Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

Tak CSA a celá group budou měnit handling. Nejvíce kvůli tomu, že neplatili včas a mají dluhy všude..., takže to MA vypovědělo prý. Kdo to bude handlovat bude zajímavé. CSAH šefové to chtějí, ale lidi dole ne. Nedivim se. A ještě prý má přijít nová handlingovka do PRG se říká ( ale to je jedna paní povídala a aby to nedopadlo jako se Swissport... ).


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

A pamatuješ, jak jsi před cca 2 dny psal jinde o tom, že jim MA nemohou dát výpověď, protože by platili pokutu? A to nepíšu nijak škodolibě, protože ta důležitá informace je, proč MA vypovědělo smlouvu, což vypovídá o "finančním zdraví" této pro ČR strategické firmy.....

A bohužel to (letectví) půjde asi ještě více do kytek, protože se opět šíří po celém světě davové šílenství z čínské chřipky kdy z cca 113 000 úmrtí v ČR za rok, jich umřelo za více než půlrok celých 360 lidí, kteří neumřeli NA covid ale S covidem.

Opravdu za to stojí ty desetitisíce ztracených pracovních míst nejen v letectví? Finanční ztráty celých rodin. Já vím, brzo tu někdo napíše okřídlené "i kdyby to mělo zachránit jediného člověka...", co na tom, že se jich tisíce uchlastají k smrti díky ztrátě zaměstnání a další si to "hodí" protože nemají jak uživit rodinu.....

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Všimně te si jedné věci, počty nakažených opět stoupají a co vidím, lidem je to jedno, nejsou ani povinné roušky.
Už i vedoucí místa pochopila, že to je jenom chřipka.
Nicméně co se týče letectví, tak se to vrátí, bohužel to bude chvíli trvat :( a oběť je mimo ztracených pracovních míst třeba Boeing 747.

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Roiman4 »

pettte píše:
22. 07. 2020, 08:06
A pamatuješ, jak jsi před cca 2 dny psal jinde o tom, že jim MA nemohou dát výpověď, protože by platili pokutu? A to nepíšu nijak škodolibě, protože ta důležitá informace je, proč MA vypovědělo smlouvu, což vypovídá o "finančním zdraví" této pro ČR strategické firmy.....

A bohužel to (letectví) půjde asi ještě více do kytek, protože se opět šíří po celém světě davové šílenství z čínské chřipky kdy z cca 113 000 úmrtí v ČR za rok, jich umřelo za více než půlrok celých 360 lidí, kteří neumřeli NA covid ale S covidem.

Opravdu za to stojí ty desetitisíce ztracených pracovních míst nejen v letectví? Finanční ztráty celých rodin. Já vím, brzo tu někdo napíše okřídlené "i kdyby to mělo zachránit jediného člověka...", co na tom, že se jich tisíce uchlastají k smrti díky ztrátě zaměstnání a další si to "hodí" protože nemají jak uživit rodinu.....
Vím a dost mě ta informace překvapila. Vím totiž jaké je penále... takže trochu si říkám, ze na platy pro nás neměli, ale dokážou zaplatit pitomy runway běh pro lidi a vypovědět smlouvu s nimi. Ale já vím pouze toto pro CSA. Jak to mají s QS nevím. Nám proteklo více věcí od CSA než od QS. Ale třeba se dozvím časem více, jak to je doopravdy, ale to potrvá. Ale je možný, ze to vypověděli jen QS ( záleží na smlouvě ) a CSA ne, protože smlouva byla na dva roky prý a ta konci v době, kdy se mají přestat handlovat v Říjnu. Ale vážně netuším...

Jo, dneska letí poslední let 744 QF SYD - LAX... 744 mi utekla o den a to díky Trumpete a jeho rozhodnutí o zákazu lidi z EU... :-s

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

On je MA typický korporát. Manažery nezajímá nic jiného, než aby splnili to co mají ve smlouvě ve vztahu k bonusům a nějací zaměstnanci jsou jim "buřt". Pokud jim nějaká spol. dluží nezanedbatelné peníze, tak za to jim hrozí ztráta bonusů a i vyhazov, tak to řeší stůj co stůj. Nějaký řadový zaměstnanec je jim bohužel ukradený, ten pro ně znamená jen položku na konci seznamu, která se dá vyměnit.

Zářným příkladem je kdysi vedení ČSA, kdy se do něj doslati nějací bývalí bankéři (nechce se mi to hledat). Asi měli ve smlouvě, že musí být plusoví aby získali bonusy, tak tehdy rozprodali co se dalo (myslím si, že catering, nějaký hangár, sloty), no a protože asi ve smlouvě ve vztahu k bonusům tehdy zapomněl stát napsat, že zisk nesmí vytvořit prodejem majetku, tak toho využili, vydělali si a teď ničí jinou firmu.
Normální živnostník toto nedokáže pochopit, ale pro korporát existuje jediné měřítko: ZISK, a tomu se podřizuje všechno.....

V korporátu se asi dají vydělat slušné peníze, ale musíš byt napůl slepý, napůl hluchý, musíš být zcela teflonový, slovo přátelství nebo osobní čest je pro takového člověka zakázané. O tohle fakt nestojím, abych musel doma sundat všechna zrcadla, protože bych nesnesl pohled sám na sebe....


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »

Tak to platí pre Hilton, Mall Košík Rohlík a mohli by sme menovať ďalej. Aj keby si obchody a všetko nechal otvorené, tak to neznamená, že ľudia prídu. Zober si také Chorvátsko, tam budú radi ak dajú sezónu na 60-70% a to počítajú len turistov

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Nedávno jim odlétl A330 zpátky ke Koreanu a potom prej na šrotiště, včera na šrotiště odlétl i A319.
To znamená, že pokud vím ČSA mají jenom 8 letadel, v této situaci to není nevýhoda, jelikož nejsou pasažéři. Ale jinak, to spěje k jistému konci.
To už není ani aeroklub.

jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od jencik »


krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

krakra píše:
31. 10. 2020, 15:07
Nedávno jim odlétl A330 zpátky ke Koreanu a potom prej na šrotiště, včera na šrotiště odlétl i A319.
To znamená, že pokud vím ČSA mají jenom 8 letadel, v této situaci to není nevýhoda, jelikož nejsou pasažéři. Ale jinak, to spěje k jistému konci.
To už není ani aeroklub.
Prej tam v Soulu A330 stojí... a čeká asi na sešrotování.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 288
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od krakra »

Prostě konec.
Teď snad jenom o aby se od toho oddělila samotná značka a logo a počká se až to někdo koupí a udělá z toho aerolinku.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Já si myslím, že značka ČSA, je už nadolik devalvovaná, že by to stálo desítky miliard, vrátit ji do stavu před nějakými 8-10ti lety. Stačí si přečíst na "světových leteckých fórech" zkušenosti zákazníků.

A pokud by něco mělo být "národní" a dotované, tak základní infrastruktura a měla by být ve vlastnictví státu (ano, vím, jak je těžké to řádně řídit, když se to běžně používalo a používá, jako politická trafika).
Podle mne jsou voda, elektřina, plyn a odpady a základní dopravní obslužnost vlaky a autobusy, jsou základní potřeby, kde by stát měl držet co nejnižší ceny, protože jejich růstem, jsou postiženi nejvíce ti nejchudší.
Ale leteckou společnost opravdu nepotřebujeme. A to se nyní snažím oprostit, od osobního názoru na pány Šimáně a Vika.

A asi bych dokázal se skřípěním zubů připustit úvěr pro tuto společnost do max. výše 70% garancí státu, s tím, že 30% jde na triko banky - bank a jako první se splácí garance státu, a až jako poslední těch 30% banky.
Pak se jasně ukáže, jestli do toho "risk manažeři" bank půjdou. Toto je nejlepší způsob ocenění schopnosti splácet.

A jako poslední věc. Oni (majitelé) opravdu nejsou v bezvýchodné situaci. Mají vlastní majetky, vysoce převyšující potřeby ČSA -SW, takže i v případě, že jim žádná banka nebude chtít půjčit, mohou svůj business bez problémů zachránit, pokud mu tak skálopevně věří.

Jenomže to by Šimáně a Vik nesměli jet podle hesla: "Hamty, hamty, ať mám víc, než tamti...."

A i když strašně rád cestuji, tak jsem si i já musel přiznat, že letectví jako obor podnikání, asi úplně padne a bude se někdy za x let, stavě od začátku "na zelené louce", protože když se ani státy EU, neumí domluvit na jednotné politice, kdy jeden stát chce takový test, druhý onaký, kdy se podmínky mění opravdu z hodiny na hodinu, a vyhlašují se na Twiteru, a na ostatní ser. pes, kdy se letenky prodávají, následně se lety ruší, peníze se let. společnostem moc vracet nechce, tak je to bohužel v současné době, ztracený obor podnikání, zvlášť s tak nízkými maržemi.

Před pár dny jsem četl, a pokud si dobře pamatuji, že Lufthansa "pálí" 500.000 EUR za hodinu. Kde ty prachy berou? To je fakt lepší to celé zavřít, a počkat, jestli se svět z toho nesmyslného šílenství nevzpamatuje....

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Robert »

Dceřiná firma Letiště Praha zadržela kvůli nezaplaceným fakturám dvě letadla ČSA
https://zdopravy.cz/dcerina-firma-letis ... csa-72804/

Tak to je docela rychlé...

michal4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 345
Registrován: 17. 03. 2017, 18:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od michal4 »

Co bude dál s ČSA?

Nic.

zbozivulekral
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 414
Registrován: 14. 01. 2018, 11:42
Oblíbené typy letadel: 787
Pohlaví: muž
Bydliště: LKTB
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od zbozivulekral »

pettte píše:
05. 02. 2021, 07:47

A jako poslední věc. Oni (majitelé) opravdu nejsou v bezvýchodné situaci. Mají vlastní majetky, vysoce převyšující potřeby ČSA -SW, takže i v případě, že jim žádná banka nebude chtít půjčit, mohou svůj business bez problémů zachránit, pokud mu tak skálopevně věří.

Jenomže to by Šimáně a Vik nesměli jet podle hesla: "Hamty, hamty, ať mám víc, než tamti...."
Bla, bla, bla, bla... Sorry, ale jsou to úplně zcestné kecy. Mít business v hodnotě několika miliard se nerovná mít několik miliard na účtu nebo doma pod polštářem! Nebo podle tebe mají rychle (= velmi nevýhodně) prodat některou ze společností, aby zachránili jinou, kterou jim svými kroky poškodila vláda?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od pettte »

Máš pravdu, jsou to zcestné kecy co píšeš, neboť:

1. ve srabu byli už před čínskou chřipkou

2. měli čas to řešit více než rok

3. jako záruku za bankovní úvěr to nemusíš prodávat, ani nemusíš mít mic doma pod polštářem

Ale když nechat si své dluhy zaplatit občany ČR, je tak lákavé! Že jo?

A jako poslední výstřelek je jejich šílený výmysl, kdy chtějí, ať jim CSAT udržují a servisují letadla, ale my Šimáně a Vik za to nebudeme platit, protože moratorium. No zkus si zajít do obchodu, že si tam vezmeš věci, ale že za ně nezaplatíš, protože jsi v "moratoriu".
Poženou tě jenom s železnou tyčí, nebo po tobě budou i střílet?

Oni si to mohli vyřešit již dávno, ale za své se jim to nechce. A skutečnost, že jim "blokla" letadla státní firma napovídá, že to asi ani s tou garancí za úvěr nebude moc reálné, protože:

1. ve státní pokladně se prohání vítr

2. Mára Prchalů si ve stranickém tisku i jinde přečtě diskuze a názory lidí, a tím je celé SW již teď po smrti.

P.S. : ona jim vláda zakazála létat? A mužeš tady dát odkaz va konkrétní číslo toho vládního nařízení, kterým jim to zakázala? Aha, ono žádné není!
Taky mám firmu, taky jsem na provoz služeb musel uzavřít leasing, musím ho platit, i když jsou služby v provozovnách zakázané, ale musím ho platit ze svého! A tady mi vláda opravdu zakázala podnikat, ne jako SW. A taky samozřejmě, že nedostanu vůbec nic. Ano, mohu stát zažalovat, stejně jako to může udělat Šimáně a Vik.
Tak tu prosím neplácej naprosté hlouposti! Pouze se tím ztrapňuješ.....


Odpovědět