Co bude dál s ČSA?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Do konce roku 2017

Odpojení od přístrojů - společnost skončí v insolvenci
5
7%
Konsolidace - ČSA se vydají na cestu ke konkurenceschopné moderní evropské aerolince
13
18%
Pomalý úpadek - bude dál pokračovat, ale nic převratného se nestane
16
22%
Restart - vyvedení značky a leteckých aktivit firmy pod nový "čistý subjekt
0
Žádná hlasování
Fúze - ČSA budou schlamstnuty TVS
39
53%
 
Celkem hlasů: 73

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3160
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Fabo »

Axe píše:To proto, ze ...


Ale ja nemluvim o manazerech zahranicnich sodovkaren, ale o manazerech s dlouholetymi zkusenostmi v oboru letecke dopravy. Uznej sam, nadseni a vztah k CSA je jedna vec, ale topmenezment vyzaduje jine kvality nez dlouholete pusobeni ve firme (cimz nerikam, ze by topmenezment nemel svou firmu dobre znat). Jednim z velice dulezitych atributu takoveho cloveka je jeho jmeno, jez si moh pri pusobeni v topmenezmentu jine firmy(firem) vytvorit, a to, musite sami uznat, je silny argument pro takoveho cloveka, obzvlaste, ma-li se firma skutecne rozbihat od nuly, a to vcetne prehodnocovani vsech starych zavazku, vcetne aliancni spoluprace, prehodnoceni leasingovych zmluv a pod.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:
martineek píše:
Axe píše:4) ....... z toho 10 let v CSA.
6) ...... nahradit lidmi z CSA s praxi min. 5 let.

Nechápu podmínku praxe z ČSA, naopak bych preferoval zkušenosti z jiných společností ze zahraničí, pokud by se tedy takový lidi vůbec našli ....
Axe píše:13) Vystoupeni ze SkyTeamu.
14) Navazeni spoluprace se StarAliance.

Taky nechápu moc přestup mezi StarAliancí a SkyTeam, když ve Star má už východní linky celkem dobře rozjeté OS / LH .... Co by to ČSA přineslo?

V ostatních bodech souhlasím plně s Tebou.


Dekuji.

Ad. 13) a 14): Uz jsem na to odpovidal, ale ted me napadl jeste dovetek: prineslo by nam to to, ze prave tento trh a slovanskou povahu Cech(oslovak) dobre zna a pro StarAlianci by to byl prinos. A prinos pro kolegu je dobrym zakladem pro prinos muj (Kennedy - myslim ze to byl on - rekl vsem znamou vetu a ja ji rad zopakuji a parafrazuji: Neptejme se, co by StarAliance prinesla nam, ptejme se co bychom mohli prinest a udelat pro StarAlianci).

Napadaji mne ruzne kontrukce, ale nechci je ted psat, protoze by se diskuse stocila jinym smerem. Rad bych, abychom v tomto tematu pokracovali na rovine puvodniho tematu.


Jaky by to byl pro *A prinos? Co by mohla OK udela pro *A?

Mno mohla by delat feedera do MUC, FRA, VIE ... Super perspektiva.

SkyTeam je momentalne pro CSA lepsi partner.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:12) Prehodnoceni leasingovych smluv na A320 a jejich optimalizace i za cenu kratkodobeho znevyhodneni formou smluvnich pokut avsak z pohledu 10-leteho vyvoje. Nova jednani s vyrobci a/c ve smeru k tem nejekonomictejsim letounum A350 nebo 787 (ma na to TVS, ma na to i CSA!)



Jenze tendle byznys se neda ridit podle toho, ze na to ma soused.

Pokud by CSA mely koukat po nejakych letadlech, tak po tech, ktera odpovidaji velikosti trhu. To znamena treba Embraery. Bez cestujicich nema cenu resit dalkove spoje. Notabene, kdyz je A350 jen na papire a 787 jeste nebyl ve vzduchu.

Na trhu par volnych 330/767 bude, jen chybi ten byznysplan (a prachy).

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

to flyingblue:
"Jaky by to byl pro *A prinos? Co by mohla OK udela pro *A?

Mno mohla by delat feedera do MUC, FRA, VIE ... Super perspektiva.

SkyTeam je momentalne pro CSA lepsi partner"


O.K. respektuji Vas nazor. Ja si to nemyslim. Mohla by delat mnohem skvelejsi pociny, ale to uz by bylo na jine tema a je nechci utect od tematu "Co bude dal s CSA".

Jsem vsak velmi rad, ze v ostatnich bodech se vice-mene shodujeme. To mne tesi.
Naposledy upravil(a) Axe dne 20. 08. 2009, 19:06, celkem upraveno 2 x.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

flyingblue píše:
Axe píše:12) Prehodnoceni leasingovych smluv na A320 a jejich optimalizace i za cenu kratkodobeho znevyhodneni formou smluvnich pokut avsak z pohledu 10-leteho vyvoje. Nova jednani s vyrobci a/c ve smeru k tem nejekonomictejsim letounum A350 nebo 787 (ma na to TVS, ma na to i CSA!)



Jenze tendle byznys se neda ridit podle toho, ze na to ma soused.

Na trhu par volnych 330/767 bude, jen chybi ten byznysplan (a prachy).


Pro mne je to vyzva, kdyz to umi soused, musi to jit i u mne. Uz 6 let hledame nepratele uvnitr firmy, hledame ruzne krize abychom vysvetlili proc to nejde. Nechci hledat duvody, proc to nejde. Chci hledat duvody aby to slo. Musi to jit a pujde to. Nikoliv vsak za soucasneho vedouciho nihilismu, nebot zpusob rizeni si jiny privlastek od roku 2003 nezaslouzi. A to jsem pouzil ten nejmirnejsi termin.

Mimochodem k tem A320. Jejich porizeni bylo provedeno za velmi nejasneho pozadi za pana Tvrdika a za naprosto nevyhodnych podminek, tak nevyhodnych, ze se za to vedeni stydi a radeji to nikomu neukazuje. Debaty na toto tema se odmenovali podminecnym vyhazovem, takze se na celou vec muzeme udelat obrazek. Proto jsem napsal tento bod.

Ano, muzeme se odborne bavit zda 350 nebo 787 ci 330 ci 767. Ba dokonce bavme se i o A320. Vzdyt to neni spatne letadlo. Rozkryjme konecne karty a rekneme danovemu poplatnikovi, za kolik jsme do jeho firmy koupili letadla. Ma pravo to vedet. Politika rozhodla, volic pak rozhodne o politicich. Mlzeni jen soucasti soucasne vladnouci strategie v tomto state (a firme(-ach))


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:
flyingblue píše:
Axe píše:12) Prehodnoceni leasingovych smluv na A320 a jejich optimalizace i za cenu kratkodobeho znevyhodneni formou smluvnich pokut avsak z pohledu 10-leteho vyvoje. Nova jednani s vyrobci a/c ve smeru k tem nejekonomictejsim letounum A350 nebo 787 (ma na to TVS, ma na to i CSA!)



Jenze tendle byznys se neda ridit podle toho, ze na to ma soused.

Na trhu par volnych 330/767 bude, jen chybi ten byznysplan (a prachy).


Pro mne je to vyzva, kdyz to umi soused, musi to jit i u mne. Uz 6 let hledame nepratele uvnitr firmy, hledame ruzne krize abychom vysvetlili proc to nejde. Nechci hledat duvody, proc to nejde. Chci hledat duvody aby to slo. Musi to jit a pujde to. Nikoliv vsak za soucasneho vedouciho nihilismu, nebot zpusob rizeni si jiny privlastek od roku 2003 nezaslouzi. A to jsem pouzil ten nejmirnejsi termin.

Mimochodem k tem A320. Jejich porizeni bylo provedeno za velmi nejasneho pozadi za pana Tvrdika a za naprosto nevyhodnych podminek, tak nevyhodnych, ze se za to vedeni stydi a radeji to nikomu neukazuje. Debaty na toto tema se odmenovali podminecnym vyhazovem, takze se na celou vec muzeme udelat obrazek. Proto jsem napsal tento bod.

Ano, muzeme se odborne bavit zda 350 nebo 787 ci 330 ci 767. Ba dokonce bavme se i o A320. Vzdyt to neni spatne letadlo. Rozkryjme konecne karty a rekneme danovemu poplatnikovi, za kolik jsme do jeho firmy koupili letadla. Ma pravo to vedet. Politika rozhodla, volic pak rozhodne o politicich. Mlzeni jen soucasti soucasne vladnouci strategie v tomto state (a firme(-ach))


Ja uvnitr svoji firmy zadne nepratele nemam :-) Nemam s CSA nic spolecneho. Zda jde o nihilismus to netusim. Jen vidim, ze management a zamestnanci prozrali v minulych letech vsechen majetek.

Nez se zacnete bavit o tom, jaky typ si ma CSA poridit, mel byste zacit s tim, ze budete mit na dalkove lety nejaky byznysplan. Plati to pro pletaci stroj, vyrobni linku, jerab ale i letadla.

Na politiku se nevymlouvejte. Politici sice najmenovali top management, nicmene vetsina zamestnancu neni timto managementem prijmuta.

Kdyz uz jsme vzajemne tak uprimni, tak pripomenme, ze v nekterych firmach (i v leteckem prumyslu - a nemyslim tim SkyEurope) si zamestnanci nechali snizit plat o netrivialni castky.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

Fabo píše:
Axe píše:To proto, ze ...


Ale ja nemluvim o manazerech zahranicnich sodovkaren, ale o manazerech s dlouholetymi zkusenostmi v oboru letecke dopravy. Uznej sam, nadseni a vztah k CSA je jedna vec, ale topmenezment vyzaduje jine kvality nez dlouholete pusobeni ve firme (cimz nerikam, ze by topmenezment nemel svou firmu dobre znat). Jednim z velice dulezitych atributu takoveho cloveka je jeho jmeno, jez si moh pri pusobeni v topmenezmentu jine firmy(firem) vytvorit, a to, musite sami uznat, je silny argument pro takoveho cloveka, obzvlaste, ma-li se firma skutecne rozbihat od nuly, a to vcetne prehodnocovani vsech starych zavazku, vcetne aliancni spoluprace, prehodnoceni leasingovych zmluv a pod.


Ano. Souhlasim s Vami. Soucasna situace vsak, dle meho nazoru, vyzaduju okamzite zacit jednat (a to tak aby to melo smysl a prinos a ne tabulkove ukazatele) a pouzit veskere znalosti nejen z oboru letectvi, nybrz i ze zazemi CSA. Musite zase Vy uznat, ze nez se clovek v nove firme zabehne - chvilku to trva (6 mesicu urcite - a to je ted dlouha doba). Po 1. etape klidne budu akceptovat nekoho bez znalosti CSA, zato vsak odbornika na slovo vzateho. Ted si myslim, nemame ani vterinku casu.

Co myslite ...?

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

to flyingblue:

Pane, ctim Vas nazor, dokonce chapu jak jste k nemu dosel. Tedy nejsem k Vasemu nazoru oponent. Bohuzel vsak neznate vnitrni situaci ve firme (sam uvadite, ze nejste z CSA) a proto je tezko na par radcich vysvetlovat jednotlive postoje, nazory, ukony a jednani lidi z CSA. Je to velmi slozite a musim se Vam omluvit, ze na toto tema se s Vami nemuzu bavit, nebot bych popsal mnoho stran a jiste stejne i na mnohe zapomnel... Kazdopadne vezte, ze situace je kriticka a radovy zamestnanci ji svou praci nezpusobili a i pres jejich kriticke hlasy vedeni firmy jiz 6 let podnika nesmyslne a kontraproduktivni kroky, jejichz vysledek se nyni projevil. To, ze letectvi proziva krizi (jako i jine obory) neni duvodem soucasne situace. To je nahoda. Jednotlive kroky o nichz muzete v poslednich tydnech cist v mediich se nedeji od lonskeho rijna, ale jiz 6 let !!! Jedine, za co soucasne vedeni nemuze, ze svetova krize. Byl bych blazen, kdybych je z tohoto obvinoval. Vse ostatni probihalo v jejich rezii, bohuzel bez scenare, bez znalosti veci a s umysly o kterych se prave ted vsude pise. To je proste fakt.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od HighFlyer »

I pres zajimave a podnetne navrhy v tomto vlakne si stejne porad myslim, ze nejlepsi by bylo zborit a postavit znovu. Svalstvo je atrofovane, srdce velmi slabe, tkane se rozpadaji. Sance na uspesnost resuscitace jsou velmi nizke...

Nebyl by to zadny nevyzkouseny experiment. SN Brussels funguje velice dobre a do pozice, ve ktere je, by se rozhodne nedostal transformaci z byvale Sabeny.

(Chapu, ze kdo je u CSA 10 nebo 20 let, nebude s mym nazorem souhlasit.)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:to flyingblue:

Pane, ctim Vas nazor, dokonce chapu jak jste k nemu dosel. Tedy nejsem k Vasemu nazoru oponent. Bohuzel vsak neznate vnitrni situaci ve firme (sam uvadite, ze nejste z CSA) a proto je tezko na par radcich vysvetlovat jednotlive postoje, nazory, ukony a jednani lidi z CSA. Je to velmi slozite a musim se Vam omluvit, ze na toto tema se s Vami nemuzu bavit, nebot bych popsal mnoho stran a jiste stejne i na mnohe zapomnel... Kazdopadne vezte, ze situace je kriticka a radovy zamestnanci ji svou praci nezpusobili a i pres jejich kriticke hlasy vedeni firmy jiz 6 let podnika nesmyslne a kontraproduktivni kroky, jejichz vysledek se nyni projevil. To, ze letectvi proziva krizi (jako i jine obory) neni duvodem soucasne situace. To je nahoda. Jednotlive kroky o nichz muzete v poslednich tydnech cist v mediich se nedeji od lonskeho rijna, ale jiz 6 let !!! Jedine, za co soucasne vedeni nemuze, ze svetova krize. Byl bych blazen, kdybych je z tohoto obvinoval. Vse ostatni probihalo v jejich rezii, bohuzel bez scenare, bez znalosti veci a s umysly o kterych se prave ted vsude pise. To je proste fakt.


Samozrejme, ze i zamestnanci svymi aktivitami aktualni stav zpusobili. Mate pravdu v tom, ze jsem vuci CSA pouhy zakaznik (=obtizny hmyz) a danovy poplatnik (=neprimy akcionar).

To, ze je situace kriticka, myslim vime my venku uz tak dva roky. Jestli uz to vite i vy uvnitr CSA, tak to je dobra zprava. Mozna vam to doslo trosku pozdeji a mozna prilis pozde na zachranu firmy.

Za stavajici situace mi prijde jako nejlepsi stav poslat firmu do konkursu - kdyz ji nikdo nechce. Protoze novy management se bude chovat jako ten stary. Jedine, co si muzeme prat, je, aby agonie netrvala tak dlouho jako u Alitalie.

Rad si poslechnu, co budou rikat odbory na propusteni ~800 zamestnancu, coz je krok, ktery MEL PRIJIT NEJPOZDEJI PRED TREMI LETY.

Koukam na novy prispevek HF a asi jedem na stejne lodi.

Axe
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 445
Registrován: 29. 08. 2003, 15:10
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Axe »

to flyingblue:

O.K. Muj recept je o nekolik prispevku vyse (to jsou ty jednotlive body).

>>Samozrejme, ze i zamestnanci svymi aktivitami aktualni stav zpusobili<<

- s tim opravdu nesouhlasim; ani to nejde; o odmenach manazeru ve vysi stovek milionu nerozhodovali, o poradenstvi za stovky milionu nerozhodovali, o tisicich malickosti - ktere pak generovali ztratu take nemeli moznost ani se vyjadrit, a o prodeji majetku uz vubec nerozhodovali a nikdo se jich neptal.

>>To, ze je situace kriticka, myslim vime my venku uz tak dva roky.<<

- tak to take vime +- stejne ty 2 roky a to ze je situace vazna my "uvnitr" vime uz 6 let; jenze nas nikdo neposlouchal, jen jsme si vzdy vyslouzili neprijemne urazky (tady i jinde)

>>Rad si poslechnu, co budou rikat odbory na propusteni ~800 zamestnancu, coz je krok, ktery MEL PRIJIT NEJPOZDEJI PRED TREMI LETY.<<

- tak to mate naprostou pravdu; a to take rikame uz minimalne 5 let; a ne jen 800 ale dvojnasobek.

Nekde jsem tu cetl, ze na jednu korunu obratu mame 3x vice lidi nez Travel Serv. To hovori samo za sebe.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od flyingblue »

Axe píše:>>Rad si poslechnu, co budou rikat odbory na propusteni ~800 zamestnancu, coz je krok, ktery MEL PRIJIT NEJPOZDEJI PRED TREMI LETY.<<

- tak to mate naprostou pravdu; a to take rikame uz minimalne 5 let; a ne jen 800 ale dvojnasobek.

Nekde jsem tu cetl, ze na jednu korunu obratu mame 3x vice lidi nez Travel Serv. To hovori samo za sebe.


Takze odbory vytahnou s pozadavkem na propusteni 1.600 zamestnancu? Na to si pockam.

Mozna byste nam mel objasnit, kdo je to MY.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od euroflyer »

V pondělí je dozorčí rada a prý tam jsou velmi zajímavé body, co vše půjde pryč..nejen letadla:)

Dakota
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 62
Registrován: 12. 08. 2009, 22:05
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od Dakota »

Nedá mi to a opět se musím zastat odborářů. Všude jsou odboráři stavěni do role, kdy svou činností bojkotují přínosné kroky managementu. Jsem přesvědčena, že odboráři v ČSA jsou velmi často zapálení fandové letectví, zvláště pak ČSA. Nejsou to jen tupí mamonáři, kteří koukají jen na co nejvyšší platy. Je zajímavé, že ve chvíli, kdy funkci předsedy dozorčí rady vykonával ing. Ševčík, odboráři si s ním vzácně notovali. Bohužel byl velmi brzy odstraněn. Věřím tomu, že kdyby býval zůstal, byl by schopen se s odboráři domluvit a to nejen na nenavyšování platů v době, kdy na to firma neměla. Nakonec - to není příliš mediálně známé, ale ing. Ševčík byl odboráři vyzván ke kandidatuře na člena dozorčí rady "za zaměstnance" při volbách r. 2007. Bohužel tuto možnost odmítl.

A co se týče posledního zmražení (následně snižování) platů - myslím, že požadavky odborářů byly více než adekvátní. Znát skutečnou ekonomickou situaci firmy, vědět, na co finanční prostředky budou použity a pokud management deklarovalo, že jde o dočasné snížení, tak vědět, kdy prostředky dostanou zaměstnanci zpět a za jakých podmínek, tak takové požadavky mi nepřijdou jako nepřiměřené. Odboráři např. navrhovali možnost odkupu části akcií zaměstnanci. Což vlastník v době probíhající privatizace razantně odmítl.

Na jednání jedné OO s managementem byl vznesen dotaz, zda finanční prostředky získané snížením mezd náhodou nepůjdou na odměny managementu. Tento názor byl velmi striktně odmítnut. No a sešel se měsíc s měsícem a media nás informovala o tom, že systém odměn managementu byl přenastaven tak, aby i při vzniklé obrovské ztrátě odměny byly vyšší než vloni. Tak nevím. Mám pocit, že nechuť zaměstnanců je velmi oprávněná.

euroflyer
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1480
Registrován: 08. 05. 2007, 21:10
Stav: Offline

Re: Co bude dál s ČSA?

Příspěvek od euroflyer »

HighFlyer píše:I pres zajimave a podnetne navrhy v tomto vlakne si stejne porad myslim, ze nejlepsi by bylo zborit a postavit znovu. Svalstvo je atrofovane, srdce velmi slabe, tkane se rozpadaji. Sance na uspesnost resuscitace jsou velmi nizke...

Nebyl by to zadny nevyzkouseny experiment. SN Brussels funguje velice dobre a do pozice, ve ktere je, by se rozhodne nedostal transformaci z byvale Sabeny.

(Chapu, ze kdo je u CSA 10 nebo 20 let, nebude s mym nazorem souhlasit.)

naprostý souhlas...je sice dojemné tu číst některé názory, nicméně dvacet let u čsa nemusí být někdy výhodou, spíše naopak. Zvenčí na mě působí ČSA jako naprosto zkostnatělá firma provázaná vzájemnými vztahy..a známí se vyhazují velmi těžko.
trošku kajícná myšlenka: co varianta bez aliance?)) nejsou aliance už přežitek, zvláště v době, kdy OK nemá už ani dálkovku?


Odpovědět