základě finanční infuze z prodeje nadbytečných emisních povolenek. Tak by se dal ve zkratce popsat plán, jímž se vedení společnosti pokusí zachránit krachující České aerolinie.
Tak to jsem nečekal, že by přežití ČSA měly zajistit emisní povolenky.V osekaném provozu si dopravce plánuje vylepšit financování z prodeje emisních povolenek. Ty totiž dopravce dostal přiděleny na základě provozního schématu předchozích let, kdy letecká doprava nebyla poznamenána koronavirovou krizí. Protože ale letošní rok bude značně omezený, chystá se přebytečné povolenky prodávat v rámci transparentního systému emisního obchodování s povolenkami (EU ETS).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Nevim, kde berete tu ideu, ze znacka CSA jde do ztracena. Ja to vidim celkem jasne na pokus o snizeni nakladu ze strany TVS/smartu. Proste leta se malo, je potreba zbavit se posadek, Airbusy jsou se znovupovolenim maxu uplne zbytne, ATRka meli stejne pryc... tak co.
Znacka CSA bude nadale ve vlastnictvi QS, ti se ted mohou rozhodnout, zda ji docasne utlumi (a risknou tim, ze jim zaniknou nejake smluvni naroky, at to jsou treba sloty, codeshary nebo clenstvi ve ST), budou provozovat jako "virtualni" aerolinku pod AOC QS nebo treba naopak prevedou znacku Smart pod AOC OK, nebo ponechaj oba AOC (I kdyz to nevim zda pude, bez zamestnancu)
Znacka CSA bude nadale ve vlastnictvi QS, ti se ted mohou rozhodnout, zda ji docasne utlumi (a risknou tim, ze jim zaniknou nejake smluvni naroky, at to jsou treba sloty, codeshary nebo clenstvi ve ST), budou provozovat jako "virtualni" aerolinku pod AOC QS nebo treba naopak prevedou znacku Smart pod AOC OK, nebo ponechaj oba AOC (I kdyz to nevim zda pude, bez zamestnancu)
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Ydea vyzerá hrozne, oproti tomu je aj Ostrava s tromi výkričníkmi hviezda...Robert píše: ↑28. 02. 2021, 21:27Kód OK je dvoupísmenný kód IATA. Podle mě pokud letecká společnost přestane fungovat, tak tento kód ztrácí a může jej získat jiná společnost, která bude potřebovat přidělit kód.
Fly OK je něco jiného, co jsem se teď díval, tak to ČSA mají zapsané jako ochrannou známku.
Jinak 2003 si ČSA nechali zapsat ochrannou známku YDEA:
C5D3A886-3E91-4728-B0CE-D7B3F7C72E12.gif
O tom jsem nikdy neslyšel.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
A já jsem myslel, že mají ještě tu ochranu: https://zdopravy.cz/soud-poslal-ceske-a ... kol-76088/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4083
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Chapter 7 je možno vyhlásit i během Chapter 11, když to udělá sám chráněnec;-) Česky řečeno, insolvenční návrh může podat dlužník sám na sebe i během ochranné lhůty / moratoria. Nemůže ho podat věřitel (o čemž je ta ochrana).prodejce píše: ↑10. 03. 2021, 15:03A já jsem myslel, že mají ještě tu ochranu: https://zdopravy.cz/soud-poslal-ceske-a ... kol-76088/
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 288
- Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Podle všeho mají ČSA 2-3 letadla, to je podle mě konec....
Kdo si objedná let s takovouto aerolinkou, podle mě nemůže dát jistotu, že to poletí.
Kdo si objedná let s takovouto aerolinkou, podle mě nemůže dát jistotu, že to poletí.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3162
- Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
- Bydliště: HAG
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
737ky Smartu su beznym javom na linkach CSA uz roky. Toho by som sa nebal
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 243
- Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG
- Stav: Offline
Re: Co bude dál s ČSA?
Vzhledem k tomu, že momentálně provozují čtyři linky s frekvencí v průměru tak tři lety týdně, opravdu bych neměl obavy, že tři letadla nebudou stačit...